Liigan markkinointi – onko sitä?

  • 25 542
  • 142
Eikö säälipleijareiden sponsoriksi olisi kannattanut hankkia Helsingin kaupunkia, kun kerran molemmat, vaatimattomilla budjeteilla isompiaan vastaan pyristelevät puppelijengit sieltä vauhtia ovat ottamassa.
 

Julius

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport
Lomarenkaasta ei juuri kuulunut oikeastaan juuri missään yhteydessä mainittavan säälien aikana. Sääli sinänsä jos firma on siitä kuitenkin jotain pulittanut.
Tuli Lomarenkailua seurattua, varsinkin Jokerien otteita, ihan vaan sillä silmällä josko sieltä keitä vapautuvista vois olla meillä ens kaudella.
Jokereille kävi vähän samoin kuin meille. Lomaripuli iski pahimpaan mahdolliseen hetkeen. Meillä mestiksessä jopa ihan oikeesti ripuliaaltoa pökkäsi ja thats it.
Eipä selostajatkaan lomarenkuloista puhuneet. Sääli on sääli. Mahtaako nimi vaihtua ens kaudelle?

Toiseen markkinointi rakoseen. Veikkauksen Kultakypärät päässä liigassa on jo ties kuinka ja kauan pistemiehet maalitauluina hyörineet. Mestiksessä vasta muutaman kauden.
Sitä ennen tais olla jotain muuta erivärikypärää sun muuta, mutta silloin kun toi kullitettu potta tuli, niin kritisoin sitä useammalle herralle vaarallisena sen kantajalle.
Vedottiin siihen että toimiihan se liigassakin ja palvelee yleisöä (lue, massia tulee). Joo totta tuokin mutta pidän ihmeenä ettei isompaa vahinkoa ole sattunut. Vai onko sattunut, löytyykö tilastoja?
Kyllä tommonen potta on helppo huomata ja varmasti sataa pommeja enemmän kuin normaalisti.
Veikkaus on tällä omahyväisellä sponsorikikalla, tosin ehkä ajattelemattomuuttaan saattanut vaaraan joukkueen tärkeimpiä pelureita ja tavallaan myös vaikuttaneet itse pelin kulkuun.

En ole koskaan pitänyt tästä veikkauksen potasta. Ehkä liigassa ollaan siihen jo niin totuttu ettei sitä enää edes ajattele.
Muistan kun se mestikseen tuli, niin ei mennyt montaakaan ottelua kun Sportin potta meni rikki vahingossa, eikä sitä näkynyt pitkään aikaan. Korjattiinhan se sitten ja tuli käyttöön käskytyksen jälkeen.

Hassua tässä uutisessa on se että nyt vasta UL ihmettelee tätä yllättävää ilmiötä ja vieläpä pudotuspeleissä. Eikö tosiaan ole ennemmin tästä ongelmaa koitunut? Yllättävä ilmiö Liigan pudotuspeleissä - "Turvallisuusriski" | SM-liiga | Urheilulehti.fi
Linkki vie UL.n sivuille

Mitäs tästä voi todeta.
Jos tarpeeksi rahaa tulee niin voidaan jopa tinkiä turvallisuudesta ja jopa siitä että pelin kulku voi muuttua, koska kärkiäijää osataan blokkailla tehokkaammin.
Pannaas vielä toiseksi parhaalle hopeinen ja kolmannelle pronssinen ja vaikka nuorimmalle punainen vilkkupipo.

Arvostan Veikkauksen tukea, mutta eikö tuota pistekunkkua voisi jotenkin muuten pitää esillä kuin merkkaamalla saaliseläimeksi.
 

Marre

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, (HIFK)
Nyt täytyy kehua; tämä uusi 'Missä olit, kun'-kampanja on loistava idea ja vastaus KHL:n Suomeen leviämisen tuomiin haasteisiin näin niin kuin markkinointi rintamalla. Se on sitten toinen juttu, miten tämä saadaan näkymään, mutta ideasta peukku ylös.

Tässä pelataan Liigan vahvuuksilla, pitkäaikaisella tunnesiteellä, historialla, merkityksellisillä jaetuilla muistoilla. Harva urheilua katsoo ihan vain neutraalisti ihaillakseen taidokkaita suorituksia (toki jotkut niinkin), vaan tunne-elämysten takia. Ja se on Liigan vahvuus KHL:n paineessa.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Nyt täytyy kehua; tämä uusi 'Missä olit, kun'-kampanja on loistava idea ja vastaus KHL:n Suomeen leviämisen tuomiin haasteisiin näin niin kuin markkinointi rintamalla. Se on sitten toinen juttu, miten tämä saadaan näkymään, mutta ideasta peukku ylös.

Tässä pelataan Liigan vahvuuksilla, pitkäaikaisella tunnesiteellä, historialla, merkityksellisillä jaetuilla muistoilla. Harva urheilua katsoo ihan vain neutraalisti ihaillakseen taidokkaita suorituksia (toki jotkut niinkin), vaan tunne-elämysten takia. Ja se on Liigan vahvuus KHL:n paineessa.

Juu, hieno kamppis! Ja samaan aikaanhan useammalla seuralla on samansuuntaista markkinointia koskien sitä omaa brändiä, vaikkapa Ässien kuvakampanja ja TPS:n retrohenkinen Hunajata-video.

Hienoa!
 

axe

Jäsen
Ei tän ilmaisnettistriimisomesukupolven muistiin oikein taideta luottaa, kun valtaosa missä-olit-muisteluttamisista ajoittuu 2-3 vuoden taakse, joillain vain parin-kolmen kuukauden päähän. Tepsillä sentään mennään kunnolla ajassa taaksepäin!
 

julkka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasalaiset urheiluseurat
Ei tän ilmaisnettistriimisomesukupolven muistiin oikein taideta luottaa, kun valtaosa missä-olit-muisteluttamisista ajoittuu 2-3 vuoden taakse, joillain vain parin-kolmen kuukauden päähän. Tepsillä sentään mennään kunnolla ajassa taaksepäin!

Sportilla myös mentiin ihan kohtalaisesti taaksepäin. Itseä hieman jäi harmittamaan, kun monella joukkueella olisi varmasti ollut jotain nostalgisempaa juttua tarjolla. Mutta kiva kampanja, ja toivottavasti jatkossakin nähtäisiin enemmän Liigajoukkueiden yhteisiä tempauksia.
 

Pratu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Liigalta ihan hyvä markkinointi kamppanja! Liikkuvalla kuvalla noista "missä olit sillon kun..." mainoksista saisi varmasti vielä parempia. Etäistä sukua NHL:n muutaman vuoden takaiselle "history will be made" mainoksille, mitkä olivat nekin loistavia.
 

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Kertoo kyllä kaiken Liigan nykytilasta, kun alkavaa kautta markkinoidaan katseilla historiaan. Tulevaisuus lienee niin arvoituksellinen, että tätä päivää, saatika sitten tulevaisuutta, ei juurikaan uskalleta markkinoida.
 

Santsu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, LiPu
Kertoo kyllä kaiken Liigan nykytilasta, kun alkavaa kautta markkinoidaan katseilla historiaan. Tulevaisuus lienee niin arvoituksellinen, että tätä päivää, saatika sitten tulevaisuutta, ei juurikaan uskalleta markkinoida.

Eli ollaan me jossain suhteessa KHL:n kanssa samalla viivalla :)

boldaus oma.
 

Marre

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, (HIFK)
Kertoo kyllä kaiken Liigan nykytilasta, kun alkavaa kautta markkinoidaan katseilla historiaan. Tulevaisuus lienee niin arvoituksellinen, että tätä päivää, saatika sitten tulevaisuutta, ei juurikaan uskalleta markkinoida.

Voihan sen varmaan niinkin nähdä, jos oikein pinnistää. Tai sitten sen voi nähdä nelikymppisiään viettävän liigan omien vahvuuksien painottamiseen markkinoinnissaan. Ei keskitytä haukkumaan kilpailijoita, kuten jotkut toiseen liigaan kuuluvat ovat tässä kesän mittaan tehneet, vaan nostetaan esiin ne omat kilpailuvaltit, eli perinteet, tunne, se, että pelataan jostain, millä on väliä.

Uudessa tilanteessa kun markkinoille on tullut uusi kilpailija, jolla on nimekkäämpiä pelaajia, keskimäärin taidokkaampaa kiekkoa, paremman näköiset tanssitytöt, isompi mediakuutio ja näyttävämpi show (shown paremmuudesta voidaan olla monta mieltä), pitää tietysti nostaa esille ne seikat, joissa Liiga on kilpailijaansa valovuoden edellä. Eli siinä, että katsojilla on muistoja ja tunnemerkityksiä tapahtumia kohtaan, että pelataan jostain, jolla on yleisöllekin väliä. Kilpailija tarjoilee saavikaupalla glitteriä ja pintaa, joten paras vastaus on lähteä kilpailemaan aitoudella.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Kertoo kyllä kaiken Liigan nykytilasta, kun alkavaa kautta markkinoidaan katseilla historiaan. Tulevaisuus lienee niin arvoituksellinen, että tätä päivää, saatika sitten tulevaisuutta, ei juurikaan uskalleta markkinoida.

Trolli ajoi pahasti nyt kyllä harhaan.

Liigalla, kuten kaikilla aidoilla, perinteisillä urheilusarjoilla, on oma rikas historiansa mistä ammentaa ja joka edelleen tuottaa polttoainetta niille aidoille suurille tunteille. Siksi jälleen tällä kaudella koemme huikeita tunteita suomalaisten seurojen taistellessa siitä tavoitelluimmasta Suomen mestaruudesta, jääkiekon Suomen mestaruudesta. Siitä, jonka voittaja saa nimensä ikuisiksi ajoiksi legendaariseen Kanada-maljaan.

Tämä historia ja aitous on voimavara, jota esim. muovisella ja keinotekoisella Venäjän KHL:llä ei ole. Siksi, Jokeri-fanien toiveista huolimatta, joku SKA, ZSKA vai mikä sen Neuvostoliittolaisen urheiluseuran nimi olikaan, ei tule koskaan merkitsemään Suomessa mitään muuta kuin muistoja 80-luvun Izvestija-turnauksista, YYA-sopimuksesta ja Tehtaankadun ilmiantajista. Siksi kukaan Ilmalan ratapihan ulkopuolella ei osaa nimetä KHL-seuroja ja siksi ketään ei kiinnosta kuka voittaa muovisen, ensimmäisen avaruuskommunistin mukaan nimetyn Gagarin-patsaan. Että hyviä hetkiä vaan sinne itäsarjaan!
 
H

HHude93

Tämä vei sanat suustani!
Kertoo kyllä kaiken Liigan nykytilasta, kun alkavaa kautta markkinoidaan katseilla historiaan. Tulevaisuus lienee niin arvoituksellinen, että tätä päivää, saatika sitten tulevaisuutta, ei juurikaan uskalleta markkinoida.

Samaa mieltä Gags:in kanssa.
Huomasin eilen että liigaristeilyllä Puttonen, Rannisto jne haukkuivat vain muita sarjoja lähinnä KHL:ää, naurettavaa toimintaa liigan puheenjohtajalta, Puttoselta. Pitäisköhän puttosen & Ranniston keskittyä Liigan kehittämiseen? Luulen et siinä olisi viellä paljon tekemistä.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Suosikkijoukkue
TPS
Oikeisiin arvoihin (tunne, jännitteet, suomalaisuus/Suomen mestaruus, paikallisuus, perinteet jne.) tässä kampanjassa pyritään paneutua, mutta silti vaikuttaa, että liigan tekeminen on hyvin ohutta markkinoinnissa. Nyt pitäisi jo takoa kovemmalla kädellä omaa agendaa eikä keskittyä itkemään muiden tekemisiä.

Puttonen on omalla tontilla Suomen johtavia talousihmisiä, mutta tuskin on mikään markkinoinnin visionääri. Rannistosta taasen ei ole muodostunut minkäänlaista kuvaa.

Markkinointimielessä Jokerien on poistuminen iso asia, enkä ole varma onko liiga tätä ihan sisäistänyt. Uhka ei ole niinkään KHL:n rantautuminen Suomeen, vaan nimenomaan vahvan brandin ja vaikuttajan poistuminen liiga-brandin alta. Edelleen penään parempaa markkinointiyhteistyötä liigaseurojen välillä (varsinkin IFK-Blues). Tärkeää olisi esim., että IFK-Blues peli 11.9 olisi uuden paikallisjännitteen alku ja onnistunut/kiinnostava tapahtuma pk-seudulla.
 

McMulligan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Siksi kukaan Ilmalan ratapihan ulkopuolella ei osaa nimetä KHL-seuroja ja siksi ketään ei kiinnosta kuka voittaa muovisen, ensimmäisen avaruuskommunistin mukaan nimetyn Gagarin-patsaan. Että hyviä hetkiä vaan sinne itäsarjaan!

Ylihuomenna ja lauantainahan on hyvä verrata miten tämä sinua lainaten ketään kiinnostamaton KHL-sarja pärjää suuren ja mahtavan CHL-sarjan puristuksessa, kun samoina iltoina pelataan Helsingissä KHL:ää ja suurten Mestareitten Liigaa. Syyskuun lopussa pääsee jo jopa vertaamaan kotimaisen Liigan ja KHL:n vetovoimaa Helsingissä, kun IFK pelaa suuria tunteita herättävää Lukkoa vastaan ja Jokerit samana iltana Atlant Mytishtshiä vastaan, jota kukaan ei tunne eikä kiinnosta ketään.

Mulla saattaa olla kyllä todella vahvat värilasit päässä, mut siitä huolimatta uskallan jopa lyödä vetoa, että yhtenäkään iltana noista ei ole Nordiksen betonimajassa enempää porukkaa, kuin Hartwallissa. Vaikka ketään ei ne Hartwallin pelit kiinnostaisikaan.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
...Mulla saattaa olla kyllä todella vahvat värilasit päässä, mut siitä huolimatta uskallan jopa lyödä vetoa, että yhtenäkään iltana noista ei ole Nordiksen betonimajassa enempää porukkaa, kuin Hartwallissa. Vaikka ketään ei ne Hartwallin pelit kiinnostaisikaan.

Olet varmasti oikeassa, mutta tämän tyyliset vertailut kannattaa uudistaa keväällä tai vaikka ensi syksynä. Tuolloin tulokset voivat olla erilaisia.
 

1000

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara 2.0, Sasha & Patu
Ylihuomenna ja lauantainahan on hyvä verrata miten tämä sinua lainaten ketään kiinnostamaton KHL-sarja pärjää suuren ja mahtavan CHL-sarjan puristuksessa, kun samoina iltoina pelataan Helsingissä KHL:ää ja suurten Mestareitten Liigaa. Syyskuun lopussa pääsee jo jopa vertaamaan kotimaisen Liigan ja KHL:n vetovoimaa Helsingissä, kun IFK pelaa suuria tunteita herättävää Lukkoa vastaan ja Jokerit samana iltana Atlant Mytishtshiä vastaan, jota kukaan ei tunne eikä kiinnosta ketään.

Mulla saattaa olla kyllä todella vahvat värilasit päässä, mut siitä huolimatta uskallan jopa lyödä vetoa, että yhtenäkään iltana noista ei ole Nordiksen betonimajassa enempää porukkaa, kuin Hartwallissa. Vaikka ketään ei ne Hartwallin pelit kiinnostaisikaan.

Kai se ny kiinnostaa Jokeri-faneja, ainakin suurta osaa. Ja se on ihme ellei ole ns. täysi häkki kun uusi ja ihmeellinen alkaa. Mutta fakta on se ettei monikaan suomalainen tiedä esim. KHL-joukkueiden nimiä. Ja se on ihan yks hailee mitenkä joku SKA pelaa vaikkapa Magnitogorskia vastaan, kun taas joku Ässät-Saipa kiinnostaa mitenkä ottelu päättyy.

Tää on lätkäkansaa, kai nyt Jokerit jossain määrin kiinnostaa mitenkä kausi sujuu Venäjällä. Mutta kokonaisuudessaan KHL tuskin kiinnostaa kuin tuota jokeriporukkaa ja jotain pientä marginaalia tyyliin paikallinen Original Jags.
 

Masculine

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Käsittämätön ulostulo Liigan suunnalta jälleen kerran. On vaan niin kovin kotimainen lähestymistapa unohtaa oman tuotteen kehittäminen ja koittaa saada fokusta siirrettyä vastapuolen mahdollisiin ongelmakohtiin. Liigan oma markkinointi on nettisivusta lähtien aivan hirveätä kuraa, mutta siihen ei saada minkäänlaista parannusta aikaan. Mikään ei estä myös Liigaa teettämästä jotain Liiga: Jääkiekon Sm-Liiga tyylistä dokumenttisarjaa, eikä ole estänyt ennenkään, mutta tätä ei ole tahdotuttu/tajuttu/haluttu tehdä.

Silti kaikista järjettömintä tässä on se, että kirjoittamalla tämmöistä Puttonen ottaa ensimmäisen paljon näkyvyyttä tuovan askeleen puheenjohtajan urallaan. Harmi vaan, että tuo kaikki näkyvyys valuun nimenomaan sen kilpailijan ja siitä kertovan TV-sarjan laariin, eikä Liigan.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Ässät
Oikeisiin arvoihin (tunne, jännitteet, suomalaisuus/Suomen mestaruus, paikallisuus, perinteet jne.) tässä kampanjassa pyritään paneutua, mutta silti vaikuttaa, että liigan tekeminen on hyvin ohutta markkinoinnissa. Nyt pitäisi jo takoa kovemmalla kädellä omaa agendaa eikä keskittyä itkemään muiden tekemisiä.

Puttonen on omalla tontilla Suomen johtavia talousihmisiä, mutta tuskin on mikään markkinoinnin visionääri. Rannistosta taasen ei ole muodostunut minkäänlaista kuvaa.

Markkinointimielessä Jokerien on poistuminen iso asia, enkä ole varma onko liiga tätä ihan sisäistänyt. Uhka ei ole niinkään KHL:n rantautuminen Suomeen, vaan nimenomaan vahvan brandin ja vaikuttajan poistuminen liiga-brandin alta. Edelleen penään parempaa markkinointiyhteistyötä liigaseurojen välillä (varsinkin IFK-Blues). Tärkeää olisi esim., että IFK-Blues peli 11.9 olisi uuden paikallisjännitteen alku ja onnistunut/kiinnostava tapahtuma pk-seudulla.

Kaikkineensa hyvä viesti, tai Puttosesta ja Rannistosta ei itsellä mitään tietoa. Mutta jokusen vuoden markkinointia tehneenä, olen samaa mieltä.Jos tämä facebookissa ja varmaan jossain painetussa mediassa oleva mainoskamppis on Liigan markkintointi, niin täytyy sanoa että aika köykäinen on. Ei mitään syvyyttä tossa kamppiksessa.

Tuollaisella kamppiksella yritetään nostaa tunnetta, sykähdyttävien hetkien muistelmilla. Yhdellä kuvalla ja parilla lausetta tekstiä, ilman liikkuvaa kuvaa, ja varsinkin ilman ääntä ei saada nostettua niitä tunteita tarpeeksi esille. Ideana tää on hieno, mutta se olis pitänyt punoa erillisistä osista koostuvaksi hienoksi yhtenäiseksi ääni/videoa mainokseksi, mitä olis sitten esitetty internetissä/telkkarissa/radiossa.

Vaikuttaa sille, että Liiga lähtee tappelemaan lätkä faneista. Vaikka mun mielestä niiden pitäis entistä enemmän tapella satunnaiskatsojista. Ja tähän pitäis nyt lyödä kunnolla paukkuja, ei tonneja, vaan satoja tonneja. eikä mitään pikaiseen sutaistua nettikamppista. Tähän talkooseen olisi pitänyt joka seuran osallistua isohkolla rahalla, ja niinkuin mainitsit yhteistyön merkeissä. Se olisi tappelemista KHLää vastaan.

Seuraa Liigaa, se on totta. = Tyhmä slogan.
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Ylihuomenna ja lauantainahan on hyvä verrata miten tämä sinua lainaten ketään kiinnostamaton KHL-sarja pärjää suuren ja mahtavan CHL-sarjan puristuksessa, kun samoina iltoina pelataan Helsingissä KHL:ää ja suurten Mestareitten Liigaa. Syyskuun lopussa pääsee jo jopa vertaamaan kotimaisen Liigan ja KHL:n vetovoimaa Helsingissä, kun IFK pelaa suuria tunteita herättävää Lukkoa vastaan ja Jokerit samana iltana Atlant Mytishtshiä vastaan, jota kukaan ei tunne eikä kiinnosta ketään.

Tämä vertailu pitää tehdä vaikka kolmen vuoden päästä jos KHL on enää pystyssä ja Jokerit siellä yhä pelaa. Tottakai näin aluksi porukkaa kiinnostaa ja moni muukin kuin Jokeri-fani käy ihmettelemässä menoa, se, että jääkö muut kuin Jokeri-fanit niin koukkuun, että alkavat käymään useamminkin Jokereiden peleissä tulevaisuudessa niin sen näkee sitten, mutta tottakai KHL houkuttaa ihmisiä näin aluksi, varsinkin Jokeri-faneja kun kyseessä on jotakin uutta.

E: Pakko sanoa nyt vielä, että lätkässä tunne on suuressa osassa kun itse katson matseja. Vaikka Jokereiden KHL-pelit olisivatkin viihdyttävämpiä ( tätä en väitä, koska toistaiseksi KHL-kiekko ei ole minuun koskaan iskenyt ) niin jotain siitä puuttuisi kun joutuisi lähes neutraalina matsia katsomaan. Uskon, että myös moni muu satunnaiskatsoja esim. jonkun Liiga-seuran fani joka tulee Jokereiden peleissä ekalla kaudella käymään niin huomaamaan tämän. Vaikka peli olisikin ihan hyvää niin jotain vain puuttuu, nimittäin se tunne. Tai sitten vain olen poikkeus massassa...
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
...Vaikuttaa sille, että Liiga lähtee tappelemaan lätkä faneista. Vaikka mun mielestä niiden pitäis entistä enemmän tapella satunnaiskatsojista. Ja tähän pitäis nyt lyödä kunnolla paukkuja, ei tonneja, vaan satoja tonneja. eikä mitään pikaiseen sutaistua nettikamppista. Tähän talkooseen olisi pitänyt joka seuran osallistua isohkolla rahalla, ja niinkuin mainitsit yhteistyön merkeissä. Se olisi tappelemista KHLää vastaan.

Seuraa Liigaa, se on totta. = Tyhmä slogan.

Minusta Liiga ei taistele satunnaiskatsojista, seurat taistelevat. Liiga luo brändiä, seurat mainostavat tapahtumia. Puttosen yleisöosastokirjoitus ei ollut hyvä markkinointia.
 

McMulligan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kai se ny kiinnostaa Jokeri-faneja, ainakin suurta osaa. Ja se on ihme ellei ole ns. täysi häkki kun uusi ja ihmeellinen alkaa. Mutta fakta on se ettei monikaan suomalainen tiedä esim. KHL-joukkueiden nimiä. Ja se on ihan yks hailee mitenkä joku SKA pelaa vaikkapa Magnitogorskia vastaan, kun taas joku Ässät-Saipa kiinnostaa mitenkä ottelu päättyy.

Tää on lätkäkansaa, kai nyt Jokerit jossain määrin kiinnostaa mitenkä kausi sujuu Venäjällä. Mutta kokonaisuudessaan KHL tuskin kiinnostaa kuin tuota jokeriporukkaa ja jotain pientä marginaalia tyyliin paikallinen Original Jags.

Jotain tällasta mä odotinkin, että joku keksii vastata. Jokerit ja KHL ei siis kiinnosta ketään muuta kuin niitä, jotka käyvät peleissä, katsovat pelejä tv:stä tai netin kautta ensi kaudella. Liiga ilmeisesti samalla kiinnostaa kaikkia muitakin kuin niitä, jotka käyvät Liigapeleissä tai katsovat niitä televisiosta? Voisi joku jopa sanoa tota lieväksi värilasien takaa katsomiseksi. Siitä huolimatta veikkaan, että koko kaudenkin keskiarvo yleisössä IFK ei pääse Helsingissä edes 3000 päähän Jokereista. Mut siellä Hartwallilla onkin niitä haamukatsojia ja väärin hankittuja katsojia ja mitä niitä nyt onkaan.

Aiheeseen. Median Liiga kyllä hoitaa loistavasti. Onneksi on Puttonen valittu johtoon, niin voi näyttää Hesarin mielipidekirjoituksillaan tietä minne suuntaan Liigan puuvenettä lähdetään raahaamaan. Harmi sinällään, Liiga ansaitsisi huomattavasti paremman keulakuvan itselleen, kun urheilullisesti sarjalla on kuitenkin paljonkin annettavaa. Nyt se viedään kyllä hyvin pois, kun Liiga itsekin näyttää keskittyvän lähinnä toisten sarjojen haukkumiseen oman tuotteen sijasta. Mikäs siinä toisaalta, kun oma sarja on sen verran kovilla kantimilla, että voi huoletta keskittyäkin muihin asioihin..
 
Suosikkijoukkue
Ässät
Minusta Liiga ei taistele satunnaiskatsojista, seurat taistelevat. Liiga luo brändiä, seurat mainostavat tapahtumia. Puttosen yleisöosastokirjoitus ei ollut hyvä markkinointia.

Nyt ehkä takerrut vähän liikaa tuohon käyttämääni termiin satunnaiskatsoja. Tai kirjoitin varmaan vähän hölmösti. Kirjoitin että Liigan pitäisi "tapella satunnaiskatsojista", vaikka olisi pitänyt kirjoittaa "tapella potentiaalisista satunnaiskatsojista".

Olemme siis todennäköisesti samaa mieltä. Liigan pitäisi lisätä tunnettavuutta ja kiinnostusta hiljaisissa riveissä. Ja tätä kautta lisätä satunnaiskatsojien määrää.
 

erku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Tämä vertailu pitää tehdä vaikka kolmen vuoden päästä jos KHL on enää pystyssä ja Jokerit siellä yhä pelaa. Tottakai näin aluksi porukkaa kiinnostaa ja moni muukin kuin Jokeri-fani käy ihmettelemässä menoa, se, että jääkö muut kuin Jokeri-fanit niin koukkuun, että alkavat käymään useamminkin Jokereiden peleissä tulevaisuudessa niin sen näkee sitten, mutta tottakai KHL houkuttaa ihmisiä näin aluksi, varsinkin Jokeri-faneja kun kyseessä on jotakin uutta.

Minusta on aika hämmentävää se, että KHL-Jokerien kohdalla uutuuden viehätys on se, mikä selittää oletettavat korkeat yleisömäärät, kun taas CHL:n kohdalla ala-arvoiset yleisömäärät selittyvät sillä, että sarja on uusi ja tuotteen pitää antaa kehittyä. En vain kertakaikkiaan saa kiinni tästä logiikasta, jota erityisesti HIFK-fanit tällä palstalla tuntuvat harjoittavan.
 

Ardbeg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK, New York Rangers
Jotain tällasta mä odotinkin, että joku keksii vastata. Jokerit ja KHL ei siis kiinnosta ketään muuta kuin niitä, jotka käyvät peleissä, katsovat pelejä tv:stä tai netin kautta ensi kaudella. Liiga ilmeisesti samalla kiinnostaa kaikkia muitakin kuin niitä, jotka käyvät Liigapeleissä tai katsovat niitä televisiosta? Voisi joku jopa sanoa tota lieväksi värilasien takaa katsomiseksi. Siitä huolimatta veikkaan, että koko kaudenkin keskiarvo yleisössä IFK ei pääse Helsingissä edes 3000 päähän Jokereista. Mut siellä Hartwallilla onkin niitä haamukatsojia ja väärin hankittuja katsojia ja mitä niitä nyt onkaan.

Mielestäni on vähän erikoista lähteä huutelemaan katsojakeskiarvoista kun Arena vetää 5000 katsojaa enemmän kuin Nordis.

Jos mietittäisiin asiaa kapasiteetin täyttöasteen kautta:

IFK 80% täyttöaste Nordiksella tarkottaisi 6560 katsojaa per ottelu

Jokereilla 80% tarkoittaisi 10 560, eli 4000 katsojaa enemmän per ottelu.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös