Marjamäen valmennus

  • 67 985
  • 277

Ahar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp, Pelicans, Suomi, Ruotsi, Columbus
Oh gee, I don´t know.. Voiko olla, että siellä olisi helähtänyt jos olisi päässyt kentälle jo aiemmin. Siis silloin kun huomattiin, että tarttis tehrä jotain. Mutta joo, vastuulliset saakoon työrauhan. Tarina ja matka on alussa. Ehkä Koreassa jo helähtää.

Ou tsiisus, jälkiviisaita löytyy aina jatkoajasta. Miten itse olisit valmentanut leijonat voittoon?
 

Ahar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp, Pelicans, Suomi, Ruotsi, Columbus
Pitääkö Marjamäen opettaa ammattilaisille maalintekoa? Jos ei, niin ketä tästä farssista pitäisi syyttää? Pelaajia vai valmentajaa?

Ja edit: Jos syytetään valmentajaa, niin kuinka idiootteja jääkiekon pelaajat ovatkaan.
 

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Suomi, KTP
Ou tsiisus, jälkiviisaita löytyy aina jatkoajasta. Miten itse olisit valmentanut leijonat voittoon?
Eli koska olen maallikko, niin en saa ihmetellä tätä Laten aikakauden valmennusta ja sitä miten aneemiselta turnauksesta ja kokoonpanosta toiseen tuo peli kentällä näyttää. Noh, olkoon niin. Antaa turnauksen ja tarinan näyttää.
 

ijuka

Jäsen
Pitääkö Marjamäen opettaa ammattilaisille maalintekoa? Jos ei, niin ketä tästä farssista pitäisi syyttää? Pelaajia vai valmentajaa?

Ja edit: Jos syytetään valmentajaa, niin kuinka idiootteja jääkiekon pelaajat ovatkaan.
Tästä farssista pitäisi syyttää Marjamäkeä.

Ei "heikko" materiaali ole muille ollut mikään este voittaa jotain Ranskaa. Jolla muuten on vieläkin heikompi materiaali.

Niin joo, ja sen sijaan että opettaisi ammattilaisille maalintekoa olisi voinut valita maalintekijöitä joukkueeseen. Ja olla loukkaamatta hyviä pelaajia lupailemalla nelosketjun rooleja tai vilttejä.
 

Ahar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp, Pelicans, Suomi, Ruotsi, Columbus
Eli koska olen maallikko, niin en saa ihmetellä tätä Laten aikakauden valmennusta ja sitä miten aneemiselta turnauksesta ja kokoonpanosta toiseen tuo peli kentällä näyttää. Noh, olkoon niin. Antaa turnauksen ja tarinan näyttää.

Mutta mitä olisit itse valmentajana tehnyt? Olisiko Filppula sinun valmennuksessa laittanut kiekon tyhjistä sisään vai ulos? Maallikoista en ole puhunut mitään.
 

Bonsai

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS + länsirannikon muut joukkueet
Miten siis sinä olisit tuosta voiton korjannut valmentajana?

Olisin matkinut Karri Kiven peluutusta niin hyvin kuin pystyisin.
Sun mielestä homma on hienosti ollut kuosissa viime syksystä asti ja Marjaa ei saa arvostella jollei itse ala valmentajaksi? Totinen poika olet....
 

ijuka

Jäsen
Mutta mitä olisit itse valmentajana tehnyt? Olisiko Filppula sinun valmennuksessa laittanut kiekon tyhjistä sisään vai ulos? Maallikoista en ole puhunut mitään.
Yleensä jos lähtee "osaaks ite paremmi"-linjalle, se on merkki siitä ettei sinulla ole oikeaa argumenttia. Tuskin kirjoittelijat itse haluaisivat valmentamaan. He haluaisivat hyvän valmentajan Marjamäen tilalle.
 

Ahar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp, Pelicans, Suomi, Ruotsi, Columbus
Olisin matkinut Karri Kiven peluutusta niin hyvin kuin pystyisin.
Sun mielestä homma on hienosti ollut kuosissa viime syksystä asti ja Marjaa ei saa arvostella jollei itse ala valmentajaksi? Totinen poika olet....

No ei, mutta miten sinä valmentajan olisit tästä pelistä voiton korjannut takuu varmasti kotiin?
 

Ahar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp, Pelicans, Suomi, Ruotsi, Columbus
Yleensä jos lähtee "osaaks ite paremmi"-linjalle, se on merkki siitä ettei sinulla ole oikeaa argumenttia. Tuskin kirjoittelijat itse haluaisivat valmentamaan. He haluaisivat hyvän valmentajan Marjamäen tilalle.

Onko Marjamäki huono valmentaja?
 

Bonsai

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS + länsirannikon muut joukkueet
No ei, mutta miten sinä valmentajan olisit tästä pelistä voiton korjannut takuu varmasti kotiin?
Sulla on nyt jäänyt levy kiertämään samaa uraa. Luulen, että Marjan vaihtotoiveet ei kumpua pelkästään tästä pelistä ja vaan surkeasta maajoukkueurasta.
 

Ahar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp, Pelicans, Suomi, Ruotsi, Columbus
Sulla on nyt jäänyt levy kiertämään samaa uraa. Luulen, että Marjan vaihtotoiveet ei kumpua pelkästään tästä pelistä ja vaan surkeasta maajoukkueurasta.

Niin siis, haluaisin kuulla täältä kaikkien oikeiden valmentajien kehdosta, että miten Suomen maajoukkuetta pitäisi valmentaa? Eipä juuri muita vastauksia tule, kuin että eikö ole parempaa kirjoitettavaa tai jotain muita henkilökohtaisuuksia.

Miten sinä olisit valmentanut tuon joukkueen voittoon Ranskasta?
 

Murkula

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maajoukkueet,Tappara,NY Rangers,Juniori- SaPKo
Marjamäen valmennuksessa on ylivoimaisesti parasta se, se joko a) tuottaa mitalin MM-kisoista tai b) päättyy kisojen jälkeen
 

LaTe_Show

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Rockies: 1980-1981.
Onko Marjamäki huono valmentaja?

Ainakin tähän asti on näkynyt se miten suuri ero on olla seurajoukkuevalmentaja vs. maajoukkuevalmentaja. Aika näyttää onko Latesta nk turnausvalmentajaksi, mutta ei anneta yhden ottelun vielä vaikuttaa analyysiin...
 

ijuka

Jäsen
Niin siis, haluaisin kuulla täältä kaikkien oikeiden valmentajien kehdosta, että miten Suomen maajoukkuetta pitäisi valmentaa? Eipä juuri muita vastauksia tule, kuin että eikö ole parempaa kirjoitettavaa tai jotain muita henkilökohtaisuuksia.

Miten sinä olisit valmentanut tuon joukkueen voittoon Ranskasta?
Niin, en tosiaan ole valmentaja, mutta itse tykkään tosi paljon nopeasta ja painostavasta kiekosta. Eli koko ajan valtavaa liikettä, täyttä karvausta kolmella miehellä ja otetaan syöttölinjat pois ja pyritään nopeisiin kiekonriistoihin kun painetaan täysillä päälle, nopeita hyökkäyksiä ja hyökkäykseenlähtöjä ja muutenkin nopeaa suunnanmuutosta muttei liian tarkkaa systeemipelaamista vaan annetaan tarpeeksi vapautta pelaajilla toteuttaa itseään. Tämä pelityyli olisi omiaan varsinkin heikompia vastustajia vastaan, koska kova kolmen miehen karvaus on tosi vaikea päihittää ilman kunnollista yksilötaitoa.

Mielestäni Suomi on aina ollut ns. duunarijoukkue jonka pelin pitää perustua valtavaan nopeuteen ja päälle käymiseen.

Tämä nyt ei oikeasti liity mihinkään mutta kun kerran jostain syystä ystävällisesti pyysit.
 
Viimeksi muokattu:

Ahar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp, Pelicans, Suomi, Ruotsi, Columbus
Niin, en tosiaan ole valmentaja, mutta itse tykkään tosi paljon nopeasta ja painostavasta kiekosta. Eli koko ajan valtavaa liikettä, täyttä karvausta kolmella miehellä ja otetaan syöttölinjat pois ja pyritään nopeisiin kiekonriistoihin kun painetaan täysillä päälle, nopeita hyökkäyksiä ja hyökkäykseenlähtöjä ja muutenkin nopeaa suunnanmuutosta muttei liian tarkkaa systeemipelaamista vaan annetaan tarpeeksi vapautta pelaajilla toteuttaa itseään. Tämä pelityyli olisi omiaan varsinkin heikompia vastustajia vastaan, koska kova kolmen miehen karvaus on tosi vaikea päihittää ilman kunnollista yksilötaitoa.
.

Olisiko Suomi tuolla voittanut tänään Ranskan? Muistaakseni edes USAn nuorten joukkue ei tuolla pelityylillä päässyt WC:ssa alkueriä pidemmälle, joten ilmeisesti paska valmentaja oli sielläkin.
 

ijuka

Jäsen
Suomen olisi pitänyt tänään voittaa Ranska vaikka millä taktiikalla. Se ei ole ikinä hävinnyt Ranskalle. Joten veikkaisin että joo. Mutten vieläkään ymmärrä mikä se sun pointtisi on.

Ja kun nyt luen viimeisen virkkeen niin huomaan, ettei pointtia ole. Oletin että kun kirjoitan omista näkemyksistäni niin kerrot miksi se on syvältä ja Marjamäen Suomi pelaa paljon paremmin. Mutta otat esiin Yhdysvaltain ja Kanadan Nuoret(joka ei edes ole oikea joukkue), joka vielä pyyhki Marjamäen Suomella vessan lattiaa. Ja jonka valmentaja on nyt NHL:n pudotuspeleissä joukkueella joka ei sinne ollut päässyt varmaan kymmeneen vuoteen.

Hohhoijaa.
 

Heijastus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Sibir Novosibirsk, Pittsburg P
Ite oon miettiny taas näitä syntyjä syviä.... mikä johtuu mistäkin. Pelitapa sitä ja pelitapa tätä mutta jos mietitään tässä suomalaisessa valmentajakultti-kulttuurissa sitä, että ketkä on ollu parhaita valmentajia? No lähetään tietysti Jalosesta joka on päässy vuolemaan kultaa aikuisissa kerran. Tuollon 2011 mun mielestä pelaajisto oli hyvin nimetön -Mikko Koivu. Ja mun mielestä tää Jalonenkin on parhaillaan tajunnu, että antaa jätkien pelata silleen ku osaavat parhaiten, koska nää valmentajat ei ite mee kentälle. Aina mennään sillä materiaalilla mikä kullonkin ja se myös vähän niinku luo sen pelitavan.

Nykyinen Suomen peli on surullista katsottavaa, pappa-lätkää, mitä en kuitenkaan toisaalta ihmettele kun kattoo vaikka SM-liigan matseja. Ylivoimat on kun jostain Kanada-Yhdysvallat matsista hidastettuna x5. Hirveän kankeen ja mielikuvituksettoman näköstä meininkiä. Samoin ku nää iänikuiset kulmarallit: pari minuuttia pyöritään kulmauksessa ja sitte joku Pellemuori tulee ja tökkäsee kiekon keskialueelle.

Pakistossa pyöri nää Jaakolat ja Kukkoset jo sillon. Samat KHL-vakiojampat ku tänä päivänäki, siellä aina vaihtuu muutama nimi. Mitä oon kattonu muiden maiden pelejä niin se on kehittyny. Mutta onko se sitten Laten vika, ettei Suomen peli oo kehittyny? Latellahan vaan on ne pelaajat, jotka sillä nyt on. Tosin hyvä valmennus saa kaikista parhaan irti. Onko kuitenkaan esim. pakistosta enää otettavissa enempää irti? Tuntuu, että siellä ei oikeen oo mtn erikoistaitoja+ jalalla ei tahdota pysyä perässä? Mitä muutoksia/rajotuksia se sitten aiheuttaa valmennuksen suuntaan jos joudutaan antamaan pelinopeudessa ja varsinkin jalkanopeudessa tasotusta? Vai onko tää valmennuksen aiheuttama vika?

Onhan nää Jaakolat ja Hietaset sun muut pärjänneet kuitenkin KHL-ympyröissä? Onko se Laten vika, että jalka ei kulje ja katsojalle näyttää siltä, ettei meidän pelaajat ja etupäässä pakisto pysy perässä?

Toinen mitä oon miettiny, että onko se Laten syytä, että tämmösiä lilliputteja vastaan kun Ranska hävitään kaksinkamppailut? Onko se sitä, että kun joutuu liikaa miettimään miten pelataan niin se on sitten taistelusta poies?

Yks mitä oon kanssa miettiny, että missä vika kun:

Suomi joutuu puolustuskannalle niin viivalla pakeilla on ihan liikaa tilaa? Modernit pakit jos miettii vaikka parasta painosta mallia Erik Karlsson, käyttää tämmösiä surutta hyväkseen ja nykypäivänä muilla mailla näyttää olevan heittää MM-tasollakin sellasia pakkeja jotka osaa kyllä laukoa, jos niille antaa viivassa tilaa. Sitten taas toisessa päädyssä kun saadaan kiekko niin viivalla ei olekaan tilaa. Huolimatta parista nuorten mm-kullasta oon huomannu Suomen matseja katsoessa, että pakit ei ehdi kun roiskasemaan kiekon maalille, koska tilaa ei yleensä poikittaisliikkeeseen ole saati kunnon laukaukseen.

Tuommosia oon ollu Suomen pelistä huomaavinani ja mietin, että onko mateliaalin heikkoutta vai valmennuksen?
 

Ahar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp, Pelicans, Suomi, Ruotsi, Columbus
Suomen olisi pitänyt tänään voittaa Ranska vaikka millä taktiikalla. Se ei ole ikinä hävinnyt Ranskalle. Joten veikkaisin että joo. Mutten vieläkään ymmärrä mikä se sun pointtisi on.

Ja kun nyt luen viimeisen virkkeen niin huomaan, ettei pointtia ole. Oletin että kun kirjoitan omista näkemyksistäni niin kerrot miksi se on syvältä ja Marjamäen Suomi pelaa paljon paremmin. Mutta otat esiin Yhdysvaltain ja Kanadan Nuoret(joka ei edes ole oikea joukkue), joka vielä pyyhki Marjamäen Suomella vessan lattiaa. Ja jonka valmentaja on nyt NHL:n pudotuspeleissä joukkueella joka ei sinne ollut päässyt varmaan kymmeneen vuoteen.

Hohhoijaa.

Juu ei. En minä ole väittänyt Marjamäen joukkueen pelaavan paremmin, ja tuon USAn nuorten joukkueen otin esiin, koska edellisessä viestissä esitit, minkälaista peliä jääkiekkojoukkueen pitäisi pelata.
 

Ahar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp, Pelicans, Suomi, Ruotsi, Columbus
Suomen olisi pitänyt tänään voittaa Ranska vaikka millä taktiikalla. Se ei ole ikinä hävinnyt Ranskalle.

Ja juu, niin olisi, mutta millä kompetenssilla Marjamäki tai kukamuukaanvalmentaja opettaisi NHL -tähdille maalintekoa?
 

Ahar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp, Pelicans, Suomi, Ruotsi, Columbus
Seurajoukkueessa ei, maajoukkueessa kyllä. Aina sanotaan että tulokset puhuvat puolestaan.

Sitten seuraava kysymys? Kuka pitäisi olla maajoukkueen valmentajana, ettei NHL -pelaajat pahottaisi mieltänsä?
 

Dorian Gray

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johdossa oleva joukkue
Itse olen ollut Marjamäki-skeptikko jo Kärppä-ajoista lähtien. En kiistä hänen mestaruuksiaan, mutta totuus on, että niistä varsinkin ensimmäinen tuli historiallisen kovalla joukkueella, eikä toinenkaan tehovitjoineen ollut juuri kesympi. Nythän Tapola on ottanut jo tuplan eikä kukaan pidä häntä suurena velhona penkin takana.

En osaa sanoa mikä Marjan pelissä tökkii. Ehkä hänen oli vaikea päästä alkuun, kun edeltäjä-Nokka peluutti tyystin toisella tavalla. Joka tapauksessa nykyurheilussa isolla joukkueella (kuten maajoukkue) tulosta tai ainakin selvää merkkiä jyvän löytymisestä pitäisi näkyä jo vuoden jälkeen. Nyt peli ei ole yhtään valmiimpaa kuin syksyllä
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös