Matkakohteenne

  • 2 435 303
  • 14 467

Baldrick

Jäsen
Pikku hiljaa alkaa olla liian vanha hostellielämään, mutta silti niitä vielä käytän eli tämä oli pakko tarkistaa. Paikka porskuttaa hyvin ja uunituoreet arvostelut ovat positiivisia..

Siis pikkuhome ei haittaa, mutta tuolla se ei ollut sitä. Portaikossa keittiöön/olohuoneeseen ei saanut happea koska ilma oli niin paksua ja parkettilattia oli läpimätä. Siellä oli biljardia pelatessa jo vaikea hengittää... Muutaman euron enemmän yöstä ja siitä naapurista saa jo paljon parempiakin majoituksia.
 

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
Elokuussa olisi tarkoitus lähteä muijan kanssa reilaamaan. Mietittiin että paras vaihtoehto meille olisi ehkä 22 päivän lippu johon kuuluu 10 matkustuspäivää. Alustavasti suunnitelmana olisi että lennetään ensin esim Berliiniin ja vasta sieltä aloitettaisiin junailu. Berniilin lisäksi haluttaisiin käydä ainakin Amsterdamissa, Brysselissä, Pariisissa, jossain päin Sveitsiä, Venetsiassa, jossain päin Kroatiassa ja vielä Budapestissä. Budapestistä sitten lennettäisiin varmaan takaisin suomeen. Tarkoitus olisi yöpyä reitkeilymajoissa ja vastaavissa mahdollisimman halvalla. Nyt ottaisinkin mielellään vinkkejä mitä kannattaa ottaa huomioon kun lähtee reilaamaan. Saa ehdottaa myös muita kaupunkeja, maita, tai paikkoja, missä kannattaisi käydä.

Tuossa on vähän liikaa tavaraa 22 päivään, sillä jo Amsterdamissa, Brysselissä ja Pariisissa voisi kuvitella menevän 10 päivää. Kannattaisi ehkä lentää jonnekin vähän lähemmäksi Hollantia, Berliinistä on pitkä matka ja sielläkin kuluu helposti useampi päivä. Rotterdam on tylsä paikka, satamakaupunki. Ennemmin kuluttaisin päivän vaikka Antwerpenissä. Sveitsissä mahtavia paikkoja ovat Zermatt, jonne pääsee vain junalla sekä Grindelwald. Ette kyllä ehdi Kroatiaan tuolla matkalla. Suosittelen, että Sveitsistä suunnistatte joko Pohjois-Italiaan tai Itävallan kautta Budapestiin. Itävallassa on mahtavia paikkoja ja junalla on tosi helppo liikkua maan halki. Ja Wienistä on lyhyt matka Budapestiin.
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Rotterdam on tylsä paikka, satamakaupunki.

Riipuu täysin, mistä ihminen on kiinnostunut. Nykyarkkitehtuurista kiinnostuneelle Rotterdam on erittäin mielenkiintoinen. Rotterdamista pääsee lautalla Unescon maailmanperintökohteeseen Kinderdijkiin, jonka tuulimyllyt ovat Alankomaiden tunnetuimpia nähtävyyksiä. Zaanse Schans lähempänä Amsterdamia ei ole yhtä vaikuttava, mutta käymisen arvoinen, jos haluaa nähdä tuulimyllyjä, eikä aika riitä Kinderdijkiin.

RepoMiehen on otettava huomioon se, että "muija" saattaa tykästyä johonkin Pariisiin niin paljon, että menee suunnitelmat täysin uusiksi. On parempi tehdä alustavasti lyhyt matkasuunnitelma ja päättää vasta matkan aikana, minne seuraavaksi matkustaa, kun tietää tarkemmin, milloin haluaa jatkaa matkaa. Pariisi lienee ainoa kaupunki, josta olen varannut hostellin etukäteen, joten ilman tietoa seuraavasta yöpaikasta voi aivan huoletta lähteä matkaan.

Jos aikoo tosiaan ahnehtia noin monta maata kolmeen viikkoon, voi olla varma, että syksyn tullessa alkaa harmittaa, kun ei jäänyt jonnekin pidemmäksi aikaa näkemään paikkaa tarkemmin.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
On parempi tehdä alustavasti lyhyt matkasuunnitelma ja päättää vasta matkan aikana, minne seuraavaksi matkustaa, kun tietää tarkemmin, milloin haluaa jatkaa matkaa. Pariisi lienee ainoa kaupunki, josta olen varannut hostellin etukäteen, joten ilman tietoa seuraavasta yöpaikasta voi aivan huoletta lähteä matkaan.

Onko se sitten suomalaista sääntöjen noudattamista vai mitä, mutta oikeasti majapaikkaa ei useinkaan tarvitse varata etukäteen. Tuleehan siinä se turvallisuuden tunne, kun on joku paikka etukäteen varattu. Joskus vain on ollut vaikeampi löytää sitä varattua paikkaa ja samaan aikaan siinä etsiessä joka puolella olisi tilaa.
 

Harhasyöttö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP sympatiat: HIFK
Onko se sitten suomalaista sääntöjen noudattamista vai mitä, mutta oikeasti majapaikkaa ei useinkaan tarvitse varata etukäteen. Tuleehan siinä se turvallisuuden tunne, kun on joku paikka etukäteen varattu. Joskus vain on ollut vaikeampi löytää sitä varattua paikkaa ja samaan aikaan siinä etsiessä joka puolella olisi tilaa.

Ainakin ite oon säästänyt todella paljon buukkaamalla majoitukset ennakkoon, mut itse aiheeseen. Elokuussa taas kiertelemään keski-eurooppaa. :) Viime elokuussa tuli kierreltyä Itävallassa ja tän vuoden maaliskuussa Berliinissä, mut nyt lennot buukattu Prahaan mistä lähden kiertämään Saksan ja Itävallan kautta Sveitsiin ja sieltä takaisin Prahaan - kädet syyhyää jo.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Ainakin ite oon säästänyt todella paljon buukkaamalla majoitukset ennakkoon

No tämä tietenkin pätee nykyäänkin kuten ennenkin. Aikoinaan Englannissa halusinkin jäädä vielä yhdeksi yöksi ja respan tyttö näki tietokoneeltaan vain kalliin hinnan saman huoneen pitämiseksi. Silloin ei ollut mitään älyluureja, mutta löysin sitten internet cafen missä tein varauksen ja menin takaisin respaan. Homma oli sillä selvä ja erittäin paljon säätämisen arvoista.
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Onko se sitten suomalaista sääntöjen noudattamista vai mitä, mutta oikeasti majapaikkaa ei useinkaan tarvitse varata etukäteen. Tuleehan siinä se turvallisuuden tunne, kun on joku paikka etukäteen varattu. Joskus vain on ollut vaikeampi löytää sitä varattua paikkaa ja samaan aikaan siinä etsiessä joka puolella olisi tilaa.

Kysymys on siitä, että kesällä hinta–laatusuhteeltaan parhaat paikat ovat usein varatut.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Kysymys on siitä, että kesällä hinta–laatusuhteeltaan parhaat paikat ovat usein varatut.

Toki. Itse reissaan sillä periaatteella, että ihan sama mihin päänsä kallistaa, mutta pakko on joskus nukkua. Sitten on taas uusi päivä ja uudet kujeet.

Melkoisissa läävissä sitä on tullut oltua, mutta ei siihen kuole. Silloin kun on tasokkaampi majoitus, niin sitä helposti jämähtää siihen ilmaisen wifin ääreen, vaikka ulkona olisi ties mitä kivaa.
 

FASlapsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Oon duunimatkalla Kentuckyssä, ja tässä kävi nyt niin ikävästi, että sain loppuviikon vapaata ku oon niin paska duunari ettei ne halua nähdä mua enää tuolla. Viime viikonloppuna kävin jo täällä parit paikalliset nähtävyydet kattomassa, Fort Knoxin ja Churchill Downsin eli mestan missä Kentucky Derby järkätään muunmuassa kävin tsekkaamassa.

En jaksa tänne jäädä, joten aattelin huidella täältä Washingtoniin kun sieltä lähtee lauantaina lento himaan. Mitä siellä kannattais tehdä? Asustelen Reaganin lentokenttähotellissa, ja aikaa on yksi ilta ja kokonainen päivä. Autoa ei oo, lähiseudun paikkoihin olisi ainakin alunperin keskittyä.
 

Amerikanihme

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vegas Golden Knights, TPS, Florida Gators
Onhan Kentuckyssa esim. mahtava Mammoth Cave kansallispuisto, Lexingtonin hevosfarmit, itäisen Kentuckyn metsäiset puistot jne.

Mutta siis DC:hen. Sinne vaan Mallille kuppailemaan ja tutustumaan museoihin. Kiinnostaako esim. National Air & Space museum? Ja ne museot siellä ovat ilmaisia! Iltaelämää löytynee esim. Georgetownin kaupunginosasta läheltä Potomac jokea. Näihin paikkoihin meneminen Reaganilta ei ehkä ihan kävellen onnistu tai ehkä onnistuukin, jos jaksaa vähän tarpoa. Jos pääset jollakin konstilla kauemmaksi, niin sitten on nähtävänä esim. George Washingtonin kotipaikka Mount Vernon. Kävelymatkan päässä hotelliltasi lienee myös Arlingtonin hautausmaa, jota monet ovat kehuneet mahtavaksi paikaksi.
 

ndal88a

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooVee, Tampere
Onhan Kentuckyssa esim. mahtava Mammoth Cave kansallispuisto, Lexingtonin hevosfarmit, itäisen Kentuckyn metsäiset puistot jne.

Mutta siis DC:hen. Sinne vaan Mallille kuppailemaan ja tutustumaan museoihin. Kiinnostaako esim. National Air & Space museum? Ja ne museot siellä ovat ilmaisia! Iltaelämää löytynee esim. Georgetownin kaupunginosasta läheltä Potomac jokea. Näihin paikkoihin meneminen Reaganilta ei ehkä ihan kävellen onnistu tai ehkä onnistuukin, jos jaksaa vähän tarpoa. Jos pääset jollakin konstilla kauemmaksi, niin sitten on nähtävänä esim. George Washingtonin kotipaikka Mount Vernon. Kävelymatkan päässä hotelliltasi lienee myös Arlingtonin hautausmaa, jota monet ovat kehuneet mahtavaksi paikaksi.
Eikos Reaganilta paase metrolla Washingtonin keskustaan?

JOL
 

FASlapsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Onhan Kentuckyssa esim. mahtava Mammoth Cave kansallispuisto, Lexingtonin hevosfarmit, itäisen Kentuckyn metsäiset puistot jne.

Mutta siis DC:hen. Sinne vaan Mallille kuppailemaan ja tutustumaan museoihin. Kiinnostaako esim. National Air & Space museum? Ja ne museot siellä ovat ilmaisia! Iltaelämää löytynee esim. Georgetownin kaupunginosasta läheltä Potomac jokea. Näihin paikkoihin meneminen Reaganilta ei ehkä ihan kävellen onnistu tai ehkä onnistuukin, jos jaksaa vähän tarpoa. Jos pääset jollakin konstilla kauemmaksi, niin sitten on nähtävänä esim. George Washingtonin kotipaikka Mount Vernon. Kävelymatkan päässä hotelliltasi lienee myös Arlingtonin hautausmaa, jota monet ovat kehuneet mahtavaksi paikaksi.

Itse asiassa tuonne Mammoth Caveen olin kovasti aluksi sunnuntaina menossa, mutta sitten luin siitä vähän arvioita eikä se sitten oikein enää napannutkaan. Suosittelivat etukäteen jotain lippujen varaamista, tai muuten olisi mahdollista joutua venailemaan tunteja ennen seuraavaa opastusretkeä minne mahtuu mukaan, tuntu liian hankalalta, ni ajoin sit Illinoisiin kattoo semmosta asiaa ku Cave-In-Rock. Se oli aika väsy, ja ajatuksena oli että ehkä siinä matkan varrella tulee jotain jännää ex-tempore mestaa vastaan. Ei tullut. Lexington ja itä-Kentucky oli vähän turhan kaukana kun tuolla Owensborossa asustelin.

No, se oli silloin se, nyt on huomenna Washington edessä, kiitos vinkeistä! Näköjään on aika julmetusti noita museoita tuolla, täytyy plokata kiinnostavimmat joukosta, Air ja Space museon lisäksi Natural ja American History voisi napata eniten. Hotellin vierestä pitäis olla metroyhteys, mutta varmaan tulee tuolla Mallin ympäristössä vietettyä aikaa. Arlingtonia olin itsekin ajatellut että siellä voisi käydä, lentokoneesta katottuna ainakin näyttää aika massiiviselta paikalta. Valkoiseen taloon olin aatellut mennä, mutta eipäs sinne taideta niin vaan kävelläkään. Ihme juttu, joku neekeri siellä kuitenkin vaan asustelee.
 

Amerikanihme

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vegas Golden Knights, TPS, Florida Gators
Itse asiassa tuonne Mammoth Caveen olin kovasti aluksi sunnuntaina menossa, mutta sitten luin siitä vähän arvioita eikä se sitten oikein enää napannutkaan. Suosittelivat etukäteen jotain lippujen varaamista, tai muuten olisi mahdollista joutua venailemaan tunteja ennen seuraavaa opastusretkeä minne mahtuu mukaan, tuntu liian hankalalta, ni ajoin sit Illinoisiin kattoo semmosta asiaa ku Cave-In-Rock. Se oli aika väsy, ja ajatuksena oli että ehkä siinä matkan varrella tulee jotain jännää ex-tempore mestaa vastaan. Ei tullut. Lexington ja itä-Kentucky oli vähän turhan kaukana kun tuolla Owensborossa asustelin.
En tiedä cave-in-rock paikkaa. Mammothissa kerran vierailin, siellä menisi aikaa vaikka kuinka. En käynyt kuin jonkun omaopasteisen kierroksen. Lisäksi Kentuckyssa on mm. Corvette museo, jos sellainen kiinnostaa. Mutta se on nyt jo sitten vanhaa ja mennyttä aikaa sinulle.

Valkoiseen taloon olin aatellut mennä, mutta eipäs sinne taideta niin vaan kävelläkään.
Joo ei. Sinne tarvitaan kai varaukset. Ei tullut koskaan käytyä. Mutta eiköhän noissa ylläolevissa linkeissä ole tarpeeksi menopaikkoja. Dupont Circlen lähellä on muistaakseni jotain ravintolamestoja myös, sinne pääsee myös metrolla.
 

ipa rules

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Packers
Perinteinen syksyllä suoritettava äijäporukan lokakuinen euroopanreissu suuntautuu tällä kertaa Sisiliaan. Sesongin ulkopuollella niin majoituksia ei varata etukäteen ja auto otetaan alle. Lennot ovat Catania kentälle ja aikaa ti iltapäivä-la aamu(aamulla lento takaisin). Vihjeitä otetaan vastaan, :-)

Mitä tehdä ja jotain huippumajoituksia?
 

RauMan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Detroit Red Wings
Olen kaverin kanssa lähdössä Budapestiin tässä kesällä. Toinen reissu tuonne, joten paikasta toiseen kulkemiset ja muut perushommat ovat selvillä.

Semmoista tiedustelisin kaupunkia paremmin tuntevilta että olisiko keskustassa tiedossa paikkaa josta saisi muutakin ruokaa kuin Mäkkärisettiä puolen yön aikoihin? Raikulla kun mennään niin peruspaska lentoaika= 22:15 perillä. Siitä se minimi 45 minuuttia julkisilla keskustaan.

Auttanee että kyseessä on perjantai-ilta. Muutaman paikan Googlettelin mutta aina mukavampaa kuulla jos jollain on omakohtaista kokemusta jaettavaksi.
 

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)
Raikulla kun mennään niin peruspaska lentoaika= 22:15 perillä. Siitä se minimi 45 minuuttia julkisilla keskustaan.

Mikähän tämä "raikku" lienee? Kerran olen Budapestiin lentänyt Norwegianilla ja homma meni putkeen. Mennessä eka rivi ja tullessa exit paikka ilman eri varausta, eli jalkatilaa löytyi mennen tullen.
 

RauMan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Detroit Red Wings
Mikähän tämä "raikku" lienee? Kerran olen Budapestiin lentänyt Norwegianilla ja homma meni putkeen. Mennessä eka rivi ja tullessa exit paikka ilman eri varausta, eli jalkatilaa löytyi mennen tullen.

Ilmojen Expressbussi= Ryanair
 

Boulerice

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boogaard(R.I.P) ja Twist
Olen kaverin kanssa lähdössä Budapestiin tässä kesällä. Toinen reissu tuonne, joten paikasta toiseen kulkemiset ja muut perushommat ovat selvillä.

Semmoista tiedustelisin kaupunkia paremmin tuntevilta että olisiko keskustassa tiedossa paikkaa josta saisi muutakin ruokaa kuin Mäkkärisettiä puolen yön aikoihin? Raikulla kun mennään niin peruspaska lentoaika= 22:15 perillä. Siitä se minimi 45 minuuttia julkisilla keskustaan.

Auttanee että kyseessä on perjantai-ilta. Muutaman paikan Googlettelin mutta aina mukavampaa kuulla jos jollain on omakohtaista kokemusta jaettavaksi.

Tulin juuri Budapestistä ja tällä kertaa olin siellä viikon. Olen reissannut siellä myös muissa kaupungeissa ja punkannut Unkarilaisten kavereiden luona. Mitä Budapestiin tulee niin paras ruoka yöllä on tietenkin gyros kanakebab ja paikan kannattaa valita sen mukaan missä on iso jono, koska siihen on yleensä syy miksi paikalliset jonottavat ruokaa vaikka 70m päässä olisi toinen tyhjä paikka. Hyviä paikkoja on mm. Szvent istvanilla.
Jos menette ruokailemaan jonnekkin raflaan niin muistakaa aina painaa hinnat mieleen, koska tuolla kusetetaan 90% ajasta noissa hinnoissa ja samaa tehdään vaihtorahojen kanssa. Tuon viikon aikana oli päivittäin tapauksia jossa hinta oli noussut ruokailun aikana ja meitäkin oli 6 niin on helpompi piilottaa laskuun noita extroja.Szent istvanilla oleva okey italy ravintola on paikka jonne en menisi enään mistään hinnasta, mutta käykää ihmeessä kokeilemassa jos kiinnostaa ;)
Iltamenoista turistien suosima Szimpla kert on ihan ok "yökerho", jossa on tarjolla juomaa,huoria ja ruokaa.

Kauppakeskuksista west end on suurin, mutta itse suosin arena plazaa, koska sieltä löytyy sports direct. Mutta etköhän sä tiedä siellä ennenkin käynneenä mihin haluat mennä :)
 

JZZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Piraattiryhmä, Caps, ManU
Kukas muu on lähdössä Kreikkaan tässä lähipäivinä? Meillä ensi viikon keskiviikkona lähtö. Rodos kohteena, joten yleisen kaaoksen vaikutus pitäisi olla aika minimaalinen, mutta kyllä tässä vähän mietityttää että miten tuolla hommat toimii. Ainakin käteistä rahaa kannattaa ottaa mukaan, mutta vielä lienee auki että mikä valuutta olisi järkevin. Onko jollain ensi käden tietoa miten luottokortit toimii?
 

Joukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Kukas muu on lähdössä Kreikkaan tässä lähipäivinä? Meillä ensi viikon keskiviikkona lähtö. Rodos kohteena, joten yleisen kaaoksen vaikutus pitäisi olla aika minimaalinen, mutta kyllä tässä vähän mietityttää että miten tuolla hommat toimii. Ainakin käteistä rahaa kannattaa ottaa mukaan, mutta vielä lienee auki että mikä valuutta olisi järkevin. Onko jollain ensi käden tietoa miten luottokortit toimii?
http://formin.finland.fi/public/default.aspx?contentid=66049&nodeid=15150&contentlan=1&culture=fi-FI
Ulkoasiainministeriön matkustustiedotteen mukaan luottokortit eivät välttämättä toimi.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Ainakin käteistä rahaa kannattaa ottaa mukaan, mutta vielä lienee auki että mikä valuutta olisi järkevin. Onko jollain ensi käden tietoa miten luottokortit toimii?

Mitähän valuuttaa ajattelit niille tarjota, jos se on auki? Euroilla voi maksaa hyvin monessa maassa muutenkin, vaikka se ei olisi maan virallinen valuutta. Ja vielä paremmin niissä maissa missä se on.

Korttien toimivuuteen ei tosin kannata luottaa eikä siihen, että automaateissa on rahaa.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Kreikassa kortit ei välttämättä "toimi" siitäkään syystä että haalivat kaiken käteisen turisteilta itselleen ja turha huudella kuittien perään. Saas nähdä kuinka monen käteiset kähvelletään tavalla tai toisella, en ainakaan kovin heppoiseen safetyboxiin jättäisi rahojani joihin on respalla kuitenkin jokin yleisavain. Voisi kuvitella että ainakin halvemmissa yhden kahden tähden hotelleissa riskit tälläiseen moraalittomuuteen kasvaa.

Itse veikkaan kuitenkin ettei ole varaa suuremmissa määrin kusta omiin muroihin eli aiheuttaa harmeja turisteille, heidän ainoalle kunnon tulon lähteelle juuri näihin aikoihin. Mutta yksittäistapauksia varmasti tulee kun epätoivoisilta kreikkalaisilta loppuu rahat ja pitäisi perhettä syöttää jne.

_
 

iibor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Jokerit
5 päivää vietetty Prahassa, eikä voi kun suositella. Paljon nähtävää, halpaa ruokaa, vielä halvempaa kaljaa. Aivan huikea paikka.

Ostettiin juuri 8l kaljaa kaupasta, maksettiin siitä noin 9e.
 

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)
5 päivää vietetty Prahassa, eikä voi kun suositella. Paljon nähtävää, halpaa ruokaa, vielä halvempaa kaljaa. Aivan huikea paikka.

Ostettiin juuri 8l kaljaa kaupasta, maksettiin siitä noin 9e.
Juu Prahassa on kaikkea. Syömiset ja juomiset kannattaa hoidella pahimman turistialueen ulkopuolella. Tupakoitsijalle Praha on taivas. saa poltella melkein joka paikassa. Sama pätee menee melkein kaikkiin Itä-Euroopan maihin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös