Lukon fanitoiminta ja -matkat kaudella 2014–2015

  • 61 621
  • 261
Tila
Viestiketju on suljettu.

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Minulle ei liene oikeuttaa valittaa, koska en kuulu laulavaan osastoon, joten ottakaa tämä valituksen sijaan rakenteellisena palautteena. Eilen sivusta seuranneena alkoi melkein vituttaa, että kannatusporukka laulaa "yhdessä me voitetaan ja yhdes hävitään..." ja "divariin tai Eurooppaan..." samalla, kun joukkue kentällä pelaa kauden tärkeintä peliä, jossa tappiolla on enemmän merkitystä kuin kertaakaan tällä kaudella. Tuollainen sopii minusta hyvin silloin, kun hallissa on muutoin hiljaista ja pelissä ei ole niin paljon panosta kuin eilen oli. Ei moderni kannattaminen saa pois sulkea sitä, että välillä hakataan rytmiä ja huudetaan yksinkertaisia huutoja, silloin saisitte helpommin myös passiivisemmat ihmiset mukaan.
 

1936

Jäsen
Suosikkijoukkue
1963 | 2021
Minulle ei liene oikeuttaa valittaa, koska en kuulu laulavaan osastoon, joten ottakaa tämä valituksen sijaan rakenteellisena palautteena. Eilen sivusta seuranneena alkoi melkein vituttaa, että kannatusporukka laulaa "yhdessä me voitetaan ja yhdes hävitään..." ja "divariin tai Eurooppaan..." samalla, kun joukkue kentällä pelaa kauden tärkeintä peliä, jossa tappiolla on enemmän merkitystä kuin kertaakaan tällä kaudella. Tuollainen sopii minusta hyvin silloin, kun hallissa on muutoin hiljaista ja pelissä ei ole niin paljon panosta kuin eilen oli. Ei moderni kannattaminen saa pois sulkea sitä, että välillä hakataan rytmiä ja huudetaan yksinkertaisia huutoja, silloin saisitte helpommin myös passiivisemmat ihmiset mukaan.

Kyllähän pudotuspeleissä nimenomaan "settiä" yksinkertaistettiin paljon, jotta muilla olisi helpompaa liittyä mukaan. Ei kannattajaryhmä voi kuitenkaan täysin muiden ehdoilla mennä, vaan pitää homman olla itsellekin mielekästä. En voisi taas keksiä parempaa chanttia kauden tärkeimpiin peleihin kuin "Yhdessä me voitetaan ja yhdess´ hävitään" - siitähän kannattajatoiminnassa on kyse. Yhteisöllisyydestä hävittiin tai voitettiin.
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
En voisi taas keksiä parempaa chanttia kauden tärkeimpiin peleihin kuin "Yhdessä me voitetaan ja yhdess´ hävitään" - siitähän kannattajatoiminnassa on kyse. Yhteisöllisyydestä hävittiin tai voitettiin.

Minusta siinä vaiheessa ei olisi pitänyt laulaa sanaakaan häviämisestä. Pelin jälkeen olisin sen ymmärtänyt, mutta en pelin ollessa vielä kesken, kun peliä oli enemmän pelaamatta kuin pelattu.
 

Century Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Minusta siinä vaiheessa ei olisi pitänyt laulaa sanaakaan häviämisestä. Pelin jälkeen olisin sen ymmärtänyt, mutta en pelin ollessa vielä kesken, kun peliä oli enemmän pelaamatta kuin pelattu.
Olen myös ihmetellyt tuota häviämisestä laulamista kannustuksen yhteydessä. Toisaalta ymmärrän 1936:n pointin kannattajuuden syvimmästä olemuksesta, mutta laulettakoon häviämisestä vasta kun on hävitty.
 

1936

Jäsen
Suosikkijoukkue
1963 | 2021
Olen myös ihmetellyt tuota häviämisestä laulamista kannustuksen yhteydessä. Toisaalta ymmärrän 1936:n pointin kannattajuuden syvimmästä olemuksesta, mutta laulettakoon häviämisestä vasta kun on hävitty.

"Yhdessä me voitetaan ja yhdess´ hävitään, me seistään teidän tukena ei koskaan hylätä."

Mielestäni tuossa lauletaan muusta asiasta kuin häviämisestä.
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
"Yhdessä me voitetaan ja yhdess´ hävitään, me seistään teidän tukena ei koskaan hylätä."

Mielestäni tuossa lauletaan muusta asiasta kuin häviämisestä.

Onhan siinä hienoa sanomaa, mutta kannattaa miettiä, miltä se kuulostaa muiden korviin. Olisin mieluusti lähtenyt eilen istumapaikalta lähtenyt mukaan kannustukseen, mutta minulle ei tullut mieleen laulaa häviämisestä sillä hetkellä, kun sitä ei voi hyväksyä. Summerin jälkeen olisin voinut virittää ääneni kyseiseen virteen.

Ja tämä nyt oli jälleen kerran rakentavaa palautetta kannattajalta, joka pitää myös Tapparan peruukeista, hatuista ja laseista. Läpsyttimiä taas en voi sietää ja uskonkin, että RB:llä on iso vaikutus siihen, että Äijänsuolla niitä ei ole. Siitä kiitos.
 

1936

Jäsen
Suosikkijoukkue
1963 | 2021
Onhan siinä hienoa sanomaa, mutta kannattaa miettiä, miltä se kuulostaa muiden korviin.

Itse pidän suuresti chantista. Yleensä vielä kädet toisten hartioilla, joka lisää sen yhteisöllistä vaikutusta.

Mielipiteesi on kuultu. Silti haluan sen oikaista, että häviämisestä chantti ei tosiaankaan kerro.
 

Soilworker

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Preds
Onhan tuo kyseinen chantti RBn ehdotonta kärkeä - vaikka olen itse harvemmin sitä laulamassa.

Tässä muutaman vuoden aikana on tullut huomattua, että mukaansatempaavasta matsista kotiuduttua kyseinen melodia alkaa soimaan päässä vielä monta kertaa illan aikana. Chantti tuntuukin kuuluvan oman ottelutapahtumani äänimaailman tärkeimpiin asioihin itse peliäänien ohella. Samalla se on ensimmäinen ei visuaalinen asia, jonka RBhen liitän.

Ja kyllä se musta on enemmän ehdotonta rakkautta kuin häviämisestä lauleskelua.
 
Itse pidän suuresti chantista. Yleensä vielä kädet toisten hartioilla, joka lisää sen yhteisöllistä vaikutusta.

Olen samaa mieltä, että tuo osoittaa yhteisöllisyyttä ja sitä, miten Raumallakin niin moni suhtautuu Lukkoon (jaksaa kannustaa/seurata, vaikka ei menestystä tulisi). Uskon, että se kannustaa myös joukkuetta, kun kannattajatkin osoittavat olevansa sitoutuneet.
 
Hienosti sai RB masinoitua väkeä liikkeelle välieriin. Ääni hukkui läpsytinmereen, mutta asiallinen meininki siellä D-päädyssä näkyi olevan (jos ekan pelin jäänroskausepisodi unohdetaan).
 

Century Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
"Yhdessä me voitetaan ja yhdess´ hävitään, me seistään teidän tukena ei koskaan hylätä."

Mielestäni tuossa lauletaan muusta asiasta kuin häviämisestä.
Anteeksi pikkusieluisuuteni, mutta minusta olet vain puolittain oikeassa. Säkeessä todella lauletaan myös voittamisesta, mutta siinä esiintyy myös sana "hävitään". Tämä nyt ei missään nimessä ole mikään elämää suurempi seikka enkä tästä tämän enenpää aio viisastella.
Kaiken kaikkiaan olen erittäin kiitollinen Raumam boikien toiminnasta ja toivon sen jatkavan samalla intensiteetillä tulevinakin (kultaisina) vuosina.
 

Bakaun Imaami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, NY Rangers
Etkö itse huomaa mitään ristiriitaa? Kuka vittu kannustaa omaa joukkuettaan mitaliottelussa laulamalla ettei menestyksellä ole mitään väliä? On se ny ihan vammaista touhua.
 

Soilworker

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Preds
Ne sentään kannustaa. Sinä taas vaikutat tyypilliseltä besserwisseröivältä käsien päällä istujalta, joka kitisee koko pelin ajan vieruskaverille ja huutaa junttimaisesti "peliä!" kun Lukolla on huono vaihto käynnissä, samalla pitäentietysti huolen siitä, että huokailu ja haukkuminen kuuluu mahdollisimman lujaa ja monelle.
 

hokkikokki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Itse kiitän kaikkia niitä jotka ovat joukkuetta kannattaneet puhtaasti omasta sydämestään. Joskus on joukkue näyttänyt huonoja puolia ja sitä on kirottu ihan ääneen, sekä alimpaan helvettiin. Toisin ajoin taas on huokailtu niitä hienoimpia hetkiä ja toivottu, että tämä kestää ikuisesti. Joukkue selkeästi arvosti annettua panosta, enkä itse tiedä, että vastaavaa vuoropuhelua joka tänään järjestettiin on järjestetty ainakaan Liigassa muualla. Ja jos onkin, niin aivan sama, itselleni tuo oli hieno esimerkki siitä yhteistoiminnasta jonka joukkue ja kannattajat luovat. Tästä kaudesta iso kiitos kaikille jotka jaksavat kannustaa meille yhteisesti erittäin tärkeää yhteisöä. Kukin tavallaan, eikä oikeaa taida olla olemassakaan. Toivon kaikkia mukaan myös ensi kaudella kukin tavallaan. Tehdään ensi kaudesta ja koko Raumasta vielä enemmän sinikeltaisempi. Sen me kannattajat, joukkue ja Rauma ovat ansainneet.

Kiitos!
 

1936

Jäsen
Suosikkijoukkue
1963 | 2021
Muutama sananen kaudesta kannattajatoiminnan näkökulmasta. Todella pitkä kausi takana. Se alkoi kahdella reissulla ennen Pitsiturnausta : Hampurin reissulla ja Mikkelissä Kovasen jäähyväispeli. Kauden ensimmäinen peli oli heti vierasreissu Lappeenrantaan.

Kaudella oli Lahtea, Turkua, Vaasaa, Poria ja playoffeissa Kuopio ja Tampere. Paljon kilometrejä, mutta pirun hienoja reissuja.

Kotipeleissä meininki oli ajottain parempaa kuin koskaan, mutta sitten hiljaisia matseja edellisiä kausia enemmän. Huomasi että kaikkiin matseihin jengi ei oikein lataudu. Myös kulisseissa tapahtui mikä söi ja kulutti kannattajatoimintaa. Syyllisiä osoittamatta, asioilla on aina monta puolta. Täältä voi lukea lisää: Jalanjälkiä - Kiekkoareena

Kuitenkin ennen playoffeja yllättävältä taholta tuli vetoapua ja koko yhteisö saatiin kaupunkia myöden Lukon taakse. Rauma oli upeasti seuran takana. Se oli loistava asia verrattuna aikaisempiin vuosiin. Tästä on hyvä jatkaa.

Mitä Bakaun Imaamin kommentteihin tulee, niin kovasti olet eri chantteja arvostellut. Se on ok. Vinkkinä, että sen sijaan, että muutaman metrin päässä näpytät palautetta keskustelupalstalle kesken ottelun, niin tule esittämään se kasvotusten. Huomattavan suurempi mahdollisuus, että se otetaan huomioon.

Kiitos kaudesta kaikille! Kohta jo mietitään mihinpäin Eurooppaa reissataan seuraavaksi.
 
Viimeksi muokattu:

Zalmonella

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman lukko
Etkö itse huomaa mitään ristiriitaa? Kuka vittu kannustaa omaa joukkuettaan mitaliottelussa laulamalla ettei menestyksellä ole mitään väliä? On se ny ihan vammaista touhua.

Mitä jos sinä pysyt kokonaan pois tulevilla kausilla sieltä kannattajien päädystä niin ymmärtämättömyys ei iske näin pahasti ihon alle.
 

Mikel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Liverpool
Terve ja hyvää kesää raumalaiset ja muutkin Lukko -kannattajat. Lueskelin juuri pitkästä aikaa Liiga -osiota ja huvittavaa oli huomata, kun joku topic "Kaakonkulman derby" tms. täyttyy jengin painista siitä, mikä on kovin paikallistaisto. En tykkää raumalaisista jääkiekkoihmisistä juurikaan ja töissäkin raumalaisten kanssa joutuu välillä vääntämään rautalangasta pienistäkin asioista, ihan vaan Pori - Rauma väännön vuoksi.

Anyway: on hienoa, että raumalaiset ovat olemassa, koska välisemme vittuilu on hauskaa ja ainoa tämän hetken kuuma paikallispari on Ässät-Lukko. Ei mitään sanottavaa vastaan. Kuopiolaiset ystäväni nauravat aina, kun kerron Pori - Rauma -aiheisia vitsejä. Meillä töissä huomaa, kumpi on voittanut ja viimeksi viikko sitten auoin turkulaisen työkaverin kanssa raumalaiselle työkaverille "viireistä".

Jep, meillä on paras derby/rivalry tai mikä onkaan. Kyllä te tiedätte. Ollaan me rannikkolaiset ylpeitä siitä.
Rakastamanne Tommi Huhtala mainitsi aikoinaan, että Tampereen vastaava ei ole mitään verrattuna siihen, mitä täällä on. Hyvin sanottu.
Kesän jatkoja ja tämä "kaveeraus" loppui tähän. Pistetään vaikka auringonpistoksen piikkiin tämä raumalaisten kehuminen.

Palataan asiaan viimeistään Pitsissä.

Mikel
 

eriatarka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Anyway: on hienoa, että raumalaiset ovat olemassa, koska välisemme vittuilu on hauskaa ja ainoa tämän hetken kuuma paikallispari on Ässät-Lukko. Ei mitään sanottavaa vastaan. Kuopiolaiset ystäväni nauravat aina, kun kerron Pori - Rauma -aiheisia vitsejä. Meillä töissä huomaa, kumpi on voittanut ja viimeksi viikko sitten auoin turkulaisen työkaverin kanssa raumalaiselle työkaverille "viireistä".

Ei-raumalaisena Lukon kannattajana tämä Rauma-Pori pippelinmittailu aiheuttaa lähinnä myötähäpeää.
 

Repolainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Mielenkiintoista tulee olemaan. Lukolla on Harjavallassakin kannattajia jotka eivät ole lainkaan mielissään pakolaiskeskuksesta, puhumattakaan sen kiinteistöille aiheuttamista arvonalennuksista.
 

hokkikokki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Kannattaisi varmaan ottaa näppäimistö irti kun korkin aukaisee? Ei mielestäni kuulu tämä asia mitenkään tälle foorumille.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös