Liigan siirtohuhut kaudelle 2015–2016

  • 1 800 562
  • 3 997

psychodad

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Hal Gill
Eikos niita ole aina saanut lisailla kesken kauden? Missa vaiheessa rosterit lyodaan lukkoon CHL:n osalta?
 

karotenoidi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Canucks, PYRY
Eikos niita ole aina saanut lisailla kesken kauden? Missa vaiheessa rosterit lyodaan lukkoon CHL:n osalta?
Jos Lukko menee jatkoon tältä kierrokselta niin saa lisätä pelaajia "CHL-rosteriin". Tai näin ainakin olen ymmärtänyt.
Voi tietenkin olla, että säännöt ovat muuttuneet täksi kaudeksi, mutta viime kaudella pelaajia sai lisätä viimeisen kerran lohkovaiheen jälkeen. Kesken pudotuspelivaiheen ei uusia miehiä enää voinut tuoda.
 

k0l1kk0

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Vai Kuopioon tulossa. Onko mitään tietoa Pitkäsestä muuten missä kunnossa jne.? Kaverihan oli ennen loukkaantumista ihan huikee pakki NHL:sä. Varsinkin kun Suomella on niin vähän sen tason puolustajia.
 

Fordél

Jäsen
Onko mitään tietoa Pitkäsestä muuten missä kunnossa jne.?

Tietoa ei ole varmastikaan kellään, edes miehellä itsellään. Pitkä tauko pelaamisesta on Pitkäsen kohdalla sivuseikka, ratkaisevaa on miten kantapää kestää ylipäänsä pelaamista. Kuntoutus on ollut kovaa ja jäälläkin on jo käyty, mutta tositreenit ja -pelit ovat sitten asia erikseen.
 

MikGo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Leijonat
Nyt huhu, joka liikkuu Kuopiossa. Joni Pitkänen tulossa KalPaan! Itse en tähän oikeastaan usko, mutta näin nuo puhhuu.
Niin Pitkänen kävi pelaamassa jo Kapasen juhlapelissä. Ihmettelen kyllä jos mies rupee olemaan pelikunnossa ja KalPa olisi osoite eikä Kärpät. Tosin jos Junnolla on näpit pelissä niin kaikki on mahdollista.
 
Suosikkijoukkue
Kärpät
Kuten olen monesti sanonut aiemminkin, Pitkäsen valintoja ohjaa raha. Vaikka hän asuu Oulussa ja on Kärppä-kasvatti, se ei todellakaan tarkoita automaattisesti sitä että Jonin ura jatkuu Kärpissä, jos se ylipäätään jossakin vielä jatkuu. Pitkänen on aina viitannut kintaalla kaiken maailman seurauskollisuuksille ja logoille pelaamisille. Joni menee sinne, missä maksetaan eniten. Kärpillä ei ole tällä hetkellä pakille tarvetta, eikä siten lähteä kilpalaulantaan Pitkäsestä. Sen sijaan KalPa saattaisi hyvinkin ottaa harkitun riskin ja tarjota vähän isommalla kädellä. Kyllähän Pitkänen edelleen pelimies voisi olla, vaikka pitkä tauko onkin alla.
 

Jaaku

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Kuten olen monesti sanonut aiemminkin, Pitkäsen valintoja ohjaa raha. Vaikka hän asuu Oulussa ja on Kärppä-kasvatti, se ei todellakaan tarkoita automaattisesti sitä että Jonin ura jatkuu Kärpissä, jos se ylipäätään jossakin vielä jatkuu. Pitkänen on aina viitannut kintaalla kaiken maailman seurauskollisuuksille ja logoille pelaamisille. Joni menee sinne, missä maksetaan eniten. Kärpillä ei ole tällä hetkellä pakille tarvetta, eikä siten lähteä kilpalaulantaan Pitkäsestä. Sen sijaan KalPa saattaisi hyvinkin ottaa harkitun riskin ja tarjota vähän isommalla kädellä. Kyllähän Pitkänen edelleen pelimies voisi olla, vaikka pitkä tauko onkin alla.

Jos mies rahan perässä juoksee, niin KalPaan ei kannata tulla. KalPan budjetti kun on kuulemma jo ylitetty ennen kauden alkua ja Junnila kiinnitettiin juuri viime viikolla loppukaudeksi. Jos huhu pitää paikkaansa, niin eiköhän Jonille ole ykkösprioriteetti saada peliaikaa. Kärppien kovassa rosterissa tuskin peliaikaa olisi tarjolla. KalPa taas on ennenkin auttanut näitä puolikuntoisia ukkoja takaisin työelämään (lue Lammassaari) pienellä riskilläkin.
 

JPL

Jäsen
Kuten olen monesti sanonut aiemminkin, Pitkäsen valintoja ohjaa raha. Vaikka hän asuu Oulussa ja on Kärppä-kasvatti, se ei todellakaan tarkoita automaattisesti sitä että Jonin ura jatkuu Kärpissä, jos se ylipäätään jossakin vielä jatkuu. Pitkänen on aina viitannut kintaalla kaiken maailman seurauskollisuuksille ja logoille pelaamisille. Joni menee sinne, missä maksetaan eniten. Kärpillä ei ole tällä hetkellä pakille tarvetta, eikä siten lähteä kilpalaulantaan Pitkäsestä. Sen sijaan KalPa saattaisi hyvinkin ottaa harkitun riskin ja tarjota vähän isommalla kädellä. Kyllähän Pitkänen edelleen pelimies voisi olla, vaikka pitkä tauko onkin alla.

Jonille todennäköisesti kaikkein tuottoisinta rahallisesti olisi olla pelaamatta enää ikinä jääkiekkoa, koska todennäköisyys päästä miljoonatienesteille on melkoisen pieni ja uran päättävästä loukkaantumisesta saatava korvaus on vähän eri luokkaa kuin liigassa mahdollisesti vielä tienattavat eurot (Viimeisen NHL-sopimuksen mukaiset palkat on tulleet hänelle joka tapauksessa joko vakuutusyhtiön tai seuran kautta).

Itseä hieman risoo, kun todennäköisesti pelaajaa et tunne, mutta väität hänen valintojaan ohjaavan pelkän rahan. Ei Joni ole mitään velkaa Kärpille, eikä hän nyt erityisen seurauskollisen pelaajan maineessa ole, mutta minä väitän että Jonin motiiveja ohjaa tällä hetkellä täydellisesti halu pelata jääkiekkoa vielä vähintään liigatasolla. Tuota kuntoutusurakkaa ei kukaan urheilija tee rahan takia.

Tottakai pelaajat miettivät hänelle parasta mahdollista paikkaa pelata ja näitä vaihtoehtoja selvitetään. Jos se on oma kasvattiseura, niin hyvä - jos se on joku muu, niin so not? Sitä sattuu. Jos kaikki pelaisivat vain kasvattiseuroissaan, niin tämä laji ei olisi lähelläkään sitä tasoa, missä nyt ollaan. Kilpailu pelaajista ja peliajasta ja sponsoreista yms. pakottaa kehittymään.

Itse henkilökohtaisesti olen melkoisen varma siitä, että jos Pitkänen liigassa pelaa tänä tai ensi vuonna, niin joukkue on Kärpät.
 

NumberFour

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Chiefs, Arsenal, Ronnie O.
Jos mies rahan perässä juoksee, niin KalPaan ei kannata tulla. KalPan budjetti kun on kuulemma jo ylitetty ennen kauden alkua ja Junnila kiinnitettiin juuri viime viikolla loppukaudeksi. Jos huhu pitää paikkaansa, niin eiköhän Jonille ole ykkösprioriteetti saada peliaikaa. Kärppien kovassa rosterissa tuskin peliaikaa olisi tarjolla. KalPa taas on ennenkin auttanut näitä puolikuntoisia ukkoja takaisin työelämään (lue Lammassaari) pienellä riskilläkin.
Ehkä Sami tekee entiselle pelikaverilleen palveluksen ja auttaa pääsemään pelikuntoon. Tuollainen parin kuukauden koeaika ja sitten jos pelikunnossa niin sinne missä maksetaan eniten.KalPalla ei tosiaan ole varaa ottaa talouden suhteen mitään riskejä.
 

k0l1kk0

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Juuri luinkin n. kuukauden takaisen uutisen jossa Pitkänen sanoo pyrkivänsä NHL.:ään ensi kaudeksi. No toivottavasti pystyy pelaamaan ja pääsee pelaamaan.
 

El Samuel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Kuten olen monesti sanonut aiemminkin, Pitkäsen valintoja ohjaa raha. Vaikka hän asuu Oulussa ja on Kärppä-kasvatti, se ei todellakaan tarkoita automaattisesti sitä että Jonin ura jatkuu Kärpissä, jos se ylipäätään jossakin vielä jatkuu. Pitkänen on aina viitannut kintaalla kaiken maailman seurauskollisuuksille ja logoille pelaamisille. Joni menee sinne, missä maksetaan eniten. Kärpillä ei ole tällä hetkellä pakille tarvetta, eikä siten lähteä kilpalaulantaan Pitkäsestä. Sen sijaan KalPa saattaisi hyvinkin ottaa harkitun riskin ja tarjota vähän isommalla kädellä. Kyllähän Pitkänen edelleen pelimies voisi olla, vaikka pitkä tauko onkin alla.

Millä mittarilla Pitkänen ei oo seurauskollinen!? Onko Joni jossain mediassa näin sanonut vai meinaako vieläkin harmittaa, kun ei tullutkaan lakkokaudella 2004-2005 Kärppiin vetään. Kyllä mää luulen, että Kärpilläkin on tuon tason puolustajalle käyttöä, jos kuntoon pääsee!
 

Noutolokku

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Kanen Pate ja Dominaattori
Eiköhän jos Pitkänen KalPaan ole tosiaan tulossa, taustalla ole juuri tuo Kapasen juhlaottelu. Mies pelasi itse seuralegendan kanssa ja on hyvä tuttu NHL ajoilta. Sami luvannut iltamainingeissa paikan saunassa ja kentällä. Huikeatahan tuo olisi toteutuessaan, tuleepa 1-2kk tryoutille tai mihin tahansa. Toisi aimokaupalla lisää pöhinää pesään. Tämän haluaisin nähä!
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Millä mittarilla Pitkänen ei oo seurauskollinen!? Onko Joni jossain mediassa näin sanonut vai meinaako vieläkin harmittaa, kun ei tullutkaan lakkokaudella 2004-2005 Kärppiin vetään. Kyllä mää luulen, että Kärpilläkin on tuon tason puolustajalle käyttöä, jos kuntoon pääsee!
Minulle on jäänyt Pitkäsestä kuva, jottei kyseessä ole se kaikkein seurauskollisin mies. Toki voin olla väärässäkin asian suhteen. Muistan Pitkäsen viimeisen kauden Kärpissä. Kaveri veti runkosarjassa täysin suvereenisti. Kevätkaudella tuli loukkaantuminen, eikä Joni enää Kärpissä pelannut. Ilkeät huhut väittivät Jonin olleen pelikunnossa pudotuspelien aikaan ja tulevan NHL-seuran Flyersin sanan painaneen paljon pelaamattomuuden puolesta. Jos pelaaja jättää pudotuspeleissä mestaruudesta taistelevan joukkueensa suosiolla pulaan tulevan kauden sopimuksen takia, niin ei voi arvostaa. Korostan, etten tiedä asiasta lopullista totuutta.

Pitkänen on huippu-urheilija, joka on tehnyt erinomaisen uran maailman kovimmassa Liigassa. Kuitenkaan maajoukkue ja kasvattajaseura Oulun Kärpät eivät mielestäni ole koskaan olleet hänelle sydämen asia. Seurauskolliseksi en Pitkästä sanoisi, mutta ottaisin tämän tuhlaajapojan takaisin kotiin silmänräpäyksessä.
 

Blackie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Rehellisesti sanottuna minulle on jäänyt vähän samanlainen kuva Pitkäsestä kuin McTorsolla ja Porvoon Kärpällä. Mutta kyseessä on ainoastaan mielikuva, koska en luonnollisesti tunne miestä lainkaan. Muistan vaan, ettei maajoukkuepaitaankaan ole aina se hinku ollut kovin kova. Hieno homma kuitenkin, että Ptikänen alkaa olemaan taas terve.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Noista Pitkäsen maajoukkue-edustuksista, niin aikuisten tasolla mies esiintyi kerran arvokisoissa, eli vuoden 2010 olympialaisissa Vancouverissa. Toki Pitkänen oli nimetty mukaan myös syksyn 2004 World Cupiin, mutta tuolloin pelejä ei miehelle tullut. Mutta mitä nyt miehen kausia muistelee, niin ainakin vuoden 2006 olympialaiset jäi väliin loukkaantumisten takia, ja sama taisi olla myös vuoden 2008 MM-kisojen kohdalla. Tuolloinhan Pitkänen oli jo leirityksessä mukana, mutta jätti leirityksen kesken.

Onhan Pitkäsellä muutamakin sellainen kevät kun pelejä on tullut kevääläkin vähän pidempään (2004, 2005 AHL:ssä, 2009) ja näin mahdollisuus MM-kisoihin lähtemisestä ei ole tullut kysymykseenkään, ja muutenkin kun katselee Pitkäsen pelimääriä NHL-uralla niin rikkonaisia kausiahan siellä on paljon. Itse en ainakaan ala ketään tuomitsemaan sen mukaan jos ei NHL-kauden jälkeen lähde enää keväällä MM-kisoihin pelaamaan, etenkin jos jo kauden aikana on tullut erilaisia kolhuja vastaan. Ylipäätään tuo "kieltäytyminen MM-kisoista" on saanut vähän turhan voimakkaan leiman, koska onko sekään nyt niin paha asia jos pelaaja ei itse koe olevansa siinä kunnossa että kokee olevansa riittävästi hyödyksi maajoukkueelle, ja jättää sen vuoksi kisat väliin? Mielestäni tällaisessa ei ole mitään pahaa.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Itse en ainakaan ala ketään tuomitsemaan sen mukaan jos ei NHL-kauden jälkeen lähde enää keväällä MM-kisoihin pelaamaan, etenkin jos jo kauden aikana on tullut erilaisia kolhuja vastaan. Ylipäätään tuo "kieltäytyminen MM-kisoista" on saanut vähän turhan voimakkaan leiman, koska onko sekään nyt niin paha asia jos pelaaja ei itse koe olevansa siinä kunnossa että kokee olevansa riittävästi hyödyksi maajoukkueelle, ja jättää sen vuoksi kisat väliin? Mielestäni tällaisessa ei ole mitään pahaa.
En missään nimessä tuomitse minäkään. Ei kenelläkään ole velvollisuutta maajoukkuetta edustaa, varsinkin, jos ei koe olevansa kunnossa. Jokainen valitsee reittinsä ja niin on Pitkänenkin tehnyt. Kova kiekkoilija, mutten häntä mihinkään Mikko Koivuun lähtisi leijona-sydämenä vertaamaan. Mitä Kärppiin tulee, pidän esimerkiksi K-Laserin kasvattia Pekka Rinnettä enemmän kärppänä kuin Pitkästä. Näin se vaan on, Pitkänen ei ole minulle seurauskollinen mies, enkä kirjoita tätä pahalla.
 
Suosikkijoukkue
Broadstreet Bullies, Scott Stevens, Wendel Clark
Ilkeät huhut väittivät Jonin olleen pelikunnossa pudotuspelien aikaan ja tulevan NHL-seuran Flyersin sanan painaneen paljon pelaamattomuuden puolesta. Jos pelaaja jättää pudotuspeleissä mestaruudesta taistelevan joukkueensa suosiolla pulaan tulevan kauden sopimuksen takia, niin ei voi arvostaa. Korostan, etten tiedä asiasta lopullista totuutta.

Ymmärrän pointin - molempiin suuntiin. Tietty se ei jätä kovinkaan hyvää makua jos tosiaan jättää homman kesken pleijareissa kun joukkue taistelee mestaruudesta. Mutta onhan näitä nähty....
Toisaalta houkutus sille voi olla erinomaisen suuri jos toisessa vaakakupissa painaa uunituore NHL-sopimus, joka voitaisiin mahdollisesti repiä saman tien, jos niissä Kärppien pleijariotteluissa sattuisi käymään loukkaantuminen joka vaatisi vähän pidemmän kuntoutumisjakson.

Mutta yhtä kaikki - onko olemassa mitään evidenssiä sille, että Pitkänen olisi lähellekään se sama pelaaja kuin ennen tuota loukkaantumistaan? Kapasen juhlaottelu oli melkoista höntsäilyä josta ei pidä tehdä mitään isompia päätelmiä. Jätkä on ollut 2½ vuotta käytännössä poissa jäältä ja edellinen edes likimain täysi kausi on yli neljän vuoden takaa.

 

Dank Sinatra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Devils
Niko Hovinen lähdössä vuokralle Pelicansista, kertoilee Arsi Haakana Pelicans-osiossa. En muista, että tämä herra olisi mennyt kertaakaan metsään Pelicansia koskevissa huhuissa. Liigassa ei varmaan muita ottajia ole kuin HPK, eli olisiko suuntana Hämeenlinna vai esimerkiksi Allsvenskan?
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Samaisella nimimerkillä taitaa olla lähes pelkästään huteja meriittilistalla. Olikin ovelasti suojannut nyt selustansa laittamalla "Ei 100% varma siirto" viestiinsä.

Onko sama jannu, joka pisti alulle höpöpuheet Tyrväisen siirrosta IFK:hon?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös