Liigan varmistuneet siirrot

  • 4 254 621
  • 9 611

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Curtis Hamilton Tapparaan. Lähde tappara.fi.
Miksi tuollainen laituri hommataan tuohon nippuun? En voi käsittää, mutta eipä tuo minun päänvaivani olekaan. Viime kausi päättyi loukkaantumiseen. Milloin ja missä hän on viimeksi pelannut?
 

Fedo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Arizona Coyotes
Siis mikä järki tässä nyt oli? Eikö Tapparalla ole tuo laituriosasto aivan täynnä?

Tappara osaa vahvistaa joukkuettaan, kun tosipelit lähenevät. Oulussa puolestaan puhalletaan vain muniin. Kuten Tappara tiedotteessaan hauskasti kertoo, niin Hamilton on vuoden viimeinen hankinta. Ensi vuonna hankinnat varmasti jatkuvat. Reagointia löytyy ja se pistää kateelliseksi.
 

axe

Jäsen
Miksi tuollainen laituri hommataan tuohon nippuun? En voi käsittää, mutta eipä tuo minun päänvaivani olekaan. Viime kausi päättyi loukkaantumiseen. Milloin ja missä hän on viimeksi pelannut?

Pelasi viimeksi tänään kun Cänädä voitti Sveitsin Spengler Cupin finaalissa.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, LA Kings, Raiders, Concordia Stingers
Miksi tuollainen laituri hommataan tuohon nippuun? En voi käsittää, mutta eipä tuo minun päänvaivani olekaan. Viime kausi päättyi loukkaantumiseen. Milloin ja missä hän on viimeksi pelannut?
Mita tarkoitat tuollaisella laiturilla? Tyotelias ja hyva kakkoskorin pistemieskin, tulitukea
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Mita tarkoitat tuollaisella laiturilla? Tyotelias ja hyva kakkoskorin pistemieskin, tulitukea
Laituria, joka ei mielestäni tuo mitään lisää Tapparan nykyiseen kalustoon. Loukkaantumisten runtelema epävarma kortti on Hamilton. Olisin odottanut Tapparalta toisenlaista hankintaa. No, kuten kirjoitin, ei ole minun päänvaivani tämä.
 

Vapaapudotus

Jäsen
Suosikkijoukkue
idän ihmeet
Laituria, joka ei mielestäni tuo mitään lisää Tapparan nykyiseen kalustoon. Loukkaantumisten runtelema epävarma kortti on Hamilton.

Hamilton on erinomainen kahden suunnan monipuolinen laatuhyökkääjä, joka hakeutuu maalinedustalle ja tekee sieltä myös tulosta. Voitti muistaakseni Tshekin liigan tehotilaston toissa kaudella ja viime kaudella alkukaudesta johti SM-Liigan maalipörssiäkin, vaikka ei mikään snaipperi olekaan. Eikö muka tällaista hyökkääjää jokainen voittavaa jääkiekkoa pelaava joukkue kaipaa? Vai eikö ole tuttu pelaaja?
 

Ferris

Jäsen
Eikö muka tällaista hyökkääjää jokainen voittavaa jääkiekkoa pelaava joukkue kaipaa? Vai eikö ole tuttu pelaaja?

Ei ole tyyliltään mediaseksikäs peluri niin ei moni varmaankaan tajua kuinka hyvästä kaverista on kyse. Paljon kertoo se, että viime kauden SaiPassa naputti huikeat tehot eikä edes kaikki Keltamustien fanitkaan miestä kokisi vahvistuksena tämän kauden joukkueeseen.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, LA Kings, Raiders, Concordia Stingers
Laituria, joka ei mielestäni tuo mitään lisää Tapparan nykyiseen kalustoon. Loukkaantumisten runtelema epävarma kortti on Hamilton. Olisin odottanut Tapparalta toisenlaista hankintaa. No, kuten kirjoitin, ei ole minun päänvaivani tämä.
Haapalaa vai minka kaliiperin pelaajaa? Tuo sopivaa syvyytta ja jos pelaa yhta hyvin kuin viime kaudella tarjoaa minimissaan kolmoseen, miksei kakkoseenkin ratkaisuvoimaa. Jossain syvyytta arvostetaan
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Hamilton on erinomainen kahden suunnan monipuolinen laatuhyökkääjä, joka hakeutuu maalinedustalle ja tekee sieltä myös tulosta. Voitti muistaakseni Tshekin liigan tehotilaston toissa kaudella ja viime kaudella alkukaudesta johti SM-Liigan maalipörssiäkin, vaikka ei mikään snaipperi olekaan. Eikö muka tällaista hyökkääjää jokainen voittavaa jääkiekkoa pelaava joukkue kaipaa? Vai eikö ole tuttu pelaaja?
Ei jäänyt erityisesti viime liigavisiitillään mieleen. Kun nyt kävin kaverin tilastot katsomassa, niin ihmetykseni sen kuin kasvoi. Mielestäni Tappara olisi kaivannut jotain ihan muuta. No, mutta sinä tunnet Hamiltonin paljon paremmin kuin minä, sillä olet häntä SaiPassa lähemmin seurannut. Katsotaan, kuinka äijän käy.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Haapalaa vai minka kaliiperin pelaajaa? Tuo sopivaa syvyytta ja jos pelaa yhta hyvin kuin viime kaudella tarjoaa minimissaan kolmoseen, miksei kakkoseenkin ratkaisuvoimaa. Jossain syvyytta arvostetaan
Kyllä minä olen edelleen samaa mieltä kuin ennen kauden alkua eli Tapparan sentteristöstä puuttuu hyökkäyksellinen kärkiosaaminen. Tuolle sektorille minä odottaisin tapparalaisena vahvistusta.
 

Mac^

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara & Suomi lajista riippumatta
Kyllä minä olen edelleen samaa mieltä kuin ennen kauden alkua eli Tapparan sentteristöstä puuttuu hyökkäyksellinen kärkiosaaminen. Tuolle sektorille minä odottaisin tapparalaisena vahvistusta.

Joo, kyllähän tässä sentteriä ollaan odotettu. Kävi kuten viime kaudellakin. Odotettiin muistaakseni sentteriä (vai pakkia?) ja tuli Linglet. Nyt sama homma. Joten kieltämättä ensimmäinen tunne on lievä hämmennys.

Katsotaan, josko se sentteri myöhemmin tulisi. Tämä voi olla ihan hyväkin haku. Nurmen taso ei tyydytä, vaikka kyllä tuo nyt omasta mielestäni nelosessa on mennyt. Ihan ok minulle, että hankitaan leveyttä. Tuskin on erityisen kallis, mutta voi hyvinkin olla vahvistus maalin edustalle, jos pysyy kunnossa.

Vaikkei McTorsolle kelpaakaan, niin antaa miehen näyttää.
 
Suosikkijoukkue
Kärpät
Minä ainakin ymmärrän Hamiltonin hankinnan Tapparalta. Särkymävaraa ja kilpailutilannetta tulosyksiköihin. Olisi kelvannut minun Kärppiinikin. Olen jo pitkään kaivannut Kärpiltäkin 1-2 hyökkääjää lisää rosteriin, mutta Ahon Haba rappaa vain muniaan, kun pahimmat kilpakumppanit vahvistaa joukkuettaan.
 

peterra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Aika jännä veto. Ei taida nimilistasta olla kiinni, jos nykyisestä hyökkäyksestä ei saada potentiaalia mitattua ulos.

Kyllähän Tappara on saanut kauden edetessä nimilistastaan paljonkin ulos. Syksy ei toki ollut sellainen kuin se olisi parhaimmillaan voinut olla, mutta peli on parantunut jatkuvasti kevättä kohden ja niinhän sen pitääkin mennä. Ei paljoa lohduta hyvä syksy, jos keväällä jää tyhjä arpa käteen.

Tapparalla on mennyt tosi kauan hakea oikeita ketjukoostumuksia, esim. 1. ja 2. ketjut eivät vieläkään toimi siten kuin voisi odottaa. Sentteristö on Tapparalla selkeästi sellainen asia, joka eniten kaipaisi vahvistusta, mutta ei taida olla tulossa tällä kaudella.
 

mirasane

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Penguins, sympatiat Ässille
Ok. Pelikunnossa siis on, hyvä niin. Onko missään seurajoukkueessa pystynyt pelamaan tänä syksynä? Jos on, missä? Jos ei, miksei?

Oli vissiin tryoutilla Sveitsiin, mutta ei ilmeisesti saanut sopimusta, kun Suomeen palasi
 
Suosikkijoukkue
Tampereen TAPPARA
C.Hamilton varmasti hyvä haku, tuo leveyttä ja vaihtoehtoja. Jukka Peltolakin voi rauhassa parannella Oulussa tapahtunutta vahingoittamisyritystä.

En hirttäytyisi nykykiekossa siihen puhtaaseen sentterihankintaan, varsinkin kun se tuntuu olevan vähän katoava luonnonvara. Meillähän on ennestäänkin vähän sentterimäisesti ketjuissaan pelaavat laiturit Kuusela ja Peltola. Uskon, että Curtis tulee onnistumaan Tapparassa paremmin kuin muuan Jarno Kärki.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Oli vissiin tryoutilla Sveitsiin, mutta ei ilmeisesti saanut sopimusta, kun Suomeen palasi
Kiitos tiedosta. Sinä olet seurannut Hamiltonin otteita ennemmän kuin minä. Olisi mukava kuulla sinun arviosi tästä pelaajasta. Hän rapsautti kohtuulliset teho viime kauden SaiPassa, tosin tehotilaston jäi raskaasti miinukselle. Se ei tietenkään kerro kaikkea, sillä sen verran heikko SaiPa oli. Minkälaisella peliajalla ja ylivoimavastuulla hän kauden pelasi? Onko sinulla kenties tietoa miehen persoonasta?
 

keigykedy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Leijonat
Pistää kyllä hymyilyttämään erään nimeltämainitsemattoman provonimimerkin kiinnostus Hamiltonin hankinnasta, samantien eniten viestejä tähän ketjuun ja ollaan kiinnostuneita miehen persoonasta ja samanlaista tykistystä sitten uuden joukkueen peliotteista :D

Hengitä ihan rauhassa vaan ja katsotaan miten mies pärjää, niin Tapparan kannattajatkin tekevät. Eiköhän Tapparan toimisto ole osoittanut että joukkueen vahvistamisessa viime kausina on onnistuttu aika hyvin viime vuosien aikana....
 

Pavlikovsky

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Calgary Flames sekä Manchester United.
Hamiltonin olisin halunnut jatkavan Palloseurassa, vaikka otteet lyhyeksi jäikin keväällä Turussa. Mulle jäi kuva maalille ajavasta ja keep it simple- koulukunnan lätkää pelaavasta p-amerikkalaisesta joka tiesi sota-alueen lainalaisuudet. Kova haku Tapparalta.
 

Apheu

Jäsen
Hamilton on laadukas palanen Tapparan palapeliin, ja luultavasti jälleen kerran hinta/laatu -suhde lienee ihan hyvä.

Hamilton on verrattain nuori, ja pelasi viime kaudella Liigaa noin 20 maalin ja 40 pisteen kausikeskiarvolla. Kyllä se jälleen auttaa, kun yksi ~20 maalin mies tuodaan sisään. Playoffseissa tarvitaan sitä laajutta, sillä joka pelissä ei samat nimet onnistu. Mitä enemmän on laajuutta, sitä varmemmin niitä verkkoja pöllytetään tasaisesti pelistä toiseen.

Tapparan yhdeksän laituria ovat tällä hetkellä Repo, Luoto, Peltola, Kuusela, Hamilton, Nurmi, Zaborsky, Karjalainen, Ojamäki. Näistä jokainen on Liigassa tietyllä tapaa ykköskorin hyökkääjiä, jokainen osaa pelata monipuolisesti ja tehdä maaleja. Nurmi lienee lähtökohtaisesti se ylimääräinen hyökkääjä, mutta eiköhän kierrätystä nähdä - ja nyt ainakin Peltola oli viime pelissä loukkaantuneena.

Hamiltonin kohdalla varmasti haetaan pelaajaa, joka menee maalille, on röyhkeä ja taitaa rebound- ja rouhintamaalien taidon. Juuri tällaiselle maalintekijätyypille Tapparalla on tarvetta, ja uskonkin Hamiltonin löytävän itsensä maalin läheisyydestä ylivoimalla. Pitää myös muistaa se, että Matti Järvisen kanssa Hamilton muodosti jopa jonkinnäköisen tutkaparin viime kaudella SaiPassa - saa nähdä, yhdistetäänkö heidät nyt myös Tapparassa.

Olen tyytyväinen tähän hankintaan. Pelaajatyyppi on oikea ja etenkin sellainen, joka nousee varmasti arvoonsa keväällä, kun sinne maalin eteen on päästävä hinnalla millä hyvänsä. Tapparalla on myös todella kova viivaosasto, ja mielestäni maskia ei ole osattu tehdä tarpeeksi hyvin tällä kaudella, jotta viivapelaajia olisi saatu hyödynnettyä optimaalisesti. Hamilton auttanee tässäkin asiassa.

Uskon myös, että sopimuksessa voi olla tryout-pykälä, jotta miehen nykytaso saadaan varmistettua. Toisaalta pelasi Kanadan joukkueessa Spengler Cupissa viikonloppuna tehden 1+1, joten eiköhän siellä ihan hyvässä vireessä olla. Katsastelin tuon Kanadan tiimin, ja aika kovia nimiä siellä oli Hamiltonin seurana.

Olisiko Hamilton kelvannut Ouluun, @McTorso ?
 

Epätietoinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät. Sievin Sisu, Barcelona
Hamilton on laadukas palanen Tapparan palapeliin, ja luultavasti jälleen kerran hinta/laatu -suhde lienee ihan hyvä.

Hamilton on verrattain nuori, ja pelasi viime kaudella Liigaa noin 20 maalin ja 40 pisteen kausikeskiarvolla. Kyllä se jälleen auttaa, kun yksi ~20 maalin mies tuodaan sisään. Playoffseissa tarvitaan sitä laajutta, sillä joka pelissä ei samat nimet onnistu. Mitä enemmän on laajuutta, sitä varmemmin niitä verkkoja pöllytetään tasaisesti pelistä toiseen.

Tapparan yhdeksän laituria ovat tällä hetkellä Repo, Luoto, Peltola, Kuusela, Hamilton, Nurmi, Zaborsky, Karjalainen, Ojamäki. Näistä jokainen on Liigassa tietyllä tapaa ykköskorin hyökkääjiä, jokainen osaa pelata monipuolisesti ja tehdä maaleja. Nurmi lienee lähtökohtaisesti se ylimääräinen hyökkääjä, mutta eiköhän kierrätystä nähdä - ja nyt ainakin Peltola oli viime pelissä loukkaantuneena.

Hamiltonin kohdalla varmasti haetaan pelaajaa, joka menee maalille, on röyhkeä ja taitaa rebound- ja rouhintamaalien taidon. Juuri tällaiselle maalintekijätyypille Tapparalla on tarvetta, ja uskonkin Hamiltonin löytävän itsensä maalin läheisyydestä ylivoimalla. Pitää myös muistaa se, että Matti Järvisen kanssa Hamilton muodosti jopa jonkinnäköisen tutkaparin viime kaudella SaiPassa - saa nähdä, yhdistetäänkö heidät nyt myös Tapparassa.

Olen tyytyväinen tähän hankintaan. Pelaajatyyppi on oikea ja etenkin sellainen, joka nousee varmasti arvoonsa keväällä, kun sinne maalin eteen on päästävä hinnalla millä hyvänsä. Tapparalla on myös todella kova viivaosasto, ja mielestäni maskia ei ole osattu tehdä tarpeeksi hyvin tällä kaudella, jotta viivapelaajia olisi saatu hyödynnettyä optimaalisesti. Hamilton auttanee tässäkin asiassa.

Uskon myös, että sopimuksessa voi olla tryout-pykälä, jotta miehen nykytaso saadaan varmistettua. Toisaalta pelasi Kanadan joukkueessa Spengler Cupissa viikonloppuna tehden 1+1, joten eiköhän siellä ihan hyvässä vireessä olla. Katsastelin tuon Kanadan tiimin, ja aika kovia nimiä siellä oli Hamiltonin seurana.

Olisiko Hamilton kelvannut Ouluun, @McTorso ?
Vastataan McTorson puolesta: kyllä olisi kelvannut. Tuo luettelemasi lista antaa kyllä hyvin perspetkiiviä kuinka loistava tuo Tapparan laituriosasto on. Nurmi nyt on nykyään(?) aika heikko jo, mutta jos otetaan nuo muut kahdeksan nimeä vertailuun Kärppien vastaavien kanssa: Junttila, Bertrand, Mäenalanen, Leskinen, Junnila, Sailio, Anttila, Karvinen/J.Koivisto. Hyi helvetti kun nousi oksennuksen maku suuhun kun ajatteleekin tuota laiturien tasoeroa 3-4. kentissä. 4 ensimmäistä laituria Kärpillä on oikein laadukkaat ja riittävät mutta tuo loppu on kyllä niin harmaata paskaa että. Kärpät tarvitsee ehdottomasti yhden sentterin 2/3-kenttään sekä ainakin yhden laadukkaan laiturin. Toivottavasti tähän ketjuun on lähiaikoina aihetta kirjoitella myös Kärppien hankintojen muodossa.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Olisiko Hamilton kelvannut Ouluun, @McTorso ?
Kiitos hyvästä kysymyksestä. Kun olen tähän ketjuun Hamiltonista kirjoittanut, niin näkökulma on ollut se, miten hän vahvistaa Tapparaa. Tapparan laituriosasto on laaja ja laadukas. En oikein näe, että Hamilton pystyisi tuomaan suurta lisäarvoa Tapparalle. Tämähän ei siis tarkoita sitä, että pitäisin Hamiltonia automaattisesti huonona pelaajana. Olisin vain kuvitellut Tapparan hakevan toisenlaista pelaajaa.

Hankala sanoa, olisinko Hamiltonia Kärppiin ottanut. Kärpillä on suurempi vajaus laituriosastolla kuin Tapparalla, joten siinä mielessä Kärpät olisi varmastikin ollut ymmärrettävämpi vaihtoehto. On ilmeistä, että Kärpät tarvitsee lisää laatua hyökkäykseen. Toisaalta,olisko Hamilton ollut sitä, mitä Kärpät tarvitsee. Ehkä olisi, ehkä ei. Minä odotan Kärppiin saapuvaksi ensisijaisesti sentteriä ja toissijaisesti laituria. Molempien toivoisin olevan lähtökohtaisesti kovemman statuksen miehiä kuin Hamilton on. Isona kysymysmerkkinä Hamiltonin kohdalla pidän loukkaantumisesta toipumista ja pelaamattomuutta. Saa nähdä, miten käy. Ehkäpä kuitenkin olen tyytyväinen, että tämä pelaaja ei Kärppiin saapunut. Meillä on viime vuodelta vähän huonoja kokemuksia näistä toipujista.

Minulla on käytettävissäni maallikon tiedot. Tapparan hankintaosasto puolestaan toimii ammattilaisten tiedoilla. En siis halua halua tyrmätä tätä hankintaa, vain pikkaisen ihmetellä ja kyseenalaistaa. Ei sen kummempaa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös