Liigan siirtohuhut kaudelle 2016–2017

  • 1 840 485
  • 3 941

JPriest

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Kärpät julkaisee huomenna pelaajasopimuksen. Veljistä parempi tulee Kärppiin.
Jaa Travis Ganong siirty pelaan lätkää Ouluun.

Vai Aleksi Saarelan veli Simo Saarinen? Vai Esa Keskisen broidi Petri Koskinen, vai onko tämä Kristian Kuuselan broidi Jean Pierre?

Hei! se on Kallen oma broidi Reeti.
 
Viimeksi muokattu:

Mr. Smith

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Canucks
Ei kyllä mää veikkaan, että sieltä tulee Jere Karalahti. Paitsi, että Kallen osumatarkkuus tais olla puhdas nolla, joten jäänee Jerekin saapumatta.
 

Doug93

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Idänpään Toive, Romford Raiders
Lopettakaa jo ! Tuo alkaa olemaan täysin naurettavaa yhden nimimerkin kiusaamista..hävetkää !
 

HUMPPAJUGEND

Jäsen
Suosikkijoukkue
Uus-Lavolan Peli-Pojat
Lopettakaa jo ! Tuo alkaa olemaan täysin naurettavaa yhden nimimerkin kiusaamista..hävetkää !
Kieltämättä tämä saattaa aluksi vaikuttaa törkeältä henkilöön menevältä offensiivisuudelta, mutta sille on kauniisti sanottuna syynsä. Kuukaudesta toiseen samainen foorumitrolli kiertelee kärppäpalstalla kertomassa mitättömiä, täysin perusteettomia ja suoraan sanoen naurettavia "huhuja" eli todennäköisesti arpomalla tehtyjä veikkauksia satavarmoina tietoina. Lisäksi tietojeni mukaan kyseinen käyttäjä on hanakka lähtemään mukaan vetoihin ja olemaan lopulta maksamatta niistä pennin jeesusta. Eihän tuo takaisin huutelu nyt kovin kivaa ole, mutta tästä sanallisesta saastasta leijonanosa on itseaiheutettua ja ansaittua.
 

Doug93

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Idänpään Toive, Romford Raiders
Kieltämättä tämä saattaa aluksi vaikuttaa törkeältä henkilöön menevältä offensiivisuudelta, mutta sille on kauniisti sanottuna syynsä. Kuukaudesta toiseen samainen foorumitrolli kiertelee kärppäpalstalla kertomassa mitättömiä, täysin perusteettomia ja suoraan sanoen naurettavia "huhuja" eli todennäköisesti arpomalla tehtyjä veikkauksia satavarmoina tietoina. Lisäksi tietojeni mukaan kyseinen käyttäjä on hanakka lähtemään mukaan vetoihin ja olemaan lopulta maksamatta niistä pennin jeesusta. Eihän tuo takaisin huutelu nyt kovin kivaa ole, mutta tästä sanallisesta saastasta leijonanosa on itseaiheutettua ja ansaittua.
Olen jonkin verran perillä tästä.
Aina voi kuitenkin olla itse hieman fiksumpi, eikä alentua samalle tasolle ?
Täällä on sitä paitsi tietääkseni modet, jotka kieltoja määrää ja kirjoittajia ulos heittää.
 

Massimo 1897

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Olen jonkin verran perillä tästä.
Aina voi kuitenkin olla itse hieman fiksumpi, eikä alentua samalle tasolle ?
Täällä on sitä paitsi tietääkseni modet, jotka kieltoja määrää ja kirjoittajia ulos heittää.

Suomessa on myös poliisit mitkä yleensä hoitaa asioita, paitsi sillon kun eivät ole paikalla! Jeesustelua sanon minä!!
 
Kumpi on pahempi: älytön siirtohuhu jonka jokainen osaa arvata vitsiksi/liioitteluksi vai varmana tietona kerrottu, sinänsä uskottava mutuilu? Itse kallistun jälkimmäiseen.
 

#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Olen jonkin verran perillä tästä.
Aina voi kuitenkin olla itse hieman fiksumpi, eikä alentua samalle tasolle ?
Täällä on sitä paitsi tietääkseni modet, jotka kieltoja määrää ja kirjoittajia ulos heittää.
Tämän kesän varmoja Kärppä-sopimuksia ovat olleet ainakin Gagnon, Ramstedt, Sexton, Pesonen, T. Tarkki ja JMA. Tuomo Ruutukin taisi jo jossain kohtaa sovitella Kärppä-nuttua päälleen. Pari vuotta sitten Niskalankin Kärppä-sopimus oli julkistamista vaille valmis, mutta Lukko ehti viime metreillä väliin. Mikkolan paluun Kärppiin ja Ruohomaan @KalleS sen sijaan tiesi, joten ei kaveri ihan täyttä paskaa suolla.
 

FutureHockey

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS - #FreeFASlapsi
Kumpi on pahempi: älytön siirtohuhu jonka jokainen osaa arvata vitsiksi/liioitteluksi vai varmana tietona kerrottu, sinänsä uskottava mutuilu? Itse kallistun jälkimmäiseen.
Miten mutuilu voi olla "varmana tietona kerrottu"? Jos siis yleisessä tiedossa on, että se on mutuilua (musta tuntuu...) niin eikös se ole tällöin fantasiapohjaista haaveilua vailla varmuutta? Näin ainakin itse käsitän termin, voitte toki korjata jos olen väärässä.

KalleS:n älyttömät huhut:

"Kärpät julkistaa huomenna pelaajasopimuksen maailmanmestarin kanssa. Varmasta lähteestä kuultu." <- Mitään ei kuulu... Ja näitä on tullut useampia.

vs.

Randomkäyttäjä1245425 heittämä mutu:

"Mutu-tuntumalla heitän, että TPS hankkii vielä jonkun ennen kauden alkua"

Kyllä minä sanon, että ylempi vituttaa huomattavasti enemmän kun niitä tulee yhden kusisuoltajan tuutista jatkuvalla syötöllä.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Janne Pesonen meni kahden kuukauden pätkäsopimuksella Sveitsin Ambri-Biottaan, sopimuksessa optio loppukaudesta. Eniten kummastuttaa tuo pätkäsopimus, koska luulisi että saisi jo ihan suoran pahvin koko kauden ajaksi. En tiedä näistä verotuskuvioista ja siitä miten Pesonen on nyt Suomessa oleskellut, joten onko tässä mahdollisuudet siihen että pelaa kaksi kuukautta Sveitsissä ja siirtyy sitten loppukaudeksi Suomeen pelaamaan, mutta nauttii kevyempää verotusta?
 

#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Janne Pesonen meni kahden kuukauden pätkäsopimuksella Sveitsin Ambri-Biottaan, sopimuksessa optio loppukaudesta. Eniten kummastuttaa tuo pätkäsopimus, koska luulisi että saisi jo ihan suoran pahvin koko kauden ajaksi. En tiedä näistä verotuskuvioista ja siitä miten Pesonen on nyt Suomessa oleskellut, joten onko tässä mahdollisuudet siihen että pelaa kaksi kuukautta Sveitsissä ja siirtyy sitten loppukaudeksi Suomeen pelaamaan, mutta nauttii kevyempää verotusta?
Voihan se olla että pätkäsopimus tehtiin ulkomaalaiskiintiön takia. Ambrissa on nyt kirjoilla ainakin 9 ulkomaalaista (Pesosen lisäksi Chmel, Mäenpää, Berthon, D'Agostini, Emmerton, Hall, Kostner ja Hrabec) ja muistaakseni vain neljää tai viittä voi peluuttaa samanaikaisesti. Adam Hall on loukkaantuneena ja tulossa takaisin Lokakuun alussa, joten Pesonen saattaa olla Hallin stuntti.

Tosin nuoret Tshekit Chmel ja Hrabec pelaavat ensi kauden vuokralla NLB:ssa ja Berthon ja Kostner pelaavat Sveitsin lisenssin alla joten heitä ei lasketa ulkomaalaisiksi..
 
@FutureHockey siis tarkoitin varmana tietona luotettavasta lähteestä kerrottavaa huhua joka on oikeasti vain mutua.

Kaksi havainnollistavaa esimerkkiä:

KallesS:
- Ryan Lasch tulee Kärppiin ja suostui puolikkaaseen palkkaan Suikkasen ansioista

ei-KallesS:
- Kuulin tänään luotettavalta lähteeltä lähellä ylintä porrasta että Ryan Laschin kanssa sopimusneuvottelut kalkkiviivoilla.

Kallelle suututaan mut toiselta kysellään lisätietoja, molemmat saman mutun pohjalta heitetty. Esimerkiksi Kärppien kohdalla kaikki varmat tiedot tähän saakka ovat jälkeenpäin osoittautuneet mutuiluiksi.
 

Doug93

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Idänpään Toive, Romford Raiders
Niin..missä menee huhun raja. On olemassa eri tasoisia huhuja ja monenmoisia lähteitä..sitten on vielä toivomuslähde.
Jos tarpeeksi moni kertoo perättömän huhun, niin se alkaa ikään kuin elämään omaa elämäänsä, onko se silloin oikea huhu ?
Entä jos joku jekuttaa hölmöä..helppoa jos pysyy uskottavana.
Voisi helposti heittää huhuna, että KooKoo neuvottelee Norosen kanssa, tähän olisi helppo tarttua ? Noronen vapaana ja KooKoolla tarvetta. Tämä ei siis ole huhu, vaan esimerkki helposti " myytävästä " huhusta. Tämä voisi hyvinkin alkaa elämään omaa elämäänsä ja hetken kuluttua kukaan ei muistaisi, mistä se on edes alkunsa saanut. Olisiko tämä siis silloin huhu, vaikka laitoin sen täysin perättömänä huvikseni liikkeelle ?
Ilta Sanomat julkaisi Marttisen tulon Ilvekseen. Perätön huhuko ? ..oikein lehdessä julkaistu...tapahtumaan tämä asia ei kuitenkaan tule.
 
Viimeksi muokattu:

Mac^

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara & Suomi lajista riippumatta
Kallelle suututaan mut toiselta kysellään lisätietoja, molemmat saman mutun pohjalta heitetty. Esimerkiksi Kärppien kohdalla kaikki varmat tiedot tähän saakka ovat jälkeenpäin osoittautuneet mutuiluiksi.

Jos jengi ja pelaaja ovat sopimusneuvotteluissa, mutta sopimusta ei synny, on huhuilu siis mutuilua, vai?

Eikös Suikkanen tai joku maininnutkin, että Ohtamaata yritettiin, mutta KHL vei? Mielestäni huhu Ohtamaasta oli siten aiheellinen, vaikkei sopparia syntynytkään.

Kalle kertoo huhuja ja omia mutuiluja "varmoina tietoina", tyyliin huomenna julkaistaan sopimus. Siinä on pieni ero.
 
Eikös Suikkanen tai joku maininnutkin, että Ohtamaata yritettiin, mutta KHL vei?
Ei kukaan organisaatioon kuuluva ole tätä missään kertonut, tässäkin yksi niistä tapauksista jotka uskotaan totuutena koska joku täällä sanoi sen olevan totuus.

Tähän mennessä Lasch on ainoa jonka hankintayritystä on virallisesti kommentoitu.

Jos jengi ja pelaaja ovat sopimusneuvotteluissa, mutta sopimusta ei synny, on huhuilu siis mutuilua, vai?
Nolla-arvon tieto kun tällasta tilannetta ei yleensä joukkueen puolesta kommentoida. Helppohan se on muualle menneitä huhuilla ku kukaan ei tule näitä "neuvotteluja" virallisesti myöntämään, jolloin sitä huhuakaan ei varsinaisesti voida kumota. Pesonen piti jo kynää kädessä, mutta päätyi Sveitsiin, varma tieto.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös