Liigan kannattajatoiminta kaudella 2017–2018

  • 24 907
  • 94

peterra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
@Individual joo - yritin kerrankin tehdä asioista yksinkertaisia :D Kiva, kun täytit. Toivottavasti myös Ässien, Pelicansin ja Sportin fanit saapuvat jossakin kohtaa paikalle, oon vähän huolissani, kun ei oo vielä ketään sieltä suunnalta. JYPin fanit jatkoajassa kiitettävän aktiivisia, jo useampia JYP-vastauksia.
 

Jykke1978

Jäsen
Suosikkijoukkue
HC/FC TPS, Turku Dockers, Adelaide Crows
Olisi ollut hyvä, että tuossa voisin katsoa jonkun muun joukkueen peliä vaihtoehto en minkään sillä itseäni ei kiinnosta minkään muun joukkueen pelit. Nyt joudun valehtelemaan tähän kyselyyn, että saan tehtyä sen.
 

peterra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Olisi ollut hyvä, että tuossa voisin katsoa jonkun muun joukkueen peliä vaihtoehto en minkään sillä itseäni ei kiinnosta minkään muun joukkueen pelit. Nyt joudun valehtelemaan tähän kyselyyn, että saan tehtyä sen.

Hupsista. Tosiaan nopeasti kyhätty kasaan ja sen huomaa juuri näistä. Yritetäänpä seuraavalla kertaa ottaa huomioon! Olin laittanut siihen silleen, että sinun tulee valita vähintään yksi eli oletan, että valitsin sitten valehdellen yhden :D
 

Jykke1978

Jäsen
Suosikkijoukkue
HC/FC TPS, Turku Dockers, Adelaide Crows
Juu valitsin hassuttelu vastaukseksi SaiPan.
Ensi kerralla tosiaan tuo "ei mikään/mitään" vaihtoehto mukaan.
 

Brousseau

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Allekirjoittaneessa herättää vain kiusallista myötähäpeää tämä tekele :D. Oisitte jättäneet kokonaan tekemättä taikka tehneet sen myöhemmin ihan ajatuksen kanssa.

Tähän sama. Onhan se mukavaa, että muistetaan mutta jokin raja menee siinäkin. Ansaitseeko ensimmäisena suomalaisena seurana voitettu Euroopan mestaruustifoksi mallia: "Ville 5v"? Minkä takia tämän tason asiaa pitää juostenkustuna kiirehtiä.

Miksei sitten tehtäisi kunnon tifoa laajemmin ja laadukkaammin vaikka muutaman kotipelin päähän voitetusta hetkestä, jos aikataulun kanssa on tiukkaa. Tahi sitten peliliikkeitä, että massiivista tuotosta aletaan tekemään jo ajoissa ennen mestaruuden ratkeamista, silläkin uhalla että mestaruus olisikin jäänyt saavuttamatta.

Mutta niin, hienoa että tämäkin ketju hengissä taas pitkän ja valitettavan hiljaiselon jälkeen.
 
Viimeksi muokattu:

Ralph

Jäsen
Mistä edes on peräisin ajatus, että CHL:n voittaminen tarkoittaisi Euroopan mestaruutta? Kyllä ideana ihan kiva, mutta toteutus todella laaduton. Ilmeisesti tosiaan oli se kymmenen minuuttia aikaa tehdä, joten eivät keksineet mitään järkevää siihen laittaa.
 
Suosikkijoukkue
Nykäskylän ylpeys, Bunch of jerks
Mistä edes on peräisin ajatus, että CHL:n voittaminen tarkoittaisi Euroopan mestaruutta? Kyllä ideana ihan kiva, mutta toteutus todella laaduton. Ilmeisesti tosiaan oli se kymmenen minuuttia aikaa tehdä, joten eivät keksineet mitään järkevää siihen laittaa.
En osaa sanoa mistä on peräisin, mutta ainakin siinä viirissä joka hilattiin Hippoksen kattoon lukee: Euroopan mestari 2018

Tifolle ujo littipeukku. Ei tosiaan mikään uljain tekele, mutta onpahan edes jotain.
 

HOOLIGAN_

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avtomobilist, SUOMI, 1923 (1897)
Mistä edes on peräisin ajatus, että CHL:n voittaminen tarkoittaisi Euroopan mestaruutta? .
Miksi ei tarkoittaisi, KHLn läntinen osa poissa turnauksesta, mutta ei se niin mene jos he eivät halua tulla, niin ei voitaisi Euroopan mestaruudesta puhua. Muut Euroopan huippusarjat mukana ja mukaan pääsee vain pelaamalla tarpeaksi hyvin. Kyllä minusta CHLn voitosta voi myös Euroopan mestaruudesta puhua.
 

Jaakko

Jäsen
Suosikkijoukkue
RFC Liege
Saat toki tehdä mitä haluat, itse arvostan porukka joka tifoa teki oli pelissä Vexjöössä, tulivat keskiviikkona pois, juhlivat euroopan mestaruutta keskiviikko iltana/yöllä jkl baareissa ja tekivät tuon torstaina. Eilen eli perjantaina olivat jo Tampereella pelissä ja tänään tosiaan itse pääpeli. Kova juttu, tuolla aikataululla. Ensimmäisen kerran jyväskylässä varmaan koskaan oli pienimuotoista ongelmaa ton pitämisessä oikein tämä oli abaut 10-15 tifo kaikkiaan Hurrikaanisydämeltä+Taputusryhmältä. Kerrankos sitä vähän ongelmia tulee? Silti tuosta selvän saa joten, ei täysi farssi.

Siis bandis on tehty kännissä aamuyöllä ja jengi on selvinpäin vielä mieltä, että tehtiin hyvää jälkeä, jota kehtaa esitellä? Jotain itse kunnioitusta kaipaisin tekijöiltä. Palautteesta päätelen olisi varmaan kannattanut jättää tekemättä. Ei tämä mobin "CV:ssä" kovin kovaa valuuttaa ole.
 

k0l1kk0

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Vähän niinku pelataan Liigan voitosta eikä Suomen mestaruudesta?
 

Läskisalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, HauSi
Jotenkin on aina hauskaa, kun oikein kannattajat jaksaa ratsastaa paikalle vittuilemaan kun joku tekee jotenkin. Pitää olla ehdottomasti capot ja lauluja ja tifoja ja kaikkee hienoo. Ja sitten kun joku tifoilee (suht hätäisen näköisellä kyhäelmällä) niin tullaan itkemään toteutuksesta, kun ois pitäny olla hienompi. En oikein tiedä pitäisikö itkeä vai nauraa kuinka tarkkaa lutuurijaostolle oikein kannattaminen on.
 

N.I.B

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aito Oranssi, oikein- ja väärinkannattajat
Nää on näitä. Peukku tietenkin yrityksestä, mutta mutta... Tiedän kyllä tunteen kun intoa on tehdä niin tehdään vaan eikä sillain ajatella ihan loppuun asti. Samanlailla niitä opintorahoja on makseltu jokapaikassa. Ihan kokemuksella vaan vinkkaan, että välillä sen innon keskellä kannattaa pysähtyä hetkeks ja ajatella rauhassa ennen kun lähtee koheltaan. Eikä tässä ole kyse mistää oikein tai väärinkannattamisesta vaan että kun tehdään niin tehdään huolella.
 

Ralph

Jäsen
Vähän niinku pelataan Liigan voitosta eikä Suomen mestaruudesta?
On tosiaan hassua, että liigassa nimeltään Jääkiekon SM-liiga pelataan Suomen mestaruudesta. Mistäköhän tuo SM on tässä tapauksessa lyhenne? Vihjeenä mainittakoon, että kyseessä ei ole sadomasokismi.
 

Hurraa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avtomobilist, FCV, Flames, Happee, JyP, Lohi
Tämä saattaa kuulosta erittäin kaukaa haetulta, mutta miten olisi.... CHL:n voitosta?

Kyllähän Euroopan mestaruus kuulostaa helkutin paljon komeammalta kuin CHL-mestaruus..moisesta nimityksestä tulisi mieleen joku kutsuturnaus! Sen sijaan miten Liigan mestaria on voitu sanoa enää Suomen mestariksi kun Jokerit lähti KHL:ään? Jyppi on uusi Euroopan mestari, koittakaa nyt hyvät palstaveljet semmoinen asia viimein käsittää. :)

Mitä tifosta ollut porua niin tuossa näkyy vain tämän hetken tifoilutilanne ja vähän muukin kannattajatilanne Jyväskylässä, tai Keski-Suomessa. Idea tifosta saatiin Växjön paluumatkalla pikkupäissään, seuraavana päivänä huudeltiin twitterissä ketä tulee paikalle sekä porukka kyseli muiltakin vähän. 8 oli lopulta tekijävahvuus ja teksti-idea allekirjoittaneen. Muita tekstiehdotuksia ei tullut. Tällä idealla sitten mentiin sekä näillä meidän pikkukätösillä ja samana iltana piti kaiken olla valmista. Joku oli ajellut paikalle Äänekoskeltakin. Tekstissä paistaa perisuomalaisen vaatimattomuuden sijaan silkka uho, maustettuna keski-suomalaisella junttiudella mitä kovasti traktorilaulujen muodossakin viljelemme. Huonon auktoriteettimme(?) ansiosta D4-katsomossa tifon levityksessä oli jonkin sortin ongelmia, etenkin katsomon yläosissa missä suoraan joku taisi sanoa ettei varmasti pidä kyseistä lakanaa. Näkymäeste oli monelle muutenkin liikaa koska jäällä saattoi kaupunginjohtajan puhuvan ja sittemmin aloituskentällisten esittelyä. Omalle kontolleni otan lokaa siinä että käskin nostaa tifoa ensimmäistä kertaa jo kaupunginjohtajan puheen aikana jotta mahdolliset asentovirheet ehdittäisiin korjaamaan ennen valojen syttymistä halliin. Tuostahan monet vaan vittuuntui eikä olleet pätkääkään yhteistyöhaluisia siinä vaiheessa kun valot sitten oikeasti tulivat. Puolasta tilatun materiaalin vuoksi joudumme toteuttamaan tifot maksimissaan 3 neliömetrin kappaleina koska mukaan tilaukseen ei saanut paloturvasertifikaattia, allekirjoittaneen hätäilyä tämäkin. Ensin olisi pitänyt ottaa asiasta kunnolla selvää.

Jyväskylään kaivattaisiin lisää aktiiveja ja idearikkaita tekijöitä sekä yleistä ymmärrystä kannattajakulttuuria kohtaan ja mikä tärkeintä, yhteen hiileen puhaltamista. Taso on nyt mitä on, mutta tämän hetkisillä tekijöillä on asenne kultaakin kalliimpaa, ilman heitä olisi aika kuollutta.
 

Jaakko

Jäsen
Suosikkijoukkue
RFC Liege
Jotenkin on aina hauskaa, kun oikein kannattajat jaksaa ratsastaa paikalle vittuilemaan kun joku tekee jotenkin. Pitää olla ehdottomasti capot ja lauluja ja tifoja ja kaikkee hienoo. Ja sitten kun joku tifoilee (suht hätäisen näköisellä kyhäelmällä) niin tullaan itkemään toteutuksesta, kun ois pitäny olla hienompi. En oikein tiedä pitäisikö itkeä vai nauraa kuinka tarkkaa lutuurijaostolle oikein kannattaminen on.

Mua ei kiinnosta juuri yhtään miten muut jengin pelaa kuin TPS. Ei kiinnosta ketä niissä pelaa, Mua kiinnostaa millaiset kannattajat niillä on ja mitä ne tekee. Joukkueiden kiinnostavuudesta hyvin suuri osa tulee kannattajista.

ps. Onko typerämpää keskustella pelistä, johon ei voi itse vaikuttaa vai kannattajatoiminnasta, johon jokainen voi periaatteessa ainakin vaikuttaa.
pps. Toki itse olen sitä mieltä, jokainen saa keskustella mistä haluaa ja mikä itseään kiinnostaa tällä palstalla. Oli se sitten viivelähdöt tai kannattajatoiminta.
 

HOOLIGAN_

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avtomobilist, SUOMI, 1923 (1897)
Kuten @Hurraa yllä kertoo aktiivien määräkin on aika rajallinen, lisäksi aikanaan kun Hurrikaanisydän toteutti näitä tifoja --> Tifot - YouTube

Porukka oli lähes täysin eri, nykyisellä aktiveilla ei vielä ole kokemusta paljoa näistä hommista. Kyseessä oli käytännössä ensimmäinen isompi tuotos tällä porukalla.

Kuuluisia oppirahoja, mutta kuten todettua silti tällä porukalla, aikatailulla ja materiaalilla mielestäni hyvä suoritus.
 

N.I.B

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aito Oranssi, oikein- ja väärinkannattajat
Mua ei kiinnosta juuri yhtään miten muut jengin pelaa kuin TPS. Ei kiinnosta ketä niissä pelaa, Mua kiinnostaa millaiset kannattajat niillä on ja mitä ne tekee. Joukkueiden kiinnostavuudesta hyvin suuri osa tulee kannattajista.

ps. Onko typerämpää keskustella pelistä, johon ei voi itse vaikuttaa vai kannattajatoiminnasta, johon jokainen voi periaatteessa ainakin vaikuttaa.
pps. Toki itse olen sitä mieltä, jokainen saa keskustella mistä haluaa ja mikä itseään kiinnostaa tällä palstalla. Oli se sitten viivelähdöt tai kannattajatoiminta.
Aamen!
Hienoa että tämä keskustelu on kuitenkin herätetty henkiin.
 

Läskisalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, HauSi
Mua ei kiinnosta juuri yhtään miten muut jengin pelaa kuin TPS. Ei kiinnosta ketä niissä pelaa, Mua kiinnostaa millaiset kannattajat niillä on ja mitä ne tekee. Joukkueiden kiinnostavuudesta hyvin suuri osa tulee kannattajista.

ps. Onko typerämpää keskustella pelistä, johon ei voi itse vaikuttaa vai kannattajatoiminnasta, johon jokainen voi periaatteessa ainakin vaikuttaa.
pps. Toki itse olen sitä mieltä, jokainen saa keskustella mistä haluaa ja mikä itseään kiinnostaa tällä palstalla. Oli se sitten viivelähdöt tai kannattajatoiminta.

Kysehän ei ole siitä, etteikö olisi hyvä keskustella, itse ihmettelen sitä miksi tekemisiin pitää suhtautua niin helvetin negatiivisella asenteella monen kohdalta. Itsehän olen tai olin "vanhan liiton kannattaja", mutta siinä vaiheessa kun "uuden aallon" kannatus alkoi lyödä itseään pinnalle, pyrin ainakin suhtautumaan itselleni vieraaseen kannatustyyliin positiivisesti ja ajatuksella, että kaikenlaiselle kannatukselle (poislukien väkivalta-hakuinen) on oma paikkansa. Ainoa asia mikä silloinkin vähän närästi, oli se että uudistajilla oli vahvan negatiivinen suhtautuminen vanhan tyylin edustajiin. Ja nyt tuntuu siltä, että samat henkilöt tuomitsevat jo "omiaan" kun jotkut selvästi makselevat oppirahojaan ja väsäävät hätäisesti. En vain näe mitenkään järkevänä kommentoida pahantahtoinen vittuilu edellä kenenkään yrityksiä, jos tavoitteena on kannatuskulttuurin kokonaisvaltainen kehittäminen.
 

1936

Jäsen
Suosikkijoukkue
1963 | 2021
CHL:n voitto oli palkinto JYP:lle vuosikausien hyvästä työstä. Voidaan puhua JYPin peli-identiteetistä.

Tuo bandis ei antanut smaaa arvoa tuolle työlle, vaikka kuinka vaan tehdän kiireessä. Ennemmin myöhemmin ja laadukkaammin.
 
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Tähän sama. Onhan se mukavaa, että muistetaan mutta jokin raja menee siinäkin. Ansaitseeko ensimmäisena suomalaisena seurana voitettu Euroopan mestaruustifoksi mallia: "Ville 5v"? Minkä takia tämän tason asiaa pitää juostenkustuna kiirehtiä.

Miksei sitten tehtäisi kunnon tifoa laajemmin ja laadukkaammin vaikka muutaman kotipelin päähän voitetusta hetkestä, jos aikataulun kanssa on tiukkaa. Tahi sitten peliliikkeitä, että massiivista tuotosta aletaan tekemään jo ajoissa ennen mestaruuden ratkeamista, silläkin uhalla että mestaruus olisikin jäänyt saavuttamatta.

Huvittavaa lukea Ässien kannattajalta tällaisia kommentteja, kun omat teokset ovat luokkaa alla olevat twiitit.

Toki mikä nyt on kenenkin kanta.

https://twitter.com/pataljoona/status/924313987654832129

https://twitter.com/pataljoona/status/952229139045605378

Ja linkit vievät Twitteriin...
 

Brousseau

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Huvittavaa lukea Ässien kannattajalta tällaisia kommentteja, kun omat teokset ovat luokkaa alla olevat twiitit.

Se ei estä minua silti tekemästä objektiivista arviointia. Sen ei tarvitse vaikuttaa omiin näkemyksiini, että mikä tilanne on suosikkijoukkueeni takana tällä saralla. Edelleen olisin samaa mieltä noista asioista ja toteutustavoista, mikäli olisin tästä puolesta tuolla päättämässä. Yhtälailla toivoisi, että suosikkijoukkueeni takanakin nähtäisiin myös laadukasta tifoilua, joka kestäisi kriittisempääkin arviointia. Jollei rimaa pidetä tarpeeksi korkealla, niin kovin kummoisiin lopputuloksiin ei tulla koskaan pääsemäänkään (koskien kaikkien seurojen kannattajia). Luonnollisesti tässä rajaavana myös taloudelliset realiteetit, jotka jossain määrin saattavat rajoittaa luomisprosesseja.

Onneksi tässä Liigassa on nähty myös näyttäviä luomuksia tällä saralla, jotka ovat kestäneet arviointia ihan yleiseurooppalaisella tasolla.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös