Liigajoukkueiden kannattajaryhmät & kulttuuri kaudella 2023–2024

  • 234 630
  • 1 189

Raimoton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Philadelphia Flyers, La Albiceleste
Olen hieman eri mieltä, kyllä kotonakin voidaan hoitaa homma ilman puuroutumista. Tuo puuroutuminen voidaan estää nimenomaan organisoidulla toiminnalla ja esimerkiksi hyvällä capolla, joka ottaa huomioon sen "ydinporukan" lisäksi myös ne takapulpetin nahkatakit ja pelipaitakannattajat.
Aikamoinen capo saisi olla, että saisi Isomäen seisomakatsomon haltuunsa.

Porissa tuo on ollut jo pitkään tuttua, kotona voi olla "vaisuhkon" oloista. Sitte vierasreissulle lähdetään parin keppanan voimalla availemaan ääntä.
 
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Voin tulla puolueettomana sanomaan että Porin tunnelma vie Oulun 100-0 ainakin omien kokemuksien mukaan. Keväällä 2013 kun Ässät voitti mestaruuden oltiin parin kaverin kanssa isomäen fanikatsomossa ja kyllä tunnelma oli mahtava jo kun joukkueet tuli alkulämmölle ja hyvä mökä oli tietysti koko matsin kun Ässät sen pelin ja mestaruuden lopulta vei. Ja kevät 2019 kun oltiin katsomassa Kärpät-Hpk game7 Oulussa niin en olis uskonut tunnelman puolesta että peli on finaalien game7 jos en olis tätä itse tiennyt :D
 

Vuori

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulu
Voin tulla puolueettomana sanomaan että Porin tunnelma vie Oulun 100-0 ainakin omien kokemuksien mukaan. Keväällä 2013 kun Ässät voitti mestaruuden oltiin parin kaverin kanssa isomäen fanikatsomossa ja kyllä tunnelma oli mahtava jo kun joukkueet tuli alkulämmölle ja hyvä mökä oli tietysti koko matsin kun Ässät sen pelin ja mestaruuden lopulta vei. Ja kevät 2019 kun oltiin katsomassa Kärpät-Hpk game7 Oulussa niin en olis uskonut tunnelman puolesta että peli on finaalien game7 jos en olis tätä itse tiennyt :D
Kokemuksesi ovat 11 ja 5 vuoden takaa, olisi voinut kuvitella, että olisit itse tajunnut olevasi melko jäävi kommentoimaan tätä keskustelua.
 
Suosikkijoukkue
Oulu
Aikamoinen capo saisi olla, että saisi Isomäen seisomakatsomon haltuunsa.

Porissa tuo on ollut jo pitkään tuttua, kotona voi olla "vaisuhkon" oloista.
Tämä kertoo mielestäni juurikin organisoidun kannattajatoiminnan puutteesta. Kyllä ne tuularit ja muut setämiehet lähtee mukaan jos on tarpeeksi iso ydinryhmä joka lietsoo koko katsomoa. Ilman tuota ydinryhmää tunnelma voi olla hyvä silloin kun on merkityksellinen peli, mutta pääosin meno on vaisu.

Oulussa tunnelma on kehittynyt tällä kaudella merkittävästi, laajentuneen katsomon myötä. Yleensä Oulussa istumakatsomo on osallistunut kannattamiseen nihkeästi, mutta tällä kaudella ääntä on lähtenyt paikoitellen myös istumapaikoilta. Vielä kun päästäisiin pleijareissakin lärpyttimistä eroon, mutta onneksi niidenkin ääni jää aika tehokkaasti tsänttien alle.
 

Raimoton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Philadelphia Flyers, La Albiceleste
Tämä kertoo mielestäni juurikin organisoidun kannattajatoiminnan puutteesta. Kyllä ne tuularit ja muut setämiehet lähtee mukaan jos on tarpeeksi iso ydinryhmä joka lietsoo koko katsomoa. Ilman tuota ydinryhmää tunnelma voi olla hyvä silloin kun on merkityksellinen peli, mutta pääosin meno on vaisu.
No toi nyt ei ole mikään uutinen, että Porissa ei ole mitään kunnon organisoitua toimintaa. Puuttuu tekijät ja innokkaat. Tästä oli jo tässäkin ketjussa aiemmin puhetta. Isomäen seisomakatsomo on siunaus ja kirous samaan aikaan. Jossain pleijareissa lähtee porukka yllättävän helposti mukaan, mutta koitappa samaa 3500 yleisömäärän kanssa arkisessa SaiPa pelissä.

Tällä kaudella Porissa oli läpi kauden vaisuhkoa tunnelman osalta. Paikka olisi kuin tarjottimella kannattajaryhmillä tekemään asialle jotain, mutta taidetaan keskittyä vaan kateuteen toista. Ehkäpä nämä nuoret uudet innokkaat tuovat jotain uutta meidän vanhojen jäärien tapaan kannattaa.
 
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Kokemuksesi ovat 11 ja 5 vuoden takaa, olisi voinut kuvitella, että olisit itse tajunnut olevasi melko jäävi kommentoimaan tätä keskustelua.
Mä kerroin puolueettomat esimerkit samanlaisista tilanteista eli finaalien game6 ja game7 ja vaikka valitettavasti nää ei oo tapahtunut vuoden sisällä toisistaan niin mun mielestä ainaki hyvinkin verrannolliset keskenään jos tunnelmasta ja kannatuksesta kiistellään mutta pahoittelut sulle jos mun pisteet meni väärään leiriin sun mielestä.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kokemuksesi ovat 11 ja 5 vuoden takaa, olisi voinut kuvitella, että olisit itse tajunnut olevasi melko jäävi kommentoimaan tätä keskustelua.
Esimerkit eivät ole kovinkaan kaukaa, eikä kyseinen kirjoittaja ole yhdenkään mukana olleen joukkueen kannattaja.

Mikä tässä yhtälössä tekee hänestä jäävin kommentoimaan asiaa?
 

Raimoton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Philadelphia Flyers, La Albiceleste
Esimerkit eivät ole kovinkaan kaukaa, eikä kyseinen kirjoittaja ole yhdenkään mukana olleen joukkueen kannattaja.

Mikä tässä yhtälössä tekee hänestä jäävin kommentoimaan asiaa?
Noko oli väärä lopputulos?

Juuri tuo on asia, miksi kannattajaryhmien vertailu on typerää. Mittaillaan pippeleitä ja aina oma pesä on paras.
 

Bob Rambo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, AC Oulu
Vielä kun päästäisiin pleijareissakin lärpyttimistä eroon, mutta onneksi niidenkin ääni jää aika tehokkaasti tsänttien alle.
Olin Oulussa ensimmäisessä Jukurimatsissa paikan päällä ja ilokseni sain huomata, että muutkin kuin minä joko repi läpsyttimensä ja heitti roskiin tai käytti sitä perseenalustana penkillään. Muutama vuosi sitten tuo läpsyttely oli mielestäni paljon isompi ongelma.

Saisi silti jättää jakamatta nuo ihan kokonaan. Aivan järkyttävän typerä keksintö.
 

taspmas

Jäsen
Suosikkijoukkue
Örebro. Turisti liigakartalla.
Saisi silti jättää jakamatta nuo ihan kokonaan. Aivan järkyttävän typerä keksintö.
Siinähän jäisi muutamat sponsorieurot saamatta kun ei olisi läpsyttimiä mihin myydä mainospaikkoja :D Siitä toki samaa mieltä, että ei noita muuhun kuin persalustaksi voi suotavan käyttää...
 

Karhustomi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Voin tulla puolueettomana sanomaan että Porin tunnelma vie Oulun 100-0 ainakin omien kokemuksien mukaan. Keväällä 2013 kun Ässät voitti mestaruuden oltiin parin kaverin kanssa isomäen fanikatsomossa ja kyllä tunnelma oli mahtava jo kun joukkueet tuli alkulämmölle ja hyvä mökä oli tietysti koko matsin kun Ässät sen pelin ja mestaruuden lopulta vei. Ja kevät 2019 kun oltiin katsomassa Kärpät-Hpk game7 Oulussa niin en olis uskonut tunnelman puolesta että peli on finaalien game7 jos en olis tätä itse tiennyt :D
Tottakai porin tunnelma vie oulua pleijareissa koska istumaosasto on oulussa surkea, anyway, fanikatsomon organisoidussa toiminnassa jää ässät jalkoihin.
 

Bob Rambo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, AC Oulu
Siinähän jäisi muutamat sponsorieurot saamatta kun ei olisi läpsyttimiä mihin myydä mainospaikkoja :D Siitä toki samaa mieltä, että ei noita muuhun kuin persalustaksi voi suotavan käyttää...
Saman mainosarvon ajaisi varmaan se, että jaettaisiin nimenomaan perseenalustoja tai vaikka värityskuvia lapsille. Tietoinen valinta tuo on tuoda sitä läpsyttelyääntä tuodaan halliin pudotuspeleissä.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös