Liigan varmistuneet siirrot

  • 4 254 043
  • 9 611

mustaoranssi

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Kuka tuota TPS:in turskan tekoa makselee? En ole niin paljon TPS:ä seurannut Että tietäisin kenen rahamiesten leikkikenttä.
 

Starbuck

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Kuka tuota TPS:in turskan tekoa makselee? En ole niin paljon TPS:ä seurannut Että tietäisin kenen rahamiesten leikkikenttä.

Turskaa tehdään sitä varten, että saadaan Supercellille enemmän osakkeita. Näin ainakin itse olen asian sisäistänyt ja varmaan he sen turskan myös kuittaavat.
 

Starbuck

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Eikös tämä ole palstamutuilua (lue: ei kannata kaikkea uskoa), vai onko sulla parempaa tietoa asiasta?

Mitä parempaa tietoa tarvitset? Tämähän on nähty jo. Turpaan tuli 2 miljoonaa euroa => suoritettiin osakeanti => Supercell kuittasi lähes kaikki osakkeet. En tiedä onko siellä tahalleen tehty sitä tappiota, mutta aika suurelta toi 2 miljoonaa kuulostaa seuralle, jonka pelaajabudjetti oli 2,4 miljoonaa euroa viime kaudella. Siis eihän tossa kukaan voi tehdä 2 miljoonan tappioita ellei siihen pyritä.
 

Starbuck

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Faktaa pöytään tai vähän luotettavampia lähteitä.

Osakeannissa lähteenä HC TPS:n nettisivut ja noissa talousluvuissa Taloussanomat. Voiko tosiaan olla niin ammattimaiset tekijät töissä, että 2,4 miljoonan satsauksella saadaan 2,2 miljoonan tappiot? Täytyy nyt muistaa, että yleisöä kävi ihan hyvin, TV-sopimuksesta tulee päälle 900 000 euroa ja kai ne parkkimaksutkin jotain kattaa (1 parkkilippu 5 euroa ja ainakin "tuhat" autoa per peli pihassa). Tähän lisätään kaikki muut tulot esim. fanituotteet. Kausikortteja myytiin n. 2000?

Jos haluat vieläkin kyseenalaistaa, voit ilmeisesti selittää miten 2,4 miljoonan pelaajabudjetilla voidaan tehkä 2,2 miljoonan euron tappiot yhden kauden aikana Liigassa? Mun lyhyen matikan taidoilla ei kyllä ainakaan avaudu. Ehkä Elomo otti 500k:n liksaa ton parin kuukauden ajan.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Jos haluat vieläkin kyseenalaistaa, voit ilmeisesti selittää miten 2,4 miljoonan pelaajabudjetilla voidaan tehkä 2,2 miljoonan euron tappiot yhden kauden aikana Liigassa? Mun lyhyen matikan taidoilla ei kyllä ainakaan avaudu. Ehkä Elomo otti 500k:n liksaa ton parin kuukauden ajan.
Ehkä pelaajabudjetti ei loppujen lopuksi ollutkaan 2,4 miljoonaa?
 

Nagsus

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Mitä parempaa tietoa tarvitset? Tämähän on nähty jo. Turpaan tuli 2 miljoonaa euroa => suoritettiin osakeanti => Supercell kuittasi lähes kaikki osakkeet. En tiedä onko siellä tahalleen tehty sitä tappiota, mutta aika suurelta toi 2 miljoonaa kuulostaa seuralle, jonka pelaajabudjetti oli 2,4 miljoonaa euroa viime kaudella. Siis eihän tossa kukaan voi tehdä 2 miljoonan tappioita ellei siihen pyritä.
Eli seuralla menee rahaa ainoastaan pelaajien palkkoihin?
 

Mas@

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Lassi Etelätalo
Vanha kunnon TPS! <3 Karavaani kulkee ja koirat haukkuu. Näin kannattajana en jaksa ajatella joukkueen hintaa kun sen miehitys on noin mielenkiintoinen ja laadukas.
 

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
Ehkä pelaajabudjetti ei loppujen lopuksi ollutkaan 2,4 miljoonaa?
TPS kausi 2014-15

Pelaajapalkkiot (budjetoitu): 2.400.000,00EUR (lähde: Urheilusanomat kausiopas 2014-15, s.56)
Pelaajapalkkiot (toteutunut): 2.494.581,06EUR (lähde: HC TPS Turku Oy tilinpäätös 2014-15)
 

Starbuck

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Ehkä pelaajabudjetti ei loppujen lopuksi ollutkaan 2,4 miljoonaa?

Tämä on sitä mutua. Mojzis nosti sen varmasti 2,5 miljoonaan tullessaan ja sitten kun alkoi ukkoa liikkumaan ulos päin, se kaiken järjen mukaan laski tuon alapuolelle, koska palkkakustannukset siirtyvät pelaajan uudelle seuralle.

Eli seuralla menee rahaa ainoastaan pelaajien palkkoihin?

Tarkoitin, että TPS suhteessa panostaa eniten pelaajiin. Pelaajabudjetti on siis Tepsillä todella iso osa koko budjetista, kun verrataan muihin joukkueisiin Liigassa. Myös toi, että 4,7 miljoonan liikevaihdolla ollaan tehty 2,2 miljoonan tappiot, samaan aikaan kun viime kaudella korkeammalla liikevaihdolla oltiin tehty vähän yli 100 000 euroa voittoa, tuntuu jokseenkin eriskummalliselta.

No eipä mun tarvitse mitään selittää. Halusin vain tietää onko sulla oikeasti jotain tietoa asiasta, vai perustuiko tuo väite täällä jatkoajassa kirjotettuihin (mun mielestä ne oli musta tuntuu juttua) teksteihin. Sen verran off topiccia että voidaan mun puolesta jättää spekuloimatta miten ja miksi se turska on syntynyt.

Emmä tätä "tietoa" Jatkoajan kirjoituksiin perusta. Yksinkertaisesti maalaisjärkeen ja talousmatikkaan. Jatketaan tosiaan jossain muualla joskus, ei olla sanallakaan puhuttu varmistuneista siirroista.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Vanha kunnon TPS! <3 Karavaani kulkee ja koirat haukkuu. Näin kannattajana en jaksa ajatella joukkueen hintaa kun sen miehitys on noin mielenkiintoinen ja laadukas.
Minä olen erittäin onnellinen maksavana katsojana siitä, että Liigassa on kalliita ja sitä myötä laadukkaita ja mielenkiintoisia joukkueita. Minulla on peukut pystyssä TPS:n onnistumisen puolesta. Ymmärrän myös, ettei kaikkien kannattajien tarvitse olla kiinnostuneita seuran taloustilanteesta. Minua kuitenkin pikkaisen häiritsee ilmeinen ristiriita TPS:n todellisen ja ilmoitetun pelaajabudjetin välillä. Miksi ei voi olla ylpeästi iso ja rikas?
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
TPS kausi 2014-15

Pelaajapalkkiot (budjetoitu): 2.400.000,00EUR (lähde: Urheilusanomat kausiopas 2014-15, s.56)
Pelaajapalkkiot (toteutunut): 2.494.581,06EUR (lähde: HC TPS Turku Oy tilinpäätös 2014-15)
Paljonkohan tuo muuten olisi ollut ilman tyhjennysmyyntiä? Eikös TPS:llä ole muuten tapana, jottei pelaajien rahastointeja lasketa pelaajabudjettiin?
 
Suosikkijoukkue
SaiPa, Ketterä, Bunch of Jerks
Turskaa tehdään sitä varten, että saadaan Supercellille enemmän osakkeita. Näin ainakin itse olen asian sisäistänyt ja varmaan he sen turskan myös kuittaavat.

Ei nyt kuulu tämän otsikon alle, mutta vähän voisi laittaa faktoja kohdalleen. Supercellistä omistavat enemmistön japanilaiset GungHo Online Entertainment ja Softbank, jotka eivät taatusti laita jeniäkään suomalaisen urheiluseuran omistamiseen. Se on sitten kokonaan toinen asia mitä Supercellin entiset omistajat tekevät omilla, osakkeiden myyntihinnasta verojen jälkeen pankkitilille jääneillä rahoillaan.

Se on toki TPS:n otteista näkynyt koko vuoden ajan että rahasta ei ole pulaa, ja virallisen pelaajabudjetin sivussa on muita rahoituslähteitä.

Ja sorry off topicista.
 
Suosikkijoukkue
TPS
TPS kausi 2014-15

Pelaajapalkkiot (budjetoitu): 2.400.000,00EUR (lähde: Urheilusanomat kausiopas 2014-15, s.56)
Pelaajapalkkiot (toteutunut): 2.494.581,06EUR (lähde: HC TPS Turku Oy tilinpäätös 2014-15)

Jep. Toki, tuohon toteutuneeseen vaikutti pelaajien poistomyynti, joka Eskolan suulla paikkasi muistaakseni n. 300k€ alaspäin. Kaiken kaikkiaan henkilöstökulut olivat 3,7miljoonaa, joten kyllä siellä potkitut ja jääneet koutsit ovat omansa ottaneet.

Pahoitteluni OT:sta.
 
Suosikkijoukkue
TPS
Ei nyt kuulu tämän otsikon alle, mutta vähän voisi laittaa faktoja kohdalleen. Supercellistä omistavat enemmistön japanilaiset GungHo Online Entertainment ja Softbank, jotka eivät taatusti laita jeniäkään suomalaisen urheiluseuran omistamiseen. Se on sitten kokonaan toinen asia mitä Supercellin entiset omistajat tekevät omilla, osakkeiden myyntihinnasta verojen jälkeen pankkitilille jääneillä rahoillaan tekevät.

Se on toki TPS:n otteista näkynyt koko vuoden ajan että rahasta ei ole pulaa, ja virallisen pelaajabudjetin sivussa on muita rahoituslähteitä.

Ja sorry off topicista.

Jatkan OT:ta. Supercellillä ei tosiaan ole ainuttakaan osaketta Tepsistä, vaan yksityishenkilöt Paananen/Kodisoja ovat Tepsin suurimpia omistajia. Heillä on myös kohtalainen rooli Supercellin tarinassa sekä veronmaksajana Suomessa ;)
 

Jonde

Jäsen
Suosikkijoukkue
HC TPS
Ei nyt kuulu tämän otsikon alle, mutta vähän voisi laittaa faktoja kohdalleen. Supercellistä omistavat enemmistön japanilaiset GungHo Online Entertainment ja Softbank, jotka eivät taatusti laita jeniäkään suomalaisen urheiluseuran omistamiseen. Se on sitten kokonaan toinen asia mitä Supercellin entiset omistajat tekevät omilla, osakkeiden myyntihinnasta verojen jälkeen pankkitilille jääneillä rahoillaan.

Se on toki TPS:n otteista näkynyt koko vuoden ajan että rahasta ei ole pulaa, ja virallisen pelaajabudjetin sivussa on muita rahoituslähteitä.

Ja sorry off topicista.

Lisäksi Kodisojalle ja Paanaselle jäi kaupan jälkeenkin vielä 7,5 prosentin osuus Supercellistä. Molemmille siis. En tiedä sitten, että ovatko myöhemmin myyneet loputkin omistuksensa pois. Eli eivät välttämättä ole vielä entisiä omistajia :)
 

Yuppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team, Україна
Pakko kyllä diggailla tuota palloseuran toimintaa. Tuskin on vuorokauttakaan kulunut Vahalahden shokkiohareista (ja Nummelinin disinformoinnista), niin seura lepyttää kannattajiaan Malli Olmivaaran kaappaamisella ja vielä todennäköisesti asevelihintaan (kunhan nyt eivät olisi espoon poikia kauheasti kusettaneet)! Jos siinä nyt kellään edes mitään harmistusta oli niin nyt kaikki on ainakin pois pyyhitty.

Juuri näin seuran pitää toimia, tuanoi.
 

septi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Juuri näin seuran pitää toimia, tuanoi.

Kerrotko vielä miten puolustuksen vahvistaminen tällä kaudella liittyy siihen ettei TPS ikonia saatu palaamaan hyökkäykseen ensi kaudeksi? Tuanoini.

Ei sillä, hymyillen tätä teikäläisen itkua on tullut luettua tuolta otteluketjuista lähtien. Jatka samaa rataa!
 

Yuppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team, Україна
Kerrotko vielä miten puolustuksen vahvistaminen tällä kaudella liittyy siihen ettei TPS ikonia saatu palaamaan hyökkäykseen ensi kaudeksi? Tuanoini.

Ei sillä, hymyillen tätä teikäläisen itkua on tullut luettua tuolta otteluketjuista lähtien. Jatka samaa rataa!

No ei sillä nyt väliä onko hyökkääjä tai puolustaja tai onko täksi vai ensi kaudeksi. Tärkeintä on, että on jotain tiedotettavaa. Puolustuksen vahvistamisesta sitten voidaan olla kaikenlaista mieltä, mutta se on jo toinen juttu se.

Ei mulla ole mitään syytä itkeä oikein mistään palloseuraan liittyvästä, ennemmin päinvastoin. Aikaisintaan lauantain jälkeen voi olla, mutta sitäkin epäilen kyllä todella vahvasti.
 

muuttohaukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport, Wasa Royals
Aleksi Rekonen Sportista Kärppiin paikkaamaan loukkaantuneita Junttilaa ja Pirnestä marraskuun maajoukkuetaukoon saakka. En ole juuri hänestä kuullut tai häntä nähnyt pelaavan. Minkälainen pelaaja kyseessä?

Asennepelaaja, ei järin fyysinen, ei tuo liikaa osaamista hyökkäykseen. Mielestäni pelaaja, joka ei yksinään nosta minkään ketjun pelaamista uudelle tasolle, mutta ei myöskään riko sitä. Käyttökelpoinen alivoimalla. Hienoa jos Rekoselle löytyy vastuuta huippuorganisaatiosta. Saattaa jopa oppia jotain uusia temppuja.
 
Suosikkijoukkue
Vaasan ylpeydet, punavalkoiset & Voittamaton Vaasa
Aleksi Rekonen Sportista Kärppiin paikkaamaan loukkaantuneita Junttilaa ja Pirnestä marraskuun maajoukkuetaukoon saakka. En ole juuri hänestä kuullut tai häntä nähnyt pelaavan. Minkälainen pelaaja kyseessä?

No ainakin varmuudella lähes ilmainen. Sellanen ihan kiva pörrääjä ja voittaa joskus jonkun aloituksenkin, mutta on siis puhdasverinen sentteri, ei laituri.
Hieman kyllä ihmettelen tätä lainaa, koska eiköhän Hokista olisi löytynyt joku ihan vastaavakin. Itse olisin ehdottomasti napannut Hokista Kristofin mielummin, kuin Rekosen Sportista.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös