Lukko kaudella 2016–2017

  • 404 980
  • 1 793

carr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team, Peter Forsberg
Luulisi henkilökohtaisen syyn viittaavan johonkin muuhun kuin myyntiin.
 

MPN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Jos kuka tahansa tulosyksiköistä myydään, se on luovuttamista.
Olen nopeampi kuin veljeskansamme pohjoisesta *KÖHKÖHDIXONKÖHKÖH*

edit. Lisätään vielä että jos ammattipelaajalla alkaa peli kärsimään kun ei päästetty siirtymään toiseen joukkueeseen, niin eikös se olisi vain parempi sitten myydä pois? Ei tuollainen ainakaan hyvää joukkuehengelle tee.

edit2. Toinen esimerkki mikä voisi ehkä sopia on se RD:n aikakauden Tappara-peli kun kaikki sentterit taisivat olla pois ja kairattiin silti voitto selvin lukemin. Siinähän joku kommentoi että pelaajat itse päättivät että nyt otetaan itseään niskasta kiinni ja pelataan kunnolla.
 

Okkul

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko ja maajoukkueet
Jos kuka tahansa tulosyksiköistä myydään, se on luovuttamista.

Joko Lähteenmäki lähti Vaasaan tai Ouluun?

Tästä olen vahvasti erimieltä. Esim Gagnonin myynti on aivan perusteltua peliesitysten perusteella. Uskon että Lukko pelaisi yritteliäämmin kun nyt, tulos olisi parempi. Dixon ässissä on hyvä esimerkki miten voi käydä.

Nyt ei ole enää mitään hävittävää vain voitettavaa, rohkeasti haluttomat kalliit ja iäkkäät sivuun ja nuorille yritteliälle nyt mahdollisuuksia näyttää.

Minä ainakin katson niitä nyt paljon mielummin kun noita haluttomia surffareita.
Jos ei tehdä mitään, niin se vasta on kannattajien muroon kusemista.
 

MPN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Minä ainakin katson niitä nyt paljon mielummin kun noita haluttomia surffareita.
Jos ei tehdä mitään, niin se vasta on kannattajien muroon kusemista.
Olisihan se hienoa jos kentällä näkisi alusta lähtien että halutaan voittaa peli, eikä sitä kun pari kärkikenttien äijää miettii että mitä hyvää emäntä mahtaa kokata tänään.
 

hokkikokki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Nii tiedä sitten. Itse tuon kuitenkin aiheuttavat omilla peliesityksillä ja se pitäisi palkita siirrolla mahdollisesti mestaruutta jahtaavaan joukkueeseen? On tää meidän Lukko mahtava. Tuu tänne, saat ison tilipussin, harjoittele finaaleihin toista joukkuetta varten ja unohda meidät kun on vaikeaa.

Joo ehken olen kanssa romantikko, mutta kyllä pelaajillakin saisi olla joku ajatus yhdessä kaatumisesta ja yhdessä nousemisesta. Ei vain faneilla.
 

1936

Jäsen
Suosikkijoukkue
1963 | 2021
Jokainen voi olla mitä mieltä tahansa, jokainen tekee vapaa-ajallaan mitä huvittaa.

Turha tästä enempää vääntää.

Itse pidän tässä vaiheessa kärkipelaajien myymistä sentterin näyttämisenä koko yhteisölle.
 

Larsen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Jokainen voi olla mitä mieltä tahansa, jokainen tekee vapaa-ajallaan mitä huvittaa.

Turha tästä enempää vääntää.

Itse pidän tässä vaiheessa kärkipelaajien myymistä sentterin näyttämisenä koko yhteisölle.
Turha näitä on mielestäni jeesustella sen enempää. Ostihan Lukko esimerkiksi Tiivolan Bluesista, teki diilin Kähkösen sekä Niemelän kanssa ja tiedossahan oli se, että Blues tippuu. Nyt erona on ainoastaan se, että Lukko on sarjajumbo. Ilman sarjajumbouttakin on pelimiehiä myyty muualle, tästä esimerkkinä vaikkapa vuorineuvoksen palkkaa nauttinut ulkomaalaisvahvistus.
 

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Katselin tilastoja ja 60 pelin kaudella pienin pistemäärä on ollut KalPan 51 pinnaa kaudelta 2013-14. Enpäs muistanutkaan että niillä meni silloin noin huonosti, eli kyllä kai Lukko sentään enemmän tällä kaudella pisteitä kerää kun nyt on jo 42 pinnaa. Tuon ainakin voisi tavoitteeksi ottaa kun jumboksi kumminkin jäädään.
 

Raymond

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Katselin tilastoja ja 60 pelin kaudella pienin pistemäärä on ollut KalPan 51 pinnaa kaudelta 2013-14. Enpäs muistanutkaan että niillä meni silloin noin huonosti, eli kyllä kai Lukko sentään enemmän tällä kaudella pisteitä kerää kun nyt on jo 42 pinnaa. Tuon ainakin voisi tavoitteeksi ottaa kun jumboksi kumminkin jäädään.

Sanoisin, että aika tiukaksi menee oikeasti. Millon meinaan tuolla asenteella voi voittaa mitään joukkuetta?
 

Anu Saukko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Lahti korvattiin Tukosella, Asplund Saarelalla, Mikkola Seigolla ja Brookbank Ellerbyllä. Nämä vaikutti ihan hyviltä liikeiltä silloin ja nyt. Vaikka Tukonen onkin kokoajan sivussa, mutta niin oli Lahtikin. Tai olihan tuo Asplund-keissi ihan käsittämätöntä perseilyä.

Sitten nämä muut kaverit kuten Nurmi, Vauhkonen, Piitulainen ja Miika Koivisto.

Nurmi -> Liedes
Vauhkonen -> Antonen
Piitulainen -> Pitkänen
Koivisto -> Mäkinen

Siinä yksi syy kauden katastrofiin, esim. Nurmi oli monta vuotta erittäin tärkeä roolipelaaja. Vauhkosesta ja Koivistosta ei edes tarvitse sanoa mitään. Kummallekaan ei edes tarjottu sopimusta.

Näillä näytöillä Vanhatalo pitää saada hyvin pian helvettiin tuolta ennen kuin ehtii iskemään kätensä viimeiseenkin lietteeseen ensi kauden joukkuetta rakentaessa. Ja Juha Vuori toki pääsyyllinen tämän huikean joukkueen rakentamiseen. Ja jotkut vielä kehtaavat ehdottaa Vuorta UTJ:n pallille. Siinä vähän näyttöjä Vuoren taidoista. Miettikää, UTJ Vuori ja koordinaattori Vanhatalo, siinä vasta kova kaksikko.
 

LukkoUkko79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Kyllä mua niin vituttaa Rauman Lukko! Tämän päivän peli kruunasi tämän kauden. Luovutusmeininkiä ilmassa. Loppuis jo tämä kausi...
 

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Sanoisin, että aika tiukaksi menee oikeasti. Millon meinaan tuolla asenteella voi voittaa mitään joukkuetta?
Onhan tossa nyt vielä 19 peliä pelaamatta ja 10 pinnaa tarttis saara että mennään KalPasta pinnalla ohi. Vielä kun tuosta pari tyyppiä myydään pois ja heitetään pyyhe kehään niin se vapauttaa hiukan joukkueen peliä ja silloin voidaan nähdä oikein hyvääkin jääkiekkoa niin että kyllä mä uskon että ne 10 pinnaa tulee vielä.
 

Jyty

Jäsen
Suosikkijoukkue
käyttää lehväslukkoa logonaan.
Jos kuka tahansa tulosyksiköistä myydään, se on luovuttamista.
Yrittävätkö mielestäsi joukkue ja valmennus nyt sen 100% mitä tuolla ottelutapahtumassa kaikkien kuuluu tehdä? Kyllä mä olen sitä mieltä, että itse joukkueessa on jo tapahtunut luovuttamista. Jos vielä seurajohtokin luovuttaa, niin ei se kaikki silloin ole johdon vika.

Oikeastaan Ässien tämän viikon matsit kuvastavat aika hyvin Lukonkin tilannetta. Pata otti kahdesti turpaan ja teki niissä tappiopeleissään vain yhden maalin. On ihan linjassa heidän ongelmaan, eli akuutti maalintekopulma siellä vaivaa. Siinä välillä kävivät Raumalla hakemassa helpot kolme pistettä tekemällä jopa kolme erikoistilannemaalia. Kuvastaa omalta osaltaan aika hyvin, miten helppoa nykypäivänä on Lukkoa vastaan pistää kiekkoa verkkoon. Lukko ei taistele vaan on pelavinaan. Sillä tyylillä häviää päivittäin, kuten tänäänkin kävi varsin rumin lukemin.
 

1936

Jäsen
Suosikkijoukkue
1963 | 2021
Yrittävätkö mielestäsi joukkue ja valmennus nyt sen 100% mitä tuolla ottelutapahtumassa kaikkien kuuluu tehdä? Kyllä mä olen sitä mieltä, että itse joukkueessa on jo tapahtunut luovuttamista. Jos vielä seurajohtokin luovuttaa, niin ei se kaikki silloin ole johdon vika.

Ei toki. Joukkue pelaa ne pelit ja valmennus vastaa yksilöiden kanssa siitä ettei luovuttamista tapahtuisi. Ilme kentällä on ollut vaisu, tänään esimerkiksi selkeitä luovuttamisen merkkejä.
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Yrittävätkö mielestäsi joukkue ja valmennus nyt sen 100% mitä tuolla ottelutapahtumassa kaikkien kuuluu tehdä? Kyllä mä olen sitä mieltä, että itse joukkueessa on jo tapahtunut luovuttamista. Jos vielä seurajohtokin luovuttaa, niin ei se kaikki silloin ole johdon vika.

Rauman Lukon johto ei ole tehnyt töitä vuosiin. Mitä se on tehnyt, on hankkinut valmentajan tekemään kaiken työn. Dufvan kohdalla päästiin pitkälle, mutta kun rooliin päästettiin valmentaja, jolla ei ollut samanlaista ammattitaitoa kuin edeltäjällään, näkyy "seurajohdon" osaaminen paremmin kuin koskaan. Miksi odottaa pelaajilta motivaatiota tehdä työtä, kun ei sitä seurassa muutkaan tee. Paitsi ne, joilla ei ole mitään tekemistä urheilullisen puolen kanssa. Rauman Lukon johdolle jääkiekkotoiminnan pyörittäminen on kiva leikki, johon ei haluta niitä, jotka osaavat sen paremmin.
 

asyouwere

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Onko jopa Liigahistorian kaikkien aikojen mahalasku Lukolta? Vai meneekö Narrien 05-06 -kausi edelle?

E. Vai oliko se 04-05. No se Immosen kausi kumminkin.
 
Ensi perjantain SaiPa- ja parin viikon päästä pelattavan TPS- kotipelin olen luvannut mennä katsomaan paikan päälle.

Toivon näkeväni mahdollisimman vähän tänään pelanneita pelaajia siellä.
Olisi kiva nähdä vaikka Lehtinen maalilla ja Siekkinen ykkösessä. Tulisi ainakin jotain mielenkiintoa peliin.

Lahdessa tänään pelanneista joku voi kerätä kiekkoja alkulämmössä.
 

Byyri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lugu
Se on kyl aika mielenkiintosta, kun missä vaan liikkuu niin aina joku vastaan tuleva puhuu Lukosta. Ei ehkä positiivista, muttei ihan negaakaan. Vaan faktaa.

Kaikki puhuvat, että jos Lukko myisi nyt pelaajia se vaikuttaisi tulevaisuuteen pahemmin kuin tämän kauden mahalasku. Se tarkottaisi keskisormea kannattajille, sponsoreille ja yhteistyökumppaneille. Se näkyisi tulevilla kausilla noin 1-2 miljoonan tappiona.

Jos joku myydään sanoisin, että Gagnonin myyminen olisi ainut asia minkä hyväksyisivät sponsorit ja yhteistyökumppanit. Sillä kyseinen ukko ei pelaa Lukossa ensi kaudella melko varmaankaan.
 

Wormatsu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Anaheim Ducks
Mulla ei enää hirveästi riitä kiinnostus katsoa luovuttaneiden pelaajien väkinäistä vääntämistä. Voittamaan ei tänä vuonna tulla, se on varma, mutta taistelevaa ja innokasta kiekkoa voisi vielä nähdä. Se voisi samalla myös antaa tulta pelaajien alle ensi kautta ajatellen. Muutama palanen pois ja nuoria kavereita kokeilemaan rohkeasti tilalle. Gagnon, Ellerby ja Stepanek ainakin kelvannevat muuallekin. KeuPasta voitaisiin ottaa kokeilemaan liigavauhtia esimerkiksi Jere Friberg ja miksei vaikka maalivahti Roope Urpolahti, jos vaihtona Lassi Lehtinen pääsisi hakemaan hieman lisää kokemusta miesten peleistä.

Ville Vahalahti - Aleksi Saarela - Aaro Vidgren
Toni Koivisto - Peter Tiivola - Joonas Niemelä
Aki Kangasmäki - Jere Friberg - Joose Antonen
Toni Suuronen - Valentin Claireaux - Ilmari Pitkänen

Jesse Virtanen - Steven Seigo
Janne Niskala - Rony Ahonen
Roni Sevänen - Atte Mäkinen

Kaapo Kähkönen
Roope Urpolahti

13. kenttäpelaajan paikasta kamppailee hyökkääjistä Heikki Liedes, Eetu Koivistoinen ja Janne Väyrynen sekä puolustajista Santeri Suistio ja KeuPasta haettu Matias Mattsson. Väyrystä kokeilisin muutamien pelien verran rotaationa Vidgrenin, Niemelän ja Antosen paikoilla. Liedestä max. nelosketjussa Pitkäsen erittäin todennäköisen pelikiellon ajan. Niskalan ollessa loukkaantunut antaisin rohkeasti enemmän vastuuta Roni Seväselle ja peliaikaa kaksikolle Suistio / Mattsson. Miksipä ei A-junnuista voisi myös päästää esimerkiksi Siekkistä tai Rauvolaa kokeilemaan hyökkäyksessä.

Rehellisesti menisin mielummin katsomaan tuollaisella kokoonpanolla pelaavaa Lukkoa vielä loppukaudella kuin nykyistä. Sillä olisi kuitenkin jotain linkkiä tulevaan.

EDIT: Pikkumuokkaus, unohdin Suurosen olemassaolon...
 
Viimeksi muokattu:

Anu Saukko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Pitkäselle kolmen ottelun mittainen pelikielto. Olisi ansainnut reilusti enemmän tuosta järjettömästä taklauksestaan. Toivoin loppukautta, ettei olisi tarvinnut enää tuotakaan punkeroa peleissä nähdä.
 

BIGKING24

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko ja Montreal
Mjaa no itse odottelin 3-5 peliä, mutta mä näin tilanteen vaan jostain nelosen clipistä muutaman kerran kelattuna. Ikävän näköinen niitti oli, mutta yli viisi peliä? Noh mielipiteitä ja näkemyksiä on toki monia.
Mutta se täytyy kaverille antaa, että tyylikkäästi otti tyrväisen kutsun vastaan, kun tiesi menneensä liian pitkälle. Ja hyvä että eivät siitä antaneet tyrväiselle pelikieltoa, eihän???
 

BIGKING24

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko ja Montreal
Mutta myöskin on sinänsä harmi, koska on niitä harvoja lukko pelaajia, kun jaksaa edes yrittää taklailla. Lähteenmäen, suurosen ja tankkerin sulavuudella liikkuvan kangasmäen ohella.
 

Hagi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Ero 10. sijaan on nyt 12 pistettä, tosin Jukureilla on pelattuna peli enemmän. Voitolla tänään ero olisi 9 pisteessä. Eli vielä pientä toivoa on plejareihin, tosin se vaatii isoa muutosta pelillisesti. Sijat 1-9 ovat jo Lukolta karanneet lopullisesti, mutta tuo 10. sija on vielä mahdollinen.

Jos Jukurit ja Sport pelaa loppukauden samalla pistekeskiarvolla kuin tähän asti, niin Lukon pitää saada lopuista peleistä n.1.9 pinnaa per peli mennääksen ohi. Kyllä siinä savottaa riittää kerrakseen.

Tältä viikonlopulta on saatava 5-6 pistettä heikoilta vastustajilta, muuten todennäköisesti pyyhe lentää kehään tämän kauden osalta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös