Liigan siirtohuhut kaudelle 2015–2016

  • 1 799 636
  • 3 997

Hoitsu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Erikoista puhetta osalta täälläkin ketjussa. Pentikäinen on ihan päällikkö omassa päässään. Ei pena tule tekemään varmaankaan yli viittä pistettä kaudessa, mutta "maalivahdin auttaminen" on hänen roolinsa ja sen pena hoitaa. Laittaa itsensä likoon joka vaihdossa ja vetää joka ikisen tilanteen aivan täysiä ja hullun kiilto silmissä. Loistava puolustaan ja ihan hiton mukava tyyppi. Tulette tykkäämään kaverista, vaikka ehkä epäilyttääkin tällä hetkellä.

E. Ilves fanina voin sanoa, että kyllä harmittaa hänen lähtönsä.

Ei millään pahalla Kulpertto, mutta se miten olet kertonut mm. Moision "ylivertaisuudesta" ei kyllä anna juuri pontta tälle Pentikäisenkään kehumiselle :)
Voisihan se Atte yllättää, mutta niin voisi moni muukin. Tyhjä arpa jos minulta kysytään
 

Baloun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, sympatiat milloin kenellekkin
Ei millään pahalla Kulpertto, mutta se miten olet kertonut mm. Moision "ylivertaisuudesta" ei kyllä anna juuri pontta tälle Pentikäisenkään kehumiselle :)
Voisihan se Atte yllättää, mutta niin voisi moni muukin. Tyhjä arpa jos minulta kysytään
Ehkä Pentikäinen ylittää itsensä ja tekee peräti kaksi maalia ensi kaudella. Tosin Saroksen pitäisi käydä pelaamassa Liigassa ensi kaudella, jotta tämä onnistuisi.
 

Kulpertto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, St. Louis Blues, Patrik Moisio
Ei millään pahalla Kulpertto, mutta se miten olet kertonut mm. Moision "ylivertaisuudesta" ei kyllä anna juuri pontta tälle Pentikäisenkään kehumiselle :)
Voisihan se Atte yllättää, mutta niin voisi moni muukin. Tyhjä arpa jos minulta kysytään
Niinkun sanoin. Tulette tykkäämään, vaikka tällä hetkellä varmasti epäröitte. Ei mun tarvi enempää ottaa tähän kantaa, olen vilpittömästi tosissani ja tiedätte mistä puhun kun kausi pyörähtää käyntiin.
Ne tietää ketkä tietää ja ne ketkä ei tiedä, tietää ensi kaudella.

E, Atte Pentikäinen
Tuolta kantsii lukea hänestä mielipiteitä, kun kausi on ollut käynnissä. Se on kummallista, kun Penaa ollaan siirtämässä pois niin äänensävy vaihtuu negatiivisemmaksi hänestä.
Perusluuta jumalan armosta - YouTube ja hänestä tehty biisi, joka puhuu puolestaan.
 
Viimeksi muokattu:

sinikettu

Jäsen
Eipä tuo Arto Laatikainenkaan viime vuonna mihinkään joukkueeseen kelvannut. Tuli sitten Kärppiin ja vetäs loppukauden aikana 61 ottelussa 40 pistettä ja +30.
 

Aivan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Eipä tuo Arto Laatikainenkaan viime vuonna mihinkään joukkueeseen kelvannut. Tuli sitten Kärppiin ja vetäs loppukauden aikana 61 ottelussa 40 pistettä ja +30.

Siinä on muuten siniketulta aika mukava tilasto... Oikee tartti tarkasta mutta näinhän kävi. Hieno tarina oli Ladalle viime kausi.
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Eipä tuo Arto Laatikainenkaan viime vuonna mihinkään joukkueeseen kelvannut.
Korjataan sen verran että oishan toi Bluesissa ja ilmeisesti myös Tepsissä try-outin jälkeen haluttu pitää mutta palkkatarjoukset ei taas Ladalle kelvannut.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Niinkun sanoin. Tulette tykkäämään, vaikka tällä hetkellä varmasti epäröitte. Ei mun tarvi enempää ottaa tähän kantaa, olen vilpittömästi tosissani ja tiedätte mistä puhun kun kausi pyörähtää käyntiin.
Ne tietää ketkä tietää ja ne ketkä ei tiedä, tietää ensi kaudella.
Ymmärrän, jotta sinä olet ihastunut Patrik Moision ja Atte Pentikäisen tyylisiin taidoiltaaan kovin vajavaisiin pelaajiin. On kuitenkin aika paksua väittää tietävänsä, jotta Oulussa tullaan Atten heilumiseen ihastumaan. Olen seurannut kotimaista jääkiekkoa aivan tarpeeksi, jotta olen pystynyt muodostamaan käsityksen Atte Pentikäisestä. Heikkoudet ovat liikkumisessa, pelikäsityksessä ja kiekollisessa pelissä. Atte ottaa myös valtavasti jäähyjä, vaikka löystynyt tuomarilinja on helpottanut Atten pelaamista kovin. Atten vahvuudet ovat taas henkisellä puolella ja kokemuksessa, asenne on rautaa. Tämä onkin varmasti tärkein syy siihen, miksi Kärpät on miehen Ouluun halunnut. Halpa reservipakki, joka ei kiukustu, vaikka istuisi pelistä toiseen ylimääräisenä puolustajana penkin päässä. Kärpissähän kokoonpanoon merkattu seiskapakki ei normaalisti pelaa ollenkaan. Kovalla asenteella, mestaruuden kiilto silmissään ja 400 liigaottelun kokemuksella pystynee paikkaamaan loukkaantumisia. En kuitenkaan ole koskaan pitänyt näin yksipuolisista pelaajista ja olen pettynyt Pentikäisen hankintaan.
 

atsku

Jäsen
.. Oulussa tullaan Atten heilumiseen ihastumaan.. .. löystynyt tuomarilinja on helpottanut Atten pelaamista kovin. Atten vahvuudet ovat taas henkisellä puolella..
Offtopic, ei mitään kirjoitusta vastaan, mutta ärsyttää ihan pikkuisen, kun ei osata suomen kieltä. Atte=Aten, Antti=Antin, Mikko=Mikon, Seppo=Sepon jne.. Ei tässä muuta, toivottavasti huhut Spangin SaiPaan siirtymisestä toteutuvat ja mies näyttää taas oman tasonsa. Mies joutui viime kaudella pelaamaan täysin vääränlaisessa roolissa, mikä näkyi kentällä epävarmuutena. Spangin siirrossa SaiPaan jokainen osapuoli voittaisi.
 
Viimeksi muokattu:

Bronco

Jäsen
On kuitenkin aika paksua väittää tietävänsä, jotta Oulussa tullaan Atten heilumiseen ihastumaan.

Ihan yhtä paksua kuin nää hyvin mustavalkoiset analyysit Pentikäisen peliä koskien.

Ei Tuokkola olisi peluuttanut kyseistä herraa valtaosaa runkosarjasta (yhtä paljon pelejä kuin esimerkiksi ykkössentteri Laaksolla) sekä jatkopeleissä, mikäli hänen kykynsä pelata liigatasolla olisi niin rajoittunut kuin jotkut "jalattomasta Mestis-pakista" kirjoittavat (en tarkoita tällä McTorsoa) antavat ymmärtää. Ilveksellä oli kyllä reserviä tarpeeksi eli ei ollut kyse myöskään mistään pakkopeluuttamisesta.

Pentikäinen esitti vakuuttavia otteita varsinkin kevätkaudella, teki yhden kauden piste-ennätyksensä, piti tilastonsa niin runkosarjassa kuin jatkopeleissäkin plussalla ja otti nuoressa joukkueessa äärettömän tärkeää roolia yhdessä Tyrväisen kanssa. Jäähysaraketta rumentaa muutama isompi rangaistus, joista toisen pelikieltoa muistaakseni vielä lievennettiin kun oli niin älytön tilanne.

Ymmärrän, jos Oulussa on sen verran kokenut nippu ettei Pentikäisen kaltaista hengenluojaa / omien puolustajaa tarvita. Ymmärrän myös ennakkoasenteet hankintaa kohtaan. Niitä oli mullakin. Tapparan mieheksi leimautunut äijä loikkaa naapuriin kun muutakaan paikkaa ei ole tarjolla jne. Kävi kuitenkin ilmi, että Pentikäinen pystyi antamaan Ilveksessä kaikkensa joukkueen ja seuran puolesta, kuten kunnon ammattilaisen kuuluukin. Asenne tätä hankintaa kohtaan muuttui positiiviseksi.

Eiköhän Marjamäki tiedä mitä tekee, kun on oletettavasti Pentikäisen hyväksynyt tai jopa itse halunnut Kärppiin.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Ihan yhtä paksua kuin nää hyvin mustavalkoiset analyysit Pentikäisen peliä koskien..
No, enpä tiedä. Mielestäni on ymmärrettävää kertoa oma mielipiteensä jostakin pelaajasta. Sitä taas en pidä niin ymmärrettävänä, että väittää tietävänsä, että oululaiset tulevat pitämään Atte Pentikäisestä.

Ei Tuokkola olisi peluuttanut kyseistä herraa valtaosaa runkosarjasta (yhtä paljon pelejä kuin esimerkiksi ykkössentteri Laaksolla) sekä jatkopeleissä, mikäli hänen kykynsä pelata liigatasolla olisi niin rajoittunut kuin jotkut "jalattomasta Mestis-pakista" kirjoittavat (en tarkoita tällä McTorsoa) antavat ymmärtää. Ilveksellä oli kyllä reserviä tarpeeksi eli ei ollut kyse myöskään mistään pakkopeluuttamisesta..
Ilveksessä, joka muistaakseni sijoittui runkosarjassa kymmenenneksi, Atte oli varmasti tärkeä mies. Mestaruutta tavoittelevassa Oulun Kärpissä Atte on kuitenkin reservipelaaja. En ole ikinä pitänyt siitä, että Kärppiin hommataan reservipelaajiksi ei-paikallisia pelaajia.

Pentikäinen esitti vakuuttavia otteita varsinkin kevätkaudella, teki yhden kauden piste-ennätyksensä, piti tilastonsa niin runkosarjassa kuin jatkopeleissäkin plussalla ja otti nuoressa joukkueessa äärettömän tärkeää roolia yhdessä Tyrväisen kanssa. Jäähysaraketta rumentaa muutama isompi rangaistus, joista toisen pelikieltoa muistaakseni vielä lievennettiin kun oli niin älytön tilanne.
En halua kiistää Pentikäisen merkitystä Ilvekselle, enkä hänen ilmeisen hyviä otteitaan. Oliko hän jopa joukkueensa kapteenistossa? Minä näin Atten suorituksia, kun Ilves pelasi Kärppiä vastaan. Mielestäni hän oli samanlainen jäähyherkkä ja kädetön koohottaja kuin aiemminkin. Ehkäpä hän esitti aiempaa enemmän kukkoilua maalinedustalla. Minun näkemykseni on kuitenkin kovin suppea verrattuna ilvesläisten näkemyksiin, jotka ovat häntä viimeaikoina varmasti eniten seuranneet. Lähtökohtaisesti en kuitenkaan pidä häntä pelaajana, jota Kärpät olisi tarvinnut.

Ymmärrän, jos Oulussa on sen verran kokenut nippu ettei Pentikäisen kaltaista hengenluojaa / omien puolustajaa tarvita. Ymmärrän myös ennakkoasenteet hankintaa kohtaan. Niitä oli mullakin. Tapparan mieheksi leimautunut äijä loikkaa naapuriin kun muutakaan paikkaa ei ole tarjolla jne. Kävi kuitenkin ilmi, että Pentikäinen pystyi antamaan Ilveksessä kaikkensa joukkueen ja seuran puolesta, kuten kunnon ammattilaisen kuuluukin. Asenne tätä hankintaa kohtaan muuttui positiiviseksi.
Toivotaan, että Atte pystyy tekemään saman käännytystyön myös Oulussa.

Eiköhän Marjamäki tiedä mitä tekee, kun on oletettavasti Pentikäisen hyväksynyt tai jopa itse halunnut Kärppiin.
Tähän on hyvä uskoa. Kärpät oli viime kaudella vaikeuksissa useiden ulkomaalaisvahvistusten kanssa. Nyt asiaan on tehty korjausliike. Kärpillä oli viime kaudella vaikeuksia alivoimalla ja oman maalinedustalla varsinkin silloin, kun Kukkonen oli poissa. Nyt tähän on tehty korjausliike. Ymmärrettäviä korjausliikkeitä Marjamäeltä. Toivottavasti ne eivät olleet liian voimakkaita. Itse kannatan enemmän kultaista keskitietä.
 

Mas@

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Lassi Etelätalo
Kyllä kai Pentikäinen menee Kärpissä seiskapakkina pienellä peliajalla erittäin rikkovassa roolissa. Jos pystyy yhtään vähentämään jäähymääräänsä aiemmilta kausilta niin voi olla hyvä roolissaan. Olihan heillä Kari Haakanakin keikkahommissa kevätkauden kun voittivat mestaruuden (yhden niistä), olisiko ollut kaudella 2007-08. Ajatuksena Junnolla & Marjamäellä lienee se että Pentikäinen hoitaa pääasiassa rähinät ja Kukkonen keskittyy pelaamiseen.
 

Pika1

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
En halua kiistää Pentikäisen merkitystä Ilvekselle, enkä hänen ilmeisen hyviä otteitaan. Oliko hän jopa joukkueensa kapteenistossa? Minä näin Atten suorituksia, kun Ilves pelasi Kärppiä vastaan. Mielestäni hän oli samanlainen jäähyherkkä ja kädetön koohottaja kuin aiemminkin. Ehkäpä hän esitti aiempaa enemmän kukkoilua maalinedustalla. Minun näkemykseni on kuitenkin kovin suppea verrattuna ilvesläisten näkemyksiin, jotka ovat häntä viimeaikoina varmasti eniten seuranneet. Lähtökohtaisesti en kuitenkaan pidä häntä pelaajana, jota Kärpät olisi tarvinnut.

On sulla erikoinen muisti. Ettei vaan ennakkoluulot haittaisi muistijälkeä?
Atte otti neljässä Kärpät-Ilves ottelussa 2x 2min. jäähyt, joista toinen oli Donskoin kanssa väkivaltaisuudesta ja toinen estämisestä
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
On sulla erikoinen muisti. Ettei vaan ennakkoluulot haittaisi muistijälkeä?
Atte otti neljässä Kärpät-Ilves ottelussa 2x 2min. jäähyt, joista toinen oli Donskoin kanssa väkivaltaisuudesta ja toinen estämisestä
Niin, en tiedä, mistä ne ennakkoluuloni sitten tulisivat? Ehkä katsomistani peleistä? Jäähyherkkyys oli varmaankin sanavalintana huono, sillä ilmeinen väärinkäsityksen vaara oli olemassa. Pentikäinen pelaa koko ajan sääntöjen rajamailla. Minun mielestäni hän hän rikkoo kovin paljon ja siitä syystä on alati vaara, että hän saa jäähyn. Tätä tarkoitin jäähyherkkyydellä. Sinusta Pentikäinen sitten ei ole jäähyherkkä?
 

kananlento

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Pittsburgh Penguins, ManU, NP Ice Hawks
Nimimerkki Broncon kanssa täsmälleen samaa mieltä. Jos niinkin Tappara-taustainen pelaaja kuin Pentikäinen pääsee fanien suosioon, niin ihan turha kaveri ei ole kyseessä. Todellinen joukkuepelaaja, tsemppaaja ja omien puolustaja. Samalla hoitaa peruspakin ihan sujuvasti. Ei se Kärpätkään nyt niin ylivoimainen tähän liigaan ole, että säälipleijarijoukkueen runkopakki olisi ihan hyödytön turhake. Ja tuskin Marjamäki ihan ketä tahansa sinne kelpuuttaisikaan.

Veikkaisin, että iso osa mieheen Oulussa tykästyy. Ei todellakaan mikään ykkösparin pelaaja, mutta eiköhän kaikki realiteetit kuitenkin ymmärrä. Atte tuo joukkueeseen paljon vaikka iso osa ei kaukalossa näykään. Toki aina on vastustajia, mutta monella (kuten nimimerkillä McTorso) ennakkoluulot sumentavat arvioita, mutta niin se kai tällaisten pelaajien kanssa aina menee. Itse en olisi ikimaailmassa halunnut jotain Pentikäistä Ilvekseen, mutta kyllä takki no kääntynyt Ilves-aikana. Harmi ettei jatka Tampereella.

E: Ei Pentikäinen siis mikään jumalasta seuraava ole, kuten tästäkin viestistä voisi melkein lukea mutta lähinnä maineensa vanki. Hieno mies ja joukkuepelaaja, joka on löytänyt pelityylin jolla pärjää liigassa. Turhempiakin pelaajia tässä sarjassa pelaa.
 
Viimeksi muokattu:

Kulpertto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, St. Louis Blues, Patrik Moisio
En ota tollaiseen trollailuun edes kantaa. Ärsyttävää todellakin lukea kun nimien taivuttaminen on samalla tasolla, kuin tietämyksesi Ilveksen pelaajista.

E, Ja kun tämä on vielä try-out sopimus niin en ymmärrä mikä siinä on ongelma. Sanon kuitenkin sen, että sopimuksen hän tulee saamaan. Ota vaikka ylös.


Allekirjoitan koko viestin. Lue Torso tämä Broncon viesti ajatuksella ja sisäistä mitä siinä sanotaan. Saatat sivistyä ja oppia jotain.
 
Viimeksi muokattu:

Hoitsu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Kyllä minäkin näin ennakkoon olen pettynyt, että Pentikäinen hinattiin Ouluun. Toki minähän en asioista päätä, joten nyt ei auta ku toivoa että olis edes vähän parempi ku vaikka Glenn tai Spang ja Atte esiintyisi edukseen. Ihan hyvin voi mielipide muuttua try-outin aikana ja hyvinkin todennäköistä, että 7/8 pakiksi joukkueeseen tuonkin jälkeen jää. Kärpissä ei tosin koskaan ole ajateltu että rähisijöitä tarvitaan (jäähyherkkiä etenkään) ja jäähyt noistakin tilanteista koetaan lähinnä rasitteena. Pari pykälää kun Atte pudottaa jäähyherkkyyttä, niin kaippa hänestä kelpo rotaatinpakin saa, ainakin jos vaihtoehtona olis ollu pitää Hasardi-Spang joukkueessa.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
En ota tollaiseen trollailuun edes kantaa. Ärsyttävää todellakin lukea kun nimien taivuttaminen on samalla tasolla, kuin tietämyksesi Ilveksen pelaajista.
Ottaisit nyt kantaa, sillä keskustelu on ihan mukavaa. Tuolla Kärppien osiossa on myös jo Attea koskeva ketju, joten siellä voinemme jatkaa. Trolli en ole. Harmillista, että koet aidon mielipiteeni trollauksena. En ole mikään Ilveksen pelaajiston asiantuntija. Sinä olet siinä suhteessa kiistatta minua etevämpi. Atte Pentikäisestä olen mielipiteeni kirjoittanut. Minä en ole hänestä yhtä vakuuttunut kuin sinä. Ei kai se haittaa? Tuollainen taivutusvirheestä irvailu on mielestäni aika lapsellista, muttei sekään haittaa. Lupaan pyrkiä taivuttamaan nimen Atte tästä eteenpäin oikein.

E, Ja kun tämä on vielä try-out sopimus niin en ymmärrä mikä siinä on ongelma. Sanon kuitenkin sen, että sopimuksen hän tulee saamaan. Ota vaikka ylös.
Try-out on hyvä juttu. Siinä on Atella sopivasti aikaa näyttää, onko hänestä mestaruudesta taistelevan joukkueen peruspakiksi. Minä olen iloinen, jos tietosi Aten loppukauden sopimuksesta ja siitä, että oululaiset tulevat tykästymään Atteen, osoittautuvat oikeiksi.


Lue Torso tämä Broncon viesti ajatuksella ja sisäistä mitä siinä sanotaan. Saatat sivistyä ja oppia jotain.
Kiitoksia kehotuksesta Kulpertto. Olen kuitenkin jo lukenut Broncon erinomaisen viestin ajatuksella ja kommentoinutkin sitä useasta eri kohdasta. Bronco oli asian ytimessä, ei siinä mitään.
 

Fordél

Jäsen
Eiköhän Marjamäki tiedä mitä tekee, kun on oletettavasti Pentikäisen hyväksynyt tai jopa itse halunnut Kärppiin.

Ai kuten oli Glennin ja Spangin kohdalla? Näistä esimerkiksi jälkimmäisen kohdalla "tiesi" jo tällainen tavallinen lajin hc-seuraajakin, että miehen on vaikea sopia Marjamäen pelifilosofiaan. Eli ei näissä välttämättä aina valmentaja ole täysin hollilla. Ja Pentikäinenkin tulee Kärppiin kuitenkin koeajalla, joten mitään suurta kiimaa Kärpillä ei ole saada Pentikäistä joukkueeseen.

Ja kaiken tämän dissaamisen jälkeen on tottakai todettava, että parhaimmillaan Pentikäinen on ihan ok rotaatiopelaaja ja täyttää pienen tonttinsa. Mutta toisaalta paikoin on pahasti hukassa ja jäähyherkkä. Tähän rooliin on kuitenkin saatavilla varmasti parempiakin pakkeja, mutta tottakai Pentikäisen vahvuus on se, että hoitaa tonttinsa mainiolla asenteella ja mukisematta eikä varmasti aiheuta joukkueelle ongelmia, päinvastoin.
 

Mr. Smith

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Canucks
Ja kaiken tämän dissaamisen jälkeen on tottakai todettava, että parhaimmillaan Pentikäinen on ihan ok rotaatiopelaaja ja täyttää pienen tonttinsa. Mutta toisaalta paikoin on pahasti hukassa ja jäähyherkkä. Tähän rooliin on kuitenkin saatavilla varmasti parempiakin pakkeja, mutta tottakai Pentikäisen vahvuus on se, että hoitaa tonttinsa mainiolla asenteella ja mukisematta eikä varmasti aiheuta joukkueelle ongelmia, päinvastoin.

Juurikin näin. Jos hän Ilveksessä pelasi kymmenestä pakista toiseksi vähiten per peli niin kyllähän se kertoo roolista. Ilveksessä uskallettiin peluuttaa täsmäaseena Pentikäistä se 12-13 minuuttia, joten jotain 10 minuutin luokkaa se peliaika Kärpissä maksimissaan on. Vireeseen päästyään Pentikäinen oli välillä ihan passeli puolustava pakki, joka antaa helppoja syöttöjä eteenpäin. Toisaalta kun heikko päivä tulee niin jäähyjä kertyy ja Pentikäistä kierretään kummaltakin puolelta. Ja kyllähän Pentikäinen niitä kakkosia aika hyvin keräsi, kun niitä otti toiseksi eniten koko Liigassa ja edellä oleva Luoma taisi pelasi lähes tuplasti enemmän.
 

hcp27

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM-Liiga
Itse en voi kyllä käsittää millään tavalla tuota sopimusta Kärppien puolelta. Atelle toki helvetin hyvä merkintä CV:hen ja tän kautta varmasti keski-Euroopasta aukeaa rahallisesti hyviä mahdollisuuksia joidenka kautta on hyvä lopettaa ura.
 

Zinetula

Jäsen
Mestari-Kärpillä on viime kauden viisi parasta pakkiaan yhä rosterissaan; Kukkonen, Masuhr, Laatikainen, Nutivaara ja Niemelä. Tähän päälle kuudenneksi Hakanpää, kuka on oletusarvoisesti hyvä puolustaja liigatasolle. Eli pelaava kuusikko kasassa. Sorry vaan, kun en ymmärrä siitä syystä näitä valituksia Pentikäisen tasosta. Kertokaa oikeasti jokin todellinen ongelma, mikä tässä närästää. Minusta tämä on todellinen peliliike Kärpiltä.

Tokihan Kärpät olisi saanut vaikka 1-2 huippupuolustajaa lisää kun olisi lyönyt rahaa tiskiin. Mutta mitä lisäarvoa siitä olisi tuonut kun kuusi puolustajaa kuitenkin jakaa käytännössä sen peliajan. Ja nimenomaan tuolla mainitsemallani kuusikolla on joukkueen johdon ja myös kovana kärppäkannattajana oma luottoni! Jos hankitaan tuohon lisää kovia pelimiehiä, niin se on kehittyvien Nutivaaran, Hakanpään tai Niemelän roolista pois. Tuolloin olisi muutama pelaaja lisää, ketkä eivät olisi aivan tyytyväisiä rooleihinsa, pelillinen taso ei välttämättä nousisi vaikka lähdettäisiin muokkaamaan tuota pelaavaa kuusikkoa.

Siinä kontekstissa Pentikäinen on oivallinen hankinta ylimääräiseksi eli seiskapakiksi. Ensinnäkin tryout, toisekseen tulee olemaan halpa ja on riittävän kokenut (kausi Elitserienissä + 435 liigapeliä) hyppäämään seiskapakkina tarvittaessa askiin esim. alivoimalla Kukkosen mennessä jäähylle. Todella isona plussana luonne ja halu tulla Kärppiin. Tällaiseen seiskapakin rooliin tarvitaan juuri sitä, että tyytyy rooliin, tsemppaa ja on aina valmiina. Vallinin Arska oli tällainen.

Plussana Valliniin, Glenniin ja Spangiin näkisin sen, ettei Pentikäinen pelkää mennä hakemaan kiekkoa laidasta äijän puhaltaessa niskaan. Plus tuo fyysisyyttä ja alivoimaosaamista, 4 yv-pakkia jo on ennestään. Toisekseen Kärpillä on nyt erityisen nuori joukkue ja kyllä tällaisen Pentikäisen istuminen vaihtopenkillä rauhoittaa kummasti tunnelmaa. Vaikka ei puhuta mistään ykköskategorian goonista, ei Pentikäinen ole viime vuosina ottanut taka-askelia liigapeleissä. Mikäli tunnelma menee kuumaksi, voi hän seiskapakkina noutaa jonkun sikailijan pois pelistä Kärppien pelin siitä kärsimättä.

Näin nuorekasta Kärppäjengiä on vaikeampi horjuttaa kovalla pelillä tai pelottelulla. Eli nyt kun on Pentikäisen osalta vielä tryout kyseessä, en näe yhtä ainoaa syytä sille, miksi olisin tyytymätön tähän hankintaan suhteessa hankittuun rooliin. Häntä voidaan testata ja ajaa sisään jo CHL-peleissä. Siikaluoma pelaa todennäköisesti Hokissa Mestistä ja saa siten kovia miesten pelejä eikä tarvitse istua penkillä seiskapakkina. Mikäli Niemelä, Hakanpää tai Nutivaara loukkaantuu, voidaan tilalle istuttaa väliaikaisesti joko Siikaluomaa tai Pentikäistä. Mikäli joku kokeneesta päästä on pitempään pois, Kärpät voi mennä kaupoille esim. verorajan jälkeen.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös