Liigan tilastokummajaiset ja erikoiset ennätykset

  • 1 436 508
  • 6 218

Ralph

Jäsen
Niinkin yllättävä sivusto kuin Eliteprospects.com osaa kertoa, että Henry Berger pelasi TPS:ssä SM-liigaa neljän ottelun verran kaudella 1986-87. Ei tehopisteitä noista otteluista.
 

Ribals

Jäsen
HPK:n pakki Matias Haarasella on painoa komeat 60 kilogrammaa. Siinä on melko kevyt kaveri, löytyykö ketään Liiga-historiasta jolla olisi vitosella alkava lukema? Teholukemissa Haarasella on komea +5, vaikka joukkue on kuraa, joten ei haittaa vaikka olisi kevyt kaveri.
Tuossa Ässät - HPK pelissä katsoinkin, että kukas tämä puolustaja on ja oli kyllä todella pienen kokoinen pakiksi. Hyvin pelasi, koostaan huolimatta!
 

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers
Joko on KalPalla ennätys maalintekemättömyydessä? Nyt on yli 231 min selostajan mukaan....

Ei toki virallinen ennätys, mutta:

Maaliton putki katkesi sitten ajassa 328.31 ja Lammassaari teki Liiga-KooKoon ensimmäisen maalin.

Eli KooKoo pelasi viime vuoden finaaleista tämän syksyn harjoituspeleihin viisi ja puoli matsia ilman osumia.
 

marras

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Mitkähän mahtaa olla suurin ja pienin torjuntamäärä maalivahdilla liigapelissä jos jätetään pleijaripelit laskuista?

Entä onkohan koskaan pelaajalle merkattu maali ilman, että hän on saanut siitä plusmerkintää jos ei yv-maaleja lasketa?

E: mikä on suurin tappioasema, josta on noustu suoraan voittoon? Entä sama, mutta jatkoajalla voittoon tai edes jatkoajalle?
 
Viimeksi muokattu:

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
E: mikä on suurin tappioasema, josta on noustu suoraan voittoon? Entä sama, mutta jatkoajalla voittoon tai edes jatkoajalle?
Olikohan joku IFK-Tappara jossa jompikumpi nousi 0-5-tilanteesta 6-5 - voittoon...
 

hcp27

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM-Liiga

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Ei muuten noussut voittoon, Tappara Johti peliä 0-6 toisen erän alussa. HIFK heräsi ja meni ohitse 7-6 tilanteeseen mutta joku Ruudun veljeksistä teki oman maalin vikalla minuutilla ja pelasti Tapparan nöyryytykseltä ja peli päättyi 7-7
Jaa. Se oli näinkin ylivoimainen matsi, mä muistin että 6 maalia ois ollut maksimi Kukas teki sitten ratkaisumaalin, IFK:n pelaaja vai?

E: Vai menikö tää vanhalla pistesysteemillä?
 

Noutolokku

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Kanen Pate ja Dominaattori
Jaa. Se oli näinkin ylivoimainen matsi, mä muistin että 6 maalia ois ollut maksimi Kukas teki sitten ratkaisumaalin, IFK:n pelaaja vai?

E: Vai menikö tää vanhalla pistesysteemillä?
Meni päätty 7-7. Kävipä vielä niin hienosti että 7-7 tasoituksen HIFK teki sit omiin tai ohjautui omiin. Ironista sinällään että nouset 6 maalin takaa vielä ohi ja sit omasta pelaajasta tulee 7-7 tasoitus. Hulluin kiekkomatsi mitä olen nähnyt. Vuosi taisi olla 2002 ja tuuri sattui että tuonne silloin päätyi.
Ps. Viimeisen tasoituksen teki Tuomo Ruutu :) ja lippuhinta oli 21euroa. Katsomoa en muista mutta istumassa silloin oltiin. Paljon lie hinnat siellä tätä nykyä?
 

vanukas

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Sebastian Ahon kiekkokoulu
Omasta mielestäni tilastokummajaiseksi voisi sanoa tämän päiväistä sarjataulukkoa. Kuusi viimeistä joukkuetta pisteen sisällä ja kautta on kuitenkin jo pelattu kohta neljäsosa.
 

Kennel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mitkähän mahtaa olla suurin ja pienin torjuntamäärä maalivahdilla liigapelissä jos jätetään pleijaripelit laskuista?

Jokeripelien osalta:
18.1.1972 Jokerit-Lukko 5-2 - Eero Holopainen (J) 7 torjuntaa
(Liigassa: 26.10.1995 Jokerit-TuTo 3-3 - Ari Sulander (J) 9 torjuntaa)

23.1.2000 Jokerit-HIFK 4-4 - Ari Ahonen (H) 65 torjuntaa, joista 1 jatkoajalla.

Koko Liigan tilastoja mulla ei ole.
 

Olkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen mestarit 20-21
Lukko - JYP ottelussa pelattiin tänään kolmanen erän lopussa tv-selostajan mukaan 9 min 10 sek ilman katkoja, jopa toinen mainoskatko jäi väliin.Minulle ei tule yhtä pitkää katkotonta pätkää missään ottelussa, mutta onko pisin jakso?
 

teemu73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Minulle ei tule yhtä pitkää katkotonta pätkää missään ottelussa, mutta onko pisin jakso?

Ei tule mieleen, mutta jatkokysymyksenä kiinnostaisi tietää, miten yleistä on se, että mainoskatko jää pitämättä kun katkoja ei tule. Ja toisaalta, mikä on myöhäisin aika erässä pidetylle mainoskatkolle? Onko osunut koskaan esim erän viimeiselle sekunnille? Entä miten lähekkäin toisiaan ovat osuneet erän 1. ja 2. mainoskatko?
 

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Lukko - JYP ottelussa pelattiin tänään kolmanen erän lopussa tv-selostajan mukaan 9 min 10 sek ilman katkoja, jopa toinen mainoskatko jäi väliin.Minulle ei tule yhtä pitkää katkotonta pätkää missään ottelussa, mutta onko pisin jakso?
Otteluketjuun kirjoitinkin aiheesta, että muistaakseni joskus 2000-luvun alussa TPS pelasi jossain tv-pelissään 1. erässä samanlaisen noin yhdeksän minuutin pätkän ilman katkoa. Noista sekunneista en sano mitään, voi olla että oli enemmän kuin Lukon ja JYPin matsissa, tai sitten vähemmän.
 

hcp27

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM-Liiga
Historiaa tavallaan tämäkin:
Norosen lähdön myötä Tapparassa ei ole yhtään NHL-ottelussa maalin tehnyttä pelaajaa.

Sillä harvoin maalivahdin lähtö tuohon tilastoon vaikuttaa.
 

Kaukosäädin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves 365
Eurohockey -sivuston mukaan TPS:n riveissä on ollut vähintään yksi Virta* -niminen pelaaja tai valmentaja joka vuosi kauden 1995-1996 jälkeen.

Tappara haastaa koko sukunimellä. Janne Ojanen pelasi Tapparassa 1998-2010 ja Marko Ojanen on ollut apuvalmentajana kaudesta 2010-2011 alkaen ja jatkaa edelleen.

Jannen -95 syntynyt poika pelaa Tapparan A:ssa joten saa nähdä pelaako Liigaa ennen kuin Marko Ojanen siirtyy muualle.
 

cornix

Jäsen
Reilu neljännes runkosarjaa takana Lukon osalta, eli 16 ottelun verran. Joukkue on päästänyt alivoimalla 4 maalia ja itse tehnyt saman verran vastustajan reppuun, tämä lienee melko epätavallista jo. Myös ylivoima on Lukolla liigan parasta sorttia.
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
JYPillä kyllä kumma tilasto menossa näin kauden alkuun. 16 peliä takana -> jokaisen pelin avausmaalin tehnyt on voittanut ottelun loppujenlopuksi. Ja vielä se että ei yhtään tasapeliä pelattuna.
 

Jyty

Jäsen
Suosikkijoukkue
käyttää lehväslukkoa logonaan.
Mitkähän mahtaa olla suurin ja pienin torjuntamäärä maalivahdilla liigapelissä jos jätetään pleijaripelit laskuista?
Tammikuussa 2008 Jokerit-Lukko päättyi kotijoukkueen vähämaaliseen voittoon, oliskos ollut 3-0. Lukon veskari Petri Vehanen torjui 26+17+19=62 kertaa.

Jussi Markkanen oli toisessa päässä ja hänkin torjui 24 kertaa, joten kokonaistorjuntamäärä oli 86 kertaa.
 

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
Mitkähän mahtaa olla suurin ja pienin torjuntamäärä maalivahdilla liigapelissä jos jätetään pleijaripelit laskuista?
Mun mielestäni näitä on kysytty aiemminkin - saattaisiko vastauksia löytyä Sekalaisia kysymyksiä jääkiekosta -ketjusta?

TPS:n osalta mä ainakin olettaisin, että Tuomo Karjalainen on pelannut "helpoimman" nollapelin.

29.01.2004 TPS-ÄSS 7- 0 (3-0,2-0,2-0) 7391

Torjunnat:
Tuomo Karjalainen, TPS 2+6+2=10

Mä olen melkoisen varma, että keskustelua maalivahtien torjuntamääristä löytyy linkittämästäni ketjusta.
 

Noutolokku

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Kanen Pate ja Dominaattori
Mun mielestäni näitä on kysytty aiemminkin - saattaisiko vastauksia löytyä Sekalaisia kysymyksiä jääkiekosta -ketjusta?

TPS:n osalta mä ainakin olettaisin, että Tuomo Karjalainen on pelannut "helpoimman" nollapelin.

29.01.2004 TPS-ÄSS 7- 0 (3-0,2-0,2-0) 7391

Torjunnat:
Tuomo Karjalainen, TPS 2+6+2=10

Mä olen melkoisen varma, että keskustelua maalivahtien torjuntamääristä löytyy linkittämästäni ketjusta.
En tiedä onko dataa mutta semmonen tunne että KalPassa joku otti nollapelin 9torjunnalla. En väitä faktaksi
 

bebeto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Ylöjärven Ryhti
Tänään nähtiin taas varsin erikoinen episodi Turussa kun Lassilan tilalle vaihdettu Georgiev pelasi 4 minuuttia 20 sekuntia päästäen kaksi laukausta taakseen. Torjuntaprosentti 0.
 

karotenoidi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Canucks, PYRY
Toinen tilastokummajainen on se, että Tappara johtaa liigaa - ensimmäistä kertaa viiteen vuoteen. Tämä siis siitä huolimatta, että ollaan oltu runkosarjan päätteeksi kakkospaikalla jo kolmesti putkeen.
 

Kaukosäädin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves 365
Drew Stafford teki yön ottelussa maalin kahden eri maalivahdin taakse ja aikaa maalien välillä kului vain 3:43. Onkohan joku ohittanut kaksi eri maalivahtia nopeammassa ajassa? Ja kukaan tuskin on päässyt kolmen eri maalivahdin taakse tekemään maalia yhdessä ottelussa?

Tuosta NHL-puolen kysymyksestä tuli mieleen juuri viime kierros Liigasta, kun Tapparan Lajunen teki Tepsiä vastaan maalin ensin Lassilalle, sitten maaliin vaihdetulle Georgieville ja lopuksia kruunasi hattutemppunsa iskemällä kiekon maaliin takaisin vaihdetun Lassilan selän taakse.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös