Matkakohteenne

  • 2 422 269
  • 14 418

Tuomas

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vain yksi jengi Stadista
Kiitokset erittäin hyvistä vinkeistä @FASlapsi ja @Siniharmaa! Tuli luettua nuo matkablogitkin tänään kokonaan läpi.

Amed oli käytännössä vaihtoehtona Nusa Lembonganille, mutta päädyttiin jälkimmäiseen. Ehtii suunnitelmia tosin vieläkin vaihtaa. Pariskuntana ollaan liikkeellä ja snorklaus sekä ylipäätänsä iisisti ottaminen kiinnostaa. Molemmissa taitaa tuo onnistua. Ubudista tarkoitus vähän kierrellä Balin lähiseutuja, esim. riisipellot, temppelit, jne.

Singaporen osalta voisi ottaa vinkeistä vaarin ja hoitaa hotellin Clarke Quayan kulmilta. Ilmeisesti lähistöllä riittää nähtävää muutamaksi päiväksi. Orchard Roadillekaan ei mikään älytön matka?

Täytyy jatkaa googlettelua mm. noiden mainittujen Singaporen paikkojen perusteella. Thanks!
 
Suosikkijoukkue
Ässät ja Ärrät
@Tuomas

Viime kesänä Balilla käväisin, Ubud on kohtalaisen hyvä paikka tukikohtavalinnaksi. Noita temppeleitä ja riisipeltoja Balilta löytyy joka niemestä ja notkosta. Liikkumisen kannalta suosittelisin vuokraamaan auton kuljettajineen pelkän auton sijaan. Maksaa pari markkaa enemmän mutta huomattavasti stressivapaampi vaihtoehto. Viime kesänä taksa oli noin 50 dollaria per 8 tuntia plus tipit, ei se tuosta varmasti kovin paljoa ole noussut.

Temppeleistä sen verran, että ovat aika moisia turistirysiä. Lähes kaikki missä itse vierailin olivat täynnä turistikrääsäkojuja ja kerjäläisiä. Temppelit sinänsä olivat kyllä hienoja ja näkemisen arvoisia, mutta tuohon tourismisellout hommaan on myös hyvä varautua niin ei tule sitten pettymyksenä.

Jos aikaa ja energiaa riittää niin katsele myös opastettuja polkupyöräretkiä, niissä pääsee vähän tunnelmaan siitä, miltä tuntuisi olla syntynyt Balille. Ainakin se, minkä itse tein oli 95% alamäkiajoa, joten ei siinä rasittumaan pääse. Erinomainen kokemus kuitenkin.

Ja pysy poissa Kutasta. Se on australialaisten vastine kanarian saarille.

E. Ups, meni tuo/a/makset sekaisin.
 
K

kiwipilot

Täytyy jatkaa googlettelua mm. noiden mainittujen Singaporen paikkojen perusteella.

Hawkereista tulikin jo vinkkiä, mutta lisäisin listalle vielä Changin sekä keskustan puolivälin tienoilla sijaitsevan East Coast Lagoon Food Centren. Ollaan syöty tuolla useasti paikallisten kavereideni kanssa eikä kertaakaan ole tarvinnut pettyä.
 

JP900

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Kokemuksia Milanosta?

Olen menossa katsomaan Serie A:ta ja tietysti perus Duomo ja muut pakolliset nähtävyydet tulee käytyä tsekkaamassa.

Neljän päivän reissu kyseessä, siinä periaatteessa ehtisi yhden päiväreissunkin tekemään. Minne kannattaisi mennä?
 

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
Miten tämä nykyinen lainsäädäntö menee? Olin reilu kymmenen vuotta sitten härkätaistelussa ja ahdisti se kusettaminen missä eläin ei saa mitään mahdollisuutta tappaa sitä vihollistaan. Ja sitten härkä tapetaan pelokkaan ihmisen toimesta mikä ei uskaltanut taistella rehellisesti.

Jossain päin maata härät jätetään eloon ja oli paljon puhetta, että pitäisikö muuallakin pyrkiä samaan.

Portugalilaisissa härkätaisteluissahan härkä jää eloon, loppuhuipennuksena yksi taistelija menee kasvokkain härän kanssa ja härän hyökätessä täytyy päästä sarvien(typistettyjen/pehmustettujen toki) väliin killumaan, ja taaempana odottava miesporukka sitten pysäyttää joukolla härän. Tuo on itse asiassa paljon viihdyttävämpää kuin se Espanjan miekkahuipennus, ja välillä nuo härkien vastaanottajat saavat ihan kunnolla kyytiä härältä. Ainakin joskus härät pääsivät vielä tämän jälkeen lokoisille päiville siitoshäriksi, mutta en tiedä nykyisin. Itse asiassa en edes tiedä, onko härkätaistelu enää edes sallittua Portugalissa.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Kokemuksia Milanosta?

Olen menossa katsomaan Serie A:ta ja tietysti perus Duomo ja muut pakolliset nähtävyydet tulee käytyä tsekkaamassa.

Huonoja kokemuksia. Likainen, kallis, paskainen, roskaläävä. Pari kertaa olen siellä ollut ja vaikka yhdestä pahasta kusetuksesta huolimatta ei ole mitään pahaa siellä tapahtunut, niin en vain ole viihtynyt. Olisikin kiva kuulla mistä sen kaupungin huikea maine johtuu. Sitten taas toisaalta oli ihan hyvää läpänheittoakin paikallisten kanssa.

San Siron stadikkatouri oli kyllä todella hyvä. Asiansaosaava vanhempi herrasmies näytti pukukopit ja kaikki ja kertoili mielenkiintoisia tarinoita.

Portugalilaisissa härkätaisteluissahan härkä jää eloon

Tästä olen joo kuullut, mutta en nähnyt. Ei kai tuossa kohtaa ole syytä alkaa hommaa kieltämään.
 

julle-jr

Jäsen
Kokemuksia Milanosta?

Olen menossa katsomaan Serie A:ta ja tietysti perus Duomo ja muut pakolliset nähtävyydet tulee käytyä tsekkaamassa.

Neljän päivän reissu kyseessä, siinä periaatteessa ehtisi yhden päiväreissunkin tekemään. Minne kannattaisi mennä?
Käy vaikka Comossa, tunnin ajomatka pohjoiseen päin. Como-järven ympärillä on ilmeisesti jotain kävelyreittejäkin. Maisemat ovat varmasti hienot.
 

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
Tästä olen joo kuullut, mutta en nähnyt. Ei kai tuossa kohtaa ole syytä alkaa hommaa kieltämään.

Kyllä sitä härkää tökitään niillä seipäillä, ratsastaja väistää härkää ja tökkää samalla sellaisen kepin härän selkään. Eli sen verran sitä härkää kidutetaan siinäkin, eli kiellolle voisi perusteet olla. Mutta on se huomattavasti armeliaampi härälle kuin espanjalainen taistelu.
 

JP900

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Olisikin kiva kuulla mistä sen kaupungin huikea maine johtuu.

Itse en ole saanut mitenkään huikeaa kuvaa kaupungista, varsinkin eteläisen Italian fanit pitävät Milanoa kylmänä kaupunkina ilmapiiriltään. Minut Milanoon vetää pääasiassa tuo Serie A futis ja legendaarinen San Siro.

Käy vaikka Comossa, tunnin ajomatka pohjoiseen päin. Como-järven ympärillä on ilmeisesti jotain kävelyreittejäkin. Maisemat ovat varmasti hienot.

Kiitos, Comoon näyttäisi Googlen perusteella menevän myös junia hyvin edullisesti ja nopeasti. Maisemista myös plussaa.
 
Kokemuksia Milanosta?

Olen menossa katsomaan Serie A:ta ja tietysti perus Duomo ja muut pakolliset nähtävyydet tulee käytyä tsekkaamassa.

Neljän päivän reissu kyseessä, siinä periaatteessa ehtisi yhden päiväreissunkin tekemään. Minne kannattaisi mennä?

Kannattaa mennä Navigliin syömään. Alue on kuin pienoismittakaava Venetsiasta ja hyviä ruokapaikkoja on mielinmäärin. Taksilla matkustaminen Milanossa on verrattain halpaa, nopeaa ja helppoa.

Comojärvelle päiväreissulle ehdottomasti! Jos kiinnostusta riittää, niin kannattaa vuokrata auto ja tosiaan kokonainen päivä. Julkisillakin pääsee, mutta autolla pääsee vähän vuoristoteillekkin. Maisemia voisi katsella päiväkausia ja tiet vuoristossa ja järven ympäristössä ovat hienoja, joskin erittäin kapeita.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Kannattaa mennä Navigliin syömään. Alue on kuin pienoismittakaava Venetsiasta ja hyviä ruokapaikkoja on mielinmäärin.

En muistanut alueen nimeä, mutta tuollahan tuli oltua. Juttelin jonkun expatin kanssa mikä noitui kuinka tämä maa on ihan perseestä. Mikään ei onnistu helposti, vaikka haluaisi hammasharjan tai asuntolainan. Kaikki pitää aina erikseen selvittää miten toimii tai ei toimi. Totta osittain.

Hyvä alue eikä todellakaan kannata alkaa selvitellä tai kysellä mitään ravintolasuosituksia. Sinne vain johonkin, siellä niitä on.
 

Rocco

Jäsen
Osaakos kukaan suositella laskettelukeskuksia Kanadan/Yhdysvaltojen suunnalla, jonkin NHL-paikkakunnan läheisyydessä. Vuoden päästä saattaisi olla tällainen reissu tiedossa, jos vain matkaseura varmistuu. Ei olla vielä sen enempää arveltu kuin että mihin päin sitä voisi em. kriteereillä eksyä, ja ainakin Whistler voisi olla yksi vaihtoehto. Itselle ei tuo laskettelu olisi reissun tärkein asia, mutta eiköhän sitä parin viikon aikana rinteessäkin viihtyisi jonkun päivän. Whistleri olisi sopivan lähellä Vancouveria, missä voisi sitten käydä katsomassa kiekkoa. Muutenkin tuo BC alueena kiinnostaisi, ilmeisesti ihan komeat maisemat siellä suunnalla.

Mutta niin, osaako jatkoaikalaiset suositella muita kohteita rapakon takana?
Calgarysta on lyhyt matka Banffiin. Noin 1,5 tuntia matkaa autolla. Banff on vähän sama kanadalaisille, kuin Vail jtai Aspen enkeille. Todella upea vuoristokylä, missä on rinteitä ja elämää.
 

ipa rules

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Packers
Vaimon kanssa olisi edessä reissu Pariisiin. Sinne hyviä vinkkejä? Ilmeisesti Eiffel tornin jonoja saa helpotettua ostamalla jostain liput etukäteen? Entäs Louvreen onko siellä millaset jonot? Tämä matka edessä syyskuun alussa.
 

iibor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Jokerit
Vaimon kanssa olisi edessä reissu Pariisiin. Sinne hyviä vinkkejä? Ilmeisesti Eiffel tornin jonoja saa helpotettua ostamalla jostain liput etukäteen? Entäs Louvreen onko siellä millaset jonot? Tämä matka edessä syyskuun alussa.

Olimme kesällä 2014 Pariisissa ja tottakai itse ensikertalaisena halusin noihin turistirysiin. Yllätyksenä tuli se, että vaikka ostimme liput Eiffeliin paikanpäältä ja jono näytti olevan luokkaa "2 päivää", ei itse jonottamisessa loppujenlopuksi mennyt puolta tuntia kauempaa. Sama oli Louvressa. Todella mukavasti liikkui jonot ainakin silloin.

Pariisissa metrolla liikkuminen on myös todella, todella kätevää. Lähes jokaiseen mustsee-paikkaan pääsee metrolla kävelyetäisyyden päähän. Lisäksi risteily Seineä pitkin oli myös mukavaa. Mukava kaupunki omasta mielestäni, eikä ne ranskalaiset nyt niin tylyjä olleet.
 

ipa rules

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Packers
Olimme kesällä 2014 Pariisissa ja tottakai itse ensikertalaisena halusin noihin turistirysiin. Yllätyksenä tuli se, että vaikka ostimme liput Eiffeliin paikanpäältä ja jono näytti olevan luokkaa "2 päivää", ei itse jonottamisessa loppujenlopuksi mennyt puolta tuntia kauempaa. Sama oli Louvressa. Todella mukavasti liikkui jonot ainakin silloin.

Pariisissa metrolla liikkuminen on myös todella, todella kätevää. Lähes jokaiseen mustsee-paikkaan pääsee metrolla kävelyetäisyyden päähän. Lisäksi risteily Seineä pitkin oli myös mukavaa. Mukava kaupunki omasta mielestäni, eikä ne ranskalaiset nyt niin tylyjä olleet.

Ok no ei tuo sitten pahalta kuullosta. Risteily Seinellä on kyllä tarkoitus myös tehdä.
 

olkikuukkeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Carolina Hurricanes, NHL:n suomalaiset
Tulipa tehtyä alustava roadtrip-suunnitelma David Gilmourin keikan ympärillä. Ohjelmassa olisi 20 päivän reissu kaupungeissa Hampuri - Amsterdam - Brugge - Frankfurt - Praha - Berliini. Jos noista löytyy jotain erityisempää lyhyen oleilun must see-juttuja, niin saa laittaa. Pisimpään ollaan Amsterdamissa (4 päivää), Prahassa (5 päivää) ja Berliinissä (4 päivää).

Ja ajamisen suhteen tietysti myös kaipaa vinkkejä, miten tietullit kannattaa hoitaa yms.
 
Tulipa tehtyä alustava roadtrip-suunnitelma David Gilmourin keikan ympärillä. Ohjelmassa olisi 20 päivän reissu kaupungeissa Hampuri - Amsterdam - Brugge - Frankfurt - Praha - Berliini. Jos noista löytyy jotain erityisempää lyhyen oleilun must see-juttuja, niin saa laittaa. Pisimpään ollaan Amsterdamissa (4 päivää), Prahassa (5 päivää) ja Berliinissä (4 päivää).

Ja ajamisen suhteen tietysti myös kaipaa vinkkejä, miten tietullit kannattaa hoitaa yms.
Miten hyvin Praha on hallussa? Viiden päivän reissulla ehtii jo vaikka vähän kauemmaksikin.
 

Scarface

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, #44,
Perheen lomapaikaksi on valikoitunut Los Angeles ja tarkoitus olisi viettää siellä 12 yötä heinäkuussa. Hiukan jo heikottaa matkan budjetti, mihin oikeastaan muutama kysymyksistänikin liittyy.

Aikaisempien vuosien kokemukset AirBnb:stä ovat olleet, niin hyviä, että siihen turvaudutaan myös tällä matkalla. Tarkoitus olisi majoittautua Woodland Hillsin alueelle aivan Calabassasin viereen.

Auto on oikeastaan pakollinen koko reissun ajaksi etäisyyksien vuoksi, niin kannattaako auto varata kentältä vai etukäteen? Saako kentältä parempia diilejä? Etukäteen vuokrattaessa hinta koko ajalle on noin 900–1000 euroa.

Voisiko joku Californiasta enemmän tietävä antaa jotain vinkkejä käymisen arvoisista paikoista? Itselle on nyt ainakin tullut mieleen: Universalin Studiot, Venice Beach / Santa Monica, viinitilalla käynti, jossain isolla ostarilla käynti, Disneyland, San Diego ja ne kukkulat missä kaikki käy lenkillä.

Lennot: Mikä on järkevin tapa matkustaa sinne? Norweiganilla perus lentolippu on samanhintainen kuin finskillä, mutta Norweiganin premium lippuun upgreidaus houkuttaisi aika paljon. Jalkatilaa tulisi noin 30 senttiä lisää ja muutenkin olisi isommat penkit. Ainut miinuspuoli olisi hinta, mutta lento menisi kohteeseen suoraan Tukholmasta. Kolmelta hengeltä hinta nousisi noin 1 500 eurolla. Finskillä businessluokkaan ei tuolla hinnalla pääse. Jos menee finskillä, niin kannattaako ensimmäinen vaihto ottaa New Yuorkissa vai Lontoossa, eli onko koneissa isoja eroja?
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Käy vaikka Comossa, tunnin ajomatka pohjoiseen päin. Como-järven ympärillä on ilmeisesti jotain kävelyreittejäkin. Maisemat ovat varmasti hienot.
Kiitos, Comoon näyttäisi Googlen perusteella menevän myös junia hyvin edullisesti ja nopeasti. Maisemista myös plussaa.
Itse allekirjoitan tämän ja lähestyn asiaa toisestä suunnasta olimme parin viikon matkalla Comossa, eli siinä Como-järven eteläkärjen kaupungissa joka kantaa järven nimeä ja suurin pettymys 2vk matkalta oli päivän matka Milanoon, ei ollut mun juttu. Parasta oli iso puistoalue missä oli jokin tivoli muksuille.
Como taas paikkana ihan kärjessä kaikessa euroopan matkailussa ja olen kiertänyt niin lentäen kuin autolla reilut kymmenkunta maata ja aika kattavastikin epsanjaa, italiaa, saksaa muun muassa.
- Comoon pääsee Milano Malpensalta junalla vajaassa parissa tunnissa.
- Comosta pääsee näppärästi junalla esim se Milano noin tunti ja Comosta seuraava pysäkki pohjoiseen on Sveitsissä, sieltä suunnalta löytyy tunnin junamatkan päässä Lugano ja vielä lähempää sellainen fantsu ulkona oleva miniatyyri sveitsi rautateineen, autoineen ja lentokenttineen.
- Como on kaupunkina ihanteellinen lomakaupunki, ei niin paljoa turisteja kuin Gardan kaupungeissa mutta kuitenkin turistitkin otetaan huomioon joten muutamia majoituspaikkoja löytyy sekä kattavasti ruokaa ja juomaa, sekä hienot satama-alueet joista pääsee lautoilla vaikkapa bellagio hotellille. Pääsee siitä samasta satamasta jos massia löytyy vaikka pienkoneellakin ylös katsomaan huikeaita järvimaisemia.
- Sopii hyvin lapsille, paljon leikkipuistoja, kesällä oli rannala sellainen snadi karuselli ja muksujen juna. McDonalds löytyy myös.
- Sopii shoppaajille, löytyy vaateputiikkeja ja tavaratalokin, kylän kokoon nähden kattavasti shoppailumahiksia ja sitten esim outletteihin junalla.
- Kukkuloille pääsee sellaisella alppijunalla
Tässä mun suositus hotlaksi Hotel Como | Hotel Como - Hotel 4 stelle Lago di Como - Sito Ufficiale
Alta vartin kävely vanhaan kaupunkiin joka on keskusta jossa ei siis ole mitään hotelleja, ainakaan isoja. Muutenkin tuolta ei löydy mitään resortteja ja tässä hotlassa bonuksena katolla uima-allas mistä diggaan kun kesällä näissä paikoissa käy, voi käydä virkistäytymässä. Itse Comosta ei pääse uimaan järveen vaan he uivat Lidoissa eli sellaisissa maksullisissa ulko uima-allasmestoissa missä baarit ja nurtsit missä loikoilla. Sellaisia löytyy kaksi kaupungin molemmin puolin.

Nasta mesta, tsekatkaa ihmeessä, järvi-italiaa parhaimmillaan.

_
 

StevieY

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Perheen lomapaikaksi on valikoitunut Los Angeles

En halua pilata fiilistä heti alkuun, mutta kerron vaan mielipiteeni. Oon reissannu ympäri Jenkkejä monen monta kertaa ja myös Kaliforniassa useamman kerran. Los Angeles on kilometrin karkumatkalla huonoimman lomakohteen listallani. Ruuhkat aivan mielettömät, ainoita paikkoja, missä olen kokenut turvattomuuden tunnetta, eikä noi must see Venicet ja Hollywood Boulevardit mitään ihmeelisiä mestoja olleet.

Mä valitsisin kohteen reilusti Losin ulkopuolelta ja tekisin sieltä käsin ne pari pistoa Universaliin ja Santa Monicaan. Esim. Long Beach oli tosi jees. Onhan toi sun ajattelema mesta aika reippaasti pohjoisessa, niin voi noi lieveilmiöt olla vähemmässä.

Auto on oikeastaan pakollinen koko reissun ajaksi etäisyyksien vuoksi, niin kannattaako auto varata kentältä vai etukäteen? Saako kentältä parempia diilejä? Etukäteen vuokrattaessa hinta koko ajalle on noin 900–1000 euroa.

Tarvitset/haluat ilmeisesti ison auton. Kyllä midsize pitäis irrota 500 eurolla tolle ajalle. Itse ottanut aina etukäteen, mutta harvoin on ollut lopullinen hinta. Joo ja auto on pakollinen.

Voisiko joku Californiasta enemmän tietävä antaa jotain vinkkejä käymisen arvoisista paikoista? Itselle on nyt ainakin tullut mieleen: Universalin Studiot, Venice Beach / Santa Monica, viinitilalla käynti, jossain isolla ostarilla käynti, Disneyland, San Diego ja ne kukkulat missä kaikki käy lenkillä.

Aja highway onea pohjoiseen ja nauti maisemista, Matkalla pysähdy vaikka Camarilloon outlettiin. Long Beachiltä Aquarium/valassafari combo oli todellakin rahanarvoinen.

San Diegossa Coronadossa on hieno ranta ja hyviä ravintola, vanha meksilainen keskusta, La Jolla tai mee Torrey Pinesiin pelaamaan golfia. Sea World oli ihan jees ja eläintarhassa taitaa nähdä pandoja. Tonne alueellehan myydään sellaista combo-korttia, millä pääsee todella moneen teemapuistoon.

Shopata jos haluat halvalla, niin etsi Ross, Tj Maxx tai Marshalls. Karmeita paikkoja heteromiehelle, mutta löytyy out of season muotia laatumerkiltä todella edullisesti.

Norweiganilla perus lentolippu on samanhintainen kuin finskillä, mutta Norweiganin premium lippuun upgreidaus houkuttaisi aika paljon.

Norwegianin low fare-lippuhan maksaa tonne reilun 500 ja se on hyvällä ja todella nopealla yhdeydellä. Yks vaihtoehto on lentää Losiin Norwegialla ja lennä takaisin samalla puljulla Vegasista. Vegasiin ajaa 3-5 tuntia riippuen ruuhkista ja on kyllä ihan näkemisen arvoinen mesta. Bisneksistä en tiedä, kun itse skottina lentelen aina karjassa.
 
Tulipa tehtyä alustava roadtrip-suunnitelma David Gilmourin keikan ympärillä. Ohjelmassa olisi 20 päivän reissu kaupungeissa Hampuri - Amsterdam - Brugge - Frankfurt - Praha - Berliini. Jos noista löytyy jotain erityisempää lyhyen oleilun must see-juttuja, niin saa laittaa. Pisimpään ollaan Amsterdamissa (4 päivää), Prahassa (5 päivää) ja Berliinissä (4 päivää).

Ja ajamisen suhteen tietysti myös kaipaa vinkkejä, miten tietullit kannattaa hoitaa yms.
Prahaa varten pari vinkkiä:
-Paikallista menoa keskustassa löytyy osoitteesta Husova 17. U zlateho tygra nimisestä pubista ajetaan turistit pihalle klo 18-19 välillä. Jos onnistutte ystävystymään pöytäseurueen kanssa, saatte mahdollisesti jäädä. Turistien häivyttyä hinnat on kohillaan ja juttu sakeaa. Tsekin kielen taito auttaa.
-Ratikkalinja 22 on varsinainen maisemaratikka kiemurrellessaan linnan harjulle.
-Staropramenin panimolta saa suomeksi selostettuja panimokiertueita etukäteen varaamalla.
-Linnoja koluavalle tarjolla on lähellä oleva Karlstenin linna ja päiväretken vievä Czesky Krumlovin linna. Jälkeenmainittuun voi yhdistää pistäytymisen Budejovicessä ja Budvarin panimolla.
-Vaclavin aukio kannattaa unohtaa. Turistihinnat ja palvelu
-Kaupunginteatterin Nukketeatteri ja Laterna Magika ovat kultturipläjäykistä nauttivalle oivaa viihdettä.
 

Rocco

Jäsen
Tulipa tehtyä alustava roadtrip-suunnitelma David Gilmourin keikan ympärillä. Ohjelmassa olisi 20 päivän reissu kaupungeissa Hampuri - Amsterdam - Brugge - Frankfurt - Praha - Berliini. Jos noista löytyy jotain erityisempää lyhyen oleilun must see-juttuja, niin saa laittaa. Pisimpään ollaan Amsterdamissa (4 päivää), Prahassa (5 päivää) ja Berliinissä (4 päivää).

Ja ajamisen suhteen tietysti myös kaipaa vinkkejä, miten tietullit kannattaa hoitaa yms.
Brugge on ainakin sellainen kaupunki, ettei siellä paria päivää pidempään saa aikaa menemään, mutta ne pari päivää täyttyy varmasti kaikenlaisesta.

Olutmuseo on kokemisen arvoinen paikka, ja siihen kannattaa sisällyttää myös maistiaiskierros museon omassa pubissa. Kanavaristeily pienillä veneillä on näkemisen arvoinen. Kävellessä kaupungissa näkee paljon kaikenlaista historiallista ja hienoa.

Olutta kannattaa ehdottomasti juoda, sillä sitä tehdään todella paljon kaupungissa. Etenkin iltaisin kannattaa kulkea kaupungilla, sillä valaistuna kaupunki on todella upea. Olutmuseo löytyy keskusaukion vierestä. Belgian vanhin pubi Herberg Vlissinghe kannattaa tarkistaa myös. Kaduilta löytää kyllä kaikenlaista, ja koko keskusta on aika laaja. Kuten normaalistikin, keskusaukion ympärillä hinnat ovat aika korkeat, joten ruuat ja kahvit kannattaa nauttia vähän sivummalla. Steenstraat on pääkauppakatu, mutta erikoisliikkeitä on kyllä kaikkialla.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös