Lippupalvelun ahneudella ei ole rajaa

  • 69 629
  • 244

leivoja

Jäsen
Suosikkijoukkue
St Pauli - Non established since 1910
Viime perjantaina hain Stockalta HJK-Honka matsiin liput. Suomalaisen kirjakaupan kantiskortilla kun saa kaksi yhden hinnalla, niin lippujen hinnaksi eteläpäätyyn tuli kuusi euroa. Halpaa, eikö. Mutta kun tähän päälle lyödään 2,5 euroa palvelumaksua per lippu, niin tilanne on aika kestämätön (periaatteellisesti, ei siis taloudellisesti).

Oikeasti, itse lippu maksaa 3 € ja palvelumaksu 2,5 €. Tämä on jumalauta yli 83%!

Myös Tiketti on siirtynyt samaan ahneuden saarekkeeseen. Nyt siellä menee verkkokauppamaksua 1 € ja 1,5€ lippua noudettaessa (pdf-lippu 0,5 €). Siis 2,5 € sielläkin. Siihen vielä päälle tytsyjen samanlainen palvelualttius kuin Tavastian baaritiskillä.
 

Bay

Jäsen
...toisin on fudiksen puolella. Esim. HSV:n matsiin voi ostaa lipun ilman välikäsiä ja lisähintoja täältä.

Samalla tavoin tuli hankittua liput Werder Bremenin peliin eli seuran kautta. Hintaa yhdelle lipulle tuli 35 euroa kun jonkun välittäjäfirman kautta olisi hinta ollut yli 75 euroa kappale kaikkine kuluineen. Lippujen nouto vain stadionilta ennen peliä niin ei tule mitään ylimääräisiä kuluja.
 

Matsku

Jäsen
Ja vaihteeksi feedbackiä Lippupalvelulle:

"Morjens.

Lähdin tänään sunnuntaina 21.8. aikaisemmin töistä, että ehdin hyvissä ajoin Tikkurilan Valtti Areenalle hankkimaan ovelta liput IFK-Djurgården European Trophy -matsiin, koska lippuja ei pystynyt netistä ostamaan ja tulostamaan. Pankkikortti oli jäänyt kotiin, mutta taskusta löytyi kuitenkin se hieman päälle 10e käteistä mikä riittää nettisivujen mukaan lippuun. Olen jäähallilla kuudelta kun ovet aukeavat ja jonoa riittää 100 metriä ovelta taaksepäin. Jonotin parikymmentä minuuttia ja ovella lippupalvelija toteaa hinnan olevan 12,5e. Siis mitä ihmettä? Eikö lipun hinnan tosiaan pidäkään olla se, jonka sivuilla mainitsette? Uskomatonta. Ei ollut ensimmäinen kerta, kun lippuun tulee ylimääräistä palvelumaksua, mutta että vielä oveltakin ja mainintaa ei ole missään... Sisällyttäkää se palvelumaksu siihen lipun hintaan ja mainitkaa se hinta, joka asiakkaan täytyy todella maksaa.

Haluan, että palautteeseeni vastataan."

Osittain toki omaakin mokaa, mutta pointti tulee silti selväksi. Siistiä maksaa lipusta joka kerta enemmän, kuin mitä mainitaan hinnaksi.
 
Samalla tavoin tuli hankittua liput Werder Bremenin peliin eli seuran kautta. Hintaa yhdelle lipulle tuli 35 euroa kun jonkun välittäjäfirman kautta olisi hinta ollut yli 75 euroa kappale kaikkine kuluineen. Lippujen nouto vain stadionilta ennen peliä niin ei tule mitään ylimääräisiä kuluja.

Uskokaa tai älkää, niin myös kotimaisen futiksen puolelta löytyy vastaavia esimerkkejä. Esimerkiksi Turun Inter myy lippuja suoraan omien sivujen kautta, ja ilman palvelumaksuja. Ja itseasiassa netistä ostettuna liput ovat jopa halvemmat kuin muualta ostettuna.
 

Filatovi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit & TS
Ja vaihteeksi feedbackiä Lippupalvelulle:

"Morjens.

Jonotin parikymmentä minuuttia ja ovella lippupalvelija toteaa hinnan olevan 12,5e. Siis mitä ihmettä? Eikö lipun hinnan tosiaan pidäkään olla se, jonka sivuilla mainitsette? Uskomatonta. Ei ollut ensimmäinen kerta, kun lippuun tulee ylimääräistä palvelumaksua, mutta että vielä oveltakin ja mainintaa ei ole missään..."

Osittain toki omaakin mokaa, mutta pointti tulee silti selväksi. Siistiä maksaa lipusta joka kerta enemmän, kuin mitä mainitaan hinnaksi.

Siis mitä ihmettä? Ovelta lippu 12,5e? Käsittääkseni ET liput maksavat 9 euroa, ja paikanpäällä ei pitäisi missään nimessä tulla palvelumaksua. En sitten tiedä, onko Hifkillä ja Jokereilla erilaiset lippusysteemit tässä turnauksessa, mutta itse ainakin maksoin hallilta ostettuna Luleå-matsin lipusta sen 9 euroa.

Mutta joo, on toi lippupalvelun/pisteen toiminta kyllä laillista ryöstöä. Kaikista huvittavin on printtilipun lisämaksu. Mitä helvettiä se lippupalvelulle maksaa, että printtaan omalla printterilläni, paperillani ja musteellani sen lipun?
 

Matsku

Jäsen
Siis mitä ihmettä? Ovelta lippu 12,5e? Käsittääkseni ET liput maksavat 9 euroa, ja paikanpäällä ei pitäisi missään nimessä tulla palvelumaksua. En sitten tiedä, onko Hifkillä ja Jokereilla erilaiset lippusysteemit tässä turnauksessa, mutta itse ainakin maksoin hallilta ostettuna Luleå-matsin lipusta sen 9 euroa.
Jep, kävin itse myös viime viikolla katsomassa tuon Jokereiden matsin ja lippu tosiaan oli 9e niin kuin luvattiin, eikä mitään lisämaksuja. Ja tietysti tästä syystä luulin, että sama homma on myös Stadin matseissa, vaikkakin lippu euron kalliimpi. Ilmeisesti jotain eroa Lippupisteellä (Lippu.fi) ja Lippupalvelulla?
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Siis mitä ihmettä? Ovelta lippu 12,5e? Käsittääkseni ET liput maksavat 9 euroa, ja paikanpäällä ei pitäisi missään nimessä tulla palvelumaksua. En sitten tiedä, onko Hifkillä ja Jokereilla erilaiset lippusysteemit tässä turnauksessa, mutta itse ainakin maksoin hallilta ostettuna Luleå-matsin lipusta sen 9 euroa.

Jokainen joukkue määrittelee itse omat lippuhintansa. Jokerit voi vaikka ilmoittaa, että he maksavat jokaiselle halliin saapuvalle katsojalle, jos haluavat. IFK voi pyytää vaikka 100€ lipusta, jos siltä tuntuu. Jonkun toisen jengin kausarilla saattaa päästä ilmaiseksi. Jokainen joukkue määrittelee itse oman ahneutensa tässäkin asiassa. IFK:lla kausarilla ja Fan Clubin kortilla lipuista -50%. Päälle tietenkin Lippupalvelun taksat tässäkin.

Käsittääkseni molemmat joukkueet myös organisoivat lipunmyynnin itse. Eli, jos jonot tökkii, vika ei välttämättä suoranaisesti ole Lippupalvelun, vaan IFK:n, tilojen ja kansan laiskuuden. Lippuja saa edelleen puhelinpalvelusta tai suoraan palvelupisteestä. Ihan niin kuin ennen vanhaan. Tosin "uutuutena" liput voi hakea R-Kioskilta, mikä ainakin itselleni lisää halua maksaa se pari euroa siitä puhelusta, sen sijaan, että seisoskelen tunnin verran ulkona jonossa. Kukin tekee omat valintansa.

Perseestähän se on, että lippuhintoihin lisätään kaikenlaisia lisiä, vaikka itse tekee kaiken duunin. Hirveästi vaihtoehtoja ei kuitenkaan ole. Tai on, mutta se maksaa ja en oikein näe kestävänä vaihtoehtona sitä, että jokainen joukkue organisoi itse omat lipunmyyntinsä, koska lätkä ei kuitenkaan vedä ihan samanlaisia massoja kuin esim. 50 000 hengen futisareenat.

Miksei SM-Liiga ja seurat yhdessä järjestä lipunmyyntiä niin, että se palvelisi juuri jääkiekon katsojia. Tosin SM-Liigan tuntien homma jäisi ikuisiksi ajoiksi ns. vaiheeseen. Että ehkä me vaan taas jatketaan tätä riiston uhreina olemista ja jonoissa seisoskelua... Seurat eivät enää itse halua maksaa niin paljon itse palvelusta Lippupalvelulle ja Tiketille ja veivata alveja jne. Paljon helpompaa on pistää asiakas maksamaan.
 

Tshekki77

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, HJK, Maajoukkue (lajista riippumatta)
Osittain toki omaakin mokaa, mutta pointti tulee silti selväksi. Siistiä maksaa lipusta joka kerta enemmän, kuin mitä mainitaan hinnaksi.

Tämä palvelumaksu oli varmaan se syy, miksi se jono toimi niin hitaasti siellä hallilla. Pelin jo alettua, oli jono vielä todella pitkä ja siinä vaiheessa joku tajusi, et hei, mehän voidaan myydä näitä lippuja suoraan käteisellä, eikä siten tarvitse odottaa jokaista kortilla maksajaa. Tosin siinä vaiheessa joutuivat luonnollisesti myymään liput tasarahalla, eli palvelumaksut jäivät. Toisaalta olisihan se ollut ehkä jo jotensakin kohtuutonta vaatia palvelumaksua enää siinä vaiheessa, kun asiakasta ei ole onnistuttu saamaan ajoissa sisään.
 

Jättikukko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Florida Panthers (HIFK symp.)
Ei kannata ihmetellä, jos esimerkiksi huomiseen HIFK-Blues -peliin jää lippuja myymättä. Varasin liput tiistaina ja varaus umpeutuu vasta huomenna klo 23.00 eli ottelun päätyttyä. Peruin varaukset asiakkaan esteen vuoksi, mutta voin vain kuvitella, kuinka suuret ja turhat tappiot tuosta tulee Lippupalvelun asiakkaalle eli HIFK:lle.
 

Durable

Jäsen
Ei kannata ihmetellä, jos esimerkiksi huomiseen HIFK-Blues -peliin jää lippuja myymättä. Varasin liput tiistaina ja varaus umpeutuu vasta huomenna klo 23.00 eli ottelun päätyttyä. Peruin varaukset asiakkaan esteen vuoksi, mutta voin vain kuvitella, kuinka suuret ja turhat tappiot tuosta tulee Lippupalvelun asiakkaalle eli HIFK:lle.

Testasin varata lippuja ja minulla varaus umpeutuu tänään klo 23:00.
 

scholl

Jäsen
Kävin eilen ottelussa ensimmäistä kertaa sitten finaalien ja nyt täytyy sanoa, että taas on Lippupalvelun takia olo kuin puulla päähän lyöty. Tähän voisi laittaa vertailun siitä, kuinka lippuja voi hankkia, mikä Lippupalvelun panos on ja paljonko vetävät välistä.

Vaihtoehto 1: Osto Lippupalvelusta
Tässä vaihtoehdossa asiakas vie kaikista eniten työvoimaa, koska arpoo Lippupalvelussa pitkään, minkä paikan ottaa ja saattaa vielä soitella kaverillekin, että onko ok paikat etc. Asiakas 1 siis aiheuttaa pullonkaulatilanteita asiakaspalvelussa, mutta silti hän maksaa vain lippukaupan provikan, joka esim. Stockalla on 1,50e.

Vaihtoehto 2: Varaus etukäteen ja haku Lippupalvelusta
Tässä tapauksessa asiakas on siellä Stockalla ripeä, koska hän sanoo vain varausnumeron ja lunastaa lipun. Usein saattaa lunastaa kerralla lippuja useisiin eri otteluihinkin. Asiakas 2 maksaa siis jokaisesta matsista sen 1,50e + 1 euron verkkokauppamaksun per matsi tai vaihtoehtoisesti jonkun 0700-puhelun maksun.

Vaihtoehto 3: PDF-lippu
Tässä tapauksessa asiakas maksaa 1 euron verkkokauppamaksun ja 2,50 euron Ticket-fast-maksun ja mahdollisen tulostamismaksun riippuen siitä, missä pääsee printterille.

Vaihtoehto 4: Osto ovelta
En tiedä tuleeko mitään kuluja, kun en ole vähään aikaan ovelta ostanut, mutta eniten hässäkkäähän se hallille aiheuttaa ja kun lipunosto jää viime tinkaan niin moni jää kokonaan kotiin.

Itse ostin eilen siis PDF-lipun, joka tosiaan osoittautui noista kaikista vaihtoehdoista kalliimmaksi, vaikken käyttänyt hyväkseni mitään asiakaspalveluresursseja, vaan asioin täysin tietokoneen kanssa maksaen verkkopankissa sen maksun ja tulostaen lipun itse. Kaiken lisäksi unohdin tulostaa lipun, kun muistin, että se tulee kännykkään (Lippu.fi muistaakseni tuleekin), joten jouduin sitten vielä Espoossa etsimään kirjaston, jossa pääsen lipun tulostamaan ja maksoin siitäkin.

Minun oikeustajuuni tämä ei mene. Siis verkosta ostettaessa pitäisi tulla alennus, eikä lisämaksu. Viittaan nyt tuohon 1e verkkokauppamaksuun. Tietotekniikkainvestoinnit pitää kattaa lipunmyyntiprovikalla ja IT:hen voi satsata kun se samalla vähentää henkilökunnan määrää, kun ihmiset siirtävät ostamisensa verkkoon. Lippupalvelulla homma toimii kuitenkin päinvastoin, joutuu maksamaan enemmän. Samoin tuo Ticketfast 2,50 euroa on aivan uskomaton maksu. Miten se voi olla kalliimpaa asiakkaalle printata lippu itse kuin ostaa heiltä Lippupalvelusta netistä varattu lippu, jossa se printataan heidän paperilleen ja käytetään heidän asiakaspalveluhenkilökunnan aikaa.

Kaiken lisäksi Lippupalvelu ei edes pyri myymään lippuja mihinkään otteluihin, vaan toimii vain välittäjänä kuten joku pörssi. Niinpä ehdotan, että nuo seurat ottavat ne liput kokonaan sieltä Lippupalvelusta veke ja alkavat myydä niitä omilla nettisivuillaan ja sitten vaikkapa bensa-asemilla. Jokerit myivät lippuja 90 luvun alussa Shellillä ja sama homma voisi tulla nyt takaisin. Laittaa bensiksille jotkut automaatit, joista ihmiset voisivat ostaa niitä samoja lippuja, joita myydään seuran kotisivuilla ja sitten ne printtautuisivat ulos. Ei tarvitsisi mitään asiakaspalveluhenkilökuntaa, eikä tarvitsisi maksaa Lippupalvelulle sikahintoja.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Kävin eilen ottelussa ensimmäistä kertaa sitten finaalien ja nyt täytyy sanoa, että taas on Lippupalvelun takia olo kuin puulla päähän lyöty.
Tätä Lippupalvelun toimintaahan täällä on ihmetelty pidemmän aikaan. Eikä se rajoitu Lippupalvelun provisioihin.

HIFK:n sivuilta:
Hallin ovimyynti aukeaa ottelupäivinä 2 tuntia ennen ottelua. Ovimyynnin toimituskulu 2,50 € / lippu.


Itse ostan yleensä 2 lippua kerralla kun frendin kanssa lähdetään matsiin ja olen todennut että järkevin tapa on netistä valita paikkakohtaisesti liput mitkä haluan ja sitten maksaa se PDF-lippu kulu 1€+1€+2,50€. Ei ole halpaa sekään, kostoksi en kuluta hallilla euroakaan vaan syön/juon Töölössä ennen matsia. Noin 10€ euron hodari+juoma tarjoukset eivät houkuttele.


_
 

scholl

Jäsen
Tätä Lippupalvelun toimintaahan täällä on ihmetelty pidemmän aikaan. Eikä se rajoitu Lippupalvelun provisioihin.

HIFK:n sivuilta:
Hallin ovimyynti aukeaa ottelupäivinä 2 tuntia ennen ottelua. Ovimyynnin toimituskulu 2,50 € / lippu.

Eli Lippupalvelu veloittaa siinäkin tapauksessa, että ostetaan ovelta. Käsittämätöntä, sitä suuremmalla syyllä seurojen pitää viheltää tuo peli poikki.

Itse ostan yleensä 2 lippua kerralla kun frendin kanssa lähdetään matsiin ja olen todennut että järkevin tapa on netistä valita paikkakohtaisesti liput mitkä haluan ja sitten maksaa se PDF-lippu kulu 1€+1€+2,50€. Ei ole halpaa sekään, kostoksi en kuluta hallilla euroakaan vaan syön/juon Töölössä ennen matsia. Noin 10€ euron hodari+juoma tarjoukset eivät houkuttele.

Ahaa. Tuo 2,50 euroa ei sitten olisikaan per lippu. No ostan aina vain yhden, joten vaikea sanoa. Finaaliin tosin ostin 2, mutten muista enää miten meni. Aivan uskomaton juttu tuo, että saa jonkun paljousalennuksen, jos ostaa kaksi. Mikä järki siinä on. Hyödyt siitä, että printtaat omalla printterilläsi kaksi lippua yhden sijaan. Olen jotenkin typerä, kun en tajua tätä kuviota. Seurojen kannaltahan tuo on huono, sillä heidän on helpompi lähteä ex tempore matsiin, joiden ei tarvitse kysellä kaveria mukaan ja viimeisenä päivänä saa sitten enää pdf-lippuja.

Itse kyllä juon 2 olutta aina matsissa. Tosin valikoima on paska, Espoossa hinta sentään oli kätevä kun se oli tasan vitosen. En silti tajua, miksi on useita kiskoja, jos kaikissa myydään samaa Koffia. Pitäisi olla mahdollisuus kiertää hallia ja käydä maistelemassa erilaisia oluita. NHL:ssäkin sai Budia, Heinekenia ja jotain kolmatta silloin, kun viimeksi kävin pelissä. Siinä mielessä Nordiksen kevään Corona-diili oli hyvä juttu. Tosin sitä ei saanut pullossa, koska se äijä tiskin takana oli niin tiukkapipo.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
En silti tajua, miksi on useita kiskoja, jos kaikissa myydään samaa Koffia. Pitäisi olla mahdollisuus kiertää hallia ja käydä maistelemassa erilaisia oluita. NHL:ssäkin sai Budia, Heinekenia ja jotain kolmatta silloin, kun viimeksi kävin pelissä. Siinä mielessä Nordiksen kevään Corona-diili oli hyvä juttu. Tosin sitä ei saanut pullossa, koska se äijä tiskin takana oli niin tiukkapipo.

Lyhyesti offtopiccina, ainakin viime vuonna A1:sen kohdalla olevasta juottolasta sai tsekkiläistä vaaleaa sekä tummaa Budvaria 0,5 litran pulloissa. Hinta oli jotain ainakin 7€ mutta voittaa mennen tulle Koffin maussa ainakin omasta mielestäni. Kamppanjoita on ollut muuallakin mutta tuo Budvar oli myynnissä pidempään, en tiedä tämän vuoden tilannetta koska ei ole hallilla tullut juotua olutta.

_
 

scholl

Jäsen
Lyhyesti offtopiccina, ainakin viime vuonna A1:sen kohdalla olevasta juottolasta sai tsekkiläistä vaaleaa sekä tummaa Budvaria 0,5 litran pulloissa. Hinta oli jotain ainakin 7€ mutta voittaa mennen tulle Koffin maussa ainakin omasta mielestäni. Kamppanjoita on ollut muuallakin mutta tuo Budvar oli myynnissä pidempään, en tiedä tämän vuoden tilannetta koska ei ole hallilla tullut juotua olutta.

_

Offtopicia. Olin siis eilen Espoon hallissa, en Nordiksella. Joo, muistan tuon Budvar-mainostuksen. Sitä sai myös sieltä yläkerran pablopizzerian viereisestä baarista. Siitä oli joku kampanja ennen Corona-kampanjaa eli ehkä runkosarjassa tai sitten Narri-sarjassa, en muista enää. Sen lisäksi siellä oli Koff Lite -kiska, josta tölkit sai nopeasti. Tosin pirulaiset hyväksyivät kortit, mikä hidasti. Espoossa oli onneksi "vain käteinen" kiska, josta jätkä myi suoraan kojusta vain kaljaa, mutta valitettavasti samaa Koffin hanamoskaa kuin jokaisessa muussakin kiskassa. No joo, tästä täytyy jatkaa toisessa ketjussa, sillä kaljaa ei voi laittaa Lippupalvelun piikkiin.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Yle: Lippupalvelulta vastaisku trokareille | Kauppalehti.fi

Lippupalvelu pistää oman "huutokaupan" pystyyn. Eihän tässä ole mitään järkeä?! Ymmärsinköhän oikein tätä ideaa, mikä tässä on se vasta veto trokareille ja Huuto.nettiin päätyville lipuille?

Tulevaisuudessa Lippupalvelu siis huutokauppaa kaikki kovimman kysynnän liput. Asiakkaan kannalta ei kovin hyvä.


_
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Lippupalvelu pistää oman "huutokaupan" pystyyn. Eihän tässä ole mitään järkeä?! Ymmärsinköhän oikein tätä ideaa, mikä tässä on se vasta veto trokareille ja Huuto.nettiin päätyville lipuille?

Tulevaisuudessa Lippupalvelu siis huutokauppaa kaikki kovimman kysynnän liput. Asiakkaan kannalta ei kovin hyvä.
Lippupalvelu haluaa omia vielä omien lippujensa riistohintojen (palvelumaksut siis) jatkeeksi jälkimarkkinat trokareilta. Eli eivät ole kuluttajan puolella, vaikka niin ontuvasti selittelevätkin. Jos he oikeasti haluaisivat lopettaa trokaamisen tuossa mittakaavassa, niin se olisi jo tehty henkilökohtaisilla lipuilla ja tiukemmilla ostorajoituksilla.
 

mikse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United, Edmonton Oilers
Yle: Lippupalvelulta vastaisku trokareille | Kauppalehti.fi

Lippupalvelu pistää oman "huutokaupan" pystyyn. Eihän tässä ole mitään järkeä?! Ymmärsinköhän oikein tätä ideaa, mikä tässä on se vasta veto trokareille ja Huuto.nettiin päätyville lipuille?

Tulevaisuudessa Lippupalvelu siis huutokauppaa kaikki kovimman kysynnän liput. Asiakkaan kannalta ei kovin hyvä.

Se luo tammikuussa lipuille jälkimarkkinapaikan, jossa voidaan myydä jääkiekon MM-kisojen lippuja. Samaan aikaan kisoihin myydään lippuja normaalisti.


Miten tämä nyt sitten on ymmärrettävissä? Kuka myy ja millä hinnalla? Myykö Lippupalvelu itse lippuja kahdessa paikassa vai saako mattimeikäläinen blisata tarpeettoman lippunsa tuolla kuitenkin jotenkin rajoitetulla hinnalla?
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
tiukemmilla ostorajoituksilla.
2 lippua/asiakas olisi asiallista. Taas huomasi homman toimimattomuuden eilen. Sain aika vaivattomasti Sabbathiin kaksi pilettiä kentälle, mutta aika moni tuttava joutui tyytymään piippuhyllyyn jos siihenkään. Ja kymmenen minuutin päästä ei ollut mitään.

Yhtä syyllisiä ovat nämä vittumaiset kerhot, joissa maksullista jäsenyyttä vastaan saa etuosto-oikeuden pääsylippuihin. Ne voisi julistaa laittomiksi ihan surutta. Nämä firmaliput, kultapossukerhot ja aitiopaikat takaavat ainakin sen, että yleisöstä suuri osa on sellaista porukkaa, jota esiintyjä ei kiinnosta pätkääkään. Oikeat fanit sitten värjöttelee pakkasessa. Ihan vitusta tällainen, ja väljästä sellaisesta.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
2 lippua/asiakas olisi asiallista. Taas huomasi homman toimimattomuuden eilen. Sain aika vaivattomasti Sabbathiin kaksi pilettiä kentälle, mutta aika moni tuttava joutui tyytymään piippuhyllyyn jos siihenkään. Ja kymmenen minuutin päästä ei ollut mitään.

Yhtä syyllisiä ovat nämä vittumaiset kerhot, joissa maksullista jäsenyyttä vastaan saa etuosto-oikeuden pääsylippuihin. Ne voisi julistaa laittomiksi ihan surutta. Nämä firmaliput, kultapossukerhot ja aitiopaikat takaavat ainakin sen, että yleisöstä suuri osa on sellaista porukkaa, jota esiintyjä ei kiinnosta pätkääkään. Oikeat fanit sitten värjöttelee pakkasessa. Ihan vitusta tällainen, ja väljästä sellaisesta.
No mä kuulun yhteen kultapossukerhoon, joka tarjosi Sabbath-lippuja. Olisin tarttunut tarjoukseen, mutta liput olivat kenttäpaikkoja (*). En oikein meidän kerhoa viitsi syyllistää, kun lippumäärät pyörivät varmaan parinkymmenen hujakoilla per tapahtuma. Jos kuitenkin maksaa lippunsa itse, on varmaan oikeutettu osallistumaan tapahtumaan. Se on eri asia, jos niitä jaetaan kuulakärkikynien mukana asiakkaille.

RHCP olisi kiinnostanut juuri sen verran, että yritin lippuja. Menetys ei ollut valtava, kun muistelee AC/DC takakaarteen piippuhyllypaikkoja 0,5 s viiveineen äänen ja kuvan välillä. Kentälle ei enää tällä iällä jaksa. Lippupiste piti onneksi huolen siitä, ettei tuota vaaraa tällä kertaa ollut.

(*) Muistin väärin syyn, miksen innostunut tarjouksesta, toim.huom.
 
Viimeksi muokattu:

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Miten tämä nyt sitten on ymmärrettävissä? Kuka myy ja millä hinnalla? Myykö Lippupalvelu itse lippuja kahdessa paikassa vai saako mattimeikäläinen blisata tarpeettoman lippunsa tuolla kuitenkin jotenkin rajoitetulla hinnalla?
Mä ymmärsin tän niin, että jos jää ylimääräisiä lippuja, Lippupalvelu lunastaa ne takaisin ja myy ne huutokaupalla uudelleen, uusilla palvelumaksuilla tietenkin. Ja vanhoja tuskin maksetaan takaisin, vain lipun hinta. Tämä järjestelmä ei helpota yhtään niitä, jotka haluavat maksaa lipusta tasan sen hinnan, mikä niihin on painettu. Plussana toki se, että kuulemma korkeamman myyntihinnan tuotot ohjataan artisteille eikä trokareille.
 

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
Kaikista huvittavin on printtilipun lisämaksu. Mitä helvettiä se lippupalvelulle maksaa, että printtaan omalla printterilläni, paperillani ja musteellani sen lipun?
Kai sen ohjelman ylläpito maksaa lippufirmoille jotain.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Mitä tämä nyt on, että enää ei saa varata lippuja ja noutaa? Ei satu olemaan pankkitunnuksia tässä hollilla ja ajattelin varata pari paikkaa ja sitten kohta ehtiessäni noutaa ne ärrältä.

Kyse on illan huippuottelusta minne hyvä ystäväni lähtee mukaan. Lippupalvelun toimipiste ei edes ole mahdottoman kaukana, mutta menenkö sinne mummotyyliin kysymään hei ostaisin pari lippua.

Jos tämä on edistystä siihen naurettavuuteen kun sai varata liput face-offiin asti. Onko tehty korjausliike ja kukaan ei varaa enää koskaan mitään?
 
RHCP olisi kiinnostanut juuri sen verran, että yritin lippuja. Menetys ei ollut valtava, kun muistelee AC/DC takakaarteen piippuhyllypaikkoja 0,5 s viiveineen äänen ja kuvan välillä. Kentälle ei enää tällä iällä jaksa. Lippupiste piti onneksi huolen siitä, ettei tuota vaaraa tällä kertaa ollut.

Ainakin Scandic -hotellien kanta-asiakaspalvelun myyntikiintiön kautta oli vielä tuohon Tampereen RHCP:n keikkaan lippuja kaupan ja ne on niitä katsomopaikkoja...
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös