Liigan vihatuin seura 2014–2015 – kenestä Jokerien manttelinperijä?

  • 44 452
  • 96
1. faron jo linkkaama Radio Cityn teettämä kysely. Yli 1 500 vastaajaa on jo ihan kelpo otoskoko.
2. Facebookissa sivusta Pissa på Jokerit tykkää 19 000 käyttäjää. Lisäksi netistä löytyy Jokerit Anti Fan Club -sivusto, jota ei tosin ole päivitetty yli kymmeneen vuoteen. Ei ole muilla joukkueilla vastaavia samassa mittakaavassa.
3. Tämän palstan erinäiset antipatia-/sympatiakyselyketjut.

Niin, itse en internetkyselylle pidä 1500 henkilöä kovinkaan hyvänä otoskokona. Ovensuu- ja kadunvarsigallupeillehan tuo on varsin hyvä otoskoko, haastattelututkimuksista puhumattakaan. Mutta internetkyselylle 1500 vastaajaa ei kyllä ole kovinkaan edustava otos. Lisäksi tulee huomioida kyselyn teettäjä, joka valitettavasti tässä tapauksessa taitaa tarkoittaa varsin homogeenistä vastaajakuntaa, mikä omalta osaltaan heikentää kyselyn arvoa. Ja vielä on otettava huomioon kyselyn maantieteellinen otanta. Radio City kuuluu viidellä paikkakunnalla ja näiden lähialueilla. Tämä luonnollisesti vaikuttaa siihen ryhmään, joka on ollut millään muotoa tietoinen kyselystä. Jo pelkästään liigapaikkakunnista useat ovat Radio Cityn kuuluvuusalueen ulkopuolella, mikä osaltaan heikentää kyselyn uskottavuutta. Tietysti on olemassa nettiradio, mutta tuskinpa se paljon Cityn kuulijakuntaa laajentaa.

Facebook toki antaa sinänsä jo ison otoksen. Ongelmana kuitenkin on se, että facebookryhmään on helppo liittyä ilman sen suurempaa miettimistä. Mainitsemasi Pissa på Jokerit-ryhmäkin on vain ryhmän ylläpitäjän monologia. Ilman muuta suurikokoinen jokeriviharyhmä indisioi sitä, että Jokerit todella ovat vihatuin/halveksituin/antipatioita herättävin joukkue. Yksittäinen facebookryhmä ei kuitenkaan asiaa todista faktaksi.

Itse kyllä uskon tämän palstan "jokerivihan" johtuvan enemmänkin teikäläisistä faneista (en viittaa tällä sinuun). Jokerikirjoittajien joukossa on useita varsin puusilmäisiä yksilöitä. Tämän ketjun avausviesti toimii hyvänä esimerkkinä siitä oman hännn nostamisesta, mihin useat jokerikirjoittajat tällä palstalla sortuvat kerta toisensa jälkeen. Kyllä jatkoajan keskustelun esille nostaminen nyt haiskahtaa enemmänkin jokerifanin mutu-huutelulta.
 

sekolust

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Lostedt, Ben-Amor
Mua ihan rehellisesti sanoen vituttaa tällaiset ketjut. Mulle fanitus on omien kannustusta, ei kaverien vihaamista. Vielä skitsommaksi homma menee silloin, kun ihan vihan verran pistetään energiaa vastustajiin. Antipatiat erikseen, mutta viha on melkoisen voimakas sana tässä tilanteessa. Ja joku vielä oikein hakee glooriaa vihan kohteena olemisesta...

Mä olen jo vuosien ajan kuuluttanut suuntausta, jossa kannustetaan omia kaverille vittuilun sijaan. Ja näiltä osin tilanne ei ole muuttunut yhtään, samoilla linjoilla vieläkin menen. Jos joku vastustaja ei syystä tai toisesta miellytä, niin se on toinen seikka itsessään. Vittu, tässä ollaan tietyn seuran faneja eikä toisen seuran antifaneja.
 

Jack Daniel's

Jäsen
Suosikkijoukkue
Uudesti syntynyt Jokerit, NY Islanders
Tehdään diili. Liiga joukkueiden kannattajat lopettavat käyntinsä KHL - osiossa ja jokerikannattajat lopettavat käyntinsä Liiga osiossa.

Ihmetyttää miksi jokerikannattajat provoilee liigaosioissa. Puuhasteluseuran kannattajien kanssa.

Eikö uusista kavereista löydy keskusteluseuraa.

Tämä. Voi jumalauta, että tämä olisi ihanaa. Ei jaksa tätä saatanan paskaa kauaa.

Kiitos.

Onpas ahdasmielistä porukkaa.

Miksi vihata? Älkää vihatko toisianne toverit, vaan olkaamme Tovereita keskenämme.

Itse olen maanläheinen persoona, jolle tärkeintä on, että maassa on rauha ja ihmisillä hyvä tahto. Olen kauhuissani lukenut tätä ketjua, jossa oikeasti ihmiset vihaavat ja piilovihaavat muita maamme kiekkosuuruuksia. Ei tällainen peli vetele! Tässä muutamia keinoja, joilla valtava vihantunne ja väkivaltaan lietsova tunnetila saadaan kitkettyä:

A) Pullien leipominen

Pyöritelkää kätösillänne voisilmäpullia ja korvapuustipötköjä. Tämän jälkeen voitte purkaa aggressionne hakkaamalla korvapuustipötköjä pienemmiksi paloiksi ja sitä kautta niistä tulee ihania bullia. (Olen itse pahimpien vihahetkieni äärellä kokeillut tätä reseptiä ja todennut sen toimivaksi! Myös erinäisten hyönteisten leipominen täysin tuusannuuskaksi ikkunaverhoihin voi toimia aggressioiden tyydyttäjänä. Suosittelen silti leipomista, sillä voitte saada työpaikankin, jottei tarvitse hakata mummoja kadulla.)

2. Paistakaa (lehti)pihvejä

Toinenkin keino on ruoka-aiheinen Kaikilla ei ole leipurin hiivan taitoja, joten voi kokeilla hiukan helpompaa ruoanlaittoa. Laittakaa pannu täysille tai melkeen täysille. jolloin se sihisee kuin te VIHANNE kourissa painiessanne. Jos tekee mieli HAKATA, niin tehkää lehtipihvejä. Hakkaatte pihvejä niin v**tusti, lopputulos on aina hyvä Tollasen tuhdin pihvin jälkeen on takuulla täyteläinen olo, eikä vihapuheiden kirjoittaminen internetiin tai ihmisten lyöminen ulkomaailmassa ole varmasti enää päällimmäisenä mielessä.

Näitä keinoja noudattamalla löydätte elämänne oikeille raiteille valtavan vihanne ikeestä ja ehkä myös tämän palstan lukijoiden mielenrauha saadaan taattua tulevaisuudessa.
 

Masculine

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
On kyllä taas niin perus jatkoaikaa tämä ketju kun olla ja voi. Sen sijaan, että keskusteltaisiin siitä itse aiheesta, niin tartutaan porukalla johonkin täysin turhaan yksityiskohtaan ja aletaan rinkirunkkaamaan.

Mikä muuten on sitten validi peruste vihata jotain joukkuetta, jos nämä fanien tai Jarkko Ruudun vihaamiset eivät sitä ole? Tässä ketjussa on useammassakin viestissä nostettu esiin, että ei Jokereita vihata, vaan sen faneja. Mitä joukkuetta siis saa vihata ja mistä syystä, ihan perusteluineen mieluusti. Toki Jatkoaika on täynnä väärin voittamista, kannattamista ja kaikkea muutakin väärin tehtyä toimintaa, mutta on pakko sanoa, että tämä on ensimmäinen kerta kun törmään väärin vihaamiseen.
 
Suosikkijoukkue
Susanna Pöykiö
On kyllä taas niin perus jatkoaikaa tämä ketju kun olla ja voi. Sen sijaan, että keskusteltaisiin siitä itse aiheesta, niin tartutaan porukalla johonkin täysin turhaan yksityiskohtaan ja aletaan rinkirunkkaamaan.
"No hei, kenen leiristä tämäkin lähti!?!?!?!?"

Ketju siirtoon - puuhas... khl-osioon - ja kaikki ketjuun kirjoittaneet käyttäjät Lukkoon.
 

ketjuruletti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kyllähän se Jokerien vihaaminen on seurausta mahtavasta 90-luvusta. Mestaruudet, uusi halli, Hjalliksen möläytykset jne. :)
Eiköhän ne oo HIFK ja Kärpät aika vahvoilla.
Eikä unohdeta kiiwikowaa Kiekko-Espoota, jos meinaan sattuisivat vaikka vähän menestymään. Menestys ja pääkaupunkiseutu = paha yhdistelmä. Etenkin DDR:stä on odotettavissa pahaa katkeruutta, jos pääkaupungin paras liigajengi onkin espoolainen.
 

Deko

Jäsen
Suosikkijoukkue
St. Louis Blues
Aika moni täällä on kuitenkin maininnut Jokeri-antipatioiden syyksi pelaajien hankkimisen isolla rahalla pienemmistä seuroista sekä ketjuruletin mainitseman Hjalliksen ylimielisen olemuksen fanien törttöilyn lisäksi.

TPS ei käsittääkseni myöskään ollut 90-luvulla samanlainen ilmiö kuin Jokerit, vaikka urheilullinen menestys oli yhtä hyvää.
 

Rantsu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Panthers, KalPa
Fanit ovat osa seuraa.

Millä tavalla? Onko teillä jokin (yhteistyö)sopimus Jokereiden kanssa? Muuttuiko teidän sopimus jotenkin KHLään siirryttäessä? Kuinka monta fania Jokereilla on osa seuraa? Koko eteläpääty? Kaikki kausikorttilaiset? Ovatko myös sponsorit osa seuraa?

Fanit ovat osa seuran identiteettiä, eivät osa seuraa.
 

polvipetteri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Mua ihan rehellisesti sanoen vituttaa tällaiset ketjut. Mulle fanitus on omien kannustusta, ei kaverien vihaamista. Vielä skitsommaksi homma menee silloin, kun ihan vihan verran pistetään energiaa vastustajiin. Antipatiat erikseen, mutta viha on melkoisen voimakas sana tässä tilanteessa. Ja joku vielä oikein hakee glooriaa vihan kohteena olemisesta...

Mä olen jo vuosien ajan kuuluttanut suuntausta, jossa kannustetaan omia kaverille vittuilun sijaan. Ja näiltä osin tilanne ei ole muuttunut yhtään, samoilla linjoilla vieläkin menen. Jos joku vastustaja ei syystä tai toisesta miellytä, niin se on toinen seikka itsessään. Vittu, tässä ollaan tietyn seuran faneja eikä toisen seuran antifaneja.

Tässähän se tiivistetysti. Jotkut kannattajat kommentoivat loppupeleissä aina kannattavansa joukkuetta X siitä syystä, että vihaavat joukkuetta Y. Itse otteluissa osa faneista keskittyy omiensa kannustamisen sijaan huutelemaan vastustajalle. Älytöntä negatiivisuudessa rypemistä.
 
Mua ihan rehellisesti sanoen vituttaa tällaiset ketjut. Mulle fanitus on omien kannustusta, ei kaverien vihaamista. Vielä skitsommaksi homma menee silloin, kun ihan vihan verran pistetään energiaa vastustajiin. Antipatiat erikseen, mutta viha on melkoisen voimakas sana tässä tilanteessa. Ja joku vielä oikein hakee glooriaa vihan kohteena olemisesta...

Vahva sama. Yhtä lailla säälittää, kun seurojen faneja lokeroidaan tietynlaisiksi, vaikka ihan jokaisesta leiristä löytyy aivan kaikenlaisia ihmisiä. Tuskin minkään joukkueen kannattajista muuntautuu seuran takia/ansiosta tietynlaisia.
 

Konkkis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KiVa
Pahoittelut mielensäpahoittajille, kun vihataankin väärin.

Olisin laittanut oheen linkin, jossa toimittaja Solmu Salminen käyttää kolumnissaan termiä Suomen vihatuin joukkue, mutta tablet kettuilee eikä suostu tätä tekemään. Kolumni julkaistu Aamulehdessä 2.7.2014. Luonnollisesti kyseessä on yhden toimittajan mielipide, mutta kertoo kuitenkin oleellisen. Kal€, Shedden ja Hh, neva foget.

Näyttää siis siltä, että Kärpät perii tittelin ja tulos ei kyllä yllätä yhtään. Suomalaisten voima tulee kateudesta, ahneudesta ja vihasta, vai miten se menikään. Jatkakaa vihaamista/mielensäpahoittamista, jos se tekee teidät onnelliseksi.
 

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Joo, kyllähän sen selkeästi tästäkin ketjusta huomaa, ettei kenelläkään mitään antipatioita ole Jokereita tai mitään Jokereihin liittyvää kohtaan. MOT.
 

Jaksaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, NHL
Joo, kyllähän sen selkeästi tästäkin ketjusta huomaa, ettei kenelläkään mitään antipatioita ole Jokereita tai mitään Jokereihin liittyvää kohtaan. MOT.

Todistelujen perusteella enemmänkin huomaa kuinka tärkeä asia tämä on Jokerit-faneille.
 

Eddie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät & kaikki karsintasarjat
Minua häiritsee aika paljon täällä jatkoajassa viljelty "niiden kannattajilla on noussut kusikin päähän". Vittu täällä riittää tuohon kastiin pääsemiseen se, että sanoo otteluketjussa oman joukkueensa olevan melko selkeä suosikki ja joku 4,5-1 lopputulos voisi olla aika lähellä. Varsinkin jos se oma suosikkijoukkue löytyy sarjan kärjestä ja vastustaja on joku bottom-4 joukkue. Heti ollaan niin "lyö nyt vielä lyötyä saatana" asenteella liikkeellä. Kaiken kaikkiaan täällä jatkiksessa on yleensäkin aika herkkähipiäinen meininki, varsinkin joukkue ja ottelukeskusteluissa. Toki trollitkin tekevät oman tehtävänsä, mutta silti.

Kärppäfanit saivat kusipääleiman jo ensimmäisellä liigakaudella, kun uskalsivat uskoa nousijajoukkueen mahdollisuuksiin jopa pleioffeihin asti. Siitä se lähti ja jatkui aina ensimmäisen dynastian "romahdukseen" saakka. En väitä, etteikö seassa ole ollut erittäin lapsellisia viestejä (puolin ja toisin), mutta noin ylipäätään omaan joukkueeseensa 100%:sti luottaminen ja jos joukkue vielä vastaa huutoon, takaa kusipääleiman (Koska se ärsyttää vielä enemmän, jos sille vittumaiselle luottamukselle olikin katetta).
 
Suosikkijoukkue
Pelicans
Kuinkas moni täällä on muistanut ottaa huomioon seikan, kuinka suuri kannattajakunta joukkueilla on. Tähänkun ottaa kaksi jengiä : jokerit ja hifk ka heidän väliset riidat yms, eikö ole selvää missä ne vihatuimmat jengit on jo pelkästään toistensa takia.. Ei muilla jengeillä ole samanlaista vastakkainasettelua ainakaan yleisellä tasolla.

Itse uskon että vihaa sen varsinaisessa merkityksessä ei samassa mittakaavassa tule edes olemaan narrien lähdettyä. Vain ässät ja lukko pääsevät edes lähelle samaa asetelmaa.

Yksittäisiä pelaajia enemmän vihataan. Itsekin, Lahti Miika ja märkäsimo ne omat inhokit. Samalla tavalla tiettyihin faneihin osataan suhtautua skeptisesti, mutta ei suinkaan jokerifanit itselle se suurin rasite vaan etäkärpät.

Pointtini kuitenkin se että jokerit ja hifk saavat varmasti en tykkää ääniä nimenomaan toisiltaan eniten. Hifk:lla taitaa olla eniten faneja joten, 1plus1 on? Voin toki olla väärässäkin....
 

asyouwere

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
OT, mutta kannattajathan nimenomaan ovat se isoin osa seuraa. Pelaajat, valmentajat, toimarit, pelitavat, jne. vaihtuvat, mutta kannattajat pysyvät vuosikymmenestä toiseen.

Ketjun otsikkoon en osaa sanoa mitään. Tässä vaiheessa. Viiden vuoden kuluttua se on eittämättä Rauman Lukko, kun lähihistoriassa on nosteltu kolme kertaa Kanada-maljaa ja rahaa on ku rantarosvolla.
 
Suosikkijoukkue
Tappara
Kyllähän Kalpa on aina ollut se vihatuin seura. Ei niinkään Helsingin pieni ja sympaattinen pikkuveli.

Kapaset, Darius Rusnak, , mestarivalmentaja Laukkanen, Timo Seppänen, Vesa Salo, Antti Tuomenoksa... listaa voisi jatkaa loputtomiin ja jokainen uusi nimi saa näkemään punaista.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös