Lukon ja Feran seurayhteistyö

  • 5 926
  • 35

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Rauman Lukko on kuitenkin alunperin yleisseura, jonka toimintaan jääkiekko on tullut vasta yli vuosikymmen seuran perustamisen jälkeen...

Kuuntelin eilen Radio Suomesta Matti Santahuhdan haastattelua Jazzin ykköseen noususta. Tuossa ohjelmassa kerrottiin, että 60-luvulla yhdellä kaudella pelasi viisi satakuntalaista joukkuetta ykkösessä ja Rauman Lukko oli yksi näistä. Minulle oli aika suuri yllätys, että Lukossa on pelattu jalkapalloakin noin korkealla sarjatasolla.
 
Suosikkijoukkue
Lukko (Inter)
Jalkapallon ykkösdivisioona syntyi 1973 ja raumalainen seura oli silloin Rauman Pallo. Santahuhta taisi tarkoittaa Suomi-sarjaa, joka 60-luvulla oli jalkapallon toiseksi korkein taso, ja jossa Lukkokin pelasi.
 
Viimeksi muokattu:

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Jalkapallon ykkösdivisioona syntyi 1973 ja raumalainen seura oli silloin Rauman Pallo. Santahuhta taisi tarkoittaa Suomi-sarjaa, joka 60-luvulla oli jalkapallon toiseksi korkein taso, ja jossa Lukkokin pelasi.

Niin, eikö se ole silloin sama sarjataso kuin ykkönen? Ja toimittaja kertoi tämän asian, ei Santahuhta.

edit: Kysyin Satakunnan Radion toimituksesta tiedot:

Vuosi oli 1962 ja joukkueet olivat RU, Iirot, Rauman Pallo, Karhut ja Lukko.

Näin vastasi toimittaja Sinikka Tuomi.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Lukko (Inter)
Joo, toiseksi korkein sarjataso, mutta ykkösdivisioonassa (1973-) oli vain 12 joukkuetta, Suomi-sarjassa (vuoteen -73) taas kolmessa lohkossa jokaisessa 12-14 joukkuetta.

Ja pelasi Ässätkin jalkapalloa, mutta se ei taida Lukon fanituotesivulle kuulua...
 
Viimeksi muokattu:

Irtolapa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Niämise Ville, Gill,Forss ja Pospisil
En ymmärrä miksi tämä mun kysymys heitettiin osioon Lukon ja Feran yhteistyöketjuksi koska minä kirjoitin juuri fanituotteeseen liittyvästi. Edelleen Feran ja Lukon yhteistyö on hyvä varsinkin Feralle koska he tästä eniten hyötyvät kaikin tavoin. No ihan sama mä heitän asialle pisteen tähän ja aamen!
Levittäkööt vaikka lehväksen poliisiauton oveen jos näkyvyyttä haluavat.
 

TD

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Feran tytöt <3
Vaarana pilee että seura ei ole yhtenäinen ja jotkut kokee suuren sortoa. Tässä on tietysti se haaste. Ymmärrän hyvin yhteistyön ja näen sen ihan sopivana. Kuitenkin sen pitää olla selkeää eikä tuollaista yllä mainittua. Eikä tarkoituksena saa olla vaan asioiden haalimista vaan keskustella ja sopia asioista niin homma on kaikille selvää.

Tämä on totta ja Feran päivittäisessä viestinnässä asiat eivät sotkeudu, ja lisäksi viestinnässä on myös käytetty termiä "naisten Superpesisjoukkue" joukkueen nimen (Rauman Lukko) yhteydessä. Juurikin siksi, että tiedotetta heti ensilukemalla selviää, että puhutaan pesäpallosta eikä jääkiekosta.

Tässä lyhyt esimerkki tiedotteesta:
Pesäpalloilun talvikausi aloitettu Raumalla näyttävästi! - Fera ry
(Linkki vie Feran sivuille tiedotteeseen reenikauden startista)

Kirjoitin "päivittäisessä viestinnässä" sen takia, että tiedote josta sekava(?) lause oli irroitettu sisältää mm. graafista ohjeistuksesta ja tiedotteessa käsitellään kahta seuraa, joiden tiettyä joukkuetta uutinen koski.
 
Viimeksi muokattu:

korkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen urheilu (ja yks raumalainenkin joukkue)
Mitä tarkoittaa "Fera"? Mistä tuo nimi tulee?
 

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Mitä tarkoittaa "Fera"? Mistä tuo nimi tulee?
Olen joskus tätä asiaa mietiskellyt, ja Wikipediasta löytyi tällainen selitys: Sana "fera" on raumalainen nimitys neljän maalin tapaiselle pallopelille. Tuleekohan tuokin monen muun raumangiälen sanan tapaan alunperin saksan kielestä?
 

Trekolmestar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Olen joskus tätä asiaa mietiskellyt, ja Wikipediasta löytyi tällainen selitys: Sana "fera" on raumalainen nimitys neljän maalin tapaiselle pallopelille. Tuleekohan tuokin monen muun raumangiälen sanan tapaan alunperin saksan kielestä?
Hannu Heinon San ny snääki -sanakirjan määritelmä:
"feda, fera - tiettävästi neljää maalia -mailapelin nimitys 1930–40-luvulla. Nimi fera voi olla ruotsin kielen sanasta fyra (neljä) väännetty muoto. Raumall on Fera-nimine seor kom bela pesäpallo."
 

carr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team, Peter Forsberg
Päivän aviisista kuvia katsellessa ottelusta Fera eikun Lukko - Pesäkarhut niin havaitsin, että kettu oli saanut väistyä paidasta. Paidassa oli lehväs-Lukko.

Mitä syvemmälle kettu haudataan sen parempi. Tosin Eetu saa hauskuttaa perheen nuorimpia otteluissa, mutta logona ei tule ikävä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös