Markon vuoro alistaa!

  • 86 034
  • 391

J.S:P

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kysytäänpäs semmosta teiltä että mitä mieltä olette Virtasen pelikirjasta nyt verrattuna viimekauteen eli onko tämänsyksyinen - siis mielestäni parempi peli suoraa jatkumoa viimekautisesta ja vain sen oppimisen ja pienen kehityksen tulos vai tapahtuiko kevään / kesän aikana "jotain muuta suurempaa" ja onkin kyse jostain muusta uudesta?
Itse olisin sitä mieltä että jotain on tapahtui -Virtanen ihan itse päivittänyt ja muuttanut pelikirjansa kunnolla uusiksi, kuunnellut pelaajia vai suorastaan joutunut kuuntelemaan...? - no tätähän en tiedä vaikka epäilisin jälkimmäisiä vaihtoehtoja, mutta itse olisin siis sitä mieltä että viimevuonna ei edes yritetty opiskella tätä mitä peli nyt on -vai enkö vain näe että kyse kuitenkin viime vuonna harjoitellun oppimisesta ja lonksahtamisesta kohdalleen?
 

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Sinun kaltaisesi nimimerkin kanssa keskustelun ongelmana on juuri se, ettet näet muuta kuin oman näkemyksesi. Jos luet vielä alkuperäisen viestin niin pystyt ehkä ymmärtämään näyttösi pimentävän egoilusi takaa sen, että en varsinaisesti kritisoinut Virtasen jatkosopimusta vaan nimen omaan ajankohtaa. Huvittavaa myöskin, että puhut maan pinnalle pudottelusta, kun et tunnu tajuavan yhtään mitään tästä itse bisneksestä mikä joukkueen takana pyörii ja mikä on loppupeleissä ratkaisevinta. Nyt kannattaa sinunkin jo palata edes jollekin pinnalle sanaparsiesi kanssa ja yrittää käsittää, mikä se maksavan asiakkaan rooli tässä pelissä on. Skenaarioista puhuttaessa kyse on riskien hallinnasta, siinäkään et pysty näkemään muita mahdollisuuksia mitkä kohdistuvat juuri tämän option käyttämiseen tässä vaiheessa kautta.

Voi hyvät hyssykät. On hienoa, jos et kritisoinut Virtasen option käyttöä. Etpä nyt kuitenkaan tähänkään avaa faktoin, että niin niin Virtasen, kuin muidenkin valmentajien sopparikuviot junaillaan vasta myöhemmin keväällä?

Bisneksessä lie loppupeleissä tärkeintä on että tuote on kunnossa ja näköpiirissä on tulevaisuutta ja juuri ymmärtääkseni tätä Seppänenkin on lausunnoissaan toivonut. Maksavan asiakkaan rooli on kaiketi ottaa tarjottu tuote omakseen (maksaa siitä), ymmärrän sen, että jos laatu ei ole riittävä asiakas äänestää jaloillaan, JYPin kohdalla en oikeasti tällä hetkellä ymmärrä sellaista validia olevaa perustetta olevan, että tuote pitää hylätä. On tietysti joitain poikkeavia tapauksia, että esim. kauan sitten, kasetti aikakautena jostain syystä muodista meni suomessa pois iso valmistaja nimeltä BASF. Murkkujen mielestä sen imago ei ollut ilmeisesti rock. Tosiasiassa se hakkasi laadulla testeissä kaikki maxellit sun muut merkit, eikä pennut niitä silti ostaneet. Toivotaan että mutuilu ei johda samaan tulemaan JYPin kohdalla, suurempi uhka se JYPille minun mielestä on, kuin valittu strategia millä mennään nyt..

Skenarioista puhuttaessa näen, että juuri riskejä tällä kuviolla haluttiin hallita. ajankohta ilmeisesti oli se, että Virtanen on sopimuksessaan ilmoittanut, että vastaukset pitää olla pöydällä nyt, muuten mennään sinne, mistä isoimmin tienaa. Vaikket selvästi usko, että Virtasen työnäyte tähän mennessä on minkään arvoinen, minä puolestani epäilen sen kyllä merkille pannun.

Normaali ihminen näkee asioita eri näkökulmista, pystyy muuttamaan mielipiteitään matkan varrella jos asiat sitä vaativat, jos koet kerta lukeutuvasi niihin ihmisiin niin ymmärrät myös muiden mielipiteet ja spekulaatiot tämänkin asian takana.

Kaippa minä sen toisenkin näkemyksen lopulta näen ja ymmärrän, kuinka muuten siitä voisin täysin erimieltä olla. Mikäli faktalla osoitat minun olevan sanomisissani väärässä, olen valmis sen myöntämään ja sen pohjalla käsityksiäni tarkastamaan.
 

Tempestas

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Voi hyvät hyssykät. On hienoa, jos et kritisoinut Virtasen option käyttöä. Etpä nyt kuitenkaan tähänkään avaa faktoin, että niin niin Virtasen, kuin muidenkin valmentajien sopparikuviot junaillaan vasta myöhemmin keväällä?

Bisneksessä lie loppupeleissä tärkeintä on että tuote on kunnossa ja näköpiirissä on tulevaisuutta ja juuri ymmärtääkseni tätä Seppänenkin on lausunnoissaan toivonut. Maksavan asiakkaan rooli on kaiketi ottaa tarjottu tuote omakseen (maksaa siitä), ymmärrän sen, että jos laatu ei ole riittävä asiakas äänestää jaloillaan, JYPin kohdalla en oikeasti tällä hetkellä ymmärrä sellaista validia olevaa perustetta olevan, että tuote pitää hylätä. On tietysti joitain poikkeavia tapauksia, että esim. kauan sitten, kasetti aikakautena jostain syystä muodista meni suomessa pois iso valmistaja nimeltä BASF. Murkkujen mielestä sen imago ei ollut ilmeisesti rock. Tosiasiassa se hakkasi laadulla testeissä kaikki maxellit sun muut merkit, eikä pennut niitä silti ostaneet. Toivotaan että mutuilu ei johda samaan tulemaan JYPin kohdalla, suurempi uhka se JYPille minun mielestä on, kuin valittu strategia millä mennään nyt..

Skenarioista puhuttaessa näen, että juuri riskejä tällä kuviolla haluttiin hallita. ajankohta ilmeisesti oli se, että Virtanen on sopimuksessaan ilmoittanut, että vastaukset pitää olla pöydällä nyt, muuten mennään sinne, mistä isoimmin tienaa. Vaikket selvästi usko, että Virtasen työnäyte tähän mennessä on minkään arvoinen, minä puolestani epäilen sen kyllä merkille pannun.

Kaippa minä sen toisenkin näkemyksen lopulta näen ja ymmärrän, kuinka muuten siitä voisin täysin erimieltä olla. Mikäli faktalla osoitat minun olevan sanomisissani väärässä, olen valmis sen myöntämään ja sen pohjalla käsityksiäni tarkastamaan.

On valitettavaa, ettet pysty hyväksymään sitä tosiasiaa ettei tuote ole kunnossa ja se ei ole maksavien asiakkaiden syytä. Oppiminen kannattaa vaikka aloittaa selvittämällä, mitä kaikkea tuohon asiakkaan mielikuvaan tuotteen arvostuksesta sisältyy. En tiedä oletko jäänyt nyt sinne BASF-kasettien aikakaudelle, mutta sinne ei valitettavasti voi jäädä jos meinaa menestyä siinä liiketoimintaympäristössä jossa JYP Jyväskylä Oy operoi.

Kuka tässä on mistään faktoista puhunut, muuta kuin sinä omien väitteidesi takana tyylillä jolla niitä sanelet. Ei tässäkään ole mitään yhtä oikeaa tai väärää vastausta/mielipidettä, koita nyt jo ymmärtää se. Esität vastaväitteinä pyyntöjä faktoista, mutta sinulla on itselläsi antaa keskusteluun takaisin pelkkiä omia heittoja. Kuten jo aikaisemminkin todettua haluat näyttäytyä asiantuntijana tässäkin aiheessa (vaikket sitä myönnäkään mutta kirjoitustyylistäsi ei voi muuta tulkita), mutta todellisuudessa kompetenssisi ei siihen riitä varsinkaan noin kapealla näkemyksellä, jossa et nähtävästi todellakaan pysty huomioimaan muita näkökantoja.

Mitä tulee Marko Virtasen saneluun sopimusneuvotteluiden ehdoista niin jokainen uskokoon mitä haluaa. Ennen kuin tuot jotain faktaa pöytään siitä, että Virtasta pidetään yleisesti valmentajaspekulaatioissa sellaisena kultakalana, joka on tilanteessa jossa pystyy yksipuolisesti sanelemaan ehtoja ja käyttämään jopa niiden ehtojen puitteissa kilpailevien parempien tarjousten korttia hyväkseen, niin en kyllä pidä väitteesi totuusarvoa kovinkaan realistisena..

Eihän tämä tästä etene niinpä on lienee turha jatkaa. Voi melkein varmuudella sanoa, että koet polttavaa halua päästä sanomaan viimeisen sanan tässä keskustelussa, joten ole hyvä. Minun puolestani case closed, Marko jatkaa ja JypFabu hykertelee onnesta.
 

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
On valitettavaa, ettet pysty hyväksymään sitä tosiasiaa ettei tuote ole kunnossa ja se ei ole maksavien asiakkaiden syytä.

No jos sää sen viimosen sanan niin kovin haluat, niin kuivin jaloin et selviä, jollet a) todista minulle mihin perustuen ja millä tavoin tuote ei ole kunnossa? Minusta ennemminkin tuote on kunnossa, mutta jotkut eivät sitä silti halua, ei sekään ole maksavien asiakkaiden syy, mutta pakkohan sitä on ihmetellä.

Oppiminen kannattaa vaikka aloittaa selvittämällä, mitä kaikkea tuohon asiakkaan mielikuvaan tuotteen arvostuksesta sisältyy. En tiedä oletko jäänyt nyt sinne BASF-kasettien aikakaudelle, mutta sinne ei valitettavasti voi jäädä jos meinaa menestyä siinä liiketoimintaympäristössä jossa JYP Jyväskylä Oy operoi.

Tämähän on jo pelkkää hassuttelua, mutta onneksi minä en ole se taho jolla on tuosta vastuu. Toivon että käyt heittämässä madonluvut JYP toimistolla, mutta älä käytä stubbnaamaria, sillon ei kukaan usko.

Kuka tässä on mistään faktoista puhunut, muuta kuin sinä omien väitteidesi takana tyylillä jolla niitä sanelet. Ei tässäkään ole mitään yhtä oikeaa tai väärää vastausta/mielipidettä, koita nyt jo ymmärtää se .

Ei näitä säännöillä pelata, vai mites se ny meni? On se nyt kumminkin ihan faktoin määritettävä asia, onko liigavalmentajien sopimuskäytännöt pääsääntöisesti painottuneita syyskaudelle kun kevääseen. Tottakai, joskus sopparoidaan vasta keväällä ja niitä soppareita vääntää pääasiassa ne joiden palkanmaksaja löytyy varmimmin, eli kilpahuudattavat palkkionsa, niin kuin oikein onkin. Olet kuitenkin teksteissäsi antanut ymmärtää, ettei tämä käytäntäntö olekaan tosi. No, muutan käsitykseni välittömästi, jos tosiasioihin pohjaten sen mulle toiseksi todistat. Huomioi, että tosiaan on oletettavaa tämän optiopykälän aikarajan olemassaolo ja mieti miksi, huomioi myös, että Virtasella on tuskin ollut mitään käytännöistä poikkeavaa erityissopparia, joten jo tähän perustuen epäilen olevani hajulla siitä, missä näissä sopparikuvioissa mennään. Edelleen, jos sulla on parempaa faktaa laittaa kehiin, seison korjattuna.

Mitä tulee Marko Virtasen saneluun sopimusneuvotteluiden ehdoista niin jokainen uskokoon mitä haluaa. Ennen kuin tuot jotain faktaa pöytään siitä, että Virtasta pidetään yleisesti valmentajaspekulaatioissa sellaisena kultakalana, joka on tilanteessa jossa pystyy yksipuolisesti sanelemaan ehtoja ja käyttämään jopa niiden ehtojen puitteissa kilpailevien parempien tarjousten korttia hyväkseen, niin en kyllä pidä väitteesi totuusarvoa kovinkaan realistisena.

Joo, tätä todistusaineistoa ei mulla ole, eikä voikaan olla. En kuitenkaan ihan tarkoittanut, että Marko sen kummemmin sanelisi jotakin. Sopparissa lienee pvm, johon mennessä on seuran ilmoitettava, käyttääkö se option. Vaikka en väitäkään Virtasen olevan valmentaja skenen kuuminta hottia, olen päinvastaista mieltä kanssasi siitä, etteikö siellä pöydälle joitakin tarjouksia olisi tullut. No, nämä kumminkin puolin ihan mutuja, joten kun meillä on omamme, niin valitkoot mahdolliset muut lukijat omansa.

Eihän tämä tästä etene niinpä on lienee turha jatkaa. Voi melkein varmuudella sanoa, että koet polttavaa halua päästä sanomaan viimeisen sanan tässä keskustelussa, joten ole hyvä. Minun puolestani case closed, Marko jatkaa ja JypFabu hykertelee onnesta.

Niin, kaikki on turhaa, paitsi turha, vai miten se meni. vastauksestani huolimatta polttavat halut suuntautuu muihin, kuin tähän asiaan ja viimeisiin sanoihin, olen tyytyväinen Virtasen jatkosta ja pääasiassa toivon, että mikäli urheilu suo, niin sinäkin hykertelet onnesta kun JYP kannua taas nostelee, huolimatta siitä, että puikoissa on Virtanen, eikä tuotekaan ole kunnossa. Vältellään niitä viimeisiä sanoja, hautaan kyllä ehtii jokainen.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Nyt ollaan sarjataulukossa toisena ja vääristymääkin sijoituksellisesti on hyvin vähän, sillä piste/ottelu taulukossakin vain HIFK menee edelle, jolloin JYPin sijoitukseksi jää kolmas sija. Maaleja on tehty liigassa eniten, keskiarvollisesti toiseksi eniten. Maaliero on liigan paras. Tarkki loistaa maalilla ja puolustuskin toimii.

Eikö tämä alkukausi nyt ihan oikeasti ole mennyt varsin hyvin? Ilmeisesti ei kuitenkaan Veltsun ansiosta, vaan Veltsusta huolimatta?

Ovatko Veltsua alkukaudesta pihalle heittämässä olleet nimimerkit edelleen samaa mieltä? Ettäkö näillä statseilla pelaavan joukkueen valmentaja pitäisi potkia pihalle?
 

JJT

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Nyt ollaan sarjataulukossa toisena ja vääristymääkin sijoituksellisesti on hyvin vähän, sillä piste/ottelu taulukossakin vain HIFK menee edelle, jolloin JYPin sijoitukseksi jää kolmas sija. Maaleja on tehty liigassa eniten, keskiarvollisesti toiseksi eniten. Maaliero on liigan paras. Tarkki loistaa maalilla ja puolustuskin toimii.

Eikö tämä alkukausi nyt ihan oikeasti ole mennyt varsin hyvin? Ilmeisesti ei kuitenkaan Veltsun ansiosta, vaan Veltsusta huolimatta?

Ovatko Veltsua alkukaudesta pihalle heittämässä olleet nimimerkit edelleen samaa mieltä? Ettäkö näillä statseilla pelaavan joukkueen valmentaja pitäisi potkia pihalle?
No oliko eilinen peli Veltsun taidonnäytettä? Loistavasti oli mies joukkueensa ladannut taisteluun ja peli vilisi miehen taktisia nerouksia.

No joo, vitsailut/kuittailut sikseen. En ole Veltsulle potkuja toivonut enkä sitä tee nytkään. Vielä ei kuitenkaan kannata leijua, sillä olihan JYP Alatalon aikaankin monesti syksyllä kärkikahinoissa, mutta joulun jälkeen meni sitten vähän huonommin ja pudotuspelisarjojen voitot jäivät odottamaan itseään... tai Dufvaa...

Täyttä luottoa ei mies minulta vieläkään saa, mutta koko ajan ollaan parempaan suuntaan menossa. Vielä kun ne viime minuuttien sulamiset vaihtuisivat lopullisesti saappaat jalassa kaatumiseen. Ässät-peli osoitti sen, että voittoja/pisteitä voi tulla vähän tuurillakin, mutta eniten maaleja tehdyksi joukkueeksi ei nousta ihan vahingossa. Ja ennen kaikkea maaleja tulee tasaisesti, tilastoa ei kaunista yksikään murskavoitto, vaan joukkue kykenee tekemään vähintään sen pari-kolme maalia joka ilta. Se on aika hyvä lähtökohta peleihin, siitä Veltsulle plussat.
 

Zen

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Nyt ollaan sarjataulukossa toisena ja vääristymääkin sijoituksellisesti on hyvin vähän, sillä piste/ottelu taulukossakin vain HIFK menee edelle, jolloin JYPin sijoitukseksi jää kolmas sija. Maaleja on tehty liigassa eniten, keskiarvollisesti toiseksi eniten. Maaliero on liigan paras. Tarkki loistaa maalilla ja puolustuskin toimii.

Eikö tämä alkukausi nyt ihan oikeasti ole mennyt varsin hyvin? Ilmeisesti ei kuitenkaan Veltsun ansiosta, vaan Veltsusta huolimatta?
Onko tämä semmoinen lällällää juttu? On mennyt hyvin. Mielestäni valmentajalla on aina erittäin iso rooli joukkueensa suorittamiseen.

Ovatko Veltsua alkukaudesta pihalle heittämässä olleet nimimerkit edelleen samaa mieltä? Ettäkö näillä statseilla pelaavan joukkueen valmentaja pitäisi potkia pihalle?
En muista mitä olen kirjoitellut, mutta mielestäni ei pidä potkia pihalle...

Kuitenkin voidaan miettiä mitä Markon aikana on tapahtunut yleisömäärälle...
Katselimme kuitenkin vuoden verran todella karmeata peliä ja ihmiset jättivät kausikortteja uusimatta. Tällä kaudella yleisö ka. on 3304, vain kerran ollut yli 4000 ja kolme kertaa ollut alle 3000. Tämä yleisökato todennäköisesti vaikuttaa sponsori toimintaankin.

Jos meinaat kysyä onko syy vain Markon, niin voin vastata että ei ole.
 

JYP#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyyni Kari & Klassikkopaidat
Kuitenkin voidaan miettiä mitä Markon aikana on tapahtunut yleisömäärälle...
Katselimme kuitenkin vuoden verran todella karmeata peliä ja ihmiset jättivät kausikortteja uusimatta. Tällä kaudella yleisö ka. on 3304, vain kerran ollut yli 4000 ja kolme kertaa ollut alle 3000. Tämä yleisökato todennäköisesti vaikuttaa sponsori toimintaankin.

Vaikka olenkin viimeaikoina ollut melko Marko-kriittinen, niin sen halua sanoa että Markolla ei ole osaa eikä arpaa huonojen yleisömäärien kanssa. Piste.

Samat ongelmat ne on jokaisella paikkakunnalla. Ja lähes kaikissa se syy on sama. Näet telvisiosta/netistä haluamasi ottelut ja vieläpä halvemmalla kuin paikanpäällä. Tähän päälle vielä asioiden helppous, ei tarvitse poistua kotoa, ei tarvitse jonotella, ei tarvitse ajaa autolla hallille, ei tarvitse ostaa kalliita oluita tai makkaroita peliä katsellessasi ja näet ottelun uusintojen, hidastuksien ja highlightien kanssa. En nyt muista tarkkaan lipun hintoja, mutta jos ostat 2 lippua istumaan halvimmille paikoille, ottelu KalPaa/Kärppiä/Tapparaa/HIFKiä vastaan, ja maksat vielä lipun toimituskuluja, niin olisit tuolla yhden ottelun hinnalla lunastanut itsellesi kanavapaketin kuukaudeksi käyttöön. Yksinkertaisesti, tuotteen hinta ja laatu ei ole suhteessa oikein hinnoiteltu. Minä ja varmasti moni muu on jättänyt tulematta hallille yksinkertaisesti sen faktan takia että jääminen kotisohvalle on a) helpompaa ja b) halvempaa.

Toki Liiga/suomalainen jääkiekko on voinuut menettää kiinnostustansa, mutta tämäkin on sitten Jokereiden ja päättäjien ansiota. Itseä lätkä kiinnostaa jälleen tasan yhtä paljon kuin aiempina kausina, sitä ei ole nuo "poliittiset" päätökset muuttaneet. Toki ymmärrän suuresti niitä joiden innostus on laskenut ja kyllä minäkin haluaisin enemmän tunnetta peliin ja vähemmän kukkahattuilua. En jaksa uskoa että ainakaan kovin moni (lasketaan lähes sormilla) katsoja on jättänyt tulematta vain ja ainoastaan Marko Virtasen takia. Lisäksi uskon että kun tosipelit alkavat niin kyllä nekin markonvihaajat hallille nyt kuitenkin tulevat.

Kausarimyynnissä epäonnistuttiin, sitä en kiellä, mutta sekin oli enemmän markkinoinnin/johdon syytä kuin Markon. Tyni laukoi ties mitä kommentteja, koko kevät pitkälle kesään asti oli pelkkiä siirtouutisia JYPistä ulos. Mitään uutta tai hälyttävää ei uskallettu/haluttu kokeilla, luotettiin taas kerran siihen että kyllä tuote myy itsensä asiakkaille tekemättä mitään. Ei tehnyt, mutta sekään ei ole mitenkään Markon syy.

Sponsoreista vielä, en usko että sielläkään oltaisiin vetäytymässä vain pelkkien yleisökeskiarvojen takia. Itse persaukisena opiskelijana kävin katsomassa ehk' 5 ottelua kaudessa paikan päällä. Tähän lisäksi vielä toiset 5 satunnaisia ilmaisotteluita maksukanavilta tai baareista jne. Loput noin 85% otteluista seurattiin radion kautta. Radion kautta en näe itse pelejä, enkä myöskään mainoksia. Nyt tällä kaudella olen katsonut lähes kaikki pelit, jopa CHL-pelejä myöten, ja siis painosanalla katsonut. Kausi ei ole vielä edes puolessa välissä ja olen nähnyt enemmän Valtran, Harvian ja Elosen logoja kuin parina viime kautena yhteensä. Pelipaitoja sekä jää- ja kaukalomainoksia on siis tullut seurattua ihan tarpeeksi. Ainoat mainokset joita minä en juuri nää, ovat mediakuution mainokset. Ja tättärää, mediakuutiolla mainostaminen on se itse saatana joka on tappanut pelien viihdyttävyyttä, koska se on syönyt lähetysaikaa uusinnoilta ja huippuhetkiltä. Ihan hyvä vaan että kyseiset mainokset eivät saa huomiota ja kyllähän se Seppänen uhosi Ksml:ssä että ensi kaudelle vähennetään mediakuution mainoskäyttöä ja laitetaan se taas palvelemaan itse ottelua.

Tulipas pitkä viesti, mutta pointtini on se, että Markolla ei ole mitään osuutta yleisömääriin. Voitaisiin ennemminkin syyttää Nelosen Jantta Alkiota tai Liigan tj Kimmo Rannistoa Jyväskylän huonoista yleisöluvuista. Tilanne on sama kaikilla muillakin liigakaupungeilla.
 

MattiM

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Vaikka olenkin viimeaikoina ollut melko Marko-kriittinen, niin sen halua sanoa että Markolla ei ole osaa eikä arpaa huonojen yleisömäärien kanssa. Piste.

Ei pidä paikkaansa. Marko on niin huono valmentaja, että karkoittaa katsojat koko helvetin liigalta.

Lisäksi Marko ei osaa ottaa aikalisää ja kaikkia vituttaa.
 

Kulttimörkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja maajoukkueet
Vaikka olenkin viimeaikoina ollut melko Marko-kriittinen, niin sen halua sanoa että Markolla ei ole osaa eikä arpaa huonojen yleisömäärien kanssa. Piste.

Samat ongelmat ne on jokaisella paikkakunnalla. Ja lähes kaikissa se syy on sama. Näet telvisiosta/netistä haluamasi ottelut ja vieläpä halvemmalla kuin paikanpäällä. Tähän päälle vielä asioiden helppous, ei tarvitse poistua kotoa, ei tarvitse jonotella, ei tarvitse ajaa autolla hallille, ei tarvitse ostaa kalliita oluita tai makkaroita peliä katsellessasi ja näet ottelun uusintojen, hidastuksien ja highlightien kanssa. En nyt muista tarkkaan lipun hintoja, mutta jos ostat 2 lippua istumaan halvimmille paikoille, ottelu KalPaa/Kärppiä/Tapparaa/HIFKiä vastaan, ja maksat vielä lipun toimituskuluja, niin olisit tuolla yhden ottelun hinnalla lunastanut itsellesi kanavapaketin kuukaudeksi käyttöön. Yksinkertaisesti, tuotteen hinta ja laatu ei ole suhteessa oikein hinnoiteltu. Minä ja varmasti moni muu on jättänyt tulematta hallille yksinkertaisesti sen faktan takia että jääminen kotisohvalle on a) helpompaa ja b) halvempaa.

Osittain eri mieltä. Kyllä Virtasella oli viime kaudella oma vastuunsa miksi JYPin pelaaminen oli sekavaa ja sitä kautta kotipelien viihdearvo laski. Tämä oli yksi osasyy miksi osa kuluttajista oli/on sitä mieltä ettei tuote ole kunnossa ja edelleen tämä oli osasyy siihen että nämä henkilöt eivät kausikorttia ostanut eivätkä ole tulleet kotipeleihin. Ja nyt huomio. Korostan että se oli vain osasyy. Osansa on toki myös niillä Tynin kommenteilla, markkinoinnista ylipäänsä, ottelutapahtumalla itsessään ja televisiointi vs ottelutapahtuma ja näiden hintaerolla.

Esimerkiksi jos nyt täällä periferiasta lähtisin JYPin kotiotteluun lisätään lipunhintaan matkakulut ja jos vaikka seisomalipun hankkisin ihan ns. normaalihintaiseen otteluun (ja Tyni, se normaalihintainen ottelu ei ole se kahden euron korotus lipun hintaan jolloin muut olisivat muka 2 euron alennettu hinta), mulle se tulisi kustantamaan noin 50 euron luokkaa. Puhutaan vain siis yhdestä ottelusta. Samalla hinnalla saan lähes 2 kuukautta Ruudun kautta. Kumpakohan on mulle taloudellisesti kannattavampaa?
 

Korppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Osittain eri mieltä. Kyllä Virtasella oli viime kaudella oma vastuunsa miksi JYPin pelaaminen oli sekavaa ja sitä kautta kotipelien viihdearvo laski. Tämä oli yksi osasyy miksi osa kuluttajista oli/on sitä mieltä ettei tuote ole kunnossa ja edelleen tämä oli osasyy siihen että nämä henkilöt eivät kausikorttia ostanut eivätkä ole tulleet kotipeleihin. Ja nyt huomio. Korostan että se oli vain osasyy. Osansa on toki myös niillä Tynin kommenteilla, markkinoinnista ylipäänsä, ottelutapahtumalla itsessään ja televisiointi vs ottelutapahtuma ja näiden hintaerolla.
Juuei. Olen kausikorteistaan luopuneilta kuullut sellaisenkin perusteen, että kun valmentajana jatkaa Virtanen, niin ei sen takia enää peleihin tulla. Syy kai se on sekin, mutta vain osasyy. En oikeasti usko siihen, että valmentaja on sinänsä ainoa syy olla ostamatta se lippu/kausikortti ja tulematta peleihin. Mitta voi joillakin tulla valmentajan takia täyteen, mutta pohjalla on oltava paljon muutakin.
Toivoisi ihmisten tässä pelitapa-asiassa huomioivan myös seuran johdolta tulleen käskyn muuttaa peliä viime kaudeksi. Tuosta asiasta on kaadettu liian iso osa Virtasen niskaan. Tämän kauden jälkeen tuskin kukaan käyttää Virtasta luopumisen perusteluna, sen verran hyvää jälkeä on valmennus saanut aikaan.
 

marras

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ei pidä paikkaansa. Marko on niin huono valmentaja, että karkoittaa katsojat koko helvetin liigalta.

Lisäksi Marko ei osaa ottaa aikalisää ja kaikkia vituttaa.

Kannattaskohan tulla sieltä viimekaudelta tähän päivään. JYP on kerännyt vieraissa eniten pisteitä, vain kaksi häviötä ja nekin varsinaisen peliajan jälkeen, eniten tehtyjä maaleja jne keskitasoa hieman paremmalla pelaajamateriaalilla. Mitä vielä haluat?
Vai ajoinkohan nyt pahan kerran miinaan. Toivottaavsti.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kannattaskohan tulla sieltä viimekaudelta tähän päivään. JYP on kerännyt vieraissa eniten pisteitä, vain kaksi häviötä ja nekin varsinaisen peliajan jälkeen, eniten tehtyjä maaleja jne keskitasoa hieman paremmalla pelaajamateriaalilla. Mitä vielä haluat?
Vai ajoinkohan nyt pahan kerran miinaan. Toivottaavsti.
Nähdäkseni ajoit tien päällä selvästi näkyvään miinaan. MattiM taitaa olla yksi meistä negatiiviseen kirjoitteluun turhautuneista.

JYPillä nyt vaan menee tällä hetkellä ihan oikeasti hyvin ja Marko Virtanen on tähän suurin yksittäinen syy.
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Itse ainakin voin myöntää että Virtanen on ihan hyvää työtä tehnyt. Vaikka niille aikalisien ottamisillekin on naureskeltu, niin tilanne voisi olla paljon pahempi. Ei JYP ihan "huvin vuoksi" ole pelannut kotipelejään niin hyvin että vain 4 pistettä on lähtenyt vierasjoukkueen matkassa pois Jypinkylästä (Kärpät och SaiPa).
Eikä myöskään ihan huvin vuoksi olla tehty eniten maaleja liigassa.

Plussaa myös siitä että antanut Akatemialaisillekin tilaisuuden/näytönpaikan liigajäillä.
 

Hurraa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avtomobilist, FCV, Flames, Happee, JyP, Lohi
Plussaa myös siitä että antanut Akatemialaisillekin tilaisuuden/näytönpaikan liigajäillä.

Haluan sanoa että Virtanen on antanut tilaisuuden nuorille pakon sanelemana. Eipä noille pelipaikoille muutakaan ole ollut laittaa ja hyvin on pojat pelannut. Kunnia tästä siis ehdottomasti itse pelaajille, Virtaselle sitten muuten peluutuksesta.
 

marras

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Haluan sanoa että Virtanen on antanut tilaisuuden nuorille pakon sanelemana. Eipä noille pelipaikoille muutakaan ole ollut laittaa ja hyvin on pojat pelannut. Kunnia tästä siis ehdottomasti itse pelaajille, Virtaselle sitten muuten peluutuksesta.

Ei nyt ihan niinkään. Kyllä varmasti pelaajabudjetissa olisi ollu varaa jussihalmeita tms liigajyriä tuonne hommata, että mistään pakosta ei mielestäni voida puhua. Enemmän kyse lienee siitä, että valmennus on nähnyt junnujen tason riittäväksi ja sitten päättänyt antaa pojille mahdollisuuden. Itse suhtauduin tähän melko skeptisesti ennen kauden alkua, mutta hyvin on mennyt tähän asti.
 

Hurraa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avtomobilist, FCV, Flames, Happee, JyP, Lohi
Mitään faktaa minulla ole, mutta olin ajatellut että tälle kaudelle omien akatemialaisten nosto jussihalmeiden tilalle oli seurajohdon strategia. Siinä missä pelitavan muutoskin.
 

Schröder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Augsburger Panther, Torpedo Nizhny Novgorod, JYP
Marko alisti Ahoa 4-0 ja JYP vei Bluesia läpi sarjan kuin pässiä narussa. En olisi tuon poukkoilevan runkosarjan jälkeen uskonut, mutta nyt tuntuu että JYP on ihan oikeasti Virtasen alaisuudessa yksi mestariehdokkaista. Nättiä, että Veltsu on saanut joukkueen pelaamaan sillä tasolla kuin sen kuuluukin. Virtasesta tulee yleensä haastatteluissa aika hmv tai ylimielinen kuva, mutta mitä on päässyt kahdenkesken juttelemaan, niin ei yllätä että mies on JYPin päävalmentajaksi aikanaan valittu. Silti runkosarjan poukkoilu ei hevillä unohdu ja nyt kun tässä on hieman taukoa ennen seuraavia pelejä niin pessimismi nostaa hivenen päätään ja vähän pelottaa mitä sieltä on tauon jälkeen tulossa. Toivotaan, että Virtanen saa joukkueen entistä raivokkaampaan liitoon ja tämän kauden jälkeen ei tarvitsisi hänen ammattitaitoaan kenenkään epäillä.
 

chubster

Jäsen
Kaiken paskan keskeltä todella miehekäs esiintyminen playoffeissa. Marko näpäytti epäilijöitään kuten minua toden teolla.

Ei nyt muuta osaa sanoa, harmittaa.
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Marko osoitti ettei runkosarja merkkaa jos tietää mitä haluaa. Sen sijaan Markolla on vaikea seuraava vuosi luvassa, mutta minä ainakin uskon hänen käsittelevän sen jotenkin siedettävästi. Se on sitten toinen tarina että mitä seuraavan kauden JYPiltä vaaditaan.

En kuitenkaan arvostanut epäsuoraa Perrinin dissaamista tappiosarjan jälkilöylyissä! Todisti ettei kaksikon välit ole kunnossa.
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Eikös hän sanonut että joukkueena voitetaan ja hävitään. Tosin saattoi mennä multa muu ohi kun vähän meinaa vituttaa.

Kysymyksen kohdalla alleviivattiin Eric Perriniä. Ei joukkuetta.
 

Tähtipakki

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Eikös hän sanonut että joukkueena voitetaan ja hävitään. Tosin saattoi mennä multa muu ohi kun vähän meinaa vituttaa.

Ei suoraan haukkunut, muttei kyllä kehujakaan antanut. Juuri nuo perinteiset "siellä oli 24(?) muutakin pelaajaa" jne. Kyllä minulle jäi vahvasti kuva, että Virtasen ja Perrinin välit ei ihan kunnossa olleet.
 

Nypsi

Jäsen
Kyllä itsekin odotin, että juuri hävityn game sevenin jälkeen Virtanen olisi hymyssä suin ylistänyt Perriniä, mutta mitäpä tuolta kuulapäältä voi muuta odottaa kuin todellista perseilyä, jälleen kerran.
 

Pauli

Jäsen
Kyllä itsekin odotin, että juuri hävityn game sevenin jälkeen Virtanen olisi hymyssä suin ylistänyt Perriniä, mutta mitäpä tuolta kuulapäältä voi muuta odottaa kuin todellista perseilyä, jälleen kerran.

Perseilyä? Ootko sä järjissäs? Aiemmin mun korvaan on ottanut kun Kenkä on moittinut Ericin puolustuskykyä kun vauhti on vähän hidastunut. Mutta mitä vitun perseilyä ja taas?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös