Ilmoitukset

Nimimerkki Fremont provosoi porilaiskannattajia viime lauantaina Liigan otteluseurannassa. Siitä sai palkinnoksi viikon pelikiellon.

Nimimerkki Hedonist huilaa viikon provoilustaan Kärpät-Lukko otteluketjussa.

Nimimerkki Lemieaux huilaa viikon sääntöjen 6§:n perusteella. Rikkomus löytyy HIFK:n kausiketjusta.

Nimimerkki Tuen Vety miettii viikon mitä tarkoittaa hyvän maun käsite. Tuotos löytyy Liigan erotuomarien-ketjusta.

Nimimerkki Erkka Lapanen huilaa kuukauden provoisoinnissa, joka kohdistuu taas kerran Jokerit-kannattajiin. Viesti löytyy vapaan keskustelun Väkivallanteot-ketjusta.

Maailmanhistorian kaunein auto

Viestiketju osiossa 'Kierrätyskeskus' , aloittajana -OO-, 18.06.2009 klo 23.37.

  1. Koirapoika Jäsen

    Suosikkijoukkue:
    Jutta Grahnin mies, Else-Maj Pontoppidan.
    Lainaus:
    Munapakulla kolarissa ensimmäinen kova vastaan tuleva on varpaankynnet.
     
  2. charger Jäsen

    Suosikkijoukkue:
    Se Puree!
    Lainaus:
    Myös 944 Turbo on hieno omalla tavallaan. Ei ehkä niin paljon ulkoisesti, mutta sitäkin enemmän sisäisesti. Kevyt nelisylinterinen turboahdettu moottori (tasapainotusakseleilla) keulilla ja transakselilla yhdistetty vaihteisto taka-akselilla. Mahtava yhdistelmä ja erittäin nopea radalla.

    Kauneutta tämäkin

    Auto ulkoapäin

    The fastest 4-cylinder automobile ever made
     
  3. kristian Jäsen

    Suosikkijoukkue:
    IFK - Muita ei oo
    Lainaus:
    Kunhan vähän kieliposkessa laitoin pikkuprovoa. ;)

    Urheiluautoista puheen ollen, tässä olisi minun suosikkejani:

    BMW 600-sarja (vanha)
    Ford Mustang Fastback 65
    Ferrari Daytona Spyder 70-luvulta
    Porsche 928
    Aston Martin Vantage GT4
    Audi Quattro (alkuperäinen). Ei suoranaisesti kaunis, mutta samalla tavalla komea ja symbolinen kuin Fastback Mustang.
    Mersun alkuperäinen SL

    uusista tavallisista autoista silmää miellyttää Peugeot 607, joka on ainoita nykyautoja johon on saatu klassiset coupe-linjat ja nykyautojen pyöreys yhdistettyä.
     
  4. ipa rules Jäsen

    Suosikkijoukkue:
    Ilves, Packers
    Lainaus:

    Pakko nusasta pilkkua - kuvassa on 965, eli 964:n turboversio, :-)
     
  5. charger Jäsen

    Suosikkijoukkue:
    Se Puree!
    Lainaus:
    No näinhän se menee. Ja tuo 944 Turbo on siis tarkemmin 951.
     
  6. Jupe Jäsen

    Suosikkijoukkue:
    Helsingin IFK
    Lainaus:
    Tästä tulikin mieleen että vaikken amerikkalaisia autoja ymmärrä lainkaan, niin kauniita ne muutamat vanhat ovat. Muksuna 80-luvulla kierrettiin faijan ja broidin kanssa joka ikinen American Car Show ja räyskälässä käytiin katsomassa kun mentiin suoraa kovaa.
    MUTTA, siihen se jäikin sitten nimenomaan suoraan ajamiseen. Ensimmäisen kerran kun pääsin noihin autoihin kyytiin ja ajoin yhtä Mustangia itsekin niin aivan hirveitähän ne on ajaa. ;)
    Sopii juuri sellaiseksi koristeesineeksi spottien alle ja jäähallin parkkikselle polttamaan kumia. Kun oma auto maailma alkoi hahmottua tuolta ajo-ominaisuuksien kautta ja moottoriurheilun rata-autoluokista niin jäi kyllä amerikkalaisten katseleminen siihen paikkaan. Katse suunnattiin italiaan, britteihin ja saksaan.

    Kauniita ehkä, mutta mutkaan niillä ei uskalla ajaa. ;)
     
  7. ipa rules Jäsen

    Suosikkijoukkue:
    Ilves, Packers
    Lainaus:
    Mutta kiitos vaan - samaa mieltä olen kanssasi kauneudesta, vaikka oma ei turboleveä olekkaan, :-)
     
  8. Tiityy Jäsen

    Suosikkijoukkue:
    JYP, Habs, D Team + Maajoukkue
    No en tiedä mikä vaivaa, mutta olen tykännyt puolestani "pitkänokkaisista" autoista ikäni. Lähinnä mieleen tulee Wanha Datsunin Z-sarja, E-Type ja harvinainen Saab Sonette (mallit I, II ja III on kaikki nättejä, autowikissä on kai IIIsen kuva).

    Puuh, joku perversio tämäkin. No sitten tietysti nää pienet Triumphit yms. avoautot sykähdytti 70-luvulla pikkupoikaa, tietty eipähän ne näillä leveysasteilla kovin käytännöllisiä olleet, mutta parin auton parkkipaikan sijainnin muistan vieläkin Jyväskylästä kolmenkymmenen vuoden takaa. Ei tapahtuisi nykyään...tai ehkä Veyronin jos näkisi, vaikkei kyllä ole kaunis auto.
     
  9. Vanha Len Jäsen

    Suosikkijoukkue:
    TPS, Boners
  10. charger Jäsen

    Suosikkijoukkue:
    Se Puree!
    Lainaus:
    Tässäpä vielä vähän lisää hehkutusta kyseisestä menopelistä (löysin mapista tulostetun version eräästä jutusta jonka kotisivua ei nähtävästi enää ole):

    Lainaus:
    Loppuun vielä vähän teknisiä tietoja 944 Turbo S:stä:

    Korimalli: Coupe
    Henkilöluku: 2+2 (takapenkki sopii pienille lapsille)
    Moottori: 2.5L 4-syl turbo
    Teho: 250HV @ 6000RPM
    Vääntö: 350NM @ 4000RPM
    Huippunopeus: 260KM/H
    Kiihtyvyys 0-100KM/H: 5.7s 0-400m: 13.5s
    Kulutus(keskim.): 9.5 l/100km
     
  11. Daespoo Jäsen

    Suosikkijoukkue:
    Hameenlinna Moderators
    Kaunein farmari anyone?

    Oma suosikkini on Aston Martin Shooting Brake

    http://i38.tinypic.com/2cyik2d.jpg

    Kulmikas mutta aggressiivinen. Taisipa olla 550hp tjsp joissain versioissa.

    Tykkään.
     
  12. Samsonov Jäsen

    Suosikkijoukkue:
    HFBoards oikeinkirjoitus
  13. ipa rules Jäsen

    Suosikkijoukkue:
    Ilves, Packers
    Lainaus:
    Itse on ole etumottimiehiä, kun Porscheista puhutaan mutta mukaviahan nekin ovat. 964 on minulle SE Porsche. 965 tuotantomäärät jäivät osittain laman takia niin pieniksi, että alkavat olemaan jo keräily yksilöiden hinnoissa.'

    993 korisessa 911 mallissa valot taittuivat jo väärään suuntaan ja 996 sitten pilasikin koko 911:sen ennen nykymallia 997 ja sen faceliftia.
     
  14. charger Jäsen

    Suosikkijoukkue:
    Se Puree!
    Lainaus:
    Joo, 993 on vielä ihan sopusuhtainen/hieno, mutta siitä eteenpäin on autot kasvaneet jo liian isoiksi. Toivoisin jatkossa pienempään siirtymistä, ikäänkuin back to basics!

    964 miellyttää myös omaa silmää ja onhan siinä sitä spirittiä kun 6-syl ilmajäähdytteinen motti potkii takaa. Vaatii myös kuljettajalta paljon. Vielä taitaa muuten olla 993:ssakin ilma/öljy-jäähdytys, mutta siitä eteenpäin jäähtyvät vedellä ja "se" jokin niistä myös katoaa sen myötä...
     
  15. ipa rules Jäsen

    Suosikkijoukkue:
    Ilves, Packers
    Lainaus:

    Varsikin rata-ajossa 964 on tosiaan "aika" haastava. Pitoa tuntuu olevan rajattomasti, mutta kun se loppuu, niin raja on sen verran jyrkkä, että karkaa helposti lapasesta.

    993 on tosiaan vielä ilmajäähy. 911(996) korisesta eteenpäin ja Boxterit/Caymanit on vesipyssyjä.
     
  16. alwahla Jäsen

    Suosikkijoukkue:
    Calgary Flames, Montreal Canadiens, HIFK
    Paria poikkeusta lukuunottamatta Saabit ovat olleet aina kauniita. Varsinkin viimeisten 20 vuoden aikana myynnissä olleet mallit hivelevät silmää.

    Seatin Altea ja Leon ovat erittäin kauniita myös.
     
  17. Erämaan kettu Jäsen

    Suosikkijoukkue:
    Instituutio
  18. Datsun Jäsen

    Suosikkijoukkue:
    Lukko, Toronto, Saksa
  19. Kummeli Jäsen

    Suosikkijoukkue:
    TPS, Washington Capitals
    Lainaus:
    Noh, eikös pito ole kuitenkin suurilta osin renkaista kiinni. Ei siitä voi autoa kehua/syyttää.
     
  20. Grainger Jäsen

    Suosikkijoukkue:
    la Duodécima
    Lainaus:
    Öh, no kyllä siihen aika paljon autokin vaikuttaa.

    Laitapa 500 hevosvoimainen etuveto ja kokeile pitoa. Sama millaiset kumit alla, niin kun ei pidä, niin ei pidä. Lappeenrannassa oli vasta kiihdytysajot ja paikalla oli Saab 9-3, joka ei löytänyt pitoa vielä nelosvaihteellakaan. Kyseessä siis etuveto ja ilmeisen tehokas, koska loppunopeus oli 312 km/h.

    Oma etuveto ei ole lähelläkään tehokkaimpia etuvetoja, mutta välillä pito katoaa kuivalla asfaltillakin, vaikka alla olisi kuinka hyvät kumit. Toki takavetoon esimerkiksi saa aika paljon enemmän laittaa voimaa ennen kuin pito lähtee, mutta sekin kohta jossain tulee vastaan.
     
    Viimeksi muokattu: 15.09.2009 klo 15.31
  21. Kummeli Jäsen

    Suosikkijoukkue:
    TPS, Washington Capitals
    Lainaus:
    No totta kai vaikuttaa, varsinkin juuri etuvedon ja takavedon välillä. Mutta tuossa Porschen ylistämisessa ainakin ymmärtääkseni puhuttiin mutkassa ajamisesta. Toki siinäkin vaikuttaa auton paino, jäykkyys ja muut tekijät, mutta silti renkaat ovat pääosassa.
     
  22. charger Jäsen

    Suosikkijoukkue:
    Se Puree!
    Lainaus:
    Kun moottori on takana niin pidon menetyksestä seuraa helposti nk. "leka-efekti" ja kuljettajasta tulee nopeasti matkustaja. Haastavaksi ajon tekee että sitä pitoa kuitenkin löytyy takamoottorisessa erittäin hyvin, mutta kun se loppuu niin se loppuu. Siinä pidon rajamailla ajaminen onkin sitten todella haastavaa.
     
  23. finnjewel Jäsen

    Suosikkijoukkue:
    Porin Ässät, KooKoo
  24. ipa rules Jäsen

    Suosikkijoukkue:
    Ilves, Packers
    Lainaus:
    Heh. Hivenen "vihkiytymätön" kommentti asiaan, kuten tuossa muutkin selittäneet. Kun auton alusta on oikeasti helvetin hyvä, niin sehän tuo ajamiseen mukavuutta ja kun lisätään siihen hyvät renkaat, niin aina parempi. Kun autossa on takamoottori, eli sen painojakauma on takapainoinen aiheuttaa se tottumattomalle (ja usein myös tottuneelle) harmaita hiuksia. Helpoin tapa saada 911 seinään/ulos on ajaa hivenen ylikovaa mutkaan niin, että perä irtoaa kunnolla - yleisin reaktio tähän on nostaa jalka kaasulta, kun ainoa oikea tapa olisi painaa se pedaali pohjaan ja toivoa, että oikenee. Kaasun nosto aiheuttaa juuri tuon chargerin mainitseman "leka" ilmiön, eli perä tulee vastaheitonomaisesti ns. väärään suuntaan ja auto karkaa lapasesta.

    Juuri yllämainitun tapaisen tilanteen todistin viimeksi (en ajanut enkä ollut kyydissä)itse Ahvenistolla, kun 911(996) Gt3 karkasi vähän kokemattomamman kuljettajan lapasesta pääsuoran päässä.

    Porsche 911 turbo(930) on ihan syystäkin jenkeissä saanut lempinimen"The widowmaker".
     
  25. TweetyLeaf Jäsen

    Suosikkijoukkue:
    Chicago Blackhawks
    Varmaan on mainittu täällä mutta en juuru nyt jaksaisi lukea(katsoa) neljää sivua autoja niin pistetään tänne omat 2 kauneinta autoa kautta aikojen:

    1:DB9 Edestä
    takaa

    2: Vanha Camaro