Liigan coolein nimi

  • 35 663
  • 114

Liigan coolein nimi


  • Äänestäjiä
    200
  • Poll closed .

Ujcik#11

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Pittsburgh
Coolein varmaan Joel Armia tai Joonas Donskoi.
Vanhoista ylivertainen on minusta HPK:sta ja Kärpistä tuttu Francois Bouchard jonka mies itse lausi " fränsyaa Busaaaard". Jotenkin niin cool.

Cooleja Brad Smyth ja itse legenda Duane Derksen ja jenkkiläisenä lausui itse sen " Weiin Döökseen", Duke oli näitä Kärppien divarimokkeja aikanaan, mutta pelasipa muutaman pelin Tapparassa, joten Liigajätkäksi kelpaa.

Vaikein ja haastavin varsinkin kännissä on ollut Zdenek Nedved.
 
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Kalpassa yhdeksänkymmentäluvulla parivaljakko Nutikka-Hintikka.
Eli Veli-Pekka Nutikka ja Antti Hintikka.
 

Puscutractori

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Harri Olli, rahaton ManC, NP#32, DEFC #62
William Wallén olisi ollut todella kova nimi liigassa. Harmi, ettei mies saanut sopimusta. Tuon nimisen herran voisi tosin helpommin kuvitella joksikin 1800-luvun amiraaliksi kuin hikiseksi jääkiekkoilijaksi.
 

Räpylätassu

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, KuPS, Avalanche
Ivan Huml on todella cool nimi. Nimestä tulee mieleen venäläinen tsaari, vaikka kaveri tshekki onkin. On myös muita kerro-nimesi-baarissa-ja-50-tyttöä-on-ympärillä nimiä Liigassa, mutta heidät on jo tässä ketjussa sanottu.
 

mestari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ruutu bros. Ilves. George Parros. Vaasan Sport
Oli kyllä loistava nimi. Susi maalaa.

Nykyään tuon nimen "perinnettä" kantaa Timon poika Atte Susi. Ei tosin ole liigapelaaja ainakaan vielä, viime kausi K-Laserissa.
 
Miihkali Teppo oli kyllä sellainen nimi, joka pysäytti allekirjoittaneen. Varsinkin, kun näin nimen NHL11:ssa ekan kerran ja luulin sitä keksityksi "ei vittu. sukunimi Teppo. mistä ne näitä repii".
 

Hanhi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, AS Roma
Kotimaisia hyviä Nestori Lähde, Ville Koho ja Kristian Näkyvä. Ulkomaalaisista Brian Salcido, tyylikäs.
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Kimmo Koskenkorva ja Mika Viinanen - pelasivat joskus jopa samassa ketjussa Kärpissä.
 

Blackie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Kimmo Koskenkorva ja Mika Viinanen - pelasivat joskus jopa samassa ketjussa Kärpissä.
Molemmat ovat pelanneet myös Tapparassa (tosin eivät muistaakseni samaan aikaan), kuten myös Tom Bissett.

E: Itse asiassa Viinanen ja Koskenkorva pelasivat samaan aikaan Tapparassakin.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Tuosta Viinanen-Koskenkorva -kaksikosta tuli mieleeni että Bluesissahan taisi joskus pelata kaksikko Näkyvä-Kuuluvainen kun joukkueessa oli loukkaantumisia ja Timo Kuuluvainen tuli paikkaajaksi parin pelin ajaksi.


EDIT: Markku Paukkunen ei muuten koskaan tainnut pelata samassa joukkueessa kuin kaksikko Koskenkorva-Viinanen? Olisi sopinut hyvin samaan sarjaan.
 

Sabaton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Stars, Spurs, Werder Bremen, Real Madrid
Molemmat ovat pelanneet myös Tapparassa (tosin eivät muistaakseni samaan aikaan), kuten myös Tom Bissett.

E: Itse asiassa Viinanen ja Koskenkorva pelasivat samaan aikaan Tapparassakin.

Bissett tosiaan oli muutama vuosi aiemmin. Tuolloin kun Koskenkorva-Viinanen kaksikko samaan aikaan Tapparassa pelasivat, taisi jossain välissä koko ketju olla muotoa Venäläinen - Viinanen - Koskenkorva.
 

ufon_kaakao

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Sebastian Aho
Frank Banham, pelkästä nimestä jo huokui ettei kaverilta löydy mitään hernepyssyä.
German Titov oli kanssa ihan säväyttävä.
Miikhali Teppo on niin hämmentävä nimi että siihen ei oikeen osaa sanoa mitään.
Sakari Salminen on näistä nykyisistä ehkä sointuvin.

Näistä saisi muuten kovia yhdistelmiä, esim Frank Teppo, German Salminen tai Sakari Banham. Jaahas taitaa olla nukkumaanmenoaika.
 

FutureHockey

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS - #FreeFASlapsi
Ässien C-nuorissa pelaava Gabriel Bendahan omaa helposti Suomen cooleimman lätkänimen. Nimi huokuu tulevaisuuden maalitykkiä, vaikka kausi C-nuorten I-divarissa ei vielä maalia olekkaan tilille tuonut. Selvennykseksi vielä, että Bendahan on siis suomalainen.

Muita cooleja nimiä junnusarjoista: Borna Rendulic (Ässät A), Robin Bast (Ässät B), Casimir Jürgens (HIFK B), Malo Ville (HIFK B) & Juuse Saros (HPK B).
 

PataJaska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, sympatiat HPK ja Kiekko-Espoo
HPK:n A-junioreista löytyy yksi tulevaisuuden lupaus, jos ei muuta, niin ainakin tähän ketjuun: Paavo Ylipaino.

Kyllä! Minä äänestän myös Ylipainon Paavoa.. siinä on tulevalle(?) ammattilaisurheilijalle paiskattu erittäin jykevä nimi :D

EDIT: Miihkali Teppo on kyllä sellainen nimi, että sitä ei uskoisi edes olevan olemassa. Jos kaveri joskus joutuu juoppoputkaan, niin kauanko mahtaa saada tankata laitoksella nimeään että jepet uskovat hänen nimensä oikeaksi. Teppo Miihkali olisi ihan perusnimi, mutta toisinpäin on kyllä aika uniikki..
 

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
Ei mitään epäselvyyksiä: Jerry Turkulainen. Voin vain kuvitella selostajien ajatukset, kun Turkulainen pelaa Tepsiä vastaan. Itse ainakin olisin aivan sekaisin.
 

Ralph

Jäsen
Aaron Gagnonissa oli sitä jotain, mutta ei ole enää Liiga-pelaaja. Terry Broadhurst, Jerry D'Amigo ja Daniel Grillofors on hienoja, suomalaisista ei oikein ketään tule mieleen.

Ehkä epäcoolein on Matias Myttynen.
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
D'Amigoa mä äänestän. Tai oikeastaan kaikki pelaajat joiden etunimi on Jerry. Ekana tulee mieleen sellainen saaterin lujaa kipittävä hiiri - tai peltinen bensiinikanisteri.

HPK:n A-junioreista löytyy yksi tulevaisuuden lupaus, jos ei muuta, niin ainakin tähän ketjuun: Paavo Ylipaino.
Tätä nimeä odotellessa liigakentille. "Paavo Ylipaino, 2min, ryntäys"
 

muuttohaukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport, Wasa Royals
Pasi Huura oli aikoinaan ainakin ruotsinkielisen korvaan kova sana.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös