Maalaismitali vai IFK-seiska

  • 3 759
  • 7

stroh80

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Otsikon piti oikeastaan olla ryminäpronssi vai neppailuseiska, mutta siihen olisi vain tullut joukko kannatan- viestejä ja pelikieltoja.

IFK on ottanut strategiakseen haalia kotiin joukon seurasta muualle lähteneitä ja siellä breikanneita kavereita kotiin. Nybondaksen taustat tietäen tämä on ymmärrettävää, mutta onko se viisasta? Jotenkin tuntuu, että tuossa joukkueessa on liian moni kaveri oppinut häviämään. Tärkeille paikoillepitäisi saada pelaajia jotka tietävät edes mitä on pelata semifinalin ratkaisuhetkiä.

Lisäksi voi kysyä itseltään, mikä oli syy siihen, että pelaaja ei alun perin breikannut IFK:ssa ja mitkä asiat ovat nytmuuttuneet. Tiedän, että paluumuuttajamme eivät ehkä ole suurin ongelmamme, mutta eivät ne ole kyllä kyenneet joukkuetta nostamaankaan vaikeina aikoina.

Pikkarainen(set) onnistuisi vuorenvarmasti jossain toisessa seurassa, ja henk.koht. suon hänelle ilman muuta sen, mutta IFK:ssa tie alkaa olla kuljettu loppuun. Viimeksi kun joukkue menestyi se tapahtui maalaisvoimin ja itse uin nyt niin syvällä, että pelaaja saa tulla vaikka Kirgisiasta jos saa jengin voittamaan.

Loppujen lopuksi ei pelaajan syntymäpaikka sitäpaitsi ole itselleni kovinkaan tärkeä. Minulle oli helppo fanitta Timosta -98. Minun mittarillani täkeää on 1.menestys ja 2.fyysinen pelityyli. IFK-taustaisuus on kiva sivujuonne, muuta ei saisi olla ohjenuorana joukkueen kasaamisessa tai ajaa tärkeämpien asioiden ohi.
 

Dennis

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Minun mittarillani täkeää on 1.menestys ja 2.fyysinen pelityyli.
Tähän keskusteluun voisi myös pienenä sivujuonteena ottaa pohdiskelun siitä, että mikä joukkue on viimeksi voittanut ns. "neppailukullan" tai ollut edes finaaleissa "neppailemalla". Kaikissa menestyvissä joukkueissa "fyysisyys" on olennainen osa kokonaisuutta. Joissain joukkueissa se sitten korostuu muita enemmän. Esim. Jortikan jälkimmäistä triplaa moni pitää neppailukultamitalien malliesimerkkinä, mutta esim. HIFKn kannalta katkerissa 1999 finaaleissa, jolloin meillä oli kiistatta fyysinen joukkue, TPS ei missään vaiheessa jäänyt jyrän alle, omalla tavallaan myös vastasi fyysisyyteen (mm. Bergin kyynärpäätaklaus) ja lopulta vei kultamitalit. TPS tavallaan siis oli fyysisempi joukkue, olematta mitenkään korostetun fyysinen. Liikaa off-topikiksi menee sitten jo se, jos ruvetaan vääntämään siitä, mitä se oikea fyysisyys lopulta on.

Itselleni ei hirveästi ole merkitystä pelaajan taustalla, jos tämä täyttää oman ruutunsa hyvin ja antaa kaikkensa HIFKn menestyksen eteen. Tietysti on olemassa pelaajia, joista ei hirveästi välitä ja näiden osalta sitten tausta saattaa korostaa vastenmielisyyttä. Esimerkkinä vaikkapa Janne Niinimaa, joka olisi pelillisesti kovan luokan vahvistus mihin tahansa SM -liigaseuraan, mutta ei kuitenkaan sen profiilin pelaaja, joka henkilökohtaisella panoksellaan nostaisi joukkuetta (vrt. Caloun, Leino), jolloin narritausta ja maajoukkueselkkaukset vetävät kokonaisuuden miinukselle ja katselen kentällä mieluummin vaikka Jani Honkasta.
 
Viimeksi muokattu:

#76

Jäsen
Olisi hauska tietää kuinka moni normaalikautena reilusta 6000 katsojasta Jäähallissa osaa nimetä edes A-junnuissa pelaavia pelaajia tai on olut joskus katsomassa junnujen pelejä. Itse en ole yhtään HIFK:n junnupeliä nähnyt, enkä osaa junnuissa pelaavia nimetä ellei SM-liigan otteluennakoissa tai -raporteissa ole jonkun junnuisuutta korostettu.

Tästä päästää siihen, että minulle on täysin yhdentekevää mistä joku pelaaja on tullut, kunhan hän kaukalossa yrittää ja suorittaa HIFK:n eteen. Kun maksan kalliin lipun Jäähalliin, niin haluan nähdä taklaavan, taistelevan ja taitavan joukkueen pelaavan punapaidassa hyvin pelaavaa vierasjoukuetta vastaan. Koska viime vuosina en ole kaukalossa nähnyt juurikaan taitoa, vähän taistelua ja jonkin verran taklauksia olenkin äänestänyt jaloillani ja jättänyt Jäähallin väliin.
 

leivoja

Jäsen
Suosikkijoukkue
St Pauli - Non established since 1910
Olisihan se tietysti kiva nähdä porukka sellaisena, joka olisi pelkästään oman koulun kasvateista koottu. Se nyt vaan ei ole realistista, joten se siitä. Minulle riittä se, että jokainen antaa kilpipaidan edessä kaikkensa. Se, onko pelaaja Haagasta tai Nilsiästä kotoisin, on yksi vitun hailea.

Tämä IFK:n tänä vuonna lanseeraama "puhdistusprojekti" on lähinnä surkuhupaisia piirteitä saavuttanut viimeinen oljenkorsi. OK, ymmärrän, että osa omista on kehittynyt huimasti muissa jengeissä, ja sitä kautta saavat paikan. Mutta pelkkä stdinpassi ei kyllä oikeuta yhtään mihinkään.

Natsipropagandaa muistuttava ylimielinen mainostaminenkin kielii pahoista ongelmista ja näkemyspimennoista. Ei, minulle ei tuota vaikeutta lausua Nordista, mutta minulle ei myöskään ole muita halleja. Tällä hetkellä ei ole halleja ollenkaan, koska ra(s)kas seurani on ajettu kulmaukseen, josta ei ole kunniallista ulospääsyä.
 

Rambo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK, New York Rangers
Ei, minulle ei tuota vaikeutta lausua Nordista, mutta minulle ei myöskään ole muita halleja.
Sitä paitsi kun on vain yksi Helsingin Jäähalli, sen lausumiseen ei Nordenskjöldinkatua tarvita.
 

Caine

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NHL, Leijonat
Voittoja!

Kyllä tässä on tätä "Brändi"- paskaa kuuneltu jo koko 2000 luku ja pakko näin kausarin omaavana sanoa että se on aivan sama vaikka joku Pentti tai kuka tahansa Nybondas ennen kauden alkua sepostaa lehdistölle jostain vitun brändi kiekosta ja IFK:laisuudesta ja samaan hengen vetoon vielä ilmoittaa kauden tavoitteet kolmen sakkiin tms. Kaikki on ollut jo vuosia niin päin persettä IFK:lla että voitais jo antaa olla sen helvetin kukkoilun jostain brändi kiekosta ja muusta paskasta.
Koittakaa voittaa niitä pelejä perkele! Ja sitten jos ollaan pari mestaruutta viety niin voidaan katsoa sitä brändiä uudestaan. Ja joo onhan se tylsää jos voitetaan jatkuvasti 2-1 matseja jne. Mutta hei, on se kuitenkin parempaa kun tää että yritetään luoda jotain imagoa jota ei ole olemassakaan ja sen lisäks hävitään jatkuvasti.

Eli vastatakseni kysymkseen ketjun alussa. HALUAN NÄHDÄ VOITTOJA!
Olkoon se VOITTAVA IFK mun IFK!

Täältä tähän.
 

jiihoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoon Blues
Juuri näin! Huvittavaahan tuo bändiräpellys on vuodesta toiseen. No joku on tyytyväinen siitä jo, että hallissa pauhaa hokirokki, pelataan muka fyysisesti ja leijutaan stadilaisuudella. Perusasiat ensin kuntoon, ja sitten vasta nuo muotoseikat eli mimmoinen imago seuralla on oltava, jos menestystä halutaan.
Tällä kaudella siihen on tosin ollut jo hyvää yritystä uuden organisaation ja etenkin ValtaisJukan myötä, mutta kuten sanottu, ongelmat taitavat olla vielä syvemmällä. Kenties vanhetuneessa tavassa ajatella ja hoitaa asioita organisaatiossa?
 

Jiri

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK, Stadi HC, Jatkoaika HC, Slavia Praha
Perusasiat ensin kuntoon, ja sitten vasta nuo muotoseikat eli mimmoinen imago seuralla on oltava, jos menestystä halutaan?

Niin no. Ei kai tuo arrogantti suomenruotsalainen julkikuva ole millään tapaa menestyksellistä jääkiekkoa poissulkeva asia. Toisaalta, voihan se olla niinkin -- Ja itseasiassa samasta kassastahan nuo pelaajatkin hankitaan? -- että tämä paskantärkeä kyynärpäätaktiikka ja röyhkeilypörhistely mediasta syö niitä rahoja joilla olisi ehkä voitu hankkia joku kädellinen mies takalinjoille.

Olisi kiva tietää millaisia painotuksia budjetissa on tehty näille brändin ylläpitotoimille, kilpilogon palauttamisille yms. julkikuvan ylläpidoille.

Minusta olisi ihan riittävää "vetää kaikkia siellä kaukalossa turpaan" jotta ylläpidettäisiin sitä ison pahan IFK:n mainetta ja kunniaa. Sikäli tämä Hagmanin "päänrepimis"-kommentti herätti vähän ajatuksiakin...
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös