Lukko pudotuspeleissä keväällä 2015

  • 74 010
  • 394

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Olkun ykkös-yv: Stenkku-Tare-Repo-Janrikki-Morand
Olen parjannut Tommilaa aika pitkään - tänään loistava ottelu.
Totta tosiaan! Tommila on erittäin kaukana siitä pelokkaasti haparoijasta, joka loppukaudella nähtiin. Jäähykin taisi tulla pitkälti mailan nostosta. +3.
 

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Se on totta että Tommila on nyt pudotuspeleissä ihan eri pelaaja kuin runkosarjan lopulla. Erinomainen peli tänään, Jesse Virtasen jälkeen Lukon paras pakki.

Gagnonin ykkösketju oli vaisu. Kolme kertaa taisi olla ottavana osapuolena, toki tekivät sitten sen voittomaalin ja Konjakki ite neljännen "melkeinalivoimalla".
 

Bakaun Imaami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, NY Rangers
Olikos muuten tuo Tommila viime kaudellakin playoffeissa ihan eri mies kuin runkosarjassa? Semmonen muistikuva on, että taso nousi huomattavasti näihin koviin peleihin.

Jesse Virtanen on Lukon paras pakki. Ehdottomasti. Siinä on vitun kova äijä.
 

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Kyllä mun mielestäni Tommila paransi vuosi sittenkin paljon kun play offit alkoivat. Ne taisivat muuten päättyä ennenaikaisesti Tommilan osalta Tappara-sarjassa tulleeseen jalkavammaan.
 

Okkul

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko ja maajoukkueet
Lukon pakisto on liigan kiekollisin ja liikkuvin joka on osottautunut Ristoalta hienoksi valinnaksi. Vieläkö joku kaipaisi pakistoon esim Kankaanperän tyylistä stay at home pakkia jos niin kenen tilalle ?
Tommilasta kasvaa meille seuraava Niskala tai Je Virtanen. Jo viimevuoden pleijareissa oli hyvä kunnes muistaakseni loukkaantui.
 

Olkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen mestarit 20-21
Aina katsellut kateellisena, kun joillakin joukkueilla on pelaajia jotka pelaavat äärirajoilla tiukoissa paikoissa. Nyt on pahinmankin "saunakavereista" kitisijän myönnettävä, että RD tietää kokoajan mitä on tekemässä. Vaikka ei olla vielä saavutettu yhtään mitään, niin meillä on nyt se joukkue jossa jokainen pelaaja pelaa joukkueelle ja vähintään omalla tasollaan. Suurin osa yli oman tasonsa ja osa lähes ylärajoilla. Vielä on napsu pari varaa kiristää ruuvia, luottavaisena olen.
 

1936

Jäsen
Suosikkijoukkue
1963 | 2021
Aina katsellut kateellisena, kun joillakin joukkueilla on pelaajia jotka pelaavat äärirajoilla tiukoissa paikoissa. Nyt on pahinmankin "saunakavereista" kitisijän myönnettävä, että RD tietää kokoajan mitä on tekemässä. Vaikka ei olla vielä saavutettu yhtään mitään, niin meillä on nyt se joukkue jossa jokainen pelaaja pelaa joukkueelle ja vähintään omalla tasollaan. Suurin osa yli oman tasonsa ja osa lähes ylärajoilla. Vielä on napsu pari varaa kiristää ruuvia, luottavaisena olen.

Tämä.

Jos joku olisi sanonut ennen kauden alkua, että Henrik Forsberg pelaa uskottavaa sentteripeliä välierissä, tai ilman kahta ykköskentän laituria taistelemme finaaliin pääsystä, niin olisimme kaikki nauraneet kaverin suohon. RD on oninistunut joka kausi nostamaan pykälän verran tekemisen tasoa ja ei hän turhaan ole painottanut luonteen tärkeyttä kasatessaan joukkuetta.

Pitää itsekin nostaa käsi ylös virheen merkiksi - näytti RD tekevän täysin oikein jättäessä isot muutokset tekemättä kun paniikki oli kovin.

Tuntuu, että Lukon joukkueessa ei ole tällä hetkellä yhtään heikkoa lenkkiä ja jokainen pelaa ihan ylärajoillaan. Ehkä Nurmea lukuunottamatta, jolla on vielä paljon parannettavaa.

Harri Tikkanen Lukon paras pistemies Lahden kanssa. Tommilalta eilen vakuuttavaa peliä. Virtanen kokonaisvaltaisesti paras pakki Lukossa. Jonne Virtanen parantanut peliään, Toni Koivisto on yhtä nopea kuin lähtiessään Lukosta mutta huomattavasti monipuolisempi ja parempi pelaaja..vastuunottajia löytyy. Vauhkonen iskee maaleja tasaiseen tahtiin ja niin edelleen.

Mikäli Lukko finaaliin menee, niin voitanee sanoa, että RD on Lukon kaikkien aikojen paras valmentaja. Palauttanut urheilullisen uskottavuuden, jota oli viimeksi näin paljon 60- ja 90-luvun puolivälissä. Lisäksi rauhoittanut koko organisaation tekemisen.

Tietysti kaikissa asioissa on aina monta puolta. Mikään ei ole yksiselitteisesti hyvää tai paskaa. RD:n miinuksena ovat varmasti nuoret pelaajat, jotka eivät Raumaa valitse ensimmäiseksi osoitteekseen. Linja on nyt tämä ja se varmasti tyydyttää suurinta osaa.
 
Viimeksi muokattu:

Olkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen mestarit 20-21
Tuntuu, että Lukon joukkueessa ei ole tällä hetkellä yhtään heikkoa lenkkiä ja jokainen pelaa ihan ylärajoillaan. Ehkä Nurmea lukuunottamatta, jolla on vielä paljon parannettavaa.

Mä olen ihan varma, että KalPa sarjan polvitaklaus rikkoi jotakin Teemun jalasta. Tuon tason soturi ei tässä vaiheessa kevättä hiihtelisi tuolla peliajalla, jos kaikki olisi kunnossa.
 

Darumax

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Mä olen ihan varma, että KalPa sarjan polvitaklaus rikkoi jotakin Teemun jalasta. Tuon tason soturi ei tässä vaiheessa kevättä hiihtelisi tuolla peliajalla, jos kaikki olisi kunnossa.
Täysin samaa olen itsekin miettinyt. Runkosarjan lopussa ja ensimmäisissä KalPa-peleissä pelasi kuitenkin vielä isoja/normaaleja minuutteja. Sen lisäksi että peliaika on välierissä ollut älyttömän pieni, niin eipä ole saanut juuri mitään aikaankaan kentällä ollessaan. Pudotuspeleissä vain yhden jäähynkin ottanut (Kalpaa vastaan), mikä myös osaltaan kielisi varovaisesta pelityylistä.

Toisaalta ehkä hyvä kuitenkin, että Nurmi kantaa kultaista kypärää eikä esimerkiksi Gagnon tai Lahti. Se tuo kuitenkin monesti pientä lisäkohtelua vielä pleijareissakin.
 

Eino_Mies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Mä olen ihan varma, että KalPa sarjan polvitaklaus rikkoi jotakin Teemun jalasta. Tuon tason soturi ei tässä vaiheessa kevättä hiihtelisi tuolla peliajalla, jos kaikki olisi kunnossa.
Todennäköisesti jostain tällaisesta on kyse. En ihmettelisi yhtään, jos kauden päätyttyä kerrottaisiin että Nurmi pelasi välieristä eteenpäin puudutuspiikin voimalla.

Kun Vahalahtea talutettiin pois kohtalokkaasta KalPa-pelistä, niin sen hävityn puolivälierämatsin jälkeen en millään olisi uskonut, että Lukko olisi parin viikon kuluttua tästä ottanut välierissä niskalenkin Tapparasta voitoin 3-1. Kutkuttava tilanne, mutta pidetään vielä suut supussa finaalipaikasta.
 

Myyrä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Spurs
Kun Vahalahtea talutettiin pois kohtalokkaasta KalPa-pelistä, niin sen hävityn puolivälierämatsin jälkeen en millään olisi uskonut, että Lukko olisi parin viikon kuluttua tästä ottanut välierissä niskalenkin Tapparasta voitoin 3-1. Kutkuttava tilanne, mutta pidetään vielä suut supussa finaalipaikasta.
Miksi? Leijutaan silloin kun on paikka. Lukolla on jo toinen jalka finaaleissa ja hyvä niin. Jos vaikka ajatellaan että Tappara voittaisi kotipelinsä Lukkoa vastaan 70 % todennäköisyydellä ja vieraspelit 50 prosentin, niin Lukko menee finaaliin 75 % varmuudella. Ja nuo prosentit ovat vielä selvästi yläkanttiin.

En löytänyt kertoimia finaalijoukkueille, mutta mestariksi Lukko saa unibetiltä 2,75 ja Tappara 12,5!
 

Okkul

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko ja maajoukkueet
Pitää muistaa että urheilussa lähes kaikki on mahdollista. Noihin todennäköisyyksiin tai kertoimiin ei kannata tuijottaa yhtään niin pienillä marginaaleilla mennään.

Nyt meillä on vasta 7/12 voitosta. Viimevuonna päästiin 8 voittoon pleijareissa. Jokainen voitto pn kiven takana ja vaatii myös onnea lkuten RD kin mainitsi.
 

Myyrä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Spurs
Pitää muistaa että urheilussa lähes kaikki on mahdollista. Noihin todennäköisyyksiin tai kertoimiin ei kannata tuijottaa yhtään niin pienillä marginaaleilla mennään.
Missä ei ole lähes kaikki mahdollista? Typerähän ihminen on, jos ei elämässään todennäköisyyksiä lainkaan mieti.

Veikkaus antaa näköjään finaalipaikoille keroimet Lukko 1,13, Tappara 5,10. Mitäs noista tulee jatkoonmenoprosenteiksi? Tappara 15 % Lukko 85 % ehkä.

Ei 15 % mikään mahdoton ole, ei lähellekään. Lukon kolmen perättäisen voiton todennäköisyys oli varmaankin samaa luokkaa, mutta näin tapahtui. Kyllä minä kuitenkin uskon ja luotan kovasti siihen, että 85 % riittää. Ja jos ei riitä, pettymys on iso.
 

eriatarka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Aamu-tv:n insertissä huokui kyllä hyvä ja rento tunnelma joukkueen keskuudessa. Haastateltavana oli pelaajista Jonne ja Ilu Mikkola. Joukkue siis saapui jo eilen Tampereelle puvut päällä, osa meni illalla teatteriin, osa jäi hotelliin katsomaan tv:tä ja surffaamaan netissä.
 

VAKIOPAIKKA

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Mikäli Lukko finaaliin haluaa, niin tänään raumalaisen yleisön täytyy pystyä räyhäämään 1-2 huutojäähyä. Itse olen porilaisena Lukon puolella, kerroin vain syyn miksi Porissa usein pystytään voittamaan playoff sarjojen katkaisupelit, mikäli on Ässille katkolla... Tsemppiä Lukko ja raumalaiset!!!!
 

MPN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Metsola ei myöskään vaikuta kestävän yleisön huutoja kauhean hyvin. Viime Rauman pelissä sulaminen, Isomäessä pari vuotta sitten ja Raksilassa viime keväänä. Järkevintä on siis sulattaa se nyt, Tampereella se ei nimittäin sula.

Raumam bojilta (ja koko hallilta) odotankin Metsolalle huutelua. Kuudes kenttäpelaaja saa auttaa lämmittämisessä. Kuitenkaan yksittäisen pelaajan kuumottamiset yleisön toimesta ei ole mielestäni epäurheilijamaista tai raukkamaista käytöstä.

Lukko pelaa hyvin ja yleisö voi antaa sen viimeisen avun tänään, jotta saadaan sarja poikki. Ensiarvoisen tärkeää on se yleisön apu, arvon porilaiset veljet voivat kertoa lisää. Syttyvät usein tärkeisiin peleihin ja siellä se oikea hornankattila on, jos tänään jäädään puhtaasti oman joukkueen kannattamiseen, niin Porissa yleisö hoiti homman paremmin.
 

Darumax

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Jep, ja nyt tippui Komulainenkin pois. Voi kun oltaisiin saatu tämä kevät pelata kuten muutkin tällä hetkellä mukana olevat joukkueet, että kaikki (tärkeimmät) pelaajat mukana. Nyt annetaan jo liikaa sen suhteen tasoitusta, rosteri on aivan liian kapea. Tosin nyt myös Gagnon & co. aika jäässä eikä RD tunnu keksivän mitään lääkettä, edes ylivoimalle. Saisi Risto kyllä huomiseksikin kehittää jo melkoiset liemet, jotta pelissä taisteltaisiin voitosta. Todella vaikea tällä hetkellä uskoa siihen.

Muutama päivä sitten oli muuten vielä todella hyvä fiilis. Kunnon fani toki uskoisi edelleen omiinsa muttamutta..
 

Pluton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Venäjä, Lukko
Hävetkää neidit, oli kyllä aikamoista räpellystä. Setästä vaan luukulle maanantaina, ei Zapolla vaihteeksi taas tartu.
 

WulpesWulpes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Dinamo Riga & AS Roma
Tässä on vielä kaikki ainekset hienolle lopulle, mutta nyt se vaatii jo pientä ihmettä...

Tuli kuitenkin Villeä & Jerryä ikävä. Nää hienot jätkät olisi just nyt tarvittu tässä tiukassa paikassa.
Kolme voittoa saatu ilman, vieläkö saadaan se neljäs?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös