Liigan kurinpitopäätökset 2017–2018

  • 405 843
  • 3 018

carr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team, Peter Forsberg
Miten nämä tapaukset nyt sitten menee eteenpäin? Heikkinen veti Fribergiä niskaan kyynärpäällä. Pelitilanteesta ei tullut jäähyä. Tapaus oli päivän selvä ja ei voi verrata esim. Salosen ja Suurosen tapauksiin.

Pitäisikö Lukon nyt kysellä asian perään, otteluvalvojan vai miten tällaiset tuomareilta ohi menneet menee kurinpitoon? Mulle tämä on jäänyt epäselväksi.
 

Myrvold

Jäsen
Mielenkiintoista nähdä mikä on linja nyt Piskulan polvitaklauksen kohdalla? Ei nyt mikään älyttömän törkeä, mutta selkeä osuma kuitenkin ja Ikonen pelistä sivuun.

Viekö päähän kohdistuneet nyt kaiken huomion vai saako Piskula pelikieltoa?

Itse näkisin, että 1-2 peliä saisi napsahtaa.
 
Viimeksi muokattu:

-One-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Mielenkiintoista nähdä mikä on linja nyt Piskulan polvitaklauksen kohdalla? Ei nyt mikään älyttömän törkeä, mutta selkeä osuma kuitenkin ja Ikonen pelistä sivuun.

Viekö päähän kohdistuneet nyt kaiken huomion vai saako Piskula pelikieltoa?

Itse näkisin, että 1-2 peliä saisi napsahtaa.
Tuon saatavilla olevan kuvan perusteella on kyllä erittäin vaikea sanoa, levittääkö Piskula jalkaansa. Näin ollen pidän epätodennäköisenä, että ainakaan tuon kuvamateriaalin perusteella kakkua annettaisiin. Vähän samankaltainen tilanne, kuin Rantakarin viimekeväinen, eli Ikonen väistää taklausta mutta jalat ei ehdi pois alta. Pitäisi tosiaan nähdä Piskulan takaa/edestä olevaa kuvaa, jotta voisi olla varma suuntaan taikka toiseen.
 

Styge

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Pens, änärin suomalaiset
Mikä sekoilu? Blood ja Tyrväinen väänsivät kulmassa, kuten tekivät koko pelin. Tyrväinen jäi väännössä toiseksi. Rask ja Blood lähtivät tavoittelemaan kiekkoa, tapahtui taklaus olkapää olkapäätä vasten, jossa Rask lensi pienempänä perseelleen. Tilanne katsottiin kiekottomaksi, joten Blood sai jäähyn estämisestä. Missä se sekoilu? Blood pelaa fyysisesti ja sinä puhut sekoilusta. Blood on pelannut fiksusti koko kauden, ollut hyvä fyysinen peruspakki.

Finleyn toiminta selkään taklauksen jälkeen oli selvä haasto.

Jaaha. Ei uskoisi, että moinen kukkahattutätimies voi löytää tappeluhaasteen asiasta, jonka voi tulkita helposti toisellakin tavalla. Niin ne asiat koetaan. Kertoo kyllä paljon siitä, miten sinä näet maailman. Muuten ei saa tuomita ja määritellä, mutta koska jääkiekko ja erilainen näkemys, niin näin se menee. Spede.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Jaaha. Ei uskoisi, että moinen kukkahattutätimies voi löytää tappeluhaasteen asiasta, jonka voi tulkita helposti toisellakin tavalla. Niin ne asiat koetaan. Kertoo kyllä paljon siitä, miten sinä näet maailman. Muuten ei saa tuomita ja määritellä, mutta koska jääkiekko ja erilainen näkemys, niin näin se menee. Spede.

Eli kun ei ole mitään sanottavaa, siirrytään haukkumaan henkilöä. Säälittävää
 

Jari66

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Ukraina
Kyllähän tuo Finleyn "nouto" on ollut 2000 -luvun noloin ja hävettävin edesottamus liigassa. Ei sovi mihinkään koodistoihin. No taisi se Peltosen hakkaaminen mennä tämänkin edelle.

Mutta onnea IFK uudelle brändillenne.
 
Viimeksi muokattu:

Sonic Empire

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ei luoja, vieläkö tuo hiertää täällä?
 

444

Jäsen
Ei luoja, vieläkö tuo hiertää täällä?
Jep, edelleen. Mutta lähestulkoon luotettavien lähteiden mukaan ainoastaan IFK-faneja, koska joku niin sanoo. Muutamat lahelaiset ovat toki vähän hitaampana kansana heränneet tähän vasta nyt, kun muut ovat jo hiljalleen siirtyneet elämässään eteenpäin.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Ei luoja, vieläkö tuo hiertää täällä?
Mistäs Finleyn noudosta täällä edes puhutaan? Ei muistu enää mieleen edes, muistan vaan viime kaudelta ne komeat puhtaat taklaukset joita sitten kauhisteltiin A-Studiossa ja muualla kaiken maailman vihervassareiden toimesta.
 

Pepper Jack

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kyllähän tuo Finleyn "nouto" on ollut 2000 -luvun noloin ja hävettävin edesottamus liigassa. Ei sovi mihinkään koodistoihin. No taisi se Peltosen hakkaaminen mennä tämänkin edelle.

Mutta onnea IFK uudelle brändillenne.
Nyt meni kahvit näppikselle. Kaikenlaista on saanut lukea tämän tapauksen johdosta, mutta tämä tämä oli ehkä paras. Melkoiset antipatiat saa olla niin Finleytä kuin HIFK:ta kohtaan, jos tämä on hävettävin tilanne.

Mitäs mieltä olet koodiston osalta siitä, että toinen pudottaa hanskat selkä vastustajaan päin tämän huomaamatta, ja käännyttyään ryhtyy heti mätkimään?

@TosiFani aika rohkeaa väittää tuota Finleyn toimintaa selväksi haastoksi, kun tämä kuitenkin nuhjaa aika paljon eri otteluissa ja eri tilanteissa. Et sinäkään varmaan hänen pään sisään pääse katsomaan, miten Finley asian koki ja asian tarkoitti. Finley ei kuitenkaan heristellyt hanskojaan ja odottanut toisen pudottavan omiaan, kuten eräs toinen kiekkoilija aikoinaan. Siitä olen kuitenkin samaa mieltä, että oli päivänselvää, että Blood ottaa sen haastona ja muun olettaminen oli typerää. Parin uusintakatsomisen jälkeen en ole edes täysin vakuuttunut siitä, että Finleyn taklauksen jälkeisellä toiminnalla oli vaikutusta Bloodin tappeluhalukkuuteen, vaan näytti vähän siltä, että Blood lähti riisumaan rukkasiaan jo taklauksen jälkeen. Ja kyllähän Blood melko aggressiivisesti käyttäytyi tuon vaihdon aikana. Kaatoi jokaisen HIFK:n mikkihiirihyökkääjän. Thorellille antoi vähän poikkaria maassa, Tyrväisen kaatoi lähinnä käsiään käyttäen ja Raskin tilanne laskettiin estämiseksi. Bloodin historian tuntien tuo on helppo nähdä sekoiluna, vaikka se ei välttämättä sitä ollut.

E. Kirjoitusvirhe
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Ässät
Nyt meni kahvit näppikselle. Kaikenlaista on saanut lukea tämän tapauksen johdosta, mutta tämä tämä oli ehkä paras. Melkoiset antipatiat saa olla niin Finleytä kuin HIFK:ta kohtaan, tämä on hävettävin tilanne.

Mitäs mieltä olet koodiston osalta siitä, että toinen pudottaa hanskat selkä vastustajaan päin tämän huomaamatta, ja käännyttyään ryhtyy heti mätkimään?

@TosiFani aika rohkeaa väittää tuota Finleyn toimintaa selväksi haastoksi, kun tämä kuitenkin nuhjaa aika paljon eri otteluissa ja eri tilanteissa. Et sinäkään varmaan hänen pään sisään pääse katsomaan, miten Finley asian koki ja asian tarkoitti. Finley ei kuitenkaan heristellyt hanskojaan ja odottanut toisen pudottavan omiaan, kuten eräs toinen kiekkoilija aikoinaan. Siitä olen kuitenkin samaa mieltä, että oli päivänselvää, että Blood ottaa sen haastona ja muun olettaminen oli typerää. Parin uusintakatsomisen jälkeen en ole edes täysin vakuuttunut siitä, että Finleyn taklauksen jälkeisellä toiminnalla oli vaikutusta Bloodin tappeluhalukkuuteen, vaan näytti vähän siltä, että Blood lähti riisumaan rukkasiaan jo taklauksen jälkeen. Ja kyllähän Blood melko aggressiivisesti käyttäytyi tuon vaihdon aikana. Kaatoi jokaisen HIFK:n mikkihiirihyökkääjän. Thorellille antoi vähän poikkaria maassa, Tyrväisen kaatoi lähinnä käsiään käyttäen ja Raskin tilanne laskettiin estämiseksi. Bloodin historian tuntien tuo on helppo nähdä sekoiluna, vaikka se ei välttämättä sitä ollut.
Täytyy olla melkoiset värilasit päällä, jos ei näe Finleyn toimintaa päivän selvänä haastona. Tai no, hanskojen ravistelua voi pitää haastona, mutta Finley käytännössä jo aloitti tappelun. Haluaisin nähdä sen kiekkoilijan, joka ei puolustaudu siinä vaiheessa kun Finley hyökkää päälle. Noh jos itsensä päälle voisi hyökätä, niin Finley vetäisi varmasti kilpikonnat siinä vaiheessa kun Finley käy päälle.

Tuo jäähy Raskin estämisestä oli aika väsynyt... molemmilla katse kiekkoa kohti ja kiekko metrin päässä nenän edessä. Selvä kiekontavoittelu kaksinkamppailu, missä kovemmalle kaverille vihellettiin jäähy.
 

Pepper Jack

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Täytyy olla melkoiset värilasit päällä, jos ei näe Finleyn toimintaa päivän selvänä haastona. Tai no, hanskojen ravistelua voi pitää haastona, mutta Finley käytännössä jo aloitti tappelun. Haluaisin nähdä sen kiekkoilijan, joka ei puolustaudu siinä vaiheessa kun Finley hyökkää päälle. Noh jos itsensä päälle voisi hyökätä, niin Finley vetäisi varmasti kilpikonnat siinä vaiheessa kun Finley käy päälle.
Luulen vahvuuksien olevan suuremmat sillä, joka viestistä toiseen huutelee neitiä, ruutua, näkee asian vain yhdellä tavalla ja kyselee oman kakan haisemisesta. Varmasti minullakin värilasit hieman vaikuttavat, mutta kenelläpä täällä ei vaikuttaisi. Olen ainakin pyrkinyt hieman rakentavampaan ja lähestyttävämpään tapaan kirjoittaa tästä asiasta toisin kuin esimerkiksi juuri sinä. Kuten sanoin, oli päivän selvää, että Blood ottaa tuon haastona, vaikka Finley ei sitä välttämättä olisi sellaiseksi tarkoittanut. Finleyn repimisiä ja mahdollisesti tätä typerää olettamusta, ettei Blood lähde tästä tappelemaan, olen kritisoinut jo monta kertaa.
 
Suosikkijoukkue
Ässät
Luulen vahvuuksien olevan suuremmat sillä, joka viestistä toiseen huutelee neitiä, ruutua, näkee asian vain yhdellä tavalla ja kyselee oman kakan haisemisesta. Varmasti minullakin värilasit hieman vaikuttavat, mutta kenelläpä täällä ei vaikuttaisi. Olen ainakin pyrkinyt hieman rakentavampaan ja lähestyttävämpään tapaan kirjoittaa tästä asiasta toisin kuin esimerkiksi juuri sinä. Kuten sanoin, oli päivän selvää, että Blood ottaa tuon haastona, vaikka Finley ei sitä välttämättä olisi sellaiseksi tarkoittanut. Finleyn repimisiä ja mahdollisesti tätä typerää olettamusta, ettei Blood lähde tästä tappelemaan, olen kritisoinut jo monta kertaa.
Joo, ehkä näkemys on siksi osittain yksipuolinen, että minä en elä harhaisessa kuvitelmassa, jossa useamman kymmenen kerran urallaan tapellut kokenut rottailija ei tietäisi aloittavansa tuossa tappelua. Kuitenkin minä, lähes kaikki tilanteen nähneet henkilöt ja näköjään jopa sinäkin näet tuon selkeänä tappelun aloittamisena. Outoa, että kokenut ammattilainen tästä kuitenkin yllättyy?

Jos sulle tulee parempi olo siitä, että uskottelet itsellesi Finleyn toimineen tilanteessa vailla ymmärrystä, niin kyllä sitten niin kannattaakin tehdä. Sitä vartenhan värilasit on olemassa!
 

L4E

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauma Luk
Mitähän alpo sanoisi jos joku taas sammuttaisi lennun valot?!? Sääli ettei Hal Gillin <3 toimintaa näy kunnolla.

Alpon mielestä tulee ruumiita kohta. Joten palataan vähän vanhaan.

Videossahan näkyy kaks koodiston vastaista toimintaa. Topo pistää lennun valot sammuksiin ja järvi saatuaan nekkuun käy jäässä makaavan kimpuun.

Mielenkiintoista olisi nähdä mikä olisi median kauhistelu, jos tälläinen rumba lähtisi nyt päähänkohdistuneen taklauksen jälkeen?

Lukko-HIFK joukkotappelu 2005 - YouTube
 

Pepper Jack

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Joo, ehkä näkemys on siksi osittain yksipuolinen, että minä en elä harhaisessa kuvitelmassa, jossa useamman kymmenen kerran urallaan tapellut kokenut rottailija ei tietäisi aloittavansa tuossa tappelua. Kuitenkin minä, lähes kaikki tilanteen nähneet henkilöt ja näköjään jopa sinäkin näet tuon selkeänä tappelun aloittamisena. Outoa, että kokenut ammattilainen tästä kuitenkin yllättyy?

Jos sulle tulee parempi olo siitä, että uskottelet itsellesi Finleyn toimineen tilanteessa vailla ymmärrystä, niin kyllä sitten niin kannattaakin tehdä. Sitä vartenhan värilasit on olemassa!
Heh, taitaa hella ruveta lämpiämään, vai onko se hitsipilli? Tilanne tapahtuu tälle ammattilaiselle aika paljon nopeammin, kuin kymmenen kertaa hidastukset katsoneille penkkiurheilijoille, joten annan ainakin mahdollisuuden sille, että tämä todellakin tulee ammattilaiselle yllätyksenä. Etenkin kun Blood todellakin pudottaa hanskansa pitäen selkänsä kohti Finleytä ja aloittaa sitten tappelemisen. En kuitenkaan ole niin ylimielinen, että lähtisin väittämään asiaa faktana suuntaan tai toiseen, kun minulla ei ole mahdollisuutta tietää miten asia oikeasti on. Värilasit!!
 

Jari66

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Ukraina
Ei luoja, vieläkö tuo hiertää täällä?

Ainakaan minua ei sen kummemmin hierrä. Viimneksi kun tarkistin tämä oli keskustelupalsta jonne on saanut mielipiteittään kertoa.

Jokaisella toki Luojansa joita apuun halutessaan huutaa. Niihin minä en puutu.
 
Suosikkijoukkue
Ässät
Heh, taitaa hella ruveta lämpiämään, vai onko se hitsipilli? Tilanne tapahtuu tälle ammattilaiselle aika paljon nopeammin, kuin kymmenen kertaa hidastukset katsoneille penkkiurheilijoille, joten annan ainakin mahdollisuuden sille, että tämä todellakin tulee ammattilaiselle yllätyksenä. Etenkin kun Blood todellakin pudottaa hanskansa pitäen selkänsä kohti Finleytä ja aloittaa sitten tappelemisen. En kuitenkaan ole niin ylimielinen, että lähtisin väittämään asiaa faktana suuntaan tai toiseen, kun minulla ei ole mahdollisuutta tietää miten asia oikeasti on. Värilasit!!
En tiedä, onko siellä päässyt ravut loppumaan kesken, vai mikä kumma siellä laittaa mielen mutrulle, mutta toivotan joka tapauksessa jaksamisia. Tilanteesta vielä sen verran, että kannattaa harkita lajin vaihtoa jos tuo tulee liian nopeasti. Finley tekee hyökkäyssinisellä päätöksen hyökätä vastakkaisessa kulmassa olevan vastustajan niskaan. Jos reaktiokyky on tätä luokkaa, niin tällä kaudella tullaan vielä näkemään rumia taklauksia pikku Joelta...
 

Pepper Jack

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
En tiedä, onko siellä päässyt ravut loppumaan kesken, vai mikä kumma siellä laittaa mielen mutrulle, mutta toivotan joka tapauksessa jaksamisia. Tilanteesta vielä sen verran, että kannattaa harkita lajin vaihtoa jos tuo tulee liian nopeasti. Finley tekee hyökkäyssinisellä päätöksen hyökätä vastakkaisessa kulmassa olevan vastustajan niskaan. Jos reaktiokyky on tätä luokkaa, niin tällä kaudella tullaan vielä näkemään rumia taklauksia pikku Joelta...
Finley tekee hyökkäyssinisellä päätöksen tulla taklaamaan pelajaa, joka on onnistunut fyysisesti nöyryyttämään kolmea oman joukkueen hyökkääjää ja vaikutti käyvän kuumana. Päätöksen repimisestä on voinut tehdä aivan hyvin vasta siellä kulmauksessa. Pelkkää taklausta nyt ei ainakaan voida tulkita haastoksi, eihän? Voihan sen toki muotoilla myös tavalla millä itse teit, mutta se on jo melko tarkoituksenhakuista ja harhaanjohtavaa. Ehkä todellisuus löytyykin jostain tulkintojemme välimaastosta, mikä olisi varmaankin todella yllättävää kaikille.

Mitä minun mieleeni tulee, niin kyllä suupielet osoittavat enemmänkin ylöspäin, kun näin mitätön tapahtuma tuntuu saavan vieläkin aikaan lämpöä siellä suunnalla. Kärpäsestä on taas tuttuun tapaan tehty härkänen.
 
Suosikkijoukkue
Ässät
Finley tekee hyökkäyssinisellä päätöksen tulla taklaamaan pelajaa, joka on onnistunut fyysisesti nöyryyttämään kolmea oman joukkueen hyökkääjää ja vaikutti käyvän kuumana. Päätöksen repimisestä on voinut tehdä aivan hyvin vasta siellä kulmauksessa. Pelkkää taklausta nyt ei ainakaan voida tulkita haastoksi, eihän? Voihan sen toki muotoilla myös tavalla millä itse teit, mutta se on jo melko tarkoituksenhakuista ja harhaanjohtavaa. Ehkä todellisuus löytyykin jostain tulkintojemme välimaastosta, mikä olisi varmaankin todella yllättävää kaikille.

Mitä minun mieleeni tulee, niin kyllä suupielet osoittavat enemmänkin ylöspäin, kun näin mitätön tapahtuma tuntuu saavan vieläkin aikaan lämpöä siellä suunnalla. Kärpäsestä on taas tuttuun tapaan tehty härkänen.
Hienoa jos siellä ei ollakaan suu niin mutrulla kuin ajattelin. Jotenkin vain tuli se mielikuva tuosta vähän paniikin omaisesta kiertelystä ja kaartelusta. Luulin sen johtuvan siitä kun lätkäyhteisö on aika laaja-alaisesti naureskellut Finleyn toiminnalle tilanteessa. Ei taklaamista tietenkään tulkita haastoksi, mutta näytti kyllä sille, että Finley oli heti Bloodin niskassa kiinni.

Mutta ei tämä nyt tosiaan ole mikään maailman loppu. Kyllä Finleykin varmasti vielä paikkansa ja roolinsa löytää ja pystyy auttamaan HIFKiä voittamaan. Pelasihan Jarkko Ruutukin ihan mittavan uran ja keräsi jopa fanejakin!
 

Pepper Jack

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kai se on sitten kiertelyä, kun ei vain itsevarmasti nollaa muita näkemyksiä värilasikommenteilla, solvaa joka viestissä pelaajia ja väitä näiden tehneen ja tarkoittaneen jotain mitä ei todellisuudessa voi tietää.

Sori OT, nyt oli vika.
 

Baloun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, sympatiat milloin kenellekkin
Piskulan ulosajo kurinpitokäsittelyyn.

Ei vittu nyt oikeasti. Tuossa ei ollut mitään pelikiellon arvoista. Ei lähelläkään. Huoh.
 

Satunnainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Piskulan ulosajo kurinpitokäsittelyyn.

Ei vittu nyt oikeasti. Tuossa ei ollut mitään pelikiellon arvoista. Ei lähelläkään. Huoh.
Onko tästä olemassa parempaa materiaalia kuin Ruudun koosteessa oleva? Nimittäin tuon perusteella on kokolailla mahdotonta sanoa, miten suuri osuus tässä oli Piskulan tekemisellä ja miten suuri Ikosen väistöllä. Jos Piskula levittää jalkaansa, niin pelikieltoa tulee ansaitusti, ja viime vuosina ovat tuomiot tainneet olla 1-3 pelin haarukassa. Jos ei levitä, niin aika usein taklaaja on silloin selvinnyt ilman pelikieltoa.
 

JPL

Jäsen
Onko tästä olemassa parempaa materiaalia kuin Ruudun koosteessa oleva? Nimittäin tuon perusteella on kokolailla mahdotonta sanoa, miten suuri osuus tässä oli Piskulan tekemisellä ja miten suuri Ikosen väistöllä. Jos Piskula levittää jalkaansa, niin pelikieltoa tulee ansaitusti, ja viime vuosina ovat tuomiot tainneet olla 1-3 pelin haarukassa. Jos ei levitä, niin aika usein taklaaja on silloin selvinnyt ilman pelikieltoa.
Tähän sama. Itse en tuosta ruudun videosta osaa sanoa, oliko tuossa jalkojen levitystä vai ei. Onneksi Ikosella oli jalka irti, niin luultavasti vammoilta vältyttiin.

Toki eihän tämä menisi edes tarkistukseen, mutku Junnon kultainen kravatti...
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Yksi peli sieltä tuli Piskulalle ilmeisesti Ikosen saaman puujalan vuoksi.
Ei oikein jaksa valittaakaan.

Eli ei tullut kuripitorangaistusta, ainoastaan ottelurangaistuksesta automaattisesti seuraava pelikielto. Hyvin perusteltu.

Videotallenteelta tehtävien havaintojen mukaan Ikonen ottaa ränniä pitkin olevan kiekon haltuunsa ja lähtee harhauttamaan vastaantulevaa Piskulaa laidan puolelta. Kun Ikonen tekee suunnanmuutoksen vasemmalle, Piskulan oikea jalkansa levittyy etuviistoon Ikosen linjalle. Tämän seurauksena Piskula osuu polvellaan Ikosta. Kyseessä on säännön 153 mukainen polvitaklaus.

Ilveksen Joe Piskulalle pelikielto – lue kurinpitopäätös | Uutiset | Liiga
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös