Manchester United FC 2016–2017 – Mourinho tuo menestyksen takaisin?

  • 111 029
  • 404

Ralph

Jäsen
Miten mulla on mennyt Perisic ihan ohi pelaajana? Hyökkäävä... laituri(ko)?
Kyllä. Klassisesti "LW" on hänen tonttinsa. Voi pelata myös keskemmällä ja on joskus pelannut alempanakin eli ihan keskikenttämiehenä, mutta puolustusvelvoitteet eivät suju kovin erikoisesti ja täysin hyökkäävä pelaaja kyseessä. Ihan varsinaiseksi kärjeksi hänestä ei ole, mutta jossain kahden hyökkäjän taktiivassa voi olla se vasemman puolen hyökkääjä, jos toinen on sellainen target-tyyppinen.
 

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
Perisic on oikeastaan tämän hetken pelaajatyypin prototyyppi. Monipuolinen pelaaja, jolla ei erityisiä heikkouksia, joskaan ei valtaisia vahvuuksiakaan. Pystyy pelaamaan erilaisissa rooleissa/systeemeissä. Ehkä siinä juurikin se vahvuus. Päälle vielä molempijalkaisuus ja ihan hyvät nopeusominaisuudet. Mielestäni erinomainen rotaatiopelaaja, mutta ei mikään "pelin muuttaja".
 
Suosikkijoukkue
Manchester United, Bruceola
K
Itse kuitenkin hieman ihmettelen tätä Perisic- ja Lindelöf-huhuja. Hintapyynnöt hurjia ja tuoko kumpikaan mitään sellaista rosteriin, jota siellä jo ei ole?
Melkoisen numeron Mou teki loppuvuoden peliruuhkaasta, eli laajuutta rosteriin halutaan? Toki sotii niitä alkukesän kommentteja vastaan, että kesällä keskitytään hankinnoissa laatuun ei määrään...
 

Fawkes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Steelers, Man United
Itse kuitenkin hieman ihmettelen tätä Perisic- ja Lindelöf-huhuja. Hintapyynnöt hurjia ja tuoko kumpikaan mitään sellaista rosteriin, jota siellä jo ei ole?
Mielestäni Perisic olisi terve tullut hankinta, sillä hänen kaltaistaan pelaajaa ei joukkueesta tällä hetkellä löydy. Perisic on koulutukseltaan puhdas winger, häneltä löytyy nopeutta, kykyä haastaa ja hän on aidosti molempijalkainen, eli hän pystyy sekä keskittämään että leikkaamaan pallon kanssa keskustaan. Hän on myös kohtuullisella tahdilla tehnyt maaleja läpi uransa, joten hän toisi myös maalintekovoimaa joukkueeseen. Lisäksi hänen pituudestaan olisi hyötyä erikoistilanteissa, ja ymmärtääkseni hän on ihan hyvä pääpelaaja. Perisicin energisyyttä ja työmoraalia on kehuttu jokaisessa artikkelissa minkä olen hänestä lukenut, joten hänet on helppo luokitella "Mourinhon pelaajaksi". Ei hän varmasti mikään A-luokan puolustussuunnan pelaaja ole, mutta kuka hyökkäävä pelaaja on? Siitä olen samaa mieltä, että mikään gamechanger Perisic ei Valioliigassa olisi, mutta erittäin käyttökelpoinen pelaaja kuitenkin, ja itse näkisin hänet avauskokoonpanon pelaajana, jos hänet rosteriin hankittaisiin. Mielestäni Martial ja Rashford eivät kumpikaan ole luonnollisia laitapelaajia, ja heidän pelistään puuttuu oikeastaan kokonaan kyky antaa keskityksiä ja yrittää ohittaa vastustaja ns. ulkokautta. Mkhitaryan pelasi joitain matseja vasemmalla laidalla päättyneellä kaudella, mutta hänellekään tuo pelipaikka ei ole se kaikkein luontaisin.

Lindelöf on sitten vähän eri tarina, sillä minäkään en näe, että hän toisi joukkueeseen juurikaan mitään uutta. Ehkä tässä on kyse enemmän siitä, että Smalling ei nauti Mourinhon täyttä luottamusta, Jonesin varaan ei voida laskea koska hän on aina loukkaantuneena, ja Rojo missaa ainakin pari kuukautta kauden alusta. Joten tätä taustaa vasten on ymmärrettävää, että uusi keskuspuolustaja halutaan hankkia. Onko Lindelöf sitten riittävän hyvä ollakseen tämä keskuspuolustaja? Siihen en osaa vastata, kun en koskaan ole nähnyt hänen pelaavan. Mutta ikää hänellä on vasta 22v, joten hän on vielä kehittyvä pelaaja. Sen perusteella mitä olen lukenut, Lindelöf on myös taistelijaluonne, ja niistähän Mourinho tunnetusti tykkää.

Mielestäni Perisic+Lindelöf olisi ihan hyvä alku tälle siirtoikkunalle, mutta selvää on, että sen lisäksi tarvitaan vielä kaksi vahvistusta (keskikenttä ja keskushyökkääjä), ja mahdollisesti vielä kolmaskin, jos joudutaan veskariostoksille.
 

Lert

Jäsen
Suosikkijoukkue
Manchester United, TPS
Jalkapallokausi on nyt virallisesti ohitse kun UCL-finaali on pelattu ja lienee meilläkin aika uudelle kausiketjulle. Minä olen avannut kuusi edellistä ketjua, joten lienee aika siirtää vastuuta eteenpäin, koska en ole enää aktiivisin kirjoittaja. @Asbury Park varmaan ottaa mielellään ohjat käsiinsä?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös