Liigajoukkueiden voimasuhteet kaudella 2015–2016

  • 979 749
  • 3 965

Waqu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja Dallas Stars
Onhan tuo Matikainen ja Nurminen aikamoinen kaksikko. Molemmilla on erittäin lyhyt pinna ja todella räiskyviä persoonia, tuskin mitään pelillisiä guruja. Varmasti parempaa tulosta tulisi, jos olisi Matikainen + joku rauhallisempi persoona pelikirjalla, jolla kuitenkin olisi auktoriteettiä ja luottamus paskansyöjältä.
Nyt tulos on ollut aika sekavaa, vaikka asenne ja psyykkaus varmasti kunnossa. Pitkällä tähtäimellä tällä kaavalla on vaikea odottaa pelsuilta edes säälipaikkaa, vaikka paperilla se olisikin täysin mahdollinen.
 

Zaari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Sen mukaan, mitä itse nähnyt, ottaisin kyllä KalPan vielä tähän takkuamiseen mukaan.
Pelicans ja Ässät ei ainakaan näillä materiaaleilla vaan riitä.

Tilanne tietysti muuttaa jos ja kun tulee loukkaantumisia, uusia pelaajia ja mahdollisia poistomyyntejä.

Uskon, että jos näillä pelaajilla mennään suurinpiirtein noiden joukkueiden suhteen, SaiPa karkaa muilta, Ilves ja JYP tulee sen jälkeen. Sport, KalPa sekä KooKoo ratkoo, kuka ottaa viimesen säälipaikan.
Kaikilla tietysti on omat lasinsa päässä, mutta jos nyt verrataan Sportin, Ässien ja KooKoon joukkueita, en millään löydä sitä syytä miksi Ässät ei riittäisi jos nämä kaksi taistelevat kympin sakista. Uskon jopa näiden kahden muun pullahtavan tuolta pois ja Ilves ratkoo Bluesin ja Pelicansin kanssa kuka tulee mukaan karkeloihin.Uskoisin pullahtajiksi HPK, Sport, Kookoo, Pelicans ja Ilves.
 

Corkscrew

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Pelicansin osalta unohdetaan melkeinpä aina mainita Mikko Saarinen, joka toimii myös valmentajana. Viime kaudella oli Lämsän kakkonen. Saarisen roolista ja osaamisesta en oikein osaa sanoa mitään.

Kai se Saarinen jotain tekee oikein, kun on vuodesta toiseen jonkun Liigan joukkueen valmennusryhmässä. Tapparassa aika ykkösenä vuosina 2008-2010 oli kyllä melkoinen katastrofi todella pitkän ja hartaan oppisopimuksen jälkeen (nousi Tapparassa hiljalleen vuosien saatossa pikkujunnuista Liigajoukkueen päävalmentajaksi). Saarinen ei yksinkertaisesti saanut joukkuetta pelaamaan tasaisesti illasta toiseen, vaikka toisella kaudella käytössä oli mm. sarjan paras pelaaja ja pörssivoittaja Jori Lehterä. Huonoimmillaan peli oli sellaista jota en oman katsojaurani aikana ole kokenut ennen tai jälkeen (toisaalta olen jossain voinut sanoa samaa viime syksyn Tapolan Tapparan esityksistä, mutta ainakin tasoihin menee). Jotenkin tuntuu, että jos valmennusryhmä on Matikainen-Nurminen-Saarinen, marssijärjestys on vähän turhankin selvä.
 

Vaughan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Kai se Saarinen jotain tekee oikein, kun on vuodesta toiseen jonkun Liigan joukkueen valmennusryhmässä. Tapparassa aika ykkösenä vuosina 2008-2010 oli kyllä melkoinen katastrofi todella pitkän ja hartaan oppisopimuksen jälkeen (nousi Tapparassa hiljalleen vuosien saatossa pikkujunnuista Liigajoukkueen päävalmentajaksi).
Minä en kyllä näe ainakaan Saarisen omaa osuutta katastrofina. Juu, ensimmäisellä kaudella sijoitus oli huono, mutta niin oli joukkuekin. Ojasen loukkaannuttua sentteriosasto Lehterän takana oli todella ohut. Tosin puolustus oli ehkä vielä huonompi - mm. ykköspakkina Jussi Halme (joka pelasikin uransa parhaan kauden, mutta jopa keskikastissa pysymistä ajatellen joukkueessa olisi pitänyt olla 2-3 Halmetta parempaa...)

Seuraavalla kaudella Tappara oli seitsemäs. Ei mikään huippusuoritus, mutta kun runkosarjassa edellä kuudentena oli tuleva suomenmestari, niin vaikea siitäkään olisi ollut parantaa. Keskitason materiaalilla keskitason suoritus.

Minulle jäi käsitys, että Saarisen joukkue pelasi hyvin tarkasti tasollaan. Hän ei onnistunut saamaan joukkuetta ylisuorittamaan, mutta se ei voi olla koskaan vaatimus - korkeintaan toivomus. Epätasaisuutta oli paljon, mutta niin on ollut Rautakorvella, Tapolalla tai vaikkapa Kari Jalosen HIFK:ssakin.

Kakkosvalmentajia on hirveän vaikea arvioida ulkopuolelta, mutta heidän joukossaan Mikko Saarinen lienee nykyliigan kokenempia.
 

peterra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Mutta silti HIFK kyykkäsi seuraavalla kaudella vaikka penkin takana oli edelleen Pennanen, kakkoskoutsina tosin. Tuota Petun Blues ajan pelikirja myyttiä on levitetty täällä palstalla totuutena jo pidemmän aikaa, oon yrittänyt kääntää sen fiktioksi useamman kerran, vielä kerran: Mun muistikuva kertoo että Blues pelasi Matikaisen aikaan pystysuunnan ajokoirakiekkoa, miten voidaan perustella että tämä oli Marjamäen pelikirjasta, Marjamäen joka on aina ollut modernin pelikirjan valmentaja. Myöskään en jaksa uskoa että yhdenkään päävalmentajan ammattiylpeys antaisi periksi sille, että nuori kakkosvalmentaja tekisi kokonaan joukkueelle pelikirjan.

Voi hyvin olla, että olen väärässä, koska itse tosiaan olen kuullut vain tätä palstatotuutta. Mutta onhan viime vuosien kehityssuunta jääkiekossa myös ehkä toisenlainen ja yhä enemmän valmentajan ja valmennuksen rooli on asettumassa uuteen rooliin vrt. aikaisempaan. Esim. valmentajien potkut ovat selvästi harvinaisempia kuin pitkäaikaiset trendit ja syyllistä ehkä etsitään nykyään helpommin muualta.

Itse vaan odotin, että paljon nähtyä enemmän Lahdesta.
 

Saskatoon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bruins, Wild, HIFK, Hyvinkään Tahko
Mutta silti HIFK kyykkäsi seuraavalla kaudella vaikka penkin takana oli edelleen Pennanen, kakkoskoutsina tosin. Tuota Petun Blues ajan pelikirja myyttiä on levitetty täällä palstalla totuutena jo pidemmän aikaa, oon yrittänyt kääntää sen fiktioksi useamman kerran, vielä kerran: Mun muistikuva kertoo että Blues pelasi Matikaisen aikaan pystysuunnan ajokoirakiekkoa, miten voidaan perustella että tämä oli Marjamäen pelikirjasta, Marjamäen joka on aina ollut modernin pelikirjan valmentaja. Myöskään en jaksa uskoa että yhdenkään päävalmentajan ammattiylpeys antaisi periksi sille, että nuori kakkosvalmentaja tekisi kokonaan joukkueelle pelikirjan.

Matikainen oli ennen HIFK-pestiään valmentamassa maajoukkuetta MM-kultaan kakkosvalkkuna ja siinä samassa varmaan sitten innostui tästä meidän peli-taktiikasta. Aisapariksi hankittiin J.Jalosen oppipoika Pennanen, mutta tuo ei mennyt niinkuin elokuvissa. HIFK yritti pelata tuon alkukauden tätä meidän peliä tms. kiekkoa johonkin joulutaukoon asti kunnes Matikainen päätti ettei se toimi ja vaihtoi siihen ajokoirakiekkoonsa. Tämä toi runkosarjassa 3. sijan lähinnä kovan materiaalin turvin, mutta sitten pleijareissa Erkka vei Matikaista kuin märkää rättiä ja HIFK lähti laulukuoroon voitoin 4-0. Seuraavalla kaudella HIFK jatkoi alkukaudesta taas tuolla meidän pelillä, tällä kertaa Sormunen ykkösenä, Pennasen jatkaessa kakkosena siihen asti kunnes valmennusryhmä sai potkut ja Summanen tuli tilalle.
 
Suosikkijoukkue
Vaasan ylpeydet, punavalkoiset & Voittamaton Vaasa
Niin onhan se Sportin materiaali selkeästi Pelicansin vastaavaa kovempi.
Näin en ole väittänyt. Pelillisesti se on silti ainakin tähän saakka ollut huomattavasti edellä. Mielestäni Pelicansin peli on hyvin sekavaa ja siksi en jaksa uskoa sen nousevan tuolta edes säälitaisteluun pitkässä juoksussa. Aika tietysti on, mutta kyllä tässä vaiheessa kautta pitäisi olla jo edes joku selvä konsepti, vaikka kehitystä varmasti tuleekin peliin. Se vaan, että niin tulee muidenkin peliin.
Nyt mielestäni Pelicans menestyy pelkästään muutaman yksilön voimin, jos menestyy. Olen havainnut, että peli tukeutuu ja henkilöityy Erkinjuntin harteille aivan liiaksi. Tuo taas ei ole kestävällä pohjalla.

Tottakai se on. Sportin rosteri häviää Patin mielestä vain Kärpille..
Näinkään en ole mielestäni missään väittänyt? Älä nyt heti taas revi pelihousujasi. Joskin mielestäni Ässien materiaali näytti ennen kaikkea puolustuksen osalta jo pre-seasonilla erittäin hitaalta ja kankealta. Tämä havainto on vaan vahvistunut entisestään runkosarjan aikana. Nyt sieltä on vielä käsittääkseni mahdollisesti jopa loppukauden (???) Martikainen pois, joka ei ainakaan auta tilannetta. En usko siis, että Ässät pitkässä juoksussa tulee olemaan top 10 kamaa. Tämä on minun mielipiteeni ja perustuu omiin havaintoihini.

Mitä materiaalieroihin pelaajiston suhteen tulee näiden kolmen seuran osalta. Tulkaas nyt sanomaan tämän kauden pelillisien esitysten perusteella, missä Ässät tai Pelicans sitten on Sportia paljon edellä? Turha alkaa selittään millään Uusitalojen vuosien takaisilla edesottamuksilla.

Jos otetaan pelkästään puolstukset vertailuun, niin Sport vie nykypäivänä, kuin mätää kukkoa niin Pelicansin, kuin Ässienkin puolustusta. Näin nää hommat vaan menee, halusitte tai ette. Toiset kehittyy ja toiset taantuu. Nyt ollaan kohta puolivälissä kautta. Jos taas verrataan top 4, eli leijonanosan peliajasta pelaavia puolustajia, niin tässä statistiikka:

Järjestyksessä nimi, peliaika, tehotilasto ja pisteet nelikolla yhteensä
Pelicans:
Blood, 23,10min ja -1
Pietilä, 20,32min ja -5
Leimu, 19,38min ja +7
Lassen, 19,32min ja +1
Yhteensä: +2
Pisteet yhteensä:13+17=30

Ässät:
Vance, 24,40min ja +3
Vainonen, 23,25min ja -2
Viitanen, 21,03min ja -9
Viljanen, 17,09min ja -2
Yhteensä: -10
Pisteet yhteensä: 1+13=14

Marttista en ottanut mukaan, koska pitkäaikaistoipilas, eikä siten voi auttaa Ässiä

Sport:
Newton, 21,03min ja +1
Laakso, 20,39 ja +2
Peltola, 18,26 ja +2
Gröndahl, 16,41 ja +4
Yhteensä: +9
Pisteet yhteensä:
9+21=30

Vertailuna TOP5 hyökkääjät
Tehdyt maalit, syötetyt, yhteensä ja tehotilasto

Pelicans:
Pöyhönen, 3+11=14 ja -2
Erkinjuntti, 6+7=13 ja +2
Potulny, 3+10=13 ja -2
Repo 6+6=12 ja -1
Tyrväinen, 2+8=10 ja -5
Yhteensä: 20+40=62 pistettä ja -8

Ässät:
Kärki, 8+10=18 ja -6
Kiilholma, 5+13=18 ja -6
Ojamäki, 8+6=14 ja +4
Saarela, 7+4=11 ja +5
Marjamäki, 5+6=11 ja +8
Yhteensä: 33+43=76 ja +5

Sport:
Vänttinen, 11+6=17 ja +7
Immonen, 4+12=16 ja +1
Bertrand, 5+8=13 ja -1
Kokkala, 4+8=12 ja +6
Koskiranta, 4+4=8 ja +1
Yhteensä: 28+38=66 ja +14

1. maalivahdit
Päästetyt ka ja %
Pelicans:
Rajaniemi, 2,36 ja 91,50

Ässät:
Bernard, 1,96 ja 93,41

Sport:
Järvinen, 2,43 ja 91,41

Summarum: Ässillä paskin puolustus, Pelicansilla hyökkäys ja Sportilla maalivahtiosasto.
Silti Sport heittämällä tasaisin suorittaja kokonaisuutena.
 

bebeto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Ylöjärven Ryhti
Minun silmääni Petri Mattila on saanut KooKoo:n pelaamaan hyvää jääkiekkoa jossa kiekosta ei helposti luovuta vaan pyritään menemään viisikkona. Tulostakin on tullut kiitettävästi pelaajamateriaaliin nähden. Mattilahan valittiin kaudelle 10-11 Tapparan päävalmentajaksi mutta erosi yllättäen ennen kuin sarja ehti alkaa. Muistaako kukaan mikä oli Mattilan eron syynä? Hän on kehittynyt valmentajana noista ajoista enkä pistäisi ollenkaan pahakseni vaikka hänet nähtäisiin joskus Tapparan pikkutakki päällä.
 

Kafrom

Jäsen
Huutonaurua näille Patin tilastorunkkauksille. Sportin puolustus vie Ässiä kuin mätää kukkoa, silti Sport päästänyt kaksi maalia Ässiä enemmän tällä kaudella. Hyvähän se on tuollaisia tehotilastoja alkaa lätkimään, jotta saadaan Sportin puolustus näyttämään hyvältä. Myös Ässien alivoima on noin kymmenen prosenttiyksikköä parempi kuin Sportin vastaava.
 

Ribals

Jäsen
Kyllä Marttisen voi tuohon pakkivertailuun ottaa, siinä tapauksessa Ässät nousee silläkin osastolla. On poissa vain vuoden loppuun.

Tuohon hyökkäykseen kun otetaan mukaan ykkössentteriksi hankittu Kuparinen, niin ihan hyvin on Ässillä pullat uunissa.

Ja tämä "Ässillä paskin puolustus" voidaan kumota päästetyillä maaleilla. Lisäksi Pat olet ottanut tuohon pistevertailuun mukaan 4 peliä pelanneen Vainosen. Tilalle Marttinen, niin Ässien pakkien pistesaalis olisi jo 22p.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Vaasan ylpeydet, punavalkoiset & Voittamaton Vaasa
Paska se on ainakin Sportin vikkeläjalkoja vastaan ollut. Karua oli mankeli viimeksi Vaasassakin hitaiden, mutta kankeiden pakkien perässäjuoksu, ja tuolloin Marttinenkin pelasi vielä puoli ottelua, kunnes klehas.

Huutonaurua te harrastitte jo kesällä, kun tuosta mainitsin, mutta yhtään nopeammaksi tai paremmaksi se ei siitä ole muuttunut, eikä muutu tolla miehistöllä. Uusitalo nyt kannattaisi ihan ensimmäisenä poistaa vaikka Mestikseen ja ottaa tilalle joku, jolla edes tasapaino kunnossa, muusta tekemisestä puhumattakaan.
 

Kafrom

Jäsen
Paska se on ainakin Sportin vikkeläjalkoja vastaan ollut. Karua oli mankeli viimeksi Vaasassakin hitaiden, mutta kankeiden pakkien perässäjuoksu, ja tuolloin Marttinenkin pelasi vielä puoli ottelua, kunnes klehas.

Huutonaurua te harrastitte jo kesällä, kun tuosta mainitsin, mutta yhtään nopeammaksi tai paremmaksi se ei siitä ole muuttunut, eikä muutu tolla miehistöllä. Uusitalo nyt kannattaisi ihan ensimmäisenä poistaa vaikka Mestikseen ja ottaa tilalle joku, jolla edes tasapaino kunnossa, muusta tekemisestä puhumattakaan.
Yhden ottelun otanta on paras otanta. Turha enää vaivautua edes vastaamaan, kun lukee millaista ripulia suollat taas tänne palstalle.
 

Ressa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Paskin puolustus mutta vähiten päästetty maaleja (noista kolmesta). Paras tilastofakta.
 

Zaari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Mä näkisin että rosterissa ollaan edellä Sportia maalivahdeissa (puoli joukkuetta), puolustuksessa, hyökkäyksessä ja valmennuksessa.
Mitä se kertoo taas Sportin hyökkäyksestä, jos hirvittävästä mankelista huolimatta joukkue tekee kaksi maalia? Yksittäisellä pelillä muutenkin on hirveän vähän tekemistä minkään asian kanssa, paitsi jos on Sportin fani.
 

Jugger77

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Minusta Ässät on selkeästi kovin noista nyt TOP10 ulkopuolella olevista joukkueista. Se alkukauden vierasturnee vääristää pistekertymää koska luultavasti Porissa Ässät on kova ja niitä kotipelejä on enemmän vielä jäljellä muihin kilpakumppaneihin verrattuna. Voin lyödä vaikka jallupullosta vetoa, että Porissa pelataan pudotuspelejä tällä kaudella.
 
Suosikkijoukkue
Vaasan ylpeydet, punavalkoiset & Voittamaton Vaasa
Mä näkisin että rosterissa ollaan edellä Sportia maalivahdeissa (puoli joukkuetta), puolustuksessa, hyökkäyksessä ja valmennuksessa.
Mitä se kertoo taas Sportin hyökkäyksestä, jos hirvittävästä mankelista huolimatta joukkue tekee kaksi maalia? Yksittäisellä pelillä muutenkin on hirveän vähän tekemistä minkään asian kanssa, paitsi jos on Sportin fani.
Pre-season, Pori ja Vaasa. Siinä on neljä ottelua.
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Kyllä Marttisen voi tuohon pakkivertailuun ottaa, siinä tapauksessa Ässät nousee silläkin osastolla. On poissa vain vuoden loppuun.

Ainakin vuoden loppuun asti. Tosin Rockyhan möläytteli jo heti kättelyssä, että Marttisen kausi on ohi mutta toivotaan nyt että on väärässä kuten Grattoninkin kanssa....
 

Kanki88

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liiga
Pre-season, Pori ja Vaasa. Siinä on neljä ottelua.
Pre-season ei kyllä liity varsinaiseen kauteen mitenkään. Auttaa nimenomaan kauteen valmistautumisessa. Senpä vuoksi otteluita kutsutaan harjoitusotteluiksi.
Ei nyt kauheaa mankelia ole ollut, toki Ässät on ottanut dunkkuun.
Mutta onhan Ässät ollut sarjataulukossa runkosarjan päätyttyä Sportia korkeammalla koko jääkiekon historian ajan.
 

Raúl

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Minusta Ässät on selkeästi kovin noista nyt TOP10 ulkopuolella olevista joukkueista.

No ei nyt millään selkeästi kovin, mutta hyvin mahdollisesti ainoa noista, joka nousee sääleihin. Rockyn jääkiekko ei ole kaunista, mutta se saa heikommankin materiaalin voittamaan kohtalaisesti.

Toki tuossa on kaikilla ollut hyvät ja huonot hetket, joten lopulliset voimasuhteet nähdään vasta myöhemmin. Tällä hetkellä kukaan tuolla säälitaistossa ei ole selkeästi muita edellä.
 

Nynoamous

Jäsen
...tässä statistiikka:
Jos otetaan huomioon nykyjääkiekon tärkein pelipaikka eli kolmoskentän oikea laituri ja vain tehopisteet, koska ne kertoo kaikesta kaiken, niin:

Pelicans:
Roine Miika 3+6=9

Ässät:
Joonas Huovinen 1+0=1

Sport:
Charles Bertrand 5+8=13

Tällä perusteella sanoisin, että Sport tulee sijoittumaan runkosarjassa sijalle 2, Pelicans kuuden parhaan joukkoon ja Ässät viimeiseksi.
 

Ribals

Jäsen
Jos otetaan huomioon nykyjääkiekon tärkein pelipaikka eli kolmoskentän oikea laituri ja vain tehopisteet, koska ne kertoo kaikesta kaiken, niin:

Pelicans:
Roine Miika 3+6=9

Ässät:
Joonas Huovinen 1+0=1

Sport:
Charles Bertrand 5+8=13

Tällä perusteella sanoisin, että Sport tulee sijoittumaan runkosarjassa sijalle 2, Pelicans kuuden parhaan joukkoon ja Ässät viimeiseksi.
Meillä on normaalisti sillä paikalla pelannut tasaisesti pinnoja tahkonnut Jake Hansen. Taitaa olla tehot 0+3 kasassa, joten eiköhän tällä hätyytellä säälirajaa.
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Jos otetaan huomioon nykyjääkiekon tärkein pelipaikka eli kolmoskentän oikea laituri ja vain tehopisteet, koska ne kertoo kaikesta kaiken, niin:

Pelicans:
Roine Miika 3+6=9

Ässät:
Joonas Huovinen 1+0=1

Sport:
Charles Bertrand 5+8=13

Tällä perusteella sanoisin, että Sport tulee sijoittumaan runkosarjassa sijalle 2, Pelicans kuuden parhaan joukkoon ja Ässät viimeiseksi.

On syytä katsoa tilastoja vähän pidemmälle kuin vain tehopisteisiin. Viime viikot pääosin Tapparan kolmosen oikeassa laidassa pelannut Jere Karjalainen on summanut samat tehopisteet, 5+8=13, kuin Charles Bertrand. Karjalaisen +/- –tilasto näyttää kuitenkin lukemaa +9, kun se Bertrandilla on maalin verran pakkasen puolella. Nähdäkseni tämä selittää sen, miksi Tappara on sarjakärki ja Sport sijalla 12(?).
 

Warrington

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Voi hyvin olla, että olen väärässä, koska itse tosiaan olen kuullut vain tätä palstatotuutta. Mutta onhan viime vuosien kehityssuunta jääkiekossa myös ehkä toisenlainen ja yhä enemmän valmentajan ja valmennuksen rooli on asettumassa uuteen rooliin vrt. aikaisempaan. Esim. valmentajien potkut ovat selvästi harvinaisempia kuin pitkäaikaiset trendit ja syyllistä ehkä etsitään nykyään helpommin muualta.

Itse vaan odotin, että paljon nähtyä enemmän Lahdesta.

Voi myös olla että minä olen väärässä, mutta ottaen huomioon mun ensimmäisen viestin seikat, tuntuisi hyvin omituiselta että Matikaisen Blues olisi mennyt Marjamäen pelikirjalla. Se on totta että valmennuksen rooli on muuttunut jatkuvasti matkan varrella, ja nykyään haetaan ehkä herkemmin pidempää jatkumoa valmennuksen osalta. Pelicansin arvioin TOP10 sakkiin ennen kautta ja pysyn edelleen tässä kannassa. Tähän ei ole mitään vedenpitäviä perusteluja, uskon vaan että Matikainen saa myös Nupen rinnalla nykyisestä pelaajamateriaalista enemmän irti kuin pahimmat kilpailijat. Aika näyttää oliko mun mutu väärässä.
 

Nynoamous

Jäsen
On syytä katsoa tilastoja vähän pidemmälle kuin vain tehopisteisiin. Viime viikot pääosin Tapparan kolmosen oikeassa laidassa pelannut Jere Karjalainen on summanut samat tehopisteet, 5+8=13, kuin Charles Bertrand. Karjalaisen +/- –tilasto näyttää kuitenkin lukemaa +9, kun se Bertrandilla on maalin verran pakkasen puolella. Nähdäkseni tämä selittää sen, miksi Tappara on sarjakärki ja Sport sijalla 12(?).
Olet erittäinkin oikeassa, mutta joku virhe tässä on nyt kuitenkin pakko olla, kun Juuso Ikoselle on kirjattu tehot 2+12=14, mutta silti Tappara on sarjakärjessä ja Kärpät vasta kakkosena. Tehopistestatistiikka ei valehtele koskaan, joten etsisin syytä sarjataulukosta. Kärpät saa varmaankin suorista voitoistaan vain 2 pistettä kettutyttöjen vaatimuksesta, sillä heidän eläintietämyksensä lienee samalla viivalla @Pat_LaFontaine :n jääkiekkotietämyksen kanssa ja siksi on vähän tainnut mennä kärpät ja minkit sekaisin.

Meillä on normaalisti sillä paikalla pelannut tasaisesti pinnoja tahkonnut Jake Hansen. Taitaa olla tehot 0+3 kasassa, joten eiköhän tällä hätyytellä säälirajaa.
Kyä näim om. Tällä juonenkäänteellä Ässät hyppää kertaheitolla taistelemaan viimeisestä säälipaikasta.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
... Se alkukauden vierasturnee vääristää pistekertymää koska luultavasti Porissa Ässät on kova ja niitä kotipelejä on enemmän vielä jäljellä muihin kilpakumppaneihin verrattuna...

Tätä asiaa ei kenenkään vaasalaisenkaan kannata jättää huomiotta. Ässiä auttaa aika paljon se tosiseikka, että pelejä on jäljellä 35 ja näistä 20 on kotipelejä.

En nyt oikein ymmärrä, mitä ainakin Pat on Ässien puolustusta dissannut, Ässien puolustushan on jo vuosien ajan ollut oikein mainio. Ongelmia on ollut toisessa päässä. Yleensä Ässät pelaa aika tiukkoja matseja, tappiot (ja voitot...) tulevat niin sanotuissa maalin peleissä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös