Lukon ottelutapahtuma – mitä pitäisi tehdä?

  • 472 913
  • 2 942

MPN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Usein näissä unohtuu se tärkeä asia, että myös vanhoista asiakkaista kannattaisi pitää kiinni...
Jossain helvetin markkinoinnin luennolla joskus jouduin istumaan, olisiko uuden asiakkaan hankintaan menee kolminkertainen summa rahaa verrattuna vanhan pitämiseen. En tiedä tarkemmin miten tuohon lukuun oli silloin päädytty, mutta eipä se sinänsä täysin väärältä kuulosta.

edit. Kuten jossain jo sanoinkin voisi kausikorttilaiselle (ne keillä on se elektroninen kortti) tarjota jotain pientä extraa. En tiedä miten alkoholilainsäädäntö tarkalleen menee, mutta vaikka kaljan ostajalle helmikuussa makkara tai lihis ilmaiseksi. Tai kausikorttilaiselle pulla + kahvi joku sopiva tasaluku (mieluiten vielä alaspäin normaaleihin hintoihin verrattuna).
 

hokkikokki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Eikös kausareilla ollut joku bonusjärjestely tälle ja ens kaudelle? Jokaisesta käydystä ottelusta sait x€ alennusta ensi kauden lippuun? Vai muistanko omiani? Ja jos ei ole, niin miksei tommosta voisi olla? Saat X€ jokaisesta käymästäsi pelistä alennusta ensi vuoden kausariin? Esim. 1€/kerta? Seuraavalle kaudelle olis sitten alennusta 30€. Tai jokin prosenttiluku täyttyy x-kerran jälkeen? Isolla todennäköisyydellä nuo "alennukset" kausilipuista tulisi oheistuotemyynteinä takaisin.
 

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
En minä muista tuollaisesta bonuksesta kuulleeni.
 

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Niin juu mutta tuohan koski vaan noita kampanjakortteja.
 

senilix

Jäsen
Sellainen pieni etu on, että kausikorttilainen saa Lukon etukortin, jolla saa alennuksia raumalaisissa liikkeissä.
Minä olen käyttänyt sitä ainakin Lonsin Kumissa, Plus Katsastuksessa ja ABC Tallikedossa. On niitä enemmän, en tähän hätään muista.
 

Andji

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kulloinkin minkäkin liigan hallitseva mestari
Sellainen pieni etu on, että kausikorttilainen saa Lukon etukortin, jolla saa alennuksia raumalaisissa liikkeissä.
Minä olen käyttänyt sitä ainakin Lonsin Kumissa, Plus Katsastuksessa ja ABC Tallikedossa. On niitä enemmän, en tähän hätään muista.
Kyseiset liikkeet eivät ainakaan mitenkään kovin aktiivisesti tuosta, että etukortti käy heillä, kerro. Nimimerkillä täyteen hintaan autonsa Plus Katsastuksessa katsastanut ja ABC Tallikedolla pesettänyt kausikorttilainen. Tämä nyt ei mitenkään ole Lukon vika, mutta tulipahan mieleen.
 

#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Lukon kotisivuilta kopsattu kausarin edut:

Rauman Lukko kirjoitti:
Kausikortin hyödyt:
  • Aina oma paikka ilman jonoja ja palvelumaksuja
  • Jopa yli 120€:n säästö irtolippuihin nähden
  • Rauman Lukko -pesäpallokausikortti 2016, arvo 100€ (ei sisällä pudotuspelejä)
  • Etu CHL -peleihin
  • Lukko Etukortti
Lukko Etukortti
  • Amarillo - ruokailijolle jälkiruoka -50%
  • Buena Vista - á la carte -annoksen tilaajalle vapaavalintainen jälkiruoka+kahvi 3 €
  • Foster's (Kivikylän Areena) - 1€:n alennus Ravintola Foster'sin lounaasta
  • K-Market Lapinpata - Iso kahvi+munkki 1€
  • Kontion Kahvilat - Kahvi+leivos 4€
  • Liikenneasema Talliketo - kaikista normaalihintaisista autopesuista -20%
  • Lonsin kumi - 15% alennus
  • McDonald's Rauma - Normaalikokoisen aterian ostajalle päivitys PLUS-kokoiseen ateriaan veloituksetta (sis. isommat ranskalaiset ja isomman virvoitusjuoman), aterian ostajalle pieni pirtelö tai Sundae-jäätelö 1€
  • MRoom, Rauma - 15% alennus kaikista tuotteista hiustenleikkuun yhteydessä
  • Plus Katsastus - 15% alennus normaalihintaisesta henkilöauton katsastuksesta
  • Rauma Rock - 5€:n alennus lipusta
  • Rauman Varaosakolmio - DEFA Termina sisätilalämmitin 19€
  • River Co. Rauma - Normaalihintaisen takin ostajalle huivi kaupan päälle (Arvo 30€)
  • Scan Burger Neste Kiikola - Lukko Burger-ateria -25%
  • Sotka - Sohvan ostajalle matto -50%
  • Varaosaliike Sarin - Kanta-asiakas alennus Rauman ja Euran liikkeissä
  • Wellness Friski - Hankkiessasi jäsenyyden saat yhden (1) kuukauden ilmaiseksi
 

Andji

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kulloinkin minkäkin liigan hallitseva mestari
Lukon kotisivuilta kopsattu kausarin edut:
Jos tämä oli suunnattu minulle, niin olen kyllä tietoinen, että nuo löytyvät Lukon kotisivuilta. Ei vaan tule mieleen autopesua ostaessa vilkaista Lukon sivuille (ja muisti on huono), joten voisihan tuosta olla jonkinlainen maininta siellä Tallikedollakin...

Tosin eihän siitä ole ABC:lle sen suurempaa hyötyä.
 

#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Jos tämä oli suunnattu minulle, niin olen kyllä tietoinen, että nuo löytyvät Lukon kotisivuilta. Ei vaan tule mieleen autopesua ostaessa vilkaista Lukon sivuille (ja muisti on huono), joten voisihan tuosta olla jonkinlainen maininta siellä Tallikedollakin...

Tosin eihän siitä ole ABC:lle sen suurempaa hyötyä.
Oil suunnattu ihan vaan yleisesti kun noista eduista täällä on ollut puhetta.

Ja eivätpä nuo paikat kauheasti näitä etuja tosiaan mainosta.
 

Walrus21

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Mitä pitäisi tehdä? Pelaajien pitäisi saapua työpaikalle ja tehdä työnsä. Tätä ei olla nähty vielä kertaakaan tällä kaudella.
 

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Ei minulle oikeastaan muita tule mieleen kuin Jarmo Kuusisto, mutta Maukan pelinumero olisi jo jäädytetty jos se aiottaisiin tehdä. Harharetki Ranskan kautta Poriin ja suorapuheisuus ilmeisesti vaikuttaa vieläkin.

Jouni Rinne oli aikanaan legenda, mutta loppujen lopuksi hänet taidetaan paremmin tuntea KalPan vuosista kuin Lukon ajoilta. KalPahan on Joukin numeron jäädyttänytkin.

Jarmo Myllys pelasi Lukossa vain kolme kautta ja sinäkin aikana ehti kahta pelinumeroa käyttämään. Ei jatkoon.

Juhani Wallenius oli yksi lapsuuden sankareista ja hyvä pelimies, mutta Pruunolla on vähän sama rasite kuin Maukallakin eli harharetki Ässiin ja suorapuheisuus väärässä paikassa.

Miksei tietysti Ismo Villakin, mutta hänkin teki sen Porin keikkansa ja menetti sinä aikana numeronsa 13 Jari Torkille joka jo killuu Äijänsuon pömpelin katossa. Se numero, ei Toke sentään siellä killu. Iska palasi ja otti numeron 31, ei tule kesää.

Eli en minä ainakaan tiedä kenen numeron Lukko voisi jäädyttää jollei sitten jotain vuoden 1963 mestarijoukkueesta ruveta kaivelemaan. Mutta sekin on jo niin kaukaa haettu, kun ei meikäläinenkään ole ollut silloin vielä edes kiiltona äijän silmissä niin ei. Antaa olla.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Lukko on keskustellut uusien numeroiden jäädyttämisestä ensi talvena - Kiekkoareena
Mitäss mieltä olette ketkä ansaitsisivat paidan kattoon seuraavaksi?
En tahdo ketään dissata, mutta minusta nyt (tai siis ensi talvena) ei ole ajankohtaista jäädyttää lisää numeroita. Jos ajatellaan ketä olisi lähimpänä tätä kunniaa, niin Maukka ja Pahi varmaankin, mutta molemmilla on yksi raskauttava tekijä kontollaan (toki sama on Möllilläkin, eli en tiedä saako tai kuuluuko sen olla este ja kaikilla ihan ymmärrettävät syyt taustalla taitaa olla). Mutta en ehkä kuitenkaan vitosta tai viiskakkosta kattoon vetäisi kun noita paitoja siellä jo aika paljon killuu, viiskakkonen näistä ensin jos valita pitää.

Petri Vehasen numeron jäädytystä pidän selviönä, kunhan ura loppuu. Jos se loppuu tähän kauteen, niin sitten saa minun puolestani jäädyttää ensi talvena, mutta ehkä sen kanssakin voisi vähän odotella. Ja toivottavasti Pete vielä jatkaa.

Yksi mestaruus ja muutama hassu mitali. Raumalla silti toiseksi eniten paitoja katossa. Herää ainakin itselläni kysymys, että onko aiheellista nostaa lisää?
Minusta jäädytyksellä ei ole sinänsä tekemistä menestyksen kanssa, vaan perinteitä voi olla vaikka menestystä ei olisikaan, mutta ihan riittävästi noita nykyisellään killuu. Enkä myöskään Rajalan mainitsemia kansainvälisiä näyttöjä oikein näe ainakaan minään kriteereinä, ei niistä toki haittaakaan saa olla.
 

MPN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Petri Vehasen numeron jäädytystä pidän selviönä, kunhan ura loppuu. Jos se loppuu tähän kauteen, niin sitten saa minun puolestani jäädyttää ensi talvena, mutta ehkä sen kanssakin voisi vähän odotella. Ja toivottavasti Pete vielä jatkaa.
Toinen nimi nykyisistä aktiivipelaajista olisi Janne Niskala. Toki sama homma että sitten kun ura loppuu. Eli ei toivottavasti vielä ensi talvena ajankohtaista.
 

Hagi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Ei minulle oikeastaan muita tule mieleen kuin Jarmo Kuusisto, mutta Maukan pelinumero olisi jo jäädytetty jos se aiottaisiin tehdä. Harharetki Ranskan kautta Poriin ja suorapuheisuus ilmeisesti vaikuttaa vieläkin.

Maukan paita pitäisi tosiaan olla jo jäädytetty, mutta tosiaan nuo mainitsemasi seikat ilmeisesti painavat edelleen liikaa.
 

senilix

Jäsen
Jos vanhoja kaivelee, niin mieleen tulee muinaisen mestarijoukkueen kapteeni Vainio. Hän kävi parit MM-kisatkin. Ehkä myös Kaitala.
Muita voisivat olla Villa ja Kuusisto.
Aikanaan sitten nykyisistä aktiivipelaajista Vehanen ja Niskala.

Vainio ja Kuusisto pelasivat molemmat numerolla 5.

Ei niitä sopivia paljon ole.
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Yksi mestaruus ja muutama hassu mitali. Raumalla silti toiseksi eniten paitoja katossa. Herää ainakin itselläni kysymys, että onko aiheellista nostaa lisää?

Minä olen samaa mieltä. Eepin paidan jäädytystä en ymmärtänyt lainkaan, koska pelasi kuitenkin useamman kauden KalPassa ja Jokereissa. Mutta ilmeisesti asiaan vaikutti se, että hän teki pitkän paluun Lukkoon, kuuluu organisaatioon ja oli ainoana Lukon kasvattina voittamassa kultaa Globenissa.

Kovin vanhoihin pelimiehiin en enää koskisi, sillä muuten jäädytys tuntuu enemmän muoti-ilmiöltä kuin aidolta kunnioituksenosoitukselta. Lukko voisi keksiä jotain omaa, ja kehittää toisen tavan kunnioittaa vanhoja pelimiehiä kuin jo hieman väljähtäneeksi jäänyt numeronjäädytys. Samalla voisivat tehdä periaatepäätöksen, ettei yhtään numeroa jäädytetä ennen kuin Lukko on voittanut mestaruuden.
 

Isorumailkeä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anonyymit kotikiusatut
Kovin vanhoihin pelimiehiin en enää koskisi, sillä muuten jäädytys tuntuu enemmän muoti-ilmiöltä kuin aidolta kunnioituksenosoitukselta. Lukko voisi keksiä jotain omaa, ja kehittää toisen tavan kunnioittaa vanhoja pelimiehiä kuin jo hieman väljähtäneeksi jäänyt numeronjäädytys. Samalla voisivat tehdä periaatepäätöksen, ettei yhtään numeroa jäädytetä ennen kuin Lukko on voittanut mestaruuden.
Olen jossain toisessa yhteydessä heittänyt ilmaan ajatuksen hallin yläkäytävän "Walk of fame"-tyyppisestä ratkaisusta. Laattalattiaan nimikkolaatta ansioituneille Lukon edustajille.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Minä olen samaa mieltä. Eepin paidan jäädytystä en ymmärtänyt lainkaan, koska pelasi kuitenkin useamman kauden KalPassa ja Jokereissa. Mutta ilmeisesti asiaan vaikutti se, että hän teki pitkän paluun Lukkoon, kuuluu organisaatioon ja oli ainoana Lukon kasvattina voittamassa kultaa Globenissa.
+ oli nostamassa Lukkoa liigaan, eniten pelejä Lukossa ja ensimmäisenä yli 1000 peliä sm-liigassa. Olisi se minusta ollut vähän kummallista olla jäädyttämättä, kun ei tuo seurauskollisuus ole muidenkaan kohdalla ollut ehdoton kriteeri. Olisiko Möllli tai Rastio pitänyt jättää jäädyttämättä.
Olen jossain toisessa yhteydessä heittänyt ilmaan ajatuksen hallin yläkäytävän "Walk of fame"-tyyppisestä ratkaisusta. Laattalattiaan nimikkolaatta ansioituneille Lukon edustajille.
Tuo on ihan hyvä idea. Onhan siellä niitä kuvia käytävillä, mutta tuo olisi tietysti juhlavampi.
Ja ainakin Measuresia koitettiin kukittaa taannoin ennen peliä. Jotain tuollaista se voisi olla, eli nimikkolaatta tms ja kukitus&muistelu.
Tepsillä on esimerkiksi tällainen:TPS:n Hall of Fame -kunniaseinä sai lisää jäseniä - TPS
Nyt pahoittelen jos Äijänsuon Perinnetilassa jotain vastaavaa jo on, mutta joka tapauksessa nämä pitäisi olla kaiken kansan nähtävänä.
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
+ oli nostamassa Lukkoa liigaan, eniten pelejä Lukossa ja ensimmäisenä yli 1000 peliä sm-liigassa. Olisi se minusta ollut vähän kummallista olla jäädyttämättä, kun ei tuo seurauskollisuus ole muidenkaan kohdalla ollut ehdoton kriteeri. Olisiko Möllli tai Rastio pitänyt jättää jäädyttämättä.

Hyviä huomioita. Eniten tuossa häiritsee se, että Hämäläisen jäädytetty numero ei edes se numero, jolla Eepi alkuaikoina Lukossa pelasi. Ehkä tuolloin olisi voinut ajatella jotain muuta keinoa kunnioittaa pelaajan uraa kuin jäädyttää vaihtoehtoinen pelinumero. Tai olisivat olleet rehellisiä ja jäädyttäneet numerolla 7, kun nelosiakin on kaksi. Mutta kun kaikki apinoidaan NHL:stä, ei mitään omaa edes tarvitse keksiä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös