Lippupalvelun ahneudella ei ole rajaa

  • 69 669
  • 244

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Kyllä harmitti kun osti 10 lippua kaikkiin myyntiin tuleviin peleihin jälleenmyyntitarkoituksella. Niistä joutui - voitteko uskoa - maksaa 2 euroa kappaleelta jotain palvelumaksua. Onko lippupalvelun ahneudella mitään rajoja?

Paljolla myyt 3. ja 4. peliin tiketit?
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
epäilen ettei sillä danalla oikeasti mitään lippuja ole, vaan tuo viesti oli vain hänen omalaatuistaan huumoria tämän ketjun aiheesta.
 

Jo

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Itse sain molempiin espoon peleihin paikat 101 katsomoon joka kai on vierasjoukkueen hyökkäyspää 1 ja 3 erässä. Stadin pelien liput sain A7:ta
 

Kiekoton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Україна
Itse sain molempiin espoon peleihin paikat 101 katsomoon joka kai on vierasjoukkueen hyökkäyspää 1 ja 3 erässä. Stadin pelien liput sain A7:ta
Muuten hyvä, mutta kotijoukkue hyökkää tuohon suuntaan. Pääasia että näet paljon maaleja lähietäisyydeltä ;-)
 

Jo

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Muuten hyvä, mutta kotijoukkue hyökkää tuohon suuntaan. Pääasia että näet paljon maaleja lähietäisyydeltä ;-)

Minkäs helvetin takia sitten kotijoukkueen fanit on siellä toisessa päädyssä katsomassa 2erää omaa puollustusta?
Ei vaan voi ymmärtää epsoolaista logiikkaan moisessa, mutta kyllä noi liput varmaan kaupaksi saa helposti tai sitten mennään sinne punainen paita päällä aiheuttamaan pahennusta.
 

Ramses

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Onhan toi systeemi enemmän kuin kyseenalainen, mutta itse sain netin kautta 10 lippua keskiviikon avaukseen, nämä kuitenkin menee kaikki kavereille.

Hauskaa tässä oli se että netin kautta ei pitänyt voida varata lippuja. No kun olin maksamassa noita lippuja verkkopankissa tajusin että mulla ei ole tilillä rahaa ja pitää käydä ensin siirtämässä toiselta tililtä. Joten jouduin sulkemaan sivun ja menemään siirtämään rahaa, kun pääsin takaisin lippupalvelun sivuille niin omissa varauksissa näkyi varauksena kyseiset 10 lippua ja aikaa oli 1h hakea ne.


Trokarit ollut taas vauhdissa -> http://www.huuto.net/osasto/liput/urheilutapahtumat/402
Linkki vie huuto nettiin missä myytävänä finaalin lippuja.
 

Durable

Jäsen
Minkäs helvetin takia sitten kotijoukkueen fanit on siellä toisessa päädyssä katsomassa 2erää omaa puollustusta?
Ei vaan voi ymmärtää epsoolaista logiikkaan moisessa, mutta kyllä noi liput varmaan kaupaksi saa helposti tai sitten mennään sinne punainen paita päällä aiheuttamaan pahennusta.

Eikös muutama kausi sitten myös Hifk:n fanikatsomolla ollut sama homma? Eli oltiin 2 erää väärässä päädyssä.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Joten jouduin sulkemaan sivun ja menemään siirtämään rahaa, kun pääsin takaisin lippupalvelun sivuille niin omissa varauksissa näkyi varauksena kyseiset 10 lippua ja aikaa oli 1h hakea ne.

Nyt on pakko kysyä miksi ihmeessä suljit tuon sivun? Erittäin outoa, että olet mitään lippuja saanut, mutta kuvittelitko saavasi tuosta vaan uudelleen 10 lippua aloittamalla kaiken alusta?
 

Ramses

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Nyt on pakko kysyä miksi ihmeessä suljit tuon sivun? Erittäin outoa, että olet mitään lippuja saanut, mutta kuvittelitko saavasi tuosta vaan uudelleen 10 lippua aloittamalla kaiken alusta?

Kyllä mä varmaan vaan ajattelin että en voi mennä verkkopankkiin kahdella ikkunalla samaan aikaan ja kun niillä tileillä ei ollut rahaa niin vaikee sitä on sinne taikoa =)
Ja en todellakaan uskonut että saan 10 lippua, olin aika varma että saan ehkä pari lippua.
Mutta joo ihan käsittämätön tsäkä siinä suhteessa että sain ne varaukseen tunniksi ja nyt on liput siis kädessä.
 

chico

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Vituksi meni itelläkin kun ei irronnut kun 1 lippu molempiin kotipeleihin. Lauantain peliin sain sen n 12.15 joten kannatti hakata loppuun asti netissä.

Näihin peleihin toi 10 lipun max raja on liian korkea. Kohtullista voisi olla 4-5 lippua max jolla jo saa koko normaalikokoisen perheen liput kerralla ostettua. Jos toi 4-5 lippua olisi maksimi niin varmaan trokareidenkin intressi vähentyisi.
 

lexicon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, THFC
Stockalla kun ilmoittivat, että matsit on loppuunvarattu, melkein kaikki lähti menemään. Itse jäin ja kassaneiti hakkasi f5:sta ja sieltä niitä lippuja puski, toki helppoa se on kun olin vain yksittäiskappaleita ostamassa, jo kahden vierekkäisen saaminen olisi ollut kai mahdotonta. Ja 8. kerroksen hisseillä tarjottiin 50 € mistä tahansa lipusta, sanoin kundille että käy ihmeessä kassalta yrittämässä, sieltä sain itsekin.

Keskiviikkona E8, torstaina 102 ja lauantaina D4, enpä ole koskaan istunut hallissa lähelläkään D4:ää, "väärässä" päässä ja korkealla, silti kallein lippu näistä kolmesta? Kyllähän tuo systeemi silti jotenkin kusee, kymmenen varausta on aivan liikaa.
 

KPL

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, Q
Näihin peleihin toi 10 lipun max raja on liian korkea. Kohtullista voisi olla 4-5 lippua max jolla jo saa koko normaalikokoisen perheen liput kerralla ostettua. Jos toi 4-5 lippua olisi maksimi niin varmaan trokareidenkin intressi vähentyisi.

Niin, ei noita rajoituksia voi minkään lestadiolaisperheen koon mukaan tehdä, vaan järki pitäisi olla mukana. 2-4 lippu per henkilö olisi varmasti hyvä, koska se antaisi varan sille, että jos joku seurueesta ei pääse koneelle, niin 1 voi hoita liput parille muulla tyypille.

Mikä tuo varausjuttu oikein on? Minkä takia joihinkin loppuunmyytyihin pleijarimatseihin voi "varata" liput pariksi päiväksi maksamatta ja sitten hylätä ne? Jos otat liput, niin eikö se käy järkeen, että ne myös lunastetaan heti?
 

Nikke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Näihin peleihin toi 10 lipun max raja on liian korkea. Kohtullista voisi olla 4-5 lippua max jolla jo saa koko normaalikokoisen perheen liput kerralla ostettua. Jos toi 4-5 lippua olisi maksimi niin varmaan trokareidenkin intressi vähentyisi.
Täysin samaa mieltä vaikka oma tilanne lippujen suhteen näyttääkin hyvältä. Joku 5-6 lippua olisi ihan maksimi. Itse asiassa mun mielestä se raja voisi olla vieläkin alempi vaikka 4kpl.
 

Porvari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Soitin juuri lippupalvelulle kysyäkseni paria asiaa.

Lippupalvelu ei ole "syyllinen" siihen, että näinkin monta lippua voi varata. Palvelun ostaja päättää kuinka monta lippua voi varata tapahtumaan, siis näissä finaaleissa joukkueet (vai sm-liiga?).

Puhelimitse varatessa ei ole rajoituksia kuinka monta lippua voi varata (!!). 10 lipun raja koskee siis vain nettipalvelua.
 

Jo

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Sopiva rajoitus olisi kyllä 2-4kpl näihin peleihin, en usko että kukaan oikeasti olisi 10h köörille lippuja ostamassa, sama pätee kaikkiin konsertteihinkin.

Myös olisi kiva että voisi palauttaa ostamansa lipun myyjälle, nyt on torstain peliin ylimääräinen lippu, kun työnantaja oli eri mieltä kyseisen päivän aktiviteetista.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Todetaan taas, vaikka ei se mitään tietenkään auta. Eipä sillä, että asiakaspalautekaan auttaisi eli en ole kirjoittamassa.

Ostin lipun European Trophyn narripeliin. Lipun hinnaksi ilmoitettiin 15 euroa, loppuhinnaksi tuli 16e ja sitten siihen tietenkin vielä lisätään R-kioskilla joku muutama euro.

Aika kova hinta tuommoinen 20 euroa tästä.
 

PeteX

Jäsen
Suosikkijoukkue
Töölön Vesa/Jokerit, Leeds Utd, Only Oranje
Ostin lipun European Trophyn narripeliin. Lipun hinnaksi ilmoitettiin 15 euroa, loppuhinnaksi tuli 16e ja sitten siihen tietenkin vielä lisätään R-kioskilla joku muutama euro.

Aika kova hinta tuommoinen 20 euroa tästä.

Frendi kävi hakemassa 10 lippua tohon matsiin ja tytteli myi liput vahingossa jullikausarin omistavien hinnalla eli 7,50 + kulut. Ei paha ja joskus näinkin.
 

motamoro

Jäsen
Todetaan taas, vaikka ei se mitään tietenkään auta. Eipä sillä, että asiakaspalautekaan auttaisi eli en ole kirjoittamassa.

Ostin lipun European Trophyn narripeliin. Lipun hinnaksi ilmoitettiin 15 euroa, loppuhinnaksi tuli 16e ja sitten siihen tietenkin vielä lisätään R-kioskilla joku muutama euro.

Aika kova hinta tuommoinen 20 euroa tästä.

Jo tuo 15euroa harkkapelistä tuntuu melkoisen kohtuuttomalta, yhtään lisäkuluja huomioimatta. Tietysti jos kansa maksaa ja Tikkurilan tupa tulee täyteen niin vanhan kliseen voisi mainita asiaan liittyen.

Eniten näissä lisäkuluissa harmittaa se, että hinta ilmoitetaan kulutajan kannalta mahdollisimman hankalasti. Ei minua oikeasti kiinnosta paljonko lipunhinnasta menee lippupalvelulle, r-kioskille ja järjestäjälle. Menee kuinka paljon meneekään, loppusumma on se joka ratkaisee päätökseni ja jonka toivoisin olevan helposti nähtävillä.

Ja myös jos ostaa etukäteen tai ovelta niin hinnat ovat tehty harvinaisen hankalaksi vertailua varten. Esimerkiksi voi olla, että hinta ennakkoon 8e ja 9e portilta. Sitten alhaalla lukee pienellä präntillä "Ennakkolipun hintaan tulee 1+2,5e käsittelymaksuja ja portilta tulee 2euron lippupalvelun maksu". Miksei sitä voida suoraan ilmoittaa, että portilta lippu maksaa 11e ja ennakkoon 11,5e, ettei kuluttajan tarvitse taskulaskin kädessä laskeskella mitä tulee maksamaan otteluun sisäänpääsy.
 

Deko

Jäsen
Suosikkijoukkue
St. Louis Blues
Ehkä OT, mutta on kyllä uskomattomat hinnat kun kyseessä on kumminkin (suht. panokseton) harjoitusottelu. Vertailun vuoksi Jokereiden runkosarjaotteluihin pääsee halvimmillaan 13 eurolla,
mutta kaipa tuonne tulee silti lähdettyä ottamaan Tiksin lato haltuun. ;)
 

lihaani

Jäsen
Näissä hinnoissa, joissa vasta maksuhetkellä tulee ilmi kaiken maailman varaus-, käsittely-, toimisto ja ties mitä maksuja on vahva kusetuksen maku.

Ainakin minulle merkitsee vain ja ainoastaan tuotteen hintana se raha, jonka joudun kokonaisuudessaan maksamaan. Jos lipun hinnaksi mainostetaan julkisuudessa vaikka kaksikymppiä. niin harhaanjohtavaa mainontaahan se on, jos mistään lippua ei saa sillä kahdella kympillä. Vaan kaiken maailman "kuluja" tulee päälle.

Miksi ei kaupoissa eikä kapakoissa ole tämmoista "hinnotelua", vaan niissä voi luottaa, että jos kalja maksaa vitosen, niin sen saa vitosella.

Vitutusketjukamaahan tämä on.
 

Kaulasuoja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kreikka
Vertailun vuoksi Jokereiden runkosarjaotteluihin pääsee halvimmillaan 13 eurolla

Ei pääse. Ensi kaudella lippupisteen hintoihin tulee palvelumaksulisä.
Sinänsä haluaisin tietää kuka minua palvelee jos tulostan lipun itse...
 

Tshekki77

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, HJK, Maajoukkue (lajista riippumatta)
Sinänsä haluaisin tietää kuka minua palvelee jos tulostan lipun itse...

Tätä minäkin olen ihmetellyt, kun olen ostanut lippuja peleihin ja ilmeisesti samassa yhteydessä ostanut oikeuden käyttää omaa tulostinta lipun tulostamiseksi. Vai onko se pdf tiedoston generointi, joka maksaa? No kusetukseltahan tuo tuntuu, mutta toisaalta, olisin ottanut sen mielummin, kuin jonottanu tänään lippuja stockalla. Jostain syystä "nettilippuja" ei saa näihin european trophy otteluihin, ainakaan HIFK:n kohdalla. Ihmettelen kyllä, että miksi ja täytyy sanoa, että jos lippupalvelu asiakkaan lisäksi velottaa vielä järjestävää tahoa erikseen lisää nettilipuista, niin silloin lippupalvelun ahneudella ei kyllä todellakaan ole mitään rajaa...
 

gege dA mAn

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Laser
Frendi kävi hakemassa 10 lippua tohon matsiin ja tytteli myi liput vahingossa jullikausarin omistavien hinnalla eli 7,50 + kulut. Ei paha ja joskus näinkin.

Toivottavasti ei tuu ovella ikävää yllätystä, kun et pääsekään matsiin, koska et omista kyseistä jullikausaria. En nyt tosin täysin varma ole, miten tarkasti syynäävät, onko sitä kausaria oikeasti vai ei. Kannattaa kuitenkin varautua tähänkin.
 
Suosikkijoukkue
Seksi-Lasse
Saksassa muuten aika moni tapahtuman järjestäjä myy tapahtumiin itse lippuja omien nettisivujensa kautta (Siis: osta, maksa ja tulosta). Onhan sielläkin noita lippujen välittäjiä (suurimpana ilmeisesti German Ticket Office) mutta esim. suuri osa 1. ja 2.Bundesliigan joukkueista myy lippuja halvemmalla suoraan omilla sivuillaan. Milloinkahan joku sm-liigajoukkue tajuaisi kokeilla tätä? Katsojat saisivat lippunsa halvemmalla eikä seuran tarvitsisi maksaa lippupalvelulle.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Saksassa muuten aika moni tapahtuman järjestäjä myy tapahtumiin itse lippuja omien nettisivujensa kautta (Siis: osta, maksa ja tulosta). Onhan sielläkin noita lippujen välittäjiä (suurimpana ilmeisesti German Ticket Office) mutta esim. suuri osa 1. ja 2.Bundesliigan joukkueista myy lippuja halvemmalla suoraan omilla sivuillaan.
Jees, juuri hommasin Berlin Eisbärenin matsiin liput. Heillä välittäjänä toimii Eventim, joka nyhtää 1,50 per pdf.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös