Lipunmyynti finaaleihin

  • 14 444
  • 86

ahee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Mahdollista Game Seveniä silmällä pitäen ehdotuksena: 2 lippua/pää ja lipunmyynti lippupalvelun pisteissä auki kautta maan tuntia ennen nettiä. Nykäskylässäkin saattaa olla joku kohtuullisen kiitollinen tällaisen järjestelyn jälkeen.
Toi taas johtaa siihen että esim Oulun pisteessä joku menee ostamaan lippuja niin paljon kuin haluaa(voi siellä käydä useampaan otteeseen tai laittaa kaverin asialle), ja trokaa ne suurella summalla eteenpäin. Jyväskylän pisteen ehkä voisi avata, mutta ei muita Lahden ulkopuolelta. Siitä kritiikkiä kuitenkin seuralle että ei ilmoittanut ajoissa näistä järjestelyistä, jolloin monet ovat varmasti menneet luukulle turhaan muilla paikkakunnilla.

2 lippua per pää kuulostaa edelleen ihan hyvältä.
 

charger

Jäsen
Suosikkijoukkue
Se Puree! , Україна
Ei kai nyt nykyaikana voi olla paha juttu, jos osaa käyttää internettiä!! Fanikatsomoon olisi varmaan ollut helppo varata ihan seuran puolesta määrätty määrä lippuja ja myydä ne sitten "tosifanin jäsenkorttia" vastaan toimistolta.

Glooryhuntteri....voi jumalauta! Isoin osa ihmisistä kuitenkin kai käy töissä eikä jouda seisomaan keskellä päivää ABC:llä jonossa!

Tosifanin jäsenkortti on käytännössä joku fanclubin jäsenyys tms. Valitettavasti kaikilta fanikatsomon vakionaamoilta ei sitä kuitenkaan löydy, joten ainut tapa mitata ihmisten sitoutuneisuutta on järjestää fyysinen jonotustilanne.

On totta että ihmiset käyvät töissä. Mutta on myös totta että Pelikaanit ovat toistaiseksi olleet harvoin finaaleissa. Jos on valmis jotottamaan lipusta keskellä päivää, on myös luultavasti valmis, ainakin suuremmalla todennäköisyydellä, tukemaan joukkuetta matsissa esim. huutokannustuksella. Ja tätähän varmasti joukkue myös haluaa.
 

Quattro

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyräsmiehet
Oma ongelmani on, että niitä ei saa edes lippupalvelun pisteistä jonottamalla muualta kuin Lahdesta. Eipä siinä, jos tämä olisi ollut eilen tiedossa, olisin voinut asian hoitaa, mutta kun asia selviää aamulla kymmenen jälkeen, on melkoisen myöhäistä toimia pk-seudulta käsin. Mahdollista Game Seveniä silmällä pitäen ehdotuksena: 2 lippua/pää ja lipunmyynti lippupalvelun pisteissä auki kautta maan tuntia ennen nettiä. Nykäskylässäkin saattaa olla joku kohtuullisen kiitollinen tällaisen järjestelyn jälkeen.

Ehdottomasti vastaan! Lipunmyynti auki täsmälleen samaan aika ympäri maailmaa. Max. 2/asiakas. Silloin on ainakin minun mielestäni kaikki samalla viivalla sekä Lahdessa, Jyväskylässä että muuallakin. Ja mitään helvetin bonusta mistään seisomisesta ei anneta. Ellei sitten haluta jostain syystä yleisöksi pelkästään työttömiä.
 

Quattro

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyräsmiehet
Tosifanin jäsenkortti on käytännössä joku fanclubin jäsenyys tms. Valitettavasti kaikilta fanikatsomon vakionaamoilta ei sitä kuitenkaan löydy, joten ainut tapa mitata ihmisten situotuneisuutta on järjestää fyysinen jonotustilanne.

On totta että ihmiset käyvät töissä. Mutta on myös totta että Pelikaanit ovat toistaiseksi olleet harvoin finaaleissa. Jos on valmis jotottamaan lipusta keskellä päivää, on myös luultavasti valmis, ainakin suuremmalla todennäköisyydellä, tukemaan joukkuetta matsissa esim. huutokannustuksella. Ja tätähän varmasti joukkue myös haluaa.

Charger, sitten kun pääset töihin, ja toivottavasti pääset, tulet ehkä huomaamaan yhden asian. Vaikka sitoutuisi miten kovasti kannustamaan ja huutamaan, niin se yksi sitoumus menee kuitenkin edelle. Sen nimi on työsopimus ja siinä hyvin usein erilaisin sanakääntein kielletään lähtemästä jonottamaan lippuja Pelicansin peliin. Ja se kielto on voimassa klo 9.00, 12.00 ja vieläpä klo 13.00.
 

BaronFIN

Jäsen
On totta että ihmiset käyvät töissä. Mutta on myös totta että Pelikaanit ovat toistaiseksi olleet harvoin finaaleissa. Jos on valmis jotottamaan lipusta keskellä päivää, on myös luultavasti valmis, ainakin suuremmalla todennäköisyydellä, tukemaan joukkuetta matsissa esim. huutokannustuksella. Ja tätähän varmasti joukkue myös haluaa.
Näin kunnan vastaanottotyötä tekevänä virkaihmisenä minulla kävi tänään kaikkien aikojen joulu kun vastaanottotyö loppui jostain käsittämättömästä syystä klo11. Normipäivänä minulla ei olisi ollut mitään mahdollisuutta olla tuolla jonossa ihmettelemässä. Nyt finaalissa ovat eläkeläiset, opiskelijat, työttömät sekä sitten herra isoherrat joilla voi ruokatunti olla ihan huomaamatta sen 1-2 ylimääräistä tuntia. Pyllistys ja ojennus meille muille: itselleni taitaa kausari ilmeistyä parin vuoden tauon jälkeen tästä oppia ottaneena (vaikka osa peleistä jäisikin väliin).
 

nataS

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Onkohan tässä pelissä sama tilanne kuin aiemmin, että jossain vaiheessa vapautuu jotain sm-liigalla tms. varauksessa olleita lippuja myyntiin? Jos noin on ja joku tietää lippujen vapautumisen ajankohdasta jotain, niin voisi laittaa tiedon tänne, että halukkaat tietävät olla silloin kytiksellä, jos lippua peliin ei vielä ole.
 

ahee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Charger, sitten kun pääset töihin, ja toivottavasti pääset, tulet ehkä huomaamaan yhden asian. Vaikka sitoutuisi miten kovasti kannustamaan ja huutamaan, niin se yksi sitoumus menee kuitenkin edelle. Sen nimi on työsopimus ja siinä hyvin usein erilaisin sanakääntein kielletään lähtemästä jonottamaan lippuja Pelicansin peliin. Ja se kielto on voimassa klo 9.00, 12.00 ja vieläpä klo 13.00.
Tämä tilanne on epäreilu jollekkin vaikka kuinka hommaa pyörittelisi... Totuus vaan on että edes jollain tavalla fanituksen laatua pystyy tällä fyysisellä jonolla mittaamaan. Netissä ja pisteissä myynti jos alkaa samaan aikaan, niin se on pelkkää arpapeliä, eikä kenenkään oikeaa sitoutumista ja halua lippuun voi mitenkään mitata. Selvästi näen että sä ainakin olet sitoutunut tähän lipun saantiin, ja vilpittömästi toivonkin että tuollaiset katsojat lipun jollain keinolla saavat!
 

charger

Jäsen
Suosikkijoukkue
Se Puree! , Україна
Charger, sitten kun pääset töihin, ja toivottavasti pääset, tulet ehkä huomaamaan yhden asian. Vaikka sitoutuisi miten kovasti kannustamaan ja huutamaan, niin se yksi sitoumus menee kuitenkin edelle. Sen nimi on työsopimus ja siinä hyvin usein erilaisin sanakääntein kielletään lähtemästä jonottamaan lippuja Pelicansin peliin. Ja se kielto on voimassa klo 9.00, 12.00 ja vieläpä klo 13.00.

Tätä varten tässä hommassa pitäisi olla tuo nettikiintiö.

Mutta ne jotka pääsevät, ja kyllä, töistäkin voi hyvällä mäihällä pitää vapaata, voivat jonottaa ja halliin saadaan enemmän niitä vakiokasvoja ja kannustusta. Kysymys on kuitenkin kokonaisuudesta, ei varmaan hyvä kannustus sinuakaan haittaa ja voi jopa siivittää Pelicanssin SM-kultaan.
 

Quattro

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyräsmiehet
Tätä varten tässä hommassa pitäisi olla tuo nettikiintiö.

Mutta ne jotka pääsevät, ja kyllä, töistäkin voi hyvällä mäihällä pitää vapaata, voivat jonottaa ja halliin saadaan enemmän niitä vakiokasvoja ja kannustusta. Kysymys on kuitenkin kokonaisuudesta, ei varmaan hyvä kannustus sinuakaan haittaa ja voi jopa siivittää Pelicanssin SM-kultaan.

Ei nyt oikein aukea minulle, miten tuo jonottaminen takaisi joitain vakiokasvoja hallille. Kyllä siellä ne samat naamat pyörii ja osa meistä on pyörinyt jo useamman kymmenen vuotta, eli netittömät ajat on kyllä uskollisesti pakkasessa seisty lippuluukuilla. Sitäpaitsi, vaikka en itsekään pidä tuosta trokaamisesta, trokarin ylihintaan myymä lippu päätyy takuuvarmasti ihmiselle, joka OIKEASTI haluaa tulla kannustamaan.
 

BaronFIN

Jäsen
Tämä tilanne on epäreilu jollekkin vaikka kuinka hommaa pyörittelisi... Totuus vaan on että edes jollain tavalla fanituksen laatua pystyy tällä fyysisellä jonolla mittaamaan.
Ainakin osa siitä porukasta joka notkui Sokoksen tiskillä jononumeron kanssa ei ole eläessään jääkiekko-ottelussa käynytkään; kunhan nyt on hyvä tulla joko fiilistelemään tai sitten voi myydä lipun mäyräkoiran hinnalla eteen päin. Fyysinen jonottaminen imee kaikenmaailman oportunistiset baarikärpäset paikalle, mutta menipähän nyt näin.

Myös uskomatonta, että jokaisella oli tosiaan neljälle lipulle tarvetta. Kaikki otti sen neljä lippua. Kausareiden ja muiden kiintiöiden jälkeen 750 ensimmäistä eri pisteillä ollutta saivat siis lippuja. Sitten kun joku neljän kaverin porukka on vielä jakaantunut eri pisteille ja jokainen ottaa sen neljä lippua niin saadessaan ja diilaavat niitä eteenpäin työpaikoillaan, niin pyllistyshän tämä on näille faneille jotka ovat paskaa nielleet vuodesta 1996 lähtien ja jäävät nyt ilman lippuja.

Joku puhui Pelicans clubista jossain kohdin. Kannatetaan, minne voin maksaa? Itselläni se nyt menee kausarin puolelle ensi kaudella vaikka puolet peleistä jäisikin väliin käytännön syistä.
 
Suosikkijoukkue
Seksi-Lasse
Tiedote pelsujen sivuilta.. Eli klo 12 lipunmyynti aloitettiin Lahen ennakkomyyntipisteissä ja klo 13 se olisi vapautettu muualle jos lippuja vielä olisi ollut jäljellä. Nyt ei vissiin sitten enää ollut. No, onhan tuo ihan mainio tapa varmistaa riittävä kotikannustus, vierasjoukkueelle kuitenkin on oma kiintiönsä. Epäreiluahan tuo toisten kannalta on, mutta ainahan osa jää ilman kun näissä on kysyntää paljon enemmän kuin tarjontaa.
 

charger

Jäsen
Suosikkijoukkue
Se Puree! , Україна
Ei nyt oikein aukea minulle, miten tuo jonottaminen takaisi joitain vakiokasvoja hallille.

Finaalit 2007 Kärpät-Jokerit, kolmas ratkaiseva peli Raksilassa. Liput myytiin netissä 20 minuutissa.

Fanikatsomossa "surullinen" näky. Puolet vakiotyypeistä jääneet ilman lippua. Nettiä oli naksuteltu klo 9, mutta koska systeemi täysin tukossa niin lippuja ei ollut irronnut.

Kyllähän kannustuksen laatu kärsi melko paljon silloin. Fyysisellä jonolla ennen nettimyyntiä olisi varmasti saatu enemmän ääntä halliin, koska fanit ovat varmasti valmiita jonottamaan. Onneksi ei vaikuttanut pelin lopputulokseen..
 

Patrick Star

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Sen nimi on työsopimus ja siinä hyvin usein erilaisin sanakääntein kielletään lähtemästä jonottamaan lippuja Pelicansin peliin. Ja se kielto on voimassa klo 9.00, 12.00 ja vieläpä klo 13.00.

Mä nauhoitin vuonna -92 C-kasetille rapulaista oksentelua ja aina tarpeen tullen soitan pomolle ja kerron nauhan säestyksellä olevani kipeä. Pääsee tarvittaessa jonottamaan milloin vain..
Voi olla että olen ensiviikollakin kipeä. On jo nyt vähän kurkku kipeä. Lauantaisen Jyväskylä reissun jälkeen kurkku voi olla vielä käheämpi. Päätäkin saattaa särkeä..

Oli se lipunmyynti systeemi minkälainen tahansa, koskaan ei kaikki ole tyytyväisiä.
Minä vastustan 2 lipun ostorajaa, koska tarvitsen lähes aina kolme lippua.

mutta joo .. Itse olin jonossa eräällä ABC-asemalla ja saavuin paikanpäälle 11.20 ja jonoon ehkä sijalle 25. Minulle ei enään riittänyt kuin seisomapaikkoja. Tyydyin niihin ja hörppäsin asemalla kupin kahvia. Soitto kaverille ja kuulen ilouutisen. Kaveri oli saanut toista kautta liput istumapaikoille. Sitten kotiin, netti auki ja kappas vielä löytyy lippuja. Sieltä vanhalle mutsille lippu.

Nyt jäi ne seisomapaikat yli, mutta myyn ne jollekkin tutulle, joka jäi ilman.
 

Brett

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Peliitat, kehä-III:n ulkopuolinen Suomi
Itse annan suuren kiitoksen tästä, että nyt todella lippuja halunneet joutuivat/pääsivät jonottamaan lippuja ja näkemään vaivaa lipunsaannin eteen sillä mahdollisuudella, että lippuja todella sai jonottomalla. Sairauslomaa tai töistä vapaata, kyllä Pelicans ja lätkä aina työnteon voittaa, kun näin paljon töitä suuremmasta asiasta vielä on kysymys ;) Sen eteen voi vaikka ajellakin autolla muutamia kymmeniä tai satoja kilometrejä.

Netin kautta olen aiemmin lippuni saanut, mutta kyllä on vituttanut jonoissa seisseiden puolesta, kun juuri kukaan ei ole lippuja saanut. Ja nyt tästä systeemistä ilmoitettiin kuitenkin eilen, joten oli selvää että jonottamaan piti lähteä ja hommata "trokari" päivystämään koneelle, jos jonossa ollaan vielä 13.00 maissa. Joskus olen joutunut hallilta Mustasta Pörssistä lippuja ostamaan tai odottamaan, josko sinne tulisi ja aina on tähän asti onnistanut, eikä ole tarvinut edes ylihintaa maksaa. Harmi niille, jotka eivät tätä vielä eilen tienneet, uutinen oli tullut Pelicansin sivuille eilen klo 2X.XX.

Siitä olen samaa mieltä, että nyt olisi kyllä tulevaisuuden varalle (niin no, koskas näin haluttuja pelejä tullaan Lahdessa taas pelaamaan...) jonkunlaisen uskollisuus-järjestelmän luomisen paikka. Nykytekniikoilla olisi mahdollista luoda joku kortti, johon lasketaan käynnit kauden aikana peleissä, ne jotka yrittävät vasta finaaleihin tai käyvät vaatimattomasti hallilla, ei tarvitse sinne olla asiaa myöskään pleijareissa. Vierasjoukkueen faneille normaalit kiintiöt, mitä niitä nytkin on. Ei muuta kun Ideoita Dogille ja Kolulle menemään :)
 

Brett

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Peliitat, kehä-III:n ulkopuolinen Suomi
Ihan vaan tiedoksi, näyttää satunnaisia paikkoja löytyvän vieläkin Lippupalvelusta, että sinne vaan.

Voitko vastaisuuden varalta avata hieman tuota "enterin rämpyttämis"-taktiikkaa ? Itse olen odotellut lippuja painelemalla F5:sta pääsivulla, jossa pelin nimi ja kun sieltä on poistunut "toistaiseksi täyteen varattu", olen yrittänyt mahd.pian klikkailla lippuvalinnat ja onnistunutkin joskus tuossa vaiheessa saamaan lippuja. Toisena tapana olen klikkaillut koko ajan pohjakartasta valitsemani katsomonosan ja joutunut hiirellä valitsemaan lippumäärän ja sitten "valitse". Kaukana rämpyttämisestä siis, monen klikkauksen takana. Miten pääsen rämpyttämään ? =D
 
Suosikkijoukkue
Seksi-Lasse
Siitä olen samaa mieltä, että nyt olisi kyllä tulevaisuuden varalle (niin no, koskas näin haluttuja pelejä tullaan Lahdessa taas pelaamaan...) jonkunlaisen uskollisuus-järjestelmän luomisen paikka.

Kutsutaan myös nimellä joukkueen fan clubin jäsenkortti. Ei luulis olevan vaikea järjestää tilaisuutta, jossa sitä näyttämällä saa ostettua lipun ohi yleisen myynnin. Tosifanihan tietenkään ei joudu tuollaisiin ongelmiin, koska hän hankkii play off-kausikortin. Nimimerkillä itse nyt kahtena peräkkäisenä vuonna en sitä hankkinut, koska uskoin että joukkueeni play off-taival jää 1-2 ottelun mittaiseksi....
 

Isaa

Jäsen
Sainpa sitten juuri toisenkin seisomalipun hankittua, onhan se toki paljon tyhjää parempi. Mistähän ihmeestä vain näitä lippuja sinne nyt enää ilmestyy? Onkohan siellä vielä paljonkin vapaita paikkoja, joista sitten tasaiseen tahtiin vapautetaan myyntiin aina muutamia kerrallaan? heh...
 

Brett

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Peliitat, kehä-III:n ulkopuolinen Suomi
Kutsutaan myös nimellä joukkueen fan clubin jäsenkortti. Ei luulis olevan vaikea järjestää tilaisuutta, jossa sitä näyttämällä saa ostettua lipun ohi yleisen myynnin. Tosifanihan tietenkään ei joudu tuollaisiin ongelmiin, koska hän hankkii play off-kausikortin. Nimimerkillä itse nyt kahtena peräkkäisenä vuonna en sitä hankkinut, koska uskoin että joukkueeni play off-taival jää 1-2 ottelun mittaiseksi....

Ei välttämättä näin. "Rikas" gloryhunter ostaa tuon jäsenkortin kun pleijarit/loppuottelut alkaa pelkästään sen takia, että pääsee parhaimpien tunnelmien peleihin. Ei kerro todellisesta uskollisuudesta välttämättä mitään. Harva kuitenkaan ostaisi huvikseen esim. 20 kotiotteluun kauden aikana lippua menemättä näihin tai myymättä niitä eteenpäin, pelkästään sen takia että saisi "uskollisuus-pisteitä" finaalilipun saamiseksi...
 

miree

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Peliitat
Huh, järjetyihän ne istumapaikaliput D-katsomoon. Tuli vaan pieni tuskanhiki niitä maksaessa, kun unohdin ettei uusin FF pyöritä Sampon verkkopankkia. Mutta onnistuihan tuo sitten loppupeleissä.

Mä en vaan tajua mitä nämä netissä myynnissä olevat (istumapaikka)liput on? Kavereita oli käännytetty pois lippujonoista "loppuunmyyty"-huudoilla, ja samaan aikaan mä nappaan kotisohvalta liput netin kautta?
 

lommi

Jäsen
Suosikkijoukkue
New England Patriots
..pyllistyshän tämä on näille faneille jotka ovat paskaa nielleet vuodesta 1996 lähtien ja jäävät nyt ilman lippuja.

Tämä myös meikäläistä vituttaa yli kaiken. Siellä ollaan pikku junnusta lähtien käyty hallilla ja vuosien mittaan kaikenlaista paskaa sitä on nähty ja kuultu. Nyt kun sitten kannattajatkin palkitaan menestyksellä, niin nämä kaverit ketkä siellä on vuodesta toiseen kituneet jäävät nyt ilman lippuja, kun niitä väkisin trokataan vailla mitään järjen hiventä.

Toki tilanne on kaikille sama, kuten Kimi Räikkönenkin toteaa, mutta pistäähän se väkisinkin vituttamaan.
 

RV16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chilinakit ja muu paskansyönti
Reteetä seurata lippuvänkäämistä sivusta. Kausari ollu jotain 14 vuotta putkeen ja nyt tottakai playoff-kausarilla sisään ilman jonon jonoa. Tosin ei kokonaan ilman stressiä, kun samalla täytyy toimia diilerinä ilman lippua jääneille kannattajille, jotta saadaan varmistettua sitä "kotikannatusta" mistä tässäkin topicissa jo puhuttiin.

Oma lehmä kun ei ole ojassa, niin mun mielestä nyt mentiin askel parempaan suuntaan. Liput lahtelaisille eikä jollekin Raisiolaiselle trokarille. Tosin nettikiintiö voisi olla.

Tulevaisuudessa tosiaan näkisin, että esimerkiksi virallisen faniyhdistyksen jäsenenä saisi etuosto-oikeuden irtolippuihin ainakin itselleen eli 1kpl. Alkuperäinen systeemi oli kyllä järjetön, kuka oikeasti tarvitsee 10 lippua? 4kpl per asiakas on jo ihan riittävästi.
 
niin pyllistyshän tämä on näille faneille jotka ovat paskaa nielleet vuodesta 1996 lähtien ja jäävät nyt ilman lippuja.

Juuri näin. Eniten tässä vituttaa se, että nämä lahtelaiset, jotka vuodesta toiseen ovat haukkuneet pelicansina paskaksi ja valittaneet milloin mistäkin, ovat nyt niitä, jotka hehkuttavat ja huutelevat "olen aina ollut pelicansin fani".

Vituttaa niin ettei veri kierrä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös