Liigan valmentajaruletti

  • 1 277 995
  • 5 027

Mortal

Jäsen
Suosikkijoukkue
ILVES
Klikkihuoraus kostautuu aina.
Osumatarkkuus on hyvää, mutta kannattaako näillä klikkihuorauksilla syödä sivuston luotettavuutta.

Mitä tulee itse aiheeseen, niin Tapolan päivät lienevät yhä luetut.
 

Warrington

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Voi herra isä näitä uutisankkoja, meni uskottavuus Jatkoaikaankin kun ''meidän tietojen mukaan K.Kivi sopimukseen Tapparan kanssa'' tms. Mitä jos odotettaisiin sitä the tiedotetta eikä ruveta hatusta heittelemään, Suomalainen journalismi feat klikki huoraus...
 

Rafael

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Bristol City
Kuka saatana tuosta Kivi- uutisesta oli vastuussa? Nyt Tappara antoi aiheesta virallisen tiedotteen, jossa tuo kiellettiin. Jatkoaika reagoikoon asiaan. Tapparalta toivoisin helvetin nopeaa toimintaa tässä tai tilanteen rauhoittavaa ulostuloa Tapolan loppukauden työrauhasta.
 

tombraider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Saakos toimittajatkin jäähyjä? Jos vittu tää on ankka, niin äkkiä selitys palstalle. Huhut on huhuja ja faktat on faktoja. Päättäkäät vitun aasit, että kummassa mediassa seisotte. Vittu te ootte paskoja, jos tämän munaatte. Onko Tapparalla edes varaa Kiveen?
 

Mane

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves
Miika Arponenhan oli tuon viime vuoden virheellisen Männikkö-uutisenkin takana. Silloin oli ilmeisesti eri lähteet, jotka pettivät.
 

wunderveba

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Arposeltahan näitä hutikuteja on tullut aiemminkin. Kalliiksi tulee Jatkoajan uskottavuudelle yhden toimittajan töhöilyt.

Miika Arponenhan oli tuon viime vuoden virheellisen Männikkö-uutisenkin takana. Silloin oli ilmeisesti eri lähteet, jotka pettivät.

Kertoi aikanaan myös Brad Moranin siirron Ilvekseen olevan varma.
 

Skeletor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, urheilullisesti avoin sarja
Arposen kaksi lähdettä ovat Palo-Pena ja Tapsu. Jatkuvasta huonosta työstä annetaan yleensä kenkää...
 

Mac^

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara & Suomi lajista riippumatta
Sama mies myös sanoi Sami Vatasen olevan tällä hetkellä parempi kuin Erik Karlsson. Alkaa tämän kaverin uskottavuus vähän ropista...
 

PTS

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Huonoa journalismia siis (ainakin näyttäisi tällä hetkellä siltä) mutta ainakin itselläni suurin pettymys kohdistuu itse asiaan. Olisikohan kuitenkin niin, että Kiven kohdalla on kyse ensi kaudesta.....Se että Leinonen ei suostu Ylelle kommentoimaan sitä, onko Tapola päävalmentaja vai ei, kertoo mielestäni jostain. Toki näyttäisi valitettavasti siltä, että Kivi ei ainakaan täksi kaudeksi tule, joten korvaaja on ilmeisesti joku muu. Tuleeko KK edes ensi kaudeksi, on sitten toinen asia. Huomista odotellessa.
 
Suosikkijoukkue
JYP, Suomen maajoukkueet
Sama mies myös sanoi Sami Vatasen olevan tällä hetkellä parempi kuin Erik Karlsson. Alkaa tämän kaverin uskottavuus vähän ropista...

Juuri tällä hetkellä Sami varmaan onkin Karlssonia kovempi.

Arposen tämän päiväiseen ulostuloon ei voi muuta sanoa, kuin laukesi väärään aikaan ja paikkaan.
 

HekeK

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jääkiekkojoukkue
Kolme asiaa.

1) Eikös Männikkö pelannut Ilveksessä viime kaudella? Siirtohan viivästyi Pelicansin yllättävän loukkaantumissuman takia. Ei siten lasketa hutiuutiseksi.

2) Brad Morania ei uutisoitu Jatkoajassa, vaan "varmana huhuna" (jännä termi muuten, mutta sopii tähän hyvin) Ilves-foorumilla.

3) Aika näyttää.
 

Mane

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves
Kolme asiaa.

1) Eikös Männikkö pelannut Ilveksessä viime kaudella? Siirtohan viivästyi Pelicansin yllättävän loukkaantumissuman takia. Ei siten lasketa hutiuutiseksi.


Allekirjoitetut siirrot eivät viivästy minkään loukkaantumissumien vuoksi --> siirtoa ei oltu tehty Jatkoajan uutisesta poiketen 28.1., vaan Jatkoaika jo totuttuunu tyyliinsä julkaisi Männikön viittä vailla valmiin siirron varmana, jotta pääsisi olemaan ensimmäinen siirrosta kertova (koska oikeat mediat, saati joukkueet itse, eivät voi julkaista varmana keskeneräisiä asioita), mutta tällä kertaa kalahti omaan nilkkaan, kun Pelicansin loukkaantumissuman vuoksi suunnitelmissa ollut siirto kariutui viime hetkellä.

http://www.jatkoaika.com/Uutiset/oikaisu-männikkö-pysyy-pelicansissa/154353

Se, että sama siirto toteutui pari viikkoa myöhemmin ei muuta sitä, että tuo ensimmäinen uutisointi oli täysin kiistattomasti ja journalistisesti todella tökerösti virheellinen, sillä tuo viime hetkellä kariutunut "varma sopimus" ei mitenkään sitonut Ilvestä ottamaan Männikköä myöhemmin joukkueeseensa, kun taas oikeasti tehtyyn siirtosopimukseen eivät Pelicansin loukkaantumishuolet olisi vaikuttaneet mitenkään. Aivan naurettavaa edes yrittää venkoilla asiasta pois perusteella: "ei ollut hutiuutinen, koska pelaaja joskus myöhemmin siirtyi joukkueeseen"
 

HekeK

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jääkiekkojoukkue
Allekirjoitetut siirrot eivät viivästy minkään loukkaantumissumien vuoksi --> siirtoa ei oltu tehty Jatkoajan uutisesta poiketen 28.1.

Uutisessa lukee, että "Miikka Männikkö palaa Ilvekseen."

Nähdäkseni näin myös kävi ja vieläpä samalla sesongilla.

Aikanaan Patrik Stefanin siirtouutinen uutisoitiin kuukautta (kuukausia?) etukäteen. En minä osannut siitäkään asiasta maitoja nostella. Pääasia että toteutui.

"Venkoilla pois"...voi nyt sanonko mikä? Minä en näitä uutisia tee, joten miksi minun tarvitsisi tästä irti venkoilla?

Edit: Päätoimittajan olisi kannattanut luottaa toimittajaan ja unohtaa tuo oikaisu-uutinen. Siis sikäli jos tuo oikaisu on päätoimittajan kautta mennyt.

Edit2: Siinä olen samaa mieltä, että allekirjoittamattomien diilien uutisoinnissaa on riskinsä. Joskus menee ohi. Jatkiksen tyyliin ei kuitenkaan kuulu huhujen uutisointi vrt. muut mediat.
 
Viimeksi muokattu:

Mane

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves
Pointti on, että uutisoinnin ei pitäisi olla mitään arvailua jossa voidaan todeta viikkoja myöhemmin toteutuvan siirron kohdalla (joka ei faktuaalisesti ollut toteutunut silloin, kun siirto ko. mediassa julkistettiin), että "ei ollut hutiuutinen". Tästähän on kyse tässä Männikkö-tapauksessa, eikä sitä muuta se, että siirto joskus paljon myöhemmin toteutui pelaajan pelattua vielä viikkoja vanhassa seurassaan (eli oltua kyseisen seuran sopimuspelaaja)

Varteenotettava media ei julkaise vähänkään epävarmoja tietoja varmoina, kuten Jatkoaika on jo jonkin aikaa tehnyt.
 

HekeK

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jääkiekkojoukkue
Varteenotettava media ei julkaise vähänkään epävarmoja tietoja varmoina, kuten Jatkoaika on jo jonkin aikaa tehnyt.

Tohon otin mun editissä kantaa ja tästä samaa mieltä.

Tuon Männikkö-uutisen olisi voinut muotoilla toisin. Vaikka tyyliin "Jatkoajan saamien tietojen mukaan Miikka Männikkö on siirtymässä" tai että "Pelicans ja Ilves neuvottelevat Männikön siirtymisestä".

Itse tiesin tuolloin, että siirrolle on totuuspohjaa. Tästä syystä en osannut ottaa tota perättömyytenä.
 
Viimeksi muokattu:

Vaughan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Varteenotettava media ei julkaise vähänkään epävarmoja tietoja varmoina, kuten Jatkoaika on jo jonkin aikaa tehnyt.
Tällöinhän mitään ei voitaisi julkaista ennen virallista lehdistötiedotetta? Ihan näin tiukkoja kriteerit eivät voi olla.

Yleinen journalistinen periaate taitaa olla, että tarvitaan kaksi toisistaan riippumatonta lähdettä, jotka kertovat saman asian. Sellainen tieto on luonnollisestikin vielä "vähän epävarma", mutta huomattavasti todennäköisempi kuin yksittäinen huhu.

Arponen taisi mainita haastattelussa, että lähteitä oli kaksi. Siitä, olivatko heidän tietonsa toisistaan riippumattomia, ei ole tietoa.

(Esim: jos toinen tietolähde on Tapparan sisäpiiriläisen perheenjäsen, ja toinen Karri Kiven, he ovat todennäköisesti toisistaan riippumattomia. Jos taas toinen tietolähde on Palo-Pena ja toinen Penan vieruskaveri, he eivät ole...)
 

C.S Kimmo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Vai voisikohan tähän asian kieltelyyn liittyä se, (ymmärsin näin Satakunnan Kansan uutisen rivien välistä) että Kiven on (mitä ilmeisimmin) pysyttävä veroteknisistä syistä Venäjällä tuohon uutisessa mainittuun tammikuun puoleen väliin?
Lämpimikseni kirjoittelen ja pohdiskelen...
 

Zamboni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Faktaa asiassa taitaa olla vain Kiven itsensä kertoma Suomesta poissaolopäivämäärä eli 15.1 asti. Jos Leinonen odottelee jonkun esisopimuksen kanssa tuonne saakka, niin tällä välillä Tappara pelaa 9 ottelua ja jäljellä on enää 20 peliä runkosarjaa. Tätä vauhtia saa Kivi aloittaa urakkansa jopa Sportin takaa. Joka tapauksessa playoff-startti alkanee sääleistä ja matka on astetta vaikeampi.

Mitäs sitten jos joulutauolla pelaajat pitävät vapauttavan rähinäsaunaehtoon ja tammikuussa peli kulkee? Mikki kertoo, että laitettiin Tapola ulos, kun tuli liian pitkä voittoputki. No eiköhän Kivi-kortti haudattaisi siinä kohtaa.

Kyllä Leinosella särmää näissä valmentajan savustuksissakin on. Tarina kertoo, että aikoinaan Mika Saarisen potkuhuhujen aikaan Mikki olisi käynyt kopissa suoraan kysymässä koko pelaajistolta, että ollaanko täällä muka valmentajaa vastaan. Vastauksena oli ollut pelkkää hiljaisuutta.
 

axe

Jäsen
Mua ihmetyttää se, että vaikka ne etukäteisuutisoinnit joskus pitävätkin paikkansa, niin miksi jääkiekosta elävän median pitää vaikeuttaa niiden toimijoiden tekemisiä, joiden tekemisistä se itse elää. Okei, joskus jonkun pelaajasopimuksen julkaisemattomuus voi olla vain sitä, että halutaan pitää kuukauden päästä iso tilaisuus jossa vedetään kaikki kerralla, jolloin ennenaikainen ejakulaatio ei aiheuta kuin jotain lievää närää. Mutta sitten on asioita, jotka jostain ihan oikeasta syystä (taloudellisista, moraalisista tms.) halutaan julki vasta tiettyyn aikaan, mutta ulkopuoliset tekijät eivät halua kunnioittaa niitä. Jos vittu tekisivät edes miljoonan sillä etuilullaan niin sen ymmärtäisi, mutta kun kyse on vaan siitä että päästään laittaan asian alle "eka!" niin onhan se nyt vaan järjettömän tyhmää purra ruokkivaa kättä.
 

HekeK

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jääkiekkojoukkue
Jos vittu tekisivät edes miljoonan sillä etuilullaan niin sen ymmärtäisi, mutta kun kyse on vaan siitä että päästään laittaan asian alle "eka!" niin onhan se nyt vaan järjettömän tyhmää purra ruokkivaa kättä.

Jäi vähän epäselväksi mitä tästä ruokkivan käden puremisesta lopulta seuraa. Aika vähän seuroilla on tehtävissä tämän asian suhteen.
 

Uuhis #97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Molomoton TPS, LA Kings, , Newcastle United
Niin, aika useinhan nuo vuodot tulevat pelaajien lähipiiristä, agenteilta yms ja seuroilla on aika vähän mahdollisuuksia ruveta mitenkään ainakaan rankomaan noista tai uhrata vähäisiä resursseja vuotojen selvittelyihin.
 

Gagarin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Jäi vähän epäselväksi mitä tästä ruokkivan käden puremisesta lopulta seuraa. Aika vähän seuroilla on tehtävissä tämän asian suhteen.

Kai tällä ruokkimisella viitataan tietoon ja henkilöiden saatavuuteen. Voi olla, että Jatkoajalla on jatkossa vaikeuksia haastattelujen ja kommenttien saamisessa Tapparasta. Tietty voi olla montaa mieltä siitä, onko tämmöinen rankaiseminen järkevää, mutta varmasti kirpaisee jonkin verran, jos lukijoiden kaipaamat isot haastikset jäävätkin tekemättä.

Itse asiasta epäilen vahvasti että on kyse juurikin esisopimuksesta siirtyä silloin kun se veroteknisesti on järkevää. Mut vaikuttaako kohu sitten itse asiaan, niinkin voi käydä.
 

axe

Jäsen
Kai tällä ruokkimisella viitataan tietoon ja henkilöiden saatavuuteen. Voi olla, että Jatkoajalla on jatkossa vaikeuksia haastattelujen ja kommenttien saamisessa Tapparasta. Tietty voi olla montaa mieltä siitä, onko tämmöinen rankaiseminen järkevää, mutta varmasti kirpaisee jonkin verran, jos lukijoiden kaipaamat isot haastikset jäävätkin tekemättä.

Itse asiasta epäilen vahvasti että on kyse juurikin esisopimuksesta siirtyä silloin kun se veroteknisesti on järkevää. Mut vaikuttaako kohu sitten itse asiaan, niinkin voi käydä.

Niin, puhun siis hyvin yleisesti, ei tähän erityispuheena olevaan keissiin tai edes mihinkään seuraan sidonnaisena. Se vaan on ylipäätään huomattavasti helpompi toimia millä tahansa alalla missä tahansa asiassa sellaisten ihmisten kanssa, jotka ovat sinua kohtaan myötämielisiä eivätkä pidä vihollisena.
 

HekeK

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jääkiekkojoukkue
Kai tällä ruokkimisella viitataan tietoon ja henkilöiden saatavuuteen. Voi olla, että Jatkoajalla on jatkossa vaikeuksia haastattelujen ja kommenttien saamisessa Tapparasta. Tietty voi olla montaa mieltä siitä, onko tämmöinen rankaiseminen järkevää, mutta varmasti kirpaisee jonkin verran, jos lukijoiden kaipaamat isot haastikset jäävätkin tekemättä.

Median ja urheiluseuran välinen suhde tarjoaa hyötyä molemmille osapuolille. Toinen osapuoli saa raapusteltua juttuja, joilla voi tehdä rahaa. Toinen osapuoli saa näkyvyyttä, jolla voi tehdä rahaa.

Tuollainen yhden median boikotointi ei ole - kuten itsekin kirjoitit - kovinkaan järkevää. Eikä tuolla poisteta sitä ongelmaa, jonka kanssa Tappara on nyt joutunut painimaan. Jos sitä skooppia ei julkaise Jatkoaika, sen julkaisee sitten urheilulehtisuomikiekkomtv3. Olihan MTV3 jo herkällä korvalla Jalosen suuntaan. Vituiksihan se meni.

Itse asiasta epäilen vahvasti että on kyse juurikin esisopimuksesta siirtyä silloin kun se veroteknisesti on järkevää. Mut vaikuttaako kohu sitten itse asiaan, niinkin voi käydä.

Itse uskon myös, että jotain siellä taustalla on tai on ollut tekeillä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös