Lotto – peleistä jaloin

  • 103 469
  • 449

SpaidAce

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Dallas Stars
Jos luit kirjoitukseni niin huomaat että minä itse en ole sijoittamassa mitään mihinkään, vaan kerroin lukeneeni jutun siitä miten 500 tonnia riittää taloudelliseen riippumattomuuteen. Omaa spekulaatiota ja mutu-arviota on tuo 10%, mutta kyllä minä ainakin eläisin taloudellisesti riippumattomana kolmella tonnilla kuukaudessa, varsinkin kun talot ja autot ynnä muut olisi jo taskussa. Herroiksi elämisestä en kirjoittanut sanaakaan. Eli kolme tonnia kuussa puhtaana käteen niin minä lupaan jäädä kotiin ja joku muu saa ottaa paikkani oravanpyörässä :)

Ja minunhan ei tarvitse miettiä sitä mistä sen korkotuoton saa, vaan sen rahastonhoitajan. Ei tuo 10 pinnaa vuodessa käsittääkseni ihan huuhaata ole, mitä olen noita rahastojen tuottoja katsellut. Minulle siis riittäisi miljoonakin, sinä voit ihan rauhassa olla niin ahne että sinulle riittäisi vasta viisi milliä :)

Noniin, luinkin edellisen viestisi hieman liian pikaisesti, eli tämä ei siis ollutkaan sinun analyysiasi. My bad!

Mutta edelleen riitautan tuon KORKOtuoton. Korkotuotto on lähdeveron alaista tuloa, jota saa esim. debentuuri-, jvk- ja yrityslainoista. Siihen tuo 10 % on vaan aika absurdi luku. Ja kun puhut rahastoista niin niiden kohdalla vuotuinen tuotto voi olla helpostikkin tuo 10 %, mutta kun lähdet realisoimaan tuota tuottoa, sinulle kertyy luovutusvoittoa, joka on pääomatuloverotuksen alaista tuloa. Tämä ero on tärkeä ymmärtää verotuksellisesta näkökulmasta katsottuna.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Tuskin kenenkään ruoka jää saamatta lottorivin takia, eiköhän itähelsinkiläisissä yh-piireissä ja muutenkin suuremmat kuluerät koske alkoholia ja tupakkaa. Lottorivi viikossa ei kenenkään taloutta kaada, viinaralli voi kaataakin.

Mitä pienemmät tulot sitä useampia rivejä pelataan. Kuka on niin tyhmä, että vetelee kaiken maailman täysiä kuponkeja jokereilla? Niinpä.

Alkoholi- ja tupakkaveroa maksetaan runsaasti ja sitten on vielä tämä ylimääräinen köyhyysvero.
 

Daro

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ducks, Arsenal, KuPS, Kalikka, BVB ja Eagles
Eurojackpotin 57,4 miljoonan päävoitto Suomeen. Joku teki tilin.

Onnea voittajalle! Vaikka lottoa ei tule pelattua juuri koskaan, niin onhan tuo potti jo aivan älytön yhdelle henkilölle. Helvetin hienoa, että jossakin päin Suomea voidaan suunnitella esim. luksus asunnon/talon ostoa vaikkapa Hollywoodista tai New Yorkista.
 

Eino_Mies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Eurojackpotin 57,4 miljoonan päävoitto Suomeen. Joku teki tilin.
On kyllä aika järjetön summa rahaa. Vaikka olisi 10 hengen porukka voittanut, niin jokainen käärisi about saman, mitä yhdelle täysosumalle on jaossa keskimäärin lauantain suomilotossa.

Jos meni yhdelle tuo potti, niin toivottavasti päänuppi pysyy koossa ja jalat maassa.
 

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Jaa että se tuli Suomeen. Harmi kun ei mulle. Oli muuten jo toinen tämmöinen jättijättipotti Eurojackpotista Suomeen, viime vuonnahan kilahti Kuopioon 29,5 miljoonaa vai mitä se oli.
 

Flou

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ravens
Iltalehden uutisen mukaan kyseessä oli 10 pelaajan porukkapeli, joten poti on luultavasti jakautunut 10:lle onnekkaalle. Parempi näin kuin yhdelle ihmisille 56 miljoonaa...
 
Suosikkijoukkue
Montréal Canadiens
Tossa viereisellä R-kioskilla pelattu toi peli. Toijalassa siis. Melko taajaan tulee siellä poikettua, en kyllä Eurojackpottia ole koskaan valitettavasti siellä kokeillut.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Iltalehden uutisen mukaan kyseessä oli 10 pelaajan porukkapeli, joten poti on luultavasti jakautunut 10:lle onnekkaalle. Parempi näin kuin yhdelle ihmisille 56 miljoonaa...
Tämähän on suorastaan kuin jostain elokuvasta. Kimppaporukka voittaa kaikki kauhean summan rahaa per naama ja ampuu yhdessä niitä shamppanjapullon korkkeja taivaalle.

Tänään olisi lotossa tarjolla reilut 13 miljoonaa. Kyllä tuon mielellään laittaisi puoliksi jonkun hyvän kaverin kanssa ja voisi sitten kahdestaan mällätä menemään, kun molemmilla on sama summa rahaa lähtötilanteessa.

Pelottaisi voittaa yksin tuollainen 56 milj. tai edes "vain", korostan sanaa, "vain" 13 miljoonaa.

Toki tuommoiset potit kun käärisi, niin olisi varmaan eri fiilis. Helvetti 13 miljoonaa. Taas alkoi unelmointi mitä silläkin tekisi. Pitääkin laittaa viisi riviä sisään heti ja nyt.
 

Mauri-Antero

Jäsen
Suosikkijoukkue
-
Tervetullut peli on kyllä tuo Eurojackpot, koska noin hyvällä prosentilla tulee isoja potteja Suomeen. Vielä kun tuollaisen ison summan jakaa kymmenellekkin, siitä tulee äkkiä positiivinen vaikutus moneen asiaan maan taloudessa.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Siis eihän tässä tarvitsisi voittaa kuin asuntolainan verran rahaa. Sen jälkeen arki olisi ihan eri mallilla.

Olen vähään tyytyväinen. Hei pliis...vain 300 kiloo. Ei vaadi yhtään enempää.

Sama. Asuntolainat kun saisi maksettua niin tulisi todella, todella hyvin toimeen lopun ikäänsä.
 

Flou

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ravens
Siis eihän tässä tarvitsisi voittaa kuin asuntolainan verran rahaa. Sen jälkeen arki olisi ihan eri mallilla.

Olen vähään tyytyväinen. Hei pliis...vain 300 kiloo. Ei vaadi yhtään enempää.

Niinpä. Tuommoisella summalla putoaisi yksi valtava huoli elämästä pois. Joku 56 miljoonaa sekottaisi vain pään täydellisesti, joskin omalle kohdalle moisen potin osuessa tuosta olisi lähtenyt aika helkutin monta miljoonaa sukulaisille ja muille itselle tärkeille ihmisille.
 

Jeffrey

Jäsen
Tervetullut peli on kyllä tuo Eurojackpot, koska noin hyvällä prosentilla tulee isoja potteja Suomeen. Vielä kun tuollaisen ison summan jakaa kymmenellekkin, siitä tulee äkkiä positiivinen vaikutus moneen asiaan maan taloudessa.

Paitsi että kun voitto osuu tuollaiseen tuppukylään, jossa mummot varastoivat miljoonansa patjan alle, niin jääpi suurempi taloudellinen vaikutus saamatta.

Miten muuten, tietääkö kukaan miten noissa porukkalotoissa käy, jos joitain osuuksia jää ostamatta? Eli kun kiskanpitäjä tekee vaikka 10 hengen porukan, ja jos saa siitä vain 8 kpl kaupaksi, niin mitä käy noille kahdelle muulle? Tipahtaako ne sitten kiskanpitäjän syliin, vai miten? Tätä olen jo pitempään pohdiskellut...
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Tämähän on suorastaan kuin jostain elokuvasta. Kimppaporukka voittaa kaikki kauhean summan rahaa per naama ja ampuu yhdessä niitä shamppanjapullon korkkeja taivaalle.

Aiheesta on tehty suomalainen tv-sarja joskus 90-luvulla. Nyt en vain mitenkään pysty muistamaan sen nimeä, kun juuri poistin sen kovalevyltä nähtynä. Yleisradion tuotantoa, hassu tarina miten kimppalotto vaikuttaa lähiön elämään.
 

Kynäilijä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Aiheesta on tehty suomalainen tv-sarja joskus 90-luvulla. Nyt en vain mitenkään pysty muistamaan sen nimeä, kun juuri poistin sen kovalevyltä nähtynä. Yleisradion tuotantoa, hassu tarina miten kimppalotto vaikuttaa lähiön elämään.

Oli nimeltään Seitsemän ja tuli 2000-luvun alussa telkkarista. Mukana sarjassa oli mm. Risto Kaskilahti, Vesa Vierikko ja Kari Väänänen. Oli muistaakseni ihan hauska sarja, joka voisi tosiaan hyvin pitää paikkaansa.
 

HekeK

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jääkiekkojoukkue
Joku 56 miljoonaa sekottaisi vain pään täydellisesti, joskin omalle kohdalle moisen potin osuessa tuosta olisi lähtenyt aika helkutin monta miljoonaa sukulaisille ja muille itselle tärkeille ihmisille.

Itse kyllä keksisin monta yleishyödyllistä kohdetta, joihin rahaa tulisi paiskattua. Ihan vain siksi, että ne on kokenut jo tähän asti tärkeiksi ja siksi, että kerrankin pystyisi ja oikein kunnolla.

Tosiaan, rahaa valuisi aikamoisia summia myös lähipiirille. Sisarukset, vanhemmat, avovaimon sisarukset ja hänen vanhempansa...ei helvetti. Eihän tässä jää ittelle ku rippeet. Onneksi en voittanut. Huh.

Nimimerkillä,

"12 riviä illan lottokierrokselle"
 

Emiiri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Tosiaan, rahaa valuisi aikamoisia summia myös lähipiirille. Sisarukset, vanhemmat, avovaimon sisarukset ja hänen vanhempansa...ei helvetti. Eihän tässä jää ittelle ku rippeet. Onneksi en voittanut. Huh.

Aika tarkkana saisi olla rahojen kanssa. Liian monelle kun paljastaa voittaneensa, niin ei kauaa mene kun kinuajia on paljon ja jokainen tutututun tuttu käsi ojossa. "Anna ny vähän, sulla on niin paljon".
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Oli nimeltään Seitsemän ja tuli 2000-luvun alussa telkkarista. Mukana sarjassa oli mm. Risto Kaskilahti, Vesa Vierikko ja Kari Väänänen. Oli muistaakseni ihan hauska sarja, joka voisi tosiaan hyvin pitää paikkaansa.

No niin. Muisti palailee pätkittäin. Olihan siinä överidraamaakin hieman, mutta jostain ne käsikirjoituksetkin tulevat. Välillä ihan siitä, että jotenkin noin se voisi mennä, kun elämä muuttuu yhtäkkiä.
 

Eino_Mies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
On kyllä aika järjetön summa rahaa. Vaikka olisi 10 hengen porukka voittanut, niin jokainen käärisi about saman, mitä yhdelle täysosumalle on jaossa keskimäärin lauantain suomilotossa.
No niinhän siinä kävi, kuten viime yönä arvelin. Eli 10 hengen porukka nettosi sievoiset voitot. Jospa sitä lähtisi nyt oman kylän Ärrälle laittamaan kuponkia sisään, kun lauantain lotossa on 13 milliä jaossa. Edes kymmenesosa tuostakin summasta riittäisi meikämannelle lähes loppuiäksi.
 

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Miten muuten, tietääkö kukaan miten noissa porukkalotoissa käy, jos joitain osuuksia jää ostamatta? Eli kun kiskanpitäjä tekee vaikka 10 hengen porukan, ja jos saa siitä vain 8 kpl kaupaksi, niin mitä käy noille kahdelle muulle? Tipahtaako ne sitten kiskanpitäjän syliin, vai miten? Tätä olen jo pitempään pohdiskellut...
Minä olin vuosia mukana yhdessä kimppalotossa ennen kuin se lopetettiin, ja siinä ainakin oli tapana että kioskinpitäjä kauppasi niitä ensin porukan muille jäsenille ja jos ne eivät menneet kaupaksi, kioskinpitäjä lunasti itse ne osuudet.

Muiden porukoiden systeemeistä en tiedä, mutta näin meillä tehtiin. Tuon takia se lopulta kuihtuikin kokoon kun enemmän ja enemmän alkoi niitä lunastamattomia osuuksia olla ja kioskinpitäjä kyllästyi niitä perimään, sitten kauppaamaan niitä loppuporukalle ja sitten kuitenkin lopulta lunastamaan ne itse.

Mitään merkittäviä voittoja porukallemme ei koskaan tullut, mutta kyllähän niistäkin on joskus lehdestä luettu, että joku porukka on voittanut ison potin ja sen jälkeen on ilmoittautunut näitä persaukisia joiden osuudet ovat olleen vaikkapa puoli vuotta maksamatta, mutta ison potin naksahtaessa pitäisi kyllä päästä jaolle vaikka käräjillä uhkaamalla.
 

teude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings/Lions, Jokerit, SaiPa
Loimaalle meni, 5 porukan kimppa. Ouluun 3,5 miljoonaa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös