Liigan varmistuneet siirrot

  • 4 250 659
  • 9 611

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Hyville pelaajille on aina tarvetta Liigassa, hieno homma!
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Jaahas, ensimmäiset laukaukset ammuttu. Kuka nokittaa seuraavaksi?

Erinomainen hankinta kyllä TPS:ltä.

Joo-o, kovia nimiä on Tepsillä rosterissa: Pare, Perrin, Kallio, Nummelin, Spina, Tukonen, Tallinder, Lassila... ei mitään nuoria poikia mutta paskan väliä kun tälle kaudelle ladataan mitalitoiveet.
 
Joo-o, kovia nimiä on Tepsillä rosterissa: Pare, Perrin, Kallio, Nummelin, Spina, Tukonen, Tallinder, Lassila... ei mitään nuoria poikia mutta paskan väliä kun tälle kaudelle ladataan mitalitoiveet.

Taitaa olla taas ihan posketon pelaajabudjetti Tepsillä kuten viime vuonna.

Kuka/ketkä kuittaa muuten Tepsin tappiot? Olen siinä uskossa että pääoma on syöty.
 

Scissors

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Tämä hankinta tietääkseni on budjetin ulkopuolelta tulleen lisärahoituksen ansiota ainakin osittain. Tappion kuittaajia varmaan löytyy.

Toki olisi hyvä saada tuo liiketoimintakin pitkäjänteisemmäksi ja paremmalle pohjalle. Aiheen ohi kun mennään niin mitään pelkkää huonoa bisnestä (osin varmaan sitäkin) ei ollut tuo Tepsin edellinen tappiolukema. Eikä mikään vahinkokaan. Tavallaan. Jätän tämän vain tähän.

Söpöä huolehtimista silti @Robin Big Snake. Kokemuksen syvä rintaääni kun puhuu niin kannattaa kuunnella.

Kyllähän TPS:n pitäisi nöyryyttä saada lisää tuohon tekemiseen mutta ei tällä omistajapohjalla / tekemisellä. Mulle on toisaalta aivan sama kunhan joku maksaa viulut ja keväällä pelataan pitkälle.
 

Jaws

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, San Jose Sharks, Slovakia, Baltimore Ravens
Tämä hankinta tietääkseni on budjetin ulkopuolelta tulleen lisärahoituksen ansiota ainakin osittain. Tappion kuittaajia varmaan löytyy.

Olen kuullut samaa, että Parén siirrossa olisi taustalla apuna ulkopuolinen rahoittaja. Oli miten oli, yksi allekirjoittaneen suosikkipelaajista on pian takaisin Turussa. Ja minä olen todella mielissäni.

Taitava pelaaja, joka käyttää maalipaikat tehokkaasti. En ihan jaksaisi odottaa tiistain Ässät-matsia. Kyllä kannatti vaihtaa tuo allekirjoitus aiemmin tänään.
 

Karhunkulta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Skellefteå AIK
Hieno hankinta tepsiltä. Olen vilpittömästi onnellinen, enkä aio kertoa miten veloissa palloseura on ja miten Vaasan joukkueen talous on paljon paremmin hoidettu.

Tervetuloa takaisin mr. Pare!
 

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
Kova hankinta TPS:ltä heti hulinoiden alkuun. Paré on osoittanut kykynsä jo aiemmin Liigassa eli odotukset ovat varmasti tapissa.

Turkulaisilla on kyllä ollut kovat piipussa viime kauden fiaskon jälkeen, katsotaan mihin se riittää.
 
Suosikkijoukkue
Vaasan ylpeydet, punavalkoiset & Voittamaton Vaasa
se ja sama tekeekö Tepsi millin vai kolme tappiota..
Voin kertoa sulle, että niin se on yks ja sama Tepsillekin!

Itse kyllä diggaan Tepsin tämän kauden jengistä todella paljon ja toivon totta kait sille Länsi-rannikon jenginä menestystäkin. Vaikka ne aina kairaa isolla poralla meitä, niin on mieluinen vastustaja. Ei todellakaan mikään Hajuton ja mauton, mitä suurin osa muista jengeistä.
 

Schröder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Augsburger Panther, Torpedo Nizhny Novgorod, JYP
Eiköhän tuolla Supercellillä pätäkkää riitä.
Olen kuullut, että supercell kuittaa tappiot suoraan HC TPS:n osakkeina. Mikäli pitää paikkansa hieno strategia saada seura täysin haltuun. Isolla rahalla pelaajia (Supercell lainaa rahaa TPS:lle) = turskaa = Supercellille lisää osakkeita, lainan rahallisen lyhennyksen sijaan.
 

Boulerice

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boogaard(R.I.P) ja Twist
Olen kuullut, että supercell kuittaa tappiot suoraan HC TPS:n osakkeina. Mikäli pitää paikkansa hieno strategia saada seura täysin haltuun. Isolla rahalla pelaajia (Supercell lainaa rahaa TPS:lle) = turskaa = Supercellille lisää osakkeita, lainan rahallisen lyhennyksen sijaan.

Mä väitän, että Turun palloseuran säätiö ei tule myymään enemmistöä Paanaselle ainakaan kohtuu hinnalla. Siellä pitäisi olla reilusti varaa tehdä tällä hetkellä kauppaa näin mutta enemmistöä ei tule saamaan.
 

1936

Jäsen
Suosikkijoukkue
1963 | 2021
Olen kuullut, että supercell kuittaa tappiot suoraan HC TPS:n osakkeina. Mikäli pitää paikkansa hieno strategia saada seura täysin haltuun. Isolla rahalla pelaajia (Supercell lainaa rahaa TPS:lle) = turskaa = Supercellille lisää osakkeita, lainan rahallisen lyhennyksen sijaan.

Tämä ei paljoa eroa siitä kun mm. Red Bull ostaa suoraan seuran. Mikäli tämä siis pitäisi paikkansa.
 

Kampitus

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Wild, Avalanche
Mua vähä huvittaa nämä Tepsin konkurssi jutut. Saattaa hyvin olla mahdollista, että turskaa tulee, mutta että joku Paren hankinta olisi se naula arkkuun, en usko. Sieltä on ulos lähtenyt Mojizs ja Koskiranta ja sisään tullut Kaijomaa, Makkonen ja Malmivaara. Uskon että noilla liikkeillä ei juurikaan budjetti kasva. Nyt sitten tuli Pare, jollain 3kk lapulla. Mikäli siis talous sakkaa, se luultavasti olisi sakannut ilmankin Paren hankintaa, kovin merkittävästä summasta ei voi olla kyse. Juttujen mukaan tuohon on vielä saatu rahoitus ulkopuolelta.

Saattaa siis olla että pelaajabudjetti on myös tällä kaudella ylisuuri, mutta alkukaudesta se ei kyllä ole kovinkaan paljon, ainakaan vielä muuttunut. Siksi tuntuu melko oudolta että juuri nyt tullaan kertomaan kuinka rumasti turskaa tulee, liekö sillä syynsä että hankinnan ennalta arvioitu laatu on niin hyvä, että monia saattaa harmittaa?
 

Wizzö

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maximus Lindroth
Tepsihän ilmoitti jo ennen kauden alkua että tästä kaudesta tehdään ainakin puoli miljoonaa tappiota koska ei haluta lähteä liigaan vain osallistumaan.
 
Suosikkijoukkue
TPS
Tämä ei paljoa eroa siitä kun mm. Red Bull ostaa suoraan seuran. Mikäli tämä siis pitäisi paikkansa.
Pari kommenttia, vaikka meneekin OT.

- Supercell ei omista TPS:stä pinnaakaan, vaan TPS:n pääomistajina on Supercellin avainhenkilöt ja entiset pääomistajat Paananen ja Kodisoja.
- TPS on viime kauden jäätävän kahden miljoonan euron tappion jälkeen lähes velaton seura (muistaakseni pitkäaikaista velkaa on enää 50k€. Lähde tp 2014-2015). Tappiot kuitattiin lähes kokonaan kassasta. Miljoonan osakeanti tehtiin tämän alkaneen kauden investointien turvaamiseksi.

Silti olen helvetin huolissani liigaseurojen ja liiga-tuotteen tulevaisuudesta. Uskoisin, että Bluesin tarina ei jää viimeiseksi kaltaisekseen. Tämä nykyinen kehitys ja yhtälö (kulut kasvavat, tulot pienenevät) ei toimi TPS:ssä ja monessa muussakaan liigaseurassa. Kohta mennään KHL:n malliin, jolloin ilman "kummisetiä" ei voi selviytyä.
 
Viimeksi muokattu:

Masculine

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Saattaa hyvin olla mahdollista, että turskaa tulee, mutta että joku Paren hankinta olisi se naula arkkuun, en usko.

Muistanko minä nyt ihan omiani, mutta eikö kauteen lähdettäessä jo TPS:n toimarin (?) suulla sanottu, että tämäkin kausi tulisi tuottamaan jopa miljoonan tappiot? Tähän päälle on loukkaantumisten takia pitänyt hankkia jokunen ylimääräinen pelimies, niin saattaa olla taas aika lähelle tuo pari miljoonaa tältäkin kaudelta lopputuloksena.
 
Suosikkijoukkue
Vaasan ylpeydet, punavalkoiset & Voittamaton Vaasa
Tepsihän ilmoitti jo ennen kauden alkua että tästä kaudesta tehdään ainakin puoli miljoonaa tappiota koska ei haluta lähteä liigaan vain osallistumaan.
Tämä on loistava asenne..... Kunhan vaan on paketti kasassa ja rahat, millä mällätä. :)
 

Eikka86

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Tämä on loistava asenne..... Kunhan vaan on paketti kasassa ja rahat, millä mällätä. :)

Urheiluliiketoiminta edes liigassa ei ole kummoista bisnestä ja pääsääntöisesti omistajat ei odota varsinaista tuloa omistuksistaan. Sitten on muutamia pääomistajia, jotka haluaa omistaa/tukea paikallista seuraa.

Jos joku haluaa laittaa rahojansa liigajoukkueen pyörittämiseen (ja pinkka on kunnossa) uskottavalla pelaajabudjetilla, en näe tätä sen kummallisempana harrastuksena kuin keilailu tai moottoripyöräily. Mikäli tämmöinen henkilö aikanaan poistuu toiminnasta, seuran tulee vaina sopeutua tilanteeseen ja varsinkin TPS tilanteessa tämä ei ole mikään kummoinen temppu.
 

Boulerice

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boogaard(R.I.P) ja Twist
Muistanko minä nyt ihan omiani, mutta eikö kauteen lähdettäessä jo TPS:n toimarin (?) suulla sanottu, että tämäkin kausi tulisi tuottamaan jopa miljoonan tappiot? Tähän päälle on loukkaantumisten takia pitänyt hankkia jokunen ylimääräinen pelimies, niin saattaa olla taas aika lähelle tuo pari miljoonaa tältäkin kaudelta lopputuloksena.

Tekee tappiota, mutta mitä väliä niin kauan kun joku kuittaa. Vähän niin kuin jokereillakin.
 

Tepi#45

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Aleksi Salonen pelasi tänään viimeisen pelinsä JYPissä. Omasta pyynnöstään hakee peliaikaa ja kehitystä toisessa seurassa. Siirto on varma, mutta minne, ei vielä tiedossa.

Harmi, olisin halunnut Sählän jatkavan JYPissä ja isompaa ruutua ensi kaudelle. Mutta helppo tämä on ymmärtää Salosen oman uran kannalta. Joku saa hyvässä kehitysvaiheessa olevan pakin itselleen.
 
Viimeksi muokattu:

JYP#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyyni Kari & Klassikkopaidat
Jaahas, Tappara ryöstää sitten kaikki meidän nuoret pakit.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös