Liigan varmistuneet siirrot

  • 4 254 779
  • 9 611

wunderveba

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Saapa nähdä riittääkö Kubalikilla liike Liigaan, kun luistelu mainitaan hänen suurimmaksi heikkoukseksi monessa lähteessä. Onkohan viime kaudelta vielä joku loukkaantuminenkin alla, kun on noin vähän pelejä?
 
24-vuotias tshekkilaituri Tomas Kubalik (188cm / 95kg) siirtyy KalPan riveihin vuoden mittaisella sopimuksella (sisältää option syksylle mikäli Kasperi Kapanen palaa KalPaan). Pelasi kuluneella kaudella HC Lev Prahassa yht. 19 peliä tehoin 2+1=3 (-1, 10 PIM). P-Amerikasta kokemusta NHL:stä (12. 1+3=4), AHL:stä (190. 49+50=99) ja QMJHL:stä (58. 33+42=75).


Tarkoittaako tuo, että Kubalik lähtee muualle jos Kapanen palaa NHL:stä takaisin Kuopioon? Onko Kubalik sitten budjetin ulkopuolinen hankinta vai kuinka on asian laita?
 

Tähtipakki

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tarkoittaako tuo, että Kubalik lähtee muualle jos Kapanen palaa NHL:stä takaisin Kuopioon? Onko Kubalik sitten budjetin ulkopuolinen hankinta vai kuinka on asian laita?

Ilmeisesti KalPalla on optio sopimuksen purkuun, jos Kapanen palaa KalPa-paitaan.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Todella kova hankinta! Hienoa, että tällaiset pelaajat valitsevat SM-Liigan Venäjän liigan sijaan.
 

-Kantor-

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Huoh. En jaksa ymmärtää miksi tätä puolin ja toisin tapahtuvaa jatkuvaa provoamista on jatkettava? Vituttavaa luettavaa. Hieno hankinta HIFK:lta, onnea!

En kyllä havainnut tuossa lainaamassasi pätkässä mitään provoamista. Sehän on nimenomaan Liigalle kova juttu, että tänne saadaan tämän tason pelimiehiä, sillä yleensähän ne karkaavat Venäjälle.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Nimimerkin historian tuntien viittaukset "Venäjän liigaan" ovat provoja. Enemmän kyllä kuitenkin tarkoitin tämän ihan yleisenä kommenttina, eikö vaan voitais elää sulassa sovussa keskenämme? Provosoijia ja provosoituvia löytyy joka leiristä ja ainakin minulla tämä ees-taas - jankkaaminen on laskenut lukunautintoa todella paljon.

Eikö olisi siis parempi antaa vaan noiden kirjoitusten olla eikä ainakaan itse alkaa jankkaamaan asiasta, varsinkin kun ainakaan minä en edes huomannut tuossa kirjoituksessa minkäänlaista provoa.
 

wunderveba

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Jälleen kovan luokan paluumuuttaja Liigaan. Uskon kuitenkin, että Mäenpään näytöillä löytyy pelipaikka kesken kauden vielä KHL:stä. Ei näe Joulua Liigassa.
 

#76Sally

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Tuukka Mäkelä HIFK:sta tryoutille Italiaan Val Pusterian joukkueeseen. Eikös Mäkelän uran pitänyt olla jo ohi?

Tämähän oli yllätys! Itsekin olin siinä uskossa, että Mäkelä on lopettanut uransa. Eikö todellakaan millään Liiga joukkueella ole tarvetta Mäkelän kaltaiselle maalinedustanputsaajalle?

Ottaisin edelleen Kerhoon takaisin milloin tahansa mutta turhaa haaveiluahan tämä on.
 

Saskatoon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bruins, Wild, HIFK, Hyvinkään Tahko
Tämähän oli yllätys! Itsekin olin siinä uskossa, että Mäkelä on lopettanut uransa. Eikö todellakaan millään Liiga joukkueella ole tarvetta Mäkelän kaltaiselle maalinedustanputsaajalle?

Ottaisin edelleen Kerhoon takaisin milloin tahansa mutta turhaa haaveiluahan tämä on.

Itse olen siinä käsityksessä, että Mäkelä sai tarjouksen molemmilta Ässiltä ja HIFK:lta, mutta torjui ne. Olen myös siinä käsityksessä, että Mäkelän aiemmat ulkomaanreissut koskivat jotain koulutusta (lentäjä tms), jolloin tämä olisi lähinnä pelailua työn ohella ja ettei Mäkelä enää halua pelata lätkää enää päätyönään. Varaan toki oikeuden olla väärässä.
 

aquanqua

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jos suurin intohimo pelata huipulla on hiipunut, niin ihan ymmärrettävää, että uusi "seikkailu" Alppimaisemissa päihittää liigajyrän arjen syksyisessä ja talvisessa Suomessa.
 

Renegade

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Diego Padres
Tsemppiä Tuukalle Italiaan. Bolzanon äsken nähneenä voin sanoa, että surullinen taso on joissain joukkueissa Italiassa. Tuukka mahtuisi edelleen kotimaisen liigan kärkikuusikkoon mielestäni, poislukien ehkä Kärppiin.
 

Saskatoon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bruins, Wild, HIFK, Hyvinkään Tahko
Tsemppiä Tuukalle Italiaan. Bolzanon äsken nähneenä voin sanoa, että surullinen taso on joissain joukkueissa Italiassa. Tuukka mahtuisi edelleen kotimaisen liigan kärkikuusikkoon mielestäni, poislukien ehkä Kärppiin.

Hieman OT, mutta Bolzano pelaa itseasiassa tuossa Itävallan liigassa (EBEL) ja voittikin sen mestaruuden viime kaudella. Kuitenkin kärsinyt taloudellisista ongelmista ja joukkueen kokoaminen nyt vain on aivan vaiheessa ja oliko jopa vasta kokoontunut ekaa kertaa tällä kaudella viime viikon alussa. Toisaalta Italian liigan taso varmaan mikään kauhean paljon parempi kuin Bolzanon nykykunto.
 
Suosikkijoukkue
Seksi-Lasse
Aiemmin Ilvestä edustanut Ville Korhonen Bluesiin kaudeksi 2014-15. Sopimus sisältää try outin.
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös