MasterChef Suomi

  • 7 769
  • 41

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
Missä viipyy sen sipulipiiraan resepti??
Olli laittoi sen instaan taannoin. Suosittelen lämpimästi kokeilemaan!

Edit. Kanavan puolesta julkaistaan kun jakso on tullut telkkarista.
 

lainelaser

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL Leijonat Huuhkajat JYP
Olli laittoi sen instaan taannoin. Suosittelen lämpimästi kokeilemaan!

Edit. Kanavan puolesta julkaistaan kun jakso on tullut telkkarista.

En löytänyt sitä mistään tuolta Ollin instasta, kävin jo aiemmin kattomassa.. Mutta hyvä jos kanava julkaisee jossain vaiheessa. Pakko päästä testaamaan :D Oli kyllä muutenkin hyvät ruoat Ollilta.
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is

Vesuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vyborg Jesters
Toi Ollin piirakka näyttää kertaalleen syödyltä, mutta sen verran herkullisen oloinen resepti, että menee kokeiluun.
 
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Roihuttaret, Kaljakylä Rangers, Fla
Nyt tuli nähtyä ratkaisu ja tiukka kisa siitä tuli. Koska kaikki seuraajat ei ole vielä illan jaksoa katselleet, niin enempää en tällä kertaa asiasta rustaa. Oikeat tyypit oli finaalissa.
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
Laitetaan nyt vaikka spoilertägiin, vaikka tulihan tuo jo telkkarista.

Täysin oikeaan osoitteeseen meni tosiaan voitto. Petra oli kolmea asiaa enemmän kuin muut: Hän oli ensinnäkin kaikkein motivoitunein. Jokainen oli toki intohimoinen ruokafriikki, mutta Petra oli kisassa tietäen, että ruuasta tulee hänen elantonsa. Se näkyi alusta alkaen. Toisekseen, hän oli valmistautunein. Hänen ruokablogitaustansa auttoi varmasti, mutta lisäksi hän oli treenannut kisaakin varten. Kolmas ja ehkä tärkein etu hänellä oli luontainen kyky ymmärtää ruokia, raaka-aineita ja tekniikoita intuitiivisesti. Tuota osaamista ja eritoten osaamisen karttumista seuratessa kävi aika nopeasti ilmi, että hän on se One To Beat. Tuohon osaamislistaan sitten lisänä noista edellä mainituista tavallaan automaationa seuraavat asiat, kuten luovuus, itsevarmuus, kädentaidot, visuaalisuus jne. niin uskonpa, että kymmenen vuoden sisällä nimen Petra Väänänen tietää jokainen suomalainen ruoka-alaa edes välttävästi seuraava.

Ollin kyvykkyys perustui omasta mielestäni kahteen suorastaan ammattitason ominaisuuteen: rauhallisuuteen ja monipuolisuuteen. Ollin pää ei jäätynyt edes silloin, kun hän oli kisan alkupuoliskolla jatkuvasti paineen alla. Näistä selkeästi kuluttavin oli tuo mansikkahaasteen kolmannelle kierrokselle joutuminen, jossa oli aika hiuskarvan varassa, ettei matka olisi päättynyt aivan liian aikaisin. Ehkä siitä Korean Chickenistä lähtien Olli olikin selkeitä voittajasuosikkeja; ne kehut nostivat itseluottamusta ja se näkyi siitä lähtien koko ajan. Mahtava tyyppi ja huikea kokki, kuten kaikki muutkin. Olli oli mielestäni selkeästi se toiseksi paras - ja itse asiassa onnistumalla finaalissa vain hieman paremmin olisi voinut voittaa koko roskan. Sekään ei olisi ollut minkäänlainen vääryys, vaikka ajattelenkin että Petran voitto oli oikein ja hyvästä. Hän kun oikeasti tarvitsikin voittoa enemmän kuin Olli.

Itselleni on sattuneesta syystä vähän vaikea arvioida kokonaisuutta, mutta mielestäni tuo oli varsin hyvä kausi. Riittävän pitkä, että touhuun ehti tutustua ja toisaalta monipuolinen ja polveileva, jännittäväkin. Lisäksi tuomaristo oli suunnilleen miljoona kertaa parempi kuin parilla edellisellä kaudella, joiden arvo on ollut VIP-kauden osalta hömppä-hekoheko-viihteessä ja Pro-kauden osalta vähän ruoka-nichemäisessä hifistelyssä.

Siellä on muuten vielä pari päivää haku auki sekä amatööreille että ammattilaisille. Suosittelen jos vähänkään hotsittaa!
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
Onko kukaan katsonu tätä uutta kautta? Omaan makuuni ihan hyvää tekemistä, mutta pieni välikauden tuntu kieltämättä vaivaa. Siellä on ollut pari todella hyvää, kuten tämä keittokuningatar ja panimomestari Pietari, pari hauskaa, pari aika ärsyttävää ja muutama selkeästi muita heikompaa.

Tämä eilen netistä tullut tuplapudotusjakso oli mielenkiintoisin ja paras tähän mennessä. Ehkä siksikin, että yksi kilpailijoista oli tavallista vähemmän äänessä. Jos jotain voi tuosta seuraavan jakson trailerista päätellä, niin viikon päästä on toisin.
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
Viikon päästä tiistaina tulee ilmeisesti finaali, jossa on tällä kertaa kolme kisaajaa. Olen kaikki jaksot tullut katsoneeksi, ja oikeinhan tuo varmastikin meni, vaikka semifinaalissa pudonnut kotikokki olikin useassa jaksossa todella taitava. Jos annoksessa ei ole makua, niin annoksessa ei ole makua ja sillä hyvä.

Ihan kiinnostavaa nähdä minkälainen tulee tuollaisesta Triple Threat -finaalista, ja että onko teema taas "Unelmien illallismenu" tms. vaiko jotain rajatumpaa. Itselläni on vahva veikkaus siitä, kuka tuon tulee voittamaan, mutta laitan spoileritägiin, jos joku ei ole vielä perillä menneiden jaksojen tapahtumista.

Veikkaan, että Pietari tulee hanskaamaan finaalin nimiinsä. Hän on ollut loppupeleissä aivan ylivoimainen mitä tulee tasaisuuteen, yleistasoon annoksissa ja kokonaisvaltaiseen kokkaamiseen makujen, rakenteiden, ulkonäön ja kekseliäisyyden osalta.

Olen ollut tyytyväinen siihen, että tällä kaudella tuomarit ovat olleet huomattavasti aiempaa kannustavampia ja ennen kaikkea siihen, että he ovat myös koutsanneet kisaajia. Aluksi hummerin, taskuravun yms. käsittelyn neuvominen ärsytti, koska kyllähän nuo nyt pitäisi tuollaisessa ohjelmassa osata (tai sitten "jos et osaa niin ei voi mitään"), mutta loppu viimein tuo on ollut oikea ratkaisu, sillä kisaajilla on ollut paljon vähemmän stressattavaa kuin esim. viime kaudella juuri tuon avustamisen myötä. Se taas näkyy hyvänä fiiliksenä ja siitä tulee itsellekin kiva katselukokemus.

Siellä on muuten haku auki taas seuraavalle kaudelle, ja syksyllä taitaa tulla telkkarista viime vuonna kuvattu ammattilaiskausi. Pikkulinnut ovat laulaneet (ja olen päätellyt), että ammattilaiskaudella koetaan aika koskettava jakso yhden traagisen poismenon takia, mutta en ole tästä aivan varma.
 

lainelaser

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL Leijonat Huuhkajat JYP
Mun mielestä tuossa neuvomisessa ei ole mitään vikaa, kunhan se ei ole sellaista ”kuviksenopeni viimeisteli piirustukseni ja antoi kympin” -tyyliä. Eli neuvotaan mauissa, maustamisessa tms. Jos vähän näyttää tekniikoita tai jonkun laitteen käytössä, niin ei kovin paha. Tosin kyllä hummeri pitäisi osata valmistaa/tarjoilla jos tuollaseen ohjelmaan hakee. Itse olen haaveillut hakevani, mutta en vielä tänä vuonna. Osaan italialaisen keittön metkut ja historiaa aika lailla mutta olisi riski lähteä sillä kisaamaan koska Alenin Henkka on italialaisen keitton ammattilainen. Mutta ihmettelen ettei suomechefissä ole kukaan keskittynyt ns yhteen keittöön kuten Aussiversiossa (jolla on menty finaaliinkin), vaan joka kerta lähdetään keksimään jotain uutta ja erikoista.
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
Tänään alkoi uusi kausi, ja mukana jälleen amatöörejä. Iso uutuus oli tälle kaudelle se, että alussa kisaajia oli 40, joista karsitaan kahden päivän boot campin aikana jäljelle 10 parasta. He sitten siirtyvät kisaamaan itse MC-keittiöön. Ekan jakson olen katsonut, ja vaikuttaa hyvältä meiningiltä; tasoerot olivat odotetusti aika isoja, ja selkeästi huomasi, että tekniikkatehtävät ovat monelle todella haastavia. Hyviäkin oli mukana onneksi useita.

Olisihan se ollut hauskaa (=jännää) kokeilla tuollaista karsintaleiriä itsekin. Aika vahva luotto on, että voisin tuollaisessa pärjätä varsin hyvinkin. Kenties tällä tämän kauden porukalla ei ole ollut koekokkausta lainkaan. Tämä toki vain spekulaatiota.
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Kiinnitti huomiotani, että Toast Skagen-tehtävässä kilpailijoiden piti itse valmistaa annoksen majoneesi.
Tottahan toki ammattikokin pitää osata majoneesin valmistus, mutta kuinka moni ravintolakokki oikeasti tekee majoneesin itse, eikä käytä Heinzia?
 

Tuamas

Jäsen
Tottahan toki ammattikokin pitää osata majoneesin valmistus, mutta kuinka moni ravintolakokki oikeasti tekee majoneesin itse, eikä käytä Heinzia?

A)
Majoneesin tekoon menee valmisteluineen muutama minuutti, jos käyttää sähköistä sauvasekoitinta/vatkainta.

B)
Heinz on ihan jäätävää kuraa.

Hellmann’s toki puolestaan on niin hyvä tuote, että itse tekemällä ei saa merkittävästi parempaa kuin purkista, jolloin sitä toki käytetään monessa ihan hyvässäkin paikassa, jos ei suoraan, niin tuunattuna.
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
B)
Heinz on ihan jäätävää kuraa.

Hellmann’s toki puolestaan on niin hyvä tuote, että itse tekemällä ei saa merkittävästi parempaa kuin purkista, jolloin sitä toki käytetään monessa ihan hyvässäkin paikassa, jos ei suoraan, niin tuunattuna.
Muistin nimen väärin, Hellmann's tietysti se oikea.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös