Liigan varmistuneet siirrot

  • 4 254 364
  • 9 611

mirasane

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Penguins, sympatiat Ässille
40 pinnaa olisi jo aika loistava suoritus. Kärpistä vain Aho viime kaudella ylitti 40 pinnaa, IFK:sta Ramstedt ja Zaborsky, Tapparasta vain Kuusela. Että jos tuon 40 pinnaa tekee / ylittää niin aika kova suoritus.

Jos terveenä pysyy, niin hyvinkin mahdollista. Viime kauden umpisurkeassa Manitobassa 36 pistettä oli hyvä suoritus.

Ja viimeisen kolmen kaudena aikana Albert on tehnyt AHL:ssä 195 ottelussa 123 pinnaa eli 0,63 pistettä per ottelu. Ja tämä siitä huolimatta, että on pelannut aika paljon puolustavassa roolissa. Jos ja kun hän on nyt Kärpissä ykkössentteri ja saa paljon yv-vastuuta, voi tuloskin olla kovaa.

Ihan vastaava oli tarina McIntyren kanssa. Pohjois-Amerikassa hänet nähtiin enemmän kahdeen suunnan hyökkääjänä ja siksi tehot AHL:stä oli maltilliset. Suomessa isompaan rooliin ja tulos oli huikeaa. Vastaava oli myös Ilveksen Colby Genoway. Genoway oli Pohjois-Amerikassa luokiteltu kahden suunnan hyökkääjäksi, mutta Liigassa olikin piste-per-peli -tason vahvistus, kun sai paremman roolin. Corey Elkinskin tuli Suomeen kahden suunnan hyökkääjän leima otsassaan ja vielä Albertia heikommilla Pohjois-Amerikan meriiteillä, mutta niin vain paukutti 40 pinnaa ensimmäiseen kokonaiseen liigakauteensa.

40 pistettä on hyvinkin realismia Albertille, jos tosiaan on ykkösketjun mies.
 

Apheu

Jäsen
Jos terveenä pysyy, niin hyvinkin mahdollista. Viime kauden umpisurkeassa Manitobassa 36 pistettä oli hyvä suoritus.

Ja viimeisen kolmen kaudena aikana Albert on tehnyt AHL:ssä 195 ottelussa 123 pinnaa eli 0,63 pistettä per ottelu. Ja tämä siitä huolimatta, että on pelannut aika paljon puolustavassa roolissa. Jos ja kun hän on nyt Kärpissä ykkössentteri ja saa paljon yv-vastuuta, voi tuloskin olla kovaa.

Ihan vastaava oli tarina McIntyren kanssa. Pohjois-Amerikassa hänet nähtiin enemmän kahdeen suunnan hyökkääjänä ja siksi tehot AHL:stä oli maltilliset. Suomessa isompaan rooliin ja tulos oli huikeaa. Vastaava oli myös Ilveksen Colby Genoway. Genoway oli Pohjois-Amerikassa luokiteltu kahden suunnan hyökkääjäksi, mutta Liigassa olikin piste-per-peli -tason vahvistus, kun sai paremman roolin. Corey Elkinskin tuli Suomeen kahden suunnan hyökkääjän leima otsassaan ja vielä Albertia heikommilla Pohjois-Amerikan meriiteillä, mutta niin vain paukutti 40 pinnaa ensimmäiseen kokonaiseen liigakauteensa.

40 pistettä on hyvinkin realismia Albertille, jos tosiaan on ykkösketjun mies.

Kyllä kyllä, mutta toisenkin suunnan esimerkkejä on paljon. Lisäksi Elkinsin 40 pinnan kaudella IFK ei ollut kummoinen joukkue, ja nyt IFK:n noustua ns. kärkijengeihin, Elkins on selkeämmin se 30 pinnan sentteri. Jos Elkins olisi ykkössentteri, tekisi hän varmasti sen 10 pinnaa enemmän, mutta olisiko IFK ollut tällöin kärkijengi? Genowayn aikana Ilves oli myös surkea ja veteli ihan karsintojakin silloin. Sitä siis lähinnä mietin, että onko Albertista nimenomaan kärkijengin ykkössentteriksi ja tekemään 40 pistettä. Voi ollakin, en sitä sano, vaan nimenomaan sen, että olisi loistava suoritus.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
40 pinnaa olisi jo aika loistava suoritus. Kärpistä vain Aho viime kaudella ylitti 40 pinnaa, IFK:sta Ramstedt ja Zaborsky, Tapparasta vain Kuusela. Että jos tuon 40 pinnaa tekee / ylittää niin aika kova suoritus.
Aho pelasi viime kaudella runkosarjassa 45 peliä tehoin 45(25 + 20) ja pudotuspeleissä 14 peliä tehoin 15(4 +11). Kyllä kärkijoukkueessakin pystyy pelaamaan kovilla tehoilla, kuten Aho ja Kuusela tekivät. En minä sano, että Albert on takuuvarma 40 pisteen mies. Jos hän paikkansa kärkiketjuissa lunastaa, kuten oletettua on, on kovat tehot kuitenkin mahdollista. Toki olen kanssasi samaa mieltä siitä, että 40 pisteen ylitys Albertilta on loistava suoritus. Minä pidän sen onnistumista kuitenkin todennäköisempänä kuin sinä. Loistavat pelaajat tekevät loistavia suorituksia.

Minulla on sellainen mielikuva, että Suikkasen joukkueissa on aina ollut kovin selkeä tehoileva kärki. Pelicansissa Luttinen-Koskiranta-Lasch ja Tepsissä Pare-Sexton. Eikös Suikkasen TPS-mestaruuden tehoileva takuumies ollut aikanaan Ilari Filppula.

Albertin kapteeni-status aiemmassa joukkuessa sekä useat kapteenistoon kuulumiset ennen sitä, kertovat kyllä erinomaisista henkisistä ominaisuuksista. Tämä pienentää mielestäni floppiriskiä. Myös sanat erinomainen pelaaja kahteensuuntaan, ahkera ja sinnikäs lisättyinä hyvään pelinäkemyksen ja syöttötaitoon kielivät sen tyylisestä pelaajasta, jolla on mahdollisuus Liigassa onnistua. Erityisesti haluan painottaa henkisen puolen vahvuutta.
 

Apheu

Jäsen
Toki olen kanssasi samaa mieltä siitä, että 40 pisteen ylitys Albertilta on loistava suoritus. Minä pidän sen onnistumista kuitenkin todennäköisempänä kuin sinä. Loistavat pelaajat tekevät loistavia suorituksia.

Albertin AHL-statseilla tai kovemmillakin tulleista pelaajista parhaat ovat siihen 40 pisteeseen päässeet, iso osa lienee pyörinyt 20-30 pinnassa ja myös suuri osa on lähtenyt kesken kauden pois. Itse en osaa sanoa oikein mitään Albertin todennäköisyyksistä 40 pinnaan, koska en ole nähnyt pelaavan, enkä oikein tiedä roolitusta. Kommentoin vain sitä, että suoritus olisi loistava, koska aika harva sen 40 pinnaa tekee Liigassa ylipäänsä.

Albertista olen kommentoinut vain, että lieni ehkä pieni pettymys näin nimenä (Kärppäfaneille), koska itse en kaverista ollut edes kuullut ja jossain oli teille huhuttu hodgmaneja ja taffeja.

McTorso kirjoitti:
Albertin kapteeni-status aiemmassa joukkuessa sekä useat kapteenistoon kuulumiset ennen sitä, kertovat kyllä erinomaisista henkisistä ominaisuuksista. Tämä pienentää mielestäni floppiriskiä. Myös sanat erinomainen pelaaja kahteensuuntaan, ahkera ja sinnikäs lisättyinä hyvään pelinäkemyksen ja syöttötaitoon kielivät sen tyylisestä pelaajasta, jolla on mahdollisuus Liigassa onnistua. Erityisesti haluan painottaa henkisen puolen vahvuutta.

Chris Connollyn kohdalla aikanaan myös alleviivattiin hyviä henkisiä ominaisuuksia ja kapteeniutta. Teki 57 peliin 19+22=41.
 

aurinkolahna

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, AC Oulu
...En minä sano, että Albert on takuuvarma 40 pisteen mies. Jos hän paikkansa kärkiketjuissa lunastaa, kuten oletettua on, on kovat tehot kuitenkin mahdollista. Toki olen kanssasi samaa mieltä siitä, että 40 pisteen ylitys Albertilta on loistava suoritus. Minä pidän sen onnistumista kuitenkin todennäköisempänä kuin sinä. Loistavat pelaajat tekevät loistavia suorituksia...
...Albertin kapteeni-status aiemmassa joukkuessa sekä useat kapteenistoon kuulumiset ennen sitä, kertovat kyllä erinomaisista henkisistä ominaisuuksista. Tämä pienentää mielestäni floppiriskiä. Myös sanat erinomainen pelaaja kahteensuuntaan, ahkera ja sinnikäs lisättyinä hyvään pelinäkemyksen ja syöttötaitoon kielivät sen tyylisestä pelaajasta, jolla on mahdollisuus Liigassa onnistua. Erityisesti haluan painottaa henkisen puolen vahvuutta.

En halua olla pessimisti, mutta itse uskon, että John Albert aloittaa kauden Kärppien ykkösketjussa loppukesän harjoituspeleissä, siirtyy kauden alkaessa alempiin ketjuihin "koska on erinomainen kahden suunnan hyökkääjä", löytää itsensä nelosketjusta alkutalvesta ja sopimus puretaan "hyvässä hengessä henkilökohtaisten syiden takia" jouluun mennessä. Haluaisin kovasti olla väärässä, mutta näen tässä kovasti samaa Deschampsin siirron kanssa: Deschamps teki AHL:ssä 0,50 p/peli ennen siirtoaan Kärppiin, ja Albert puolestaan 0,55 p/peli. Kummankin ura on pisteiden valossa ollut laskusuunnassa ennen Kärppiin tuloa. Joku voi väittää, että näin oli myös Ben Maxwellilla, mutta mies oli sentään tehnyt AHL:ssä ennen Kärppä-siirtoaan 0,70 pistettä peliä kohden.

Tokihan on mahdollista, että John Albert on halpa, ja hankittu Kärppiin kakkos-kolmossentteriksi. Tällöin olen hankintaan ihan tyytyväinen. Annetaan miehen kuitenkin yrittää ja suolataan vasta myöhemmin, jos tarve on.
 
Deschamps osa kaksi tulee minullekin mieleen tästä Kärppien hankinnasta. En usko, että saa pelata Kärpissä koko kautta. Voi olla ihan ok hankinta jos saa soitella ns. kakkosviulua ja Kärpillä on edellä kovempi sentteri, joka kantaa isoimman vastuun tuloksenteosta ja ylivoimapelistä.
 

Lelu26

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, NHL
Minulle kaverista ei tule mieleen muuta samanlaista Dechampista kuin tuo molempia luonnehdittu "two-vay foward". Luulisin että Suikkasen joukkueeseen on haettu vähän työteliäämpää ja asennetta omaavaa pelaajaa. Kiinnostava tapaus ja luulempa että kaverin isoin este suurempiin kaukaloihin ollut tuo jossain mainittu pieni koko. Toivitaan että mies tuo kärppiin sitä mitä varten hän on hankittu.
 

Noutolokku

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Kanen Pate ja Dominaattori
Minulle kaverista ei tule mieleen muuta samanlaista Dechampista kuin tuo molempia luonnehdittu "two-vay foward". Luulisin että Suikkasen joukkueeseen on haettu vähän työteliäämpää ja asennetta omaavaa pelaajaa. Kiinnostava tapaus ja luulempa että kaverin isoin este suurempiin kaukaloihin ollut tuo jossain mainittu pieni koko. Toivitaan että mies tuo kärppiin sitä mitä varten hän on hankittu.
Sama tuli itsellä mieleen. Tämä kaveri on ainakin google-scouttauksen kautta paljon työteliäämpi kaveri. Ei niinkään mikään puhdas pisteistä-elävä-jantteri. Suikkasen kiekossa tämmöisiä ukkoja aika enemmän on aina pelannutkin. Itse epäilen, että suurin este ei ole ollut koko vaan tuo mitä on luonnehdittu, että ei ole juuri huippu missään vaan tasaisen hyvä kaikissa. Myös luistelunopeutta on parjattu ajoittain, että voi olla pieni liikkeen puutekkin siihen kokoon nähden olleen sitten se suuri tekijä myös. Meidän Liigaan varmasti vahva pelimies ja semmoinen +30p kausi luultavasti tulossa jollei nyt täysin floppi ole. Minusta mitään +40p tä ei voi edes ehkä tuon tyyppiseltä ukolta lähtökohtaisesti odottaa kun ei ole semmoinen pisteitä sylkevä ykkössentteri lie sit kuitenkaan? No aika näyttää ja voin olla ihan väärässäkin.. :P
 

Jumbo Joe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport, Sharks
Tokihan on mahdollista, että John Albert on halpa, ja hankittu Kärppiin kakkos-kolmossentteriksi. Tällöin olen hankintaan ihan tyytyväinen. Annetaan miehen kuitenkin yrittää ja suolataan vasta myöhemmin, jos tarve on.
No ei varmasti ole halpa, eikä varsinkaan ole hankittu alempiin kenttiin. Ihan varmasti jokainen kanukki/jenkki lähtee Eurooppaan riemusta kiljuen pelaamaan pienellä tilillä kolmoskenttään. Valot päälle nyt!!
 

Teme91

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Minulle kaverista ei tule mieleen muuta samanlaista Dechampista kuin tuo molempia luonnehdittu "two-vay foward". Luulisin että Suikkasen joukkueeseen on haettu vähän työteliäämpää ja asennetta omaavaa pelaajaa. Kiinnostava tapaus ja luulempa että kaverin isoin este suurempiin kaukaloihin ollut tuo jossain mainittu pieni koko. Toivitaan että mies tuo kärppiin sitä mitä varten hän on hankittu.
Menee vähän off-topicin puolelle mutta tuosta koosta, niin eihän Donskoi ole kuin 2cm pidempi Albertia ja M.Granlund on sit 1cm lyhyempi. . Eli kyllä siellä on mahkuja ihan hyvin NHL:ään.

@Jumbo Joe on ihan oikeassa, ettei mihinkään alaketjuun ole hommattu. Kyllä hintakin on siinä ~200k€:ssa.
 

aurinkolahna

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, AC Oulu
No ei varmasti ole halpa, eikä varsinkaan ole hankittu alempiin kenttiin. Ihan varmasti jokainen kanukki/jenkki lähtee Eurooppaan riemusta kiljuen pelaamaan pienellä tilillä kolmoskenttään. Valot päälle nyt!!

Kyllä aika moni kanukki/jenkki lähtee pelaamaan vaikka Eurooppaan kolmoskenttään, jos palkka nousee. Esimerkiksi John Albert tienasi kaudella '13-'14 65 000 dollaria (n. 58 000 euroa) ja kaudella '14-'15 85 000 dollaria (n. 76 000 euroa). Kärppien kolmossentterinä hääri viime kaudella enimmäkseen muuan Esa Pirnes, jonka palkkataso oli hieman eri luokkaa kuin Albertin AHL:ssä tienaamat taalat. Viime kauden palkkatietoja Albertin osalta ei löytynyt (miehellä oli suora AHL-sopimus), mutta tuskin palkka oli ainakaan paljon edelliskautta suurempi.

Valot päälle nyt. Raha ratkaisee.
 

Ribals

Jäsen
Miksi verrata Albertia Desumppiin? AHL-pelaajat ovat arpoja, osa osuu ja osa ei. Mielestäni ihan turha suolata pelaajaa heti kättelyssä edellisen hudin takia. Kärkisentteriksi Albert on mitä todennäköisemmin hankittu ja Ruohamaan kanssa ovat lähtökohtaisesti oikein hyvä sentterikaksikko.

Sieltä voi tulla mitä vain Desumpista Hodgmaniin.
 
Miksi verrata Albertia Desumppiin? AHL-pelaajat ovat arpoja, osa osuu ja osa ei. Mielestäni ihan turha suolata pelaajaa heti kättelyssä edellisen hudin takia. Kärkisentteriksi Albert on mitä todennäköisemmin hankittu ja Ruohamaan kanssa ovat lähtökohtaisesti oikein hyvä sentterikaksikko.

Sieltä voi tulla mitä vain Desumpista Hodgmaniin.
Sinänsä ymmärrettävää kun Desamps oli Kärppien edellinen AHL-haku, mutta tällä ajattelutavalla kaikki Kärppien AHL-haut tulevat floppaamaan. Järjetöntä vertailla pistemääriä ja todeta olevan samanlainen pelaaja ja sen myötä iso riski.

Pitäiskö loppuun laittaa vielä huikea päättely: Albert joko floppaa tai ei floppaa.
 

Ribals

Jäsen
Sinänsä ymmärrettävää kun Desamps oli Kärppien edellinen AHL-haku, mutta tällä ajattelutavalla kaikki Kärppien AHL-haut tulevat floppaamaan. Järjetöntä vertailla pistemääriä ja todeta olevan samanlainen pelaaja ja sen myötä iso riski.

Juuri näin. Jokainen pelaaja on oma yksilönsä, aivan turha verrata edelliseen hakuun imo.

Pitäiskö loppuun laittaa vielä huikea päättely: Albert joko floppaa tai ei floppaa.
Oliko kettuilua minulle vai ei, en tiedä. Mutta omalla lopetuksellani oli tarkoitus vain sanoa, että kaikki on mahdollista näissä AHL-hauissa.
 

mirasane

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Penguins, sympatiat Ässille
Deschamps teki AHL:ssä 0,50 p/peli ennen siirtoaan Kärppiin, ja Albert puolestaan 0,55 p/peli. Kummankin ura on pisteiden valossa ollut laskusuunnassa ennen Kärppiin tuloa.

Albertilla tosiaan tuli viime vuonna pisteiden valossa piirun verran huonompi kausi kuin mitä pari edellistä olivat olleet. Mutta täytyy muistaa, että hän pelasi umpisurkeassa Manitobssa, jossa joukkueen sisäinen pistepörssikin voitettiin 41 pisteellä. Edellisillä kausilla Albert olikin tehnyt AHL:ssä tehoja 0,65 ja 0,71p/o -tahdilla. Sinä taidat katsoa, että pistekeskiarvon tippuminen on seurausta Albertin tason laskusta - itse näkisin, että tuo kertoo vain siitä, että Albert on siirtynyt hyvästä joukkueesta surkeaan.

Ja viime kaudellakin Albert erottui surkeasta kokoonpanosta edukseen. Manitoban kaikista vähintään 50 ottelua pelanneista hyökkääjistä hänellä oli paras teholukema.
 

Jumbo Joe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport, Sharks
Kyllä aika moni kanukki/jenkki lähtee pelaamaan vaikka Eurooppaan kolmoskenttään, jos palkka nousee. Esimerkiksi John Albert tienasi kaudella '13-'14 65 000 dollaria (n. 58 000 euroa) ja kaudella '14-'15 85 000 dollaria (n. 76 000 euroa). Kärppien kolmossentterinä hääri viime kaudella enimmäkseen muuan Esa Pirnes, jonka palkkataso oli hieman eri luokkaa kuin Albertin AHL:ssä tienaamat taalat. Viime kauden palkkatietoja Albertin osalta ei löytynyt (miehellä oli suora AHL-sopimus), mutta tuskin palkka oli ainakaan paljon edelliskautta suurempi.

Valot päälle nyt. Raha ratkaisee.

Nimenomaan raha ratkaisee, siksi ei halpa mies olekaan kuten spekuloit! Ja tosissasiko väität että tämä mestari on houkuteltu AHL-kapteenin statuksella vetelemään Kärppien kolmosketjuun 10-12 minuuttia??
 

Jumbo Joe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport, Sharks
Luepa viestiketjua ajatuksella.

Nimenomaan. Pointtini on se, että mies ei varmasti ole halpa eikä tule 27-vuotiaana pelailemaan alempiin ketjuihin Eurooppaan. Itse uskon että Albert tulee olemaan tärkeä palanen Kärppien hyökkäystä koko kauden. Miehen ppg AHL:ssa on kuitenkin karvan parempi kuin esim Gagnonin tai McIntyren, joten hankittu ykköskenttään, kaikki muu on turhaa hassuttelua.
 
Nimenomaan. Pointtini on se, että mies ei varmasti ole halpa eikä tule 27-vuotiaana pelailemaan alempiin ketjuihin Eurooppaan.

Sama mihin ketjuun, mutta liiga on ollut pullollaan edullisia AHL-sankareita. Mikään ei viittaa siihen, että tälle sankarille maksettaisiin jotain älyttömyyksiä. On siis täysin mahdollista, että pelaa kohtuu hinnalla. Kuitenkin miehen ensimmäinen visiitti euroopassa.

Pelipaikka no minustakin mitä luultavimmin 1-2 ketjussa, mutta palkka ei välttämättä ole.
 

Kulttimörkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja maajoukkueet
Sama mihin ketjuun, mutta liiga on ollut pullollaan edullisia AHL-sankareita. Mikään ei viittaa siihen, että tälle sankarille maksettaisiin jotain älyttömyyksiä. On siis täysin mahdollista, että pelaa kohtuu hinnalla. Kuitenkin miehen ensimmäinen visiitti euroopassa.

Pelipaikka no minustakin mitä luultavimmin 1-2 ketjussa, mutta palkka ei välttämättä ole.
On myös mahdollista että miehelle maksetaan sen 200k€ bruttona. Mistä näitä tietää tässä vaiheessa? Verotiedoista voi jotain kertoa myöhemmin. Usein tälläiset ensimmäistä kertaa Eurooppaan tulevat ovat myös arpoja ja siksi on aina riski lähteä sillä oletuksella että ovat kärkiketjun pelaajia.
 
On myös mahdollista että miehelle maksetaan sen 200k€ bruttona. Mistä näitä tietää tässä vaiheessa? Verotiedoista voi jotain kertoa myöhemmin. Usein tälläiset ensimmäistä kertaa Eurooppaan tulevat ovat myös arpoja ja siksi on aina riski lähteä sillä oletuksella että ovat kärkiketjun pelaajia.

Juuri näin, On turhaa huudella mitään palkasta, kun ei vain voi tietää. Liigassa on käynyt monta pelaajaa "nälkä"palkalla ja ponnistanut eteenpäin (tai hakenut kärpistä sen kovan palkan yhden onnistuneen kauden jälkeen, heheh). On joku saanut suoraankin lapioon mottipäisen summan. Itse uskon seurojen olevan sen verran varovaisia nykyisin, että ilman näyttöjä ei luvata kellekään AHL-jyrälle 200ke palkkoja. Kaikenlaiset suorituspalkkiot tai sopparikikkailut tietysti onnistuu, että se palkka nousee kovaksi mikäli olikin pelimies.

Liekköhän noilla nykyisin koeaikoja, joita ei tiedoteta?
 

Kukko

Jäsen
Itse taas uskon, että Albert ei millään liiku tänne suuntaan alle 200t e. Tuosta summasta leikataan heti puolet pois, kun puhutaan nettopalkasta. Lisäksi lennot, asunnot ja autot maksavat. Hyvän pelipaikan ja liksan olisi saanut AHL:stäkin. Miksi lähteä tänne palkkaansa alentamaan, päin vastoin täkyraha tarvittaneen. Yliopistopelaajat jne, sitten niillä nälkäpalkoilla.

Albertti on arpa, riski, mutta ihan hyvä sellainen. Kapteenin natsat lisäävät onnistumisen todennäköisyyttä, koska sopeutuminen on usein se suurin ongelma.
 
Itse taas uskon, että Albert ei millään liiku tänne suuntaan alle 200t e. Tuosta summasta leikataan heti puolet pois, kun puhutaan nettopalkasta. Lisäksi lennot, asunnot ja autot maksavat. Hyvän pelipaikan ja liksan olisi saanut AHL:stäkin. Miksi lähteä tänne palkkaansa alentamaan, päin vastoin täkyraha tarvittaneen. Yliopistopelaajat jne, sitten niillä nälkäpalkoilla.
Albertilla ei ole kyllä mitään näyttöjä tukemaan teoriaasi. Ainoa miten tuo +200ke palkka on mielestäni mahdollinen, on että Kärppien on ollut pakko maksaa ylihintaa että saadaan edes joku tänne. Ja tuo on ihan mahdollista. Muutenhan kaverin markkina-arvo lienee siellä 150ke tuntumassa, kun huomioidaan nuo mainitsemasi seikat. Amerikoissa tienannut kuitenkin tuollaista 60ke-80ke.

Edit: Tarkennetaan vielä, että uskon Albertin palkan olevan juurikin tuon 150 000e.
 
Itse taas uskon, että Albert ei millään liiku tänne suuntaan alle 200t e. Tuosta summasta leikataan heti puolet pois, kun puhutaan nettopalkasta. Lisäksi lennot, asunnot ja autot maksavat. Hyvän pelipaikan ja liksan olisi saanut AHL:stäkin. Miksi lähteä tänne palkkaansa alentamaan, päin vastoin täkyraha tarvittaneen. Yliopistopelaajat jne, sitten niillä nälkäpalkoilla.

Eihän tuo tänne tule palkkaansa alentamaan. Päinvastoin. Vaan mikä on se uskomus, että yhdysvalloissa ei olisi veroja tai kuluja? AHL pelaajat eivät vuole siellä kultaa, sanan varsinaisessa merkityksessä.

En usko, että Kärppien tarvitsee pelaajastaan maksaa tuplia verrattuna Pelicanssiin, SaiPaan tai vaikkapa Tapparaan. Toisella kaudella sitten ne isot sopimukset, mutta katsotaan verotiedoista sitten.
 

Pratu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Albertin Eurooppaan siirtymisen taustalla on myös se että hänellä tuli täyteen 260 pro-ottelun raja. Näiden pelaajien asema AHL:n työmarkkinoilla ei käsittääkseni ole kovin hyvä, koska pelipaikat ovat rajattu kokoonpanossa viiteen. Niistäkin paikoista varmasti NHL joukkue varaa osan omille sopimuspelaajilleen.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös