Luokkakokouksen liveseurantaketju – tapahtuuko vai jääkö haaveuneiluksi?

  • 23 205
  • 62

JYP#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyyni Kari & Klassikkopaidat
Jokohan Antti Pihlströmin pelailut Jyväskylässä (niin hurrikaaninutussa kuin muissakin) voidaan unohtaa? Pilde teki näköjään kolmen vuoden jatkosopimuksen Jokereiden kanssa. Tuon sopimuskauden jälkeen Antti olisi käytännössä 37-vuotias, eli taitanee luokkakokous jäädä Pihlströmin kohdalta haaveeksi, ellei sitten sopimusta pureta kesken kauden.

Pillu oli omia suosikkejani JYPissä ja olisin mielelläni hänet nähnyt vielä pelaamassa meillä. Onneksi on vielä Pessi-Pesonen ketä odotella.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Jokohan Antti Pihlströmin pelailut Jyväskylässä (niin hurrikaaninutussa kuin muissakin) voidaan unohtaa? Pilde teki näköjään kolmen vuoden jatkosopimuksen Jokereiden kanssa. Tuon sopimuskauden jälkeen Antti olisi käytännössä 37-vuotias, eli taitanee luokkakokous jäädä Pihlströmin kohdalta haaveeksi, ellei sitten sopimusta pureta kesken kauden.

Pillu oli omia suosikkejani JYPissä ja olisin mielelläni hänet nähnyt vielä pelaamassa meillä. Onneksi on vielä Pessi-Pesonen ketä odotella.

Itse kyllä olisin Pihlströmin tänne vielä halunnut, mutta en tiedä olisiko sopimuksen pituus 3v ollut kovinkaan järkevä jos tänne olisi samanlaisen tehnyt, 2 vuotta mahdollisella optiolla kenties, mutta 3v olisi ollut jo vähän että kiinitetään vaan papat pitkillä sopimuksilla ja katsotaan kuka säilyy ehjänä.
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Joissain määrin olen arvostanut seurauskollisuutta jopa pistepörssin tai maalipörssin voittoa korkeammalle.

Nyt kuitenkin näyttää... noh. Siltä ettei kovin hyvältä näytä. Ikoneita saa ja pitääkin olla, mutta... mitäs sitten kun niitä on liikaa?

Vähän on fiilis et nyt on JYPillä jäämässä musta pekka kouraan näitten suhteen.
 

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Siksi JYPin luokkakokous on aina ollut minulle enemmän painajainen kuin toiveuni.

Tässä saattaa olla osatotuus, mutta ei koko totuus. Organisaatio teki totaalisen virheinvestoinnin valmennukseen, jolla ei tunnu olevan mitään käsitystä lajista. Epäilen jopa, että valmennuksen palkkaamisen punainen lanka on siinä, että ilman jees miestä puikoissa JYP saattaisi pelata ihan toisen näköistä lätkää, eikä konttorin gurut enää pääsisi tolvanoita pelitapoja määrittämään. Konkurssi, tämän voi sanoa, kun ollaan enää yhden tappion päässä mj tauosta, johtuu siis pääosin syistä, jotka ei johdu valmennuksesta tai rosterista, vaan ylimielisestä ilman vastuuta suhaavasta organisaatiosta, jonka kuvitelma jääkiekosta ei vastaa tätä päivää.
 

JYP#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyyni Kari & Klassikkopaidat
Jere Korkalainen ruotii JYPiä (ihan aiheesta) siitä, miten joukkueessa on hyvin suurella prosentilla kevään 2009 nevaföget-osastoa.

Näkemys: JYP on romahtanut alle vuodessa Euroopan mestarista koko kansan vitsiksi

Tämän jutun innoittamana laskin moniko kevään 2009 Suomen mestareista on yhä jollain tavalla JYPin palkkalistoilla:

Aktiivipelaajat:
Jarkko Immonen
Juha-Pekka Hytönen
Ossi Louhivaara
Jani Tuppurainen
Miika Lahti
(+Pekka Tuokkola)

Seurajohto:
Risto Dufva
Jukka Seppänen
Kari Tyni

Omistajat:
Tuomas Pihlman
Harri Pesonen

Muut tehtävät:
Jari Jääskeläinen
Mikko Viitanen
Kalle Koskinen
Antti Virtanen (A-nuorten valmentaja)

Onhan tuo laittoman paljon, kun aikaa on mennyt se 10 vuotta. Tilastojen mukaan JYPissä pelasi tuolla kaudella 38 pelaajaa, joista 12 on nyt yhä töissä seurassa. Pikkutakkiosastollakin vaihtunut on lähinnä apuvalmentaja, mv-valmentaja ja urheilutoimenjohtaja (Holtari tuli muistaakseni vasta kaudelle 2009-10).
 
Viimeksi muokattu:

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Vähän jo naurattaa tää meininki mitä tällä kaudella pukkaa. Mitä vielä, oisko Wallinheimoa maalivahdiksi loppukauden pahvilla?

Eipähän oo tylsä kausi ainakaan... eri juttu on sitten miten paljon persenettoa tulee tästä kaudesta. Vaikka Dufva oiskin sateentekijä joka toisi mestaruuden, niin olisin silti skeptinen sille että tulos olisi plus-merkkinen.
 

spaceman

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, #26, #15, #11, #45
Se on helppo huudella nyt JYPIn "romahduksesta". Ihan samat äijät siellä vaikutti vuosi sittenkin ja silloin - ja ollaan edelleen - Euroopan paras seurajoukkue. Klikkijournalismia Korkalaisen juttu.

Tuo porukka on nevaföget-osastoa ihan aiheesta. Seurahistorian ensimmäinen (ja toinen) mestaruus. Mikään ei pyyhi sitä saavutusta pois. Minun puolesta saavat pelata JYPissä niin pitkään kuin haluavat, itsehän sen lystin kustantavatkin omistajina.

Niin. Ja tämä kausi on vielä pahasti kesken.
 

Powerage

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Anaheim Ducks
Laitetaan vaikka tänne väliaikaisesti, RD-ketjusta palstatoveri Huikon hallihuhu
"Hallitontut kertoivat perjantaina kaksi mielenkiintoista asiaa:
Hytönen olisi lopettamassa tähän kauteen.
P. Tirkkonen olisi nähty livenä hallilla."

Tästä J-P:n tilanteesta sen verran, että helppo minunkin uskoa tämän jäävän J-P:n viimeiseksi kaudeksi. Pelaamisen taso on nyykähtänyt ja sellaista J-P:mäistä sähäkkyyttä ja loppuun asti riistoa olen jäänyt kaipaamaan koko kauden, mutta ymmärtäähän se ettei Kapteenia välttämättä jaksa enää kiinnostaa vääntää samallaisella kiimalla kuin 10 vuotta sitten. Hytösen kaltaisella uralla annan kyllä herralle itselleen kaiken anteeksi tässä vaiheessa, jääkö sitten jäähdyttelemään vielä toisenkin kauden vai viettääkö 2019 kesästä alkaen aktiivikiekkoilijan eläkettä niin sen on mies kyllä ansainnut. Ei mulla muuta, kiitokset J-P:lle JYP -urasta jo tässä vaiheessa riippumatta siitä jatkaako vai ei.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tästä J-P:n tilanteesta sen verran, että helppo minunkin uskoa tämän jäävän J-P:n viimeiseksi kaudeksi. Pelaamisen taso on nyykähtänyt ja sellaista J-P:mäistä sähäkkyyttä ja loppuun asti riistoa olen jäänyt kaipaamaan koko kauden, mutta ymmärtäähän se ettei Kapteenia välttämättä jaksa enää kiinnostaa vääntää samallaisella kiimalla kuin 10 vuotta sitten.

Veikkaan että taustalla myös voi olla joku loukkaantuminen joka vaatii kauden jälkeen leikkausta mutta sallii pelaamisen kuitenkin. Sen verran tahmeaa meno kuitenkin ollut varsinkin kauden jälkipuoliskolla että jotain tämmöistä voi olla takana. Ainakin sen verran varovasti välillä menee tilanteisiin ja blokkaa kiekkoa että ihan kun jotain varoisi eikä takakarvaa kuten ennen (ennen ronkittiin viimeiseen asti sääntöjen rajamailla).

Toki tuo nyt on vaan ihan huhua vain ja hyvällä tuurilla vielä perustuu vain näihin viesteihin joissa toivottu että sopimus päättyisi tähän kauteen.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Toki tuo nyt on vaan ihan huhua vain ja hyvällä tuurilla vielä perustuu vain näihin viesteihin joissa toivottu että sopimus päättyisi tähän kauteen.
Nykyinen sopimushan ei pääty tähän kauteen, vaan päättyisi ensi kauteen. Itse en usko, että ilman loukkaantumishuolia Hytönen olisi lopettamassa. Enkä sitä myöskään toivo, vaikka olen itsekin antanut tämän kauden otteista paljon kritiikkiä.
 

knttrtknkn1

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Olen täällä ennenkin puolustanut Hytöstä ja jatketaan samalla linjalla. Olen aika 100% varma ettei Hytönen huvikseen pelaa huonosti eli huonolla asenteella. Luultavasti taustalla on esim. jotain joka estää täysipainoisen harjoittelun ja pelaamisen. Noilla kilometreillä pitäisin mahdollisena, että Hytösellä voi olla joku rasitusvamma tjms. kuluma tyyppinen vaiva jonka vuoksi meno ei ole samanlaista kuin muutama kausi sitten. Tosin Hytönen on pystynyt vetämään suhteellisen ehjän uran loukkaantumisten puolesta, joten loukkaantumishistoria ei puolla em. olettamusta.

Todetaan vielä, että omasta mielestä JYP:n kokeneet pelaajat on saanut kohtuutonta kritiikkiä mm. täällä JA:ssa. Kokeneet pelaajat, vaikka olisivat kuinka pelaajaomistajia, niin tuskin ovat joukkuetta koonnut. Jos joukkue on liian hidas ja iäkäs niin eihän kukaan yksittäinen pelaaja siitä ole vastuussa. Ja jos pelaaja olisi vaikka yksinkertaisesti liian hidas Liigaan niin se on valmentajan tehtävä laittaa pelaaja katsomoon. Aina kun pelaaja pukee pelipaidan ylleen niin ihan varmasti siellä kaikki yrittävät parhaansa. JYP:ssä ei ole hirveästi vuosien saatossa näkynyt sellaisia pelaajia jotka ihan suoristamalla suoristaisivat selkänsä jos peli ei toimi heidän haluamallaan tavalla. Topi Nättinen taisi kerran hieman unohtua seisoskelemaan yhdessä vaihdossa muutama kausi sitten.

Eipä siinä kyllä pelaajia saa kritisoida ja pitääkin, varsinkin jos pelaa löysästi ja haluttomasti, JYP:stä kritiikkiä on saanut viime kausina etenkin Tuppurainen ja Hytönen jotka ovat molemmat sellaisia pelaajia joita ei voi paljon löysäilystä syyttää. Tuppurainen muuten raapaisi viime kaudella 54 pistettä runkosarjaan vaikka oli osan mielestä JYP:n huonoin pelaaja.

Edit. virhe / lauserakennetta muokattu hieman.
 
Viimeksi muokattu:

Hexa

Jäsen
Ainakin omaan silmään Hytösen liike näytti ihan hyvältä tuossa edellisessä HPK-ottelussa, vaikka yhden koukkujäähyn taas ottikin. Yhdessä vaiheessa ottelua kiemurteli ja kaarteli kiekon kanssa hyökkäyspäässä kuin snake, ihan samaan malliin kuin lähes puolta nuorempi oman ja vastustajan junnuosasto.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Nykyinen sopimushan ei pääty tähän kauteen, vaan päättyisi ensi kauteen. Itse en usko, että ilman loukkaantumishuolia Hytönen olisi lopettamassa. Enkä sitä myöskään toivo, vaikka olen itsekin antanut tämän kauden otteista paljon kritiikkiä.

Joo lähinnä siis viittasin että moni on täällä toivonut että Hytönen lopettaisi vuoden aikaisemmin, helposti semmoinen sitten muuttuu hallihuhuksi kun tarpeeksi kiertää.

Ainakin omaan silmään Hytösen liike näytti ihan hyvältä tuossa edellisessä HPK-ottelussa, vaikka yhden koukkujäähyn taas ottikin. Yhdessä vaiheessa ottelua kiemurteli ja kaarteli kiekon kanssa hyökkäyspäässä kuin snake, ihan samaan malliin kuin lähes puolta nuorempi oman ja vastustajan junnuosasto.

Joo tuo oli kyllä vahva peli Hytöseltä mutta sitä ennen oli taas muutama vaikeampi ottelu. Pitää myös muistaa vaikka hyökkäyspäässä ei ole kauden aikana ollut niin vahvaa pelaamista niin ollut kuitenkin hyödyllinen alivoimalla.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös