Liiga ja sen munattomat päättäjät – kaikille kenkää?

  • 292 477
  • 1 320

Anssi #5

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Oheisen linkin takaa löytyy Ylen ohjelmatoiminnan ja sisältöjen eettiset ohjeet: Ylen ohjelmatoiminnan ja sisältöjen eettiset ohjeet | Yle yhtiönä | yle.fi

Klippi tuolta:
"MAINONTA JA SPONSOROINTI
30. Yle ei saa lähettää mainontaa televisio- tai radio-ohjelmistojensa eikä verkossa tarjoamiensa palvelujen yhteydessä.

Suhtaudumme kriittisesti aineistoon, johon liittyy kaupallisia intressejä. Julkaisemme tällaista aineistoa vain, jos siihen on sisällölliset ja journalistiset perusteet. Emme suostu toimimaan mainonnan tai markkinointiviestinnän välineenä.

Ylen julkaisemat sisällöt eivät saa sisältää mainontaa eivätkä markkinointiviestintää. Yle ei saa lähettää mainontaa televisio- tai radio-ohjelmistojensa eikä muiden yleisissä viestintäverkoissa tarjoamiensa julkisen palvelun tehtävään kuuluvien sisältöpalveluiden yhteydessä. Yle ei tuota sponsoroituja ohjelmia. Tuotesijoittelu ja piilomainonta on kielletty.

Kun pyydämme ohjelmantekoon liittyvää teksti- tai kuvausmateriaalia tms. teemme selväksi, että emme tässäkään yhteydessä asetu mainonnan välikappaleeksi. Urheilutapahtumien yhteydessä noudatamme Euroopan yleisradioliiton, EBU:n ja kansainvälisten lajiliittojen hyväksymiä mainonnan sijoittelua tapahtumapaikalla koskevia säännöksiä.

Vältämme tapahtumien yhteydessä tapahtumapaikalle sijoitettujen mainosten tai logojen tarkoituksellista tai toistuvaa näyttämistä.

31. Ohjelmien käyttö kaupallisessa mainonnassa ei ole sallittua.

Ohjelmiamme tai sisältöjämme ei saa käyttää mainostarkoituksessa.

Poikkeuksena ovat yhtiön omat yhteistyöhankkeet, joihin liittyvän mainonnan Yle on harkinnut ja sopinut markkinointitavoista.

Verkkosisältöjämme voidaan linkittää linkittämisessä noudatetun hyvän tavan mukaisesti."



Ja tähän perään vielä uusintana klippejä ylen omasta uutisesta, joka kertoo uudesta jokeriohjelmasta:
"Jokereita seuraava tv-sarja “KHL: Tehtävä idässä”."
"Sarjassa eletään Jokereiden ensimmäistä KHL-vuotta seuran ytimestä"
"Jokereiden kautta toteutettava reality-dokumenttisarja"
"Jokereiden ensimmäinen pelikausi Venäjällä..."
"Jokereiden neitsytmatkan vertaiskokijoina käytetään useita muita suomalaisia KHL-pelaajia ja valmentajia, jotka tuovat syvyyttä Hartwall Arenan alokkaiden selviytymiseen Venäjällä."
-Huomatkaa! Muiden joukkueiden pelaajat ovat vain syventävä osa jokeriohjelmaa.
"- Tehtävä idässä tuo suomalaiset sankarimme perheineen suoraan katsojan kotisohvalle. "
"TV-sarjan ohella Yle Areenaan tuotetaan runsaasti lisämateriaalia. Pelaajat jakavat myös henkilökohtaisia videotervehdyksiään ja kuvakirjeitä ohjelman Facebook- ja Twitter-sivuilla koko kauden ajan."


Tuosta voi jokainen omien värilasienssa kanssa sitten ihan rauhassa pähkäillä, että toteuttaako ohjelmasarja Yleisradion omat säännöt vai ei? Omasta mielestäni Yle rikkoo omia sääntöjään tässä, eikä edes mitenkään rimaa hipoen.
 

Jack Daniel's

Jäsen
Suosikkijoukkue
Uudesti syntynyt Jokerit, NY Islanders
Kun kerran täällä jaksetaan edelleen taivastella Jokerien näkyvyyttä YLE:llä, niin lisätään bensaa liekkeihin:

A-studio: Talk torstaina 4.9.

Jokerit loikkasi itään.

Jääkiekkoliiga KHL käynnistyy myös Suomessa, kun Jokerit pelaa ensimmäisen ottelunsa torstaina kotihallissaan.

Siirtyminen "Venäjän liigaan" on klassinen riski vai mahdollisuus -tilanne. Mahdollisia katsojia maailman toiseksi tasokkaimmalla liigalla on 200 miljoonaa. Toisaalta jääkiekko ei ole vain urheilua vaan myös bisnestä ja politiikkaa: onko faneilla varaa matkustaa Venäjälle matseja katsomaan; siirtyykö päätösvalta Jokereista Suomen ulkopuolelle; miten Jokerien venäläisten osaomistajien talouspakotteet vaikuttavat joukkueen peliin?

A-talk Yle TV1 klo 21:05: Studiovieraina Jokerien toimitusjohtaja Jukka Kohonen, Timo Everi SM-liigan hallituksesta, Urheilusanomien esimies Vesa Rantanen ja luova johtaja Saku Tuominen. Keskustelun vetää Kirsi Heikel.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
En mä ole huolissani ollut, enemmänkin epäuskoinen kuinka vähän aikaa tuomareille annetaan aikaa sisäistää uudet sääntötulkinnat. Siitä mä olen kieltämättä huolissani, että porilainen(?) opettaja(?) on päässyt tutustumaan sääntömuutoksiin ennen tuomareita.

Ehkä on kuitenkin syytä uskoa sinua ennemminkin kuin mm. Jari Levosta. Eihän se tiedä mistä puhuu.

En ole tutustunut sääntömuutoksiin, sanoin nähneeni monistenipun, joka paljastui uuden sääntökirjan ensimmäiseksi käännökseksi. Ja näin tämän monistenipun viime viikolla Japan kädessä, joten uskotaan häntä.
 

Marre

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, (HIFK)
Kun kerran täällä jaksetaan edelleen taivastella Jokerien näkyvyyttä YLE:llä, niin lisätään bensaa liekkeihin:

A-studio: Talk torstaina 4.9.

Jokerit loikkasi itään.

Jääkiekkoliiga KHL käynnistyy myös Suomessa, kun Jokerit pelaa ensimmäisen ottelunsa torstaina kotihallissaan.

Siirtyminen "Venäjän liigaan" on klassinen riski vai mahdollisuus -tilanne. Mahdollisia katsojia maailman toiseksi tasokkaimmalla liigalla on 200 miljoonaa. Toisaalta jääkiekko ei ole vain urheilua vaan myös bisnestä ja politiikkaa: onko faneilla varaa matkustaa Venäjälle matseja katsomaan; siirtyykö päätösvalta Jokereista Suomen ulkopuolelle; miten Jokerien venäläisten osaomistajien talouspakotteet vaikuttavat joukkueen peliin?

A-talk Yle TV1 klo 21:05: Studiovieraina Jokerien toimitusjohtaja Jukka Kohonen, Timo Everi SM-liigan hallituksesta, Urheilusanomien esimies Vesa Rantanen ja luova johtaja Saku Tuominen. Keskustelun vetää Kirsi Heikel.

Tässä taas on esimerkki juuri sellaisesta toimituksellisesta sisällöstä, jollaista Ylen pitääkin toimittaa kiinnostavasta ajankohtaisesta ilmiöstä.

Ero tuohon tulossa olevaan ennakkotietojen perusteella puhtaasti markkinointisisältöiseen tosi-tv:hen on valtava.
 

C.Orr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menneisyyden kahleista vapaa Jokerit
Tuosta voi jokainen omien värilasienssa kanssa sitten ihan rauhassa pähkäillä, että toteuttaako ohjelmasarja Yleisradion omat säännöt vai ei? Omasta mielestäni Yle rikkoo omia sääntöjään tässä, eikä edes mitenkään rimaa hipoen.

Hieman ihmettelen miksi sä et ollut heristelemässä moraalin vitivalkoista sormeasi, kun YLE:n FST teki joitain vuosia sitten HIFK:sta jutun tai Granlundista Toisessa jutussa YLE:n alainen FST nimeää ohjelmansa HIFK:n omalla mainoslauseella ja toisessa buffataan HIFK:ta sen valovoimaisimman pelaajan kautta. Aivan yhtä vähän kyseisissä ohjelmissa toteutuu nuo peräänkuuluttamasi YLE:n omat säännöt. Vaikka kyseiset esimerkit eivät olekaan suoraan verrannollisia tulevaan Jokerit-dokumenttiin on sen perussanoma, jota sinä lukuisten viestiesi voimalla peräänkuulutat, aivan sama. Jokainen voi tosiaan omien värilasiensa kanssa pähkäillä näitä sun oikeita motiivejasi, jotka yrität pukea muuksi kuin siksi, että tällä kertaa YLE tekee jutun Jokereista.

Kaikki jääkiekon saama julkisuus hyödyttää koko lajia, myös Liigaa. Se lisää entisestään yleisön kiinnostusta, tuo lajin pariin sekä resursseja että uusia harrastajia ja kantaa samalla oman pienen kortensa Suomikiekon kehityksen ja kilpailukyvyn kekoon. Kun osaa palstan taloustieteilijöistä huolestuttaa YLE:n rahoitus verovarojen kautta voisi samassa kontekstissa muistaa, että Jokerit tilittää Suomen valtiolle veroja enemmän kuin yksikään toinen urheiluseura, vieläpä varsin suurella marginaalilla.

edit. linkit YouTubeen.
 
Viimeksi muokattu:

Anssi #5

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Hieman ihmettelen miksi sä et ollut heristelemässä moraalin vitivalkoista sormeasi, kun YLE:n FST teki joitain vuosia sitten HIFK:sta jutun tai Granlundista Toisessa jutussa YLE:n alainen FST nimeää ohjelmansa HIFK:n omalla mainoslauseella ja toisessa buffataan HIFK:ta sen valovoimaisimman pelaajan kautta. Aivan yhtä vähän kyseisissä ohjelmissaa nuo peräänkuuluttamasi YLE:n omat säännöt. Vaikka kyseiset esimerkit eivät olekaan suoraan verrannollisia tulevaan Jokerit-dokumenttiin on sen perussanoma, jota sinä lukuisten viestiesi voimalla peräänkuulutat, aivan sama. Jokainen voi tosiaan omien värilasiensa kanssa pähkäillä näitä sun oikeita motiivejasi, jotka yrität pukea muuksi kuin siksi, että tällä kertaa YLE tekee jutun Jokereista.

Kaikki jääkiekon saama julkisuus hyödyttää koko lajia, myös Liigaa. Se lisää entisestään yleisön kiinnostusta, tuo lajin pariin sekä resursseja että uusia harrastajia ja kantaa samalla oman pienen kortensa Suomikiekon kehityksen ja kilpailukyvyn kekoon. Kun osaa palstan taloustieteilijöistä huolestuttaa YLE:n rahoitus verovarojen kautta voisi samassa kontekstissa muistaa, että Jokerit tilittää Suomen valtiolle veroja enemmän kuin yksikään toinen urheiluseura, vieläpä varsin suurella marginaalilla.

edit. linkit YouTubeen.

Jos sä et ymmärrä eroa tavanomaisten uutisten, ajankohtaisohjelmien, henkilökuvien ja moniosaisen markkinointiohjelman välillä, niin sittenhän sä et sitä ymmärrä. Turha siitä sitten on enempää vängätä.

Noin muuten olen sitä mieltä, että Ylen pitää noudattaa omia sääntöjään ihan kaikessa toiminnassaan. En siis halua, että Yle poikkeaa sännöistään esimerkiksi ifk:n kohdalla. Jos näin kuitenkin tapahtuu, niin en varmaankaan lähde siitä meteliä nostamaan. En tosin myöskään sorru virheellistä menettelyä puolustamaan, se kun on halpamaisen epärehellistä toimintaa. Mulla kun on sellainen periaate, että kaikille samat säännöt, myös omalle joukkueelle. Mites teillä?
 

C.Orr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menneisyyden kahleista vapaa Jokerit
Jos sä et ymmärrä eroa tavanomaisten uutisten, ajankohtaisohjelmien, henkilökuvien ja moniosaisen markkinointiohjelman välillä, niin sittenhän sä et sitä ymmärrä. Turha siitä sitten on enempää vängätä.
Pahoitteluni, en tiennyt, että olitkin jo nähnyt tuon YLE:n dokumentin Jokereista. Muussa tapauksessa vain alleviivaat asennettasi ennakoimalla ohjelman sisältöä sitä näkemättä, et aitoa huolta YLE:n verovarojen käytöstä. Tuo FST:n "En gång HIFK - alltid HIFK"-ohjelma oli ihan puhdasta mainosta HIFK:lle ja mä en näe sillä mitään merkitystä onko se dokumentti, ajankohtaisohjelma, henkilökuva jne. Ainoa merkittävä asia on se, että siinä YLE mainosti FST:n kautta HIFK:ta ja vieläpä verovaroin, joista sinä kannat liikuttavan paljon huolta. Ohjelma oli/on varsin mielenkiintoinen ja tavoitti varmasti monia muitakin kuin HIFK:n faneja, mutta ennen kaikkea toi jääkiekkoa lähemmäksi kuluttajia. Varsin hyvää verovarojen käyttöä tämän jääkiekon kuluttajan näkövinkkelistä.

En siis halua, että Yle poikkeaa sännöistään esimerkiksi ifk:n kohdalla. Jos näin kuitenkin tapahtuu, niin en varmaankaan lähde siitä meteliä nostamaan.
Tässäpä se sitten konkretisoituu. Jos koet, että YLE poikkeaa säännöistään HIFK:n kohdalla et lähde siitä meteliä nostamaan, mutta Jokereiden kohdalla lähdet.

En tosin myöskään sorru virheellistä menettelyä puolustamaan, se kun on halpamaisen epärehellistä toimintaa. Mulla kun on sellainen periaate, että kaikille samat säännöt, myös omalle joukkueelle. Mites teillä?
Missä nyt on tapahtunut virheellistä menettelyä. Ainoa virheellinen menettely on tuo sinun ennakoiva kritiikki Jokeri-dokumenttia kohtaan, jota et siis ole nähnyt, mutta kykenet kategorisoimaan sen mainosdokumentiksi käyttäen ontuvin perusteluin omia tulkintojasi YLE:n säännöistä. Se, että sä tulkitset YLE:n sääntöjä omalla tavallasi ei tee mistään virheellistä menettelyä. Kyse on sinun mielipiteestäsi ei absoluuttisesta totuudesta. Mitä sääntöä Jokerit on nyt tässä rikkonut?
 
Viimeksi muokattu:

Supa Troopa

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kun nyt täällä keskustellaan tiettyjen joukkueiden kannattajien mahdollisista taka-ajatuksista, jopa ajojahdista (hohhoijakkaa sentäs) ja kateudesta, niin kyllä minä olen valmis myöntämään yhden asian tuon tiimoilta. Jokerien KHL-seikkailuahan markkinoidaan (nyt siis myös YLE:n suosiollisella avustuksella) jonain "meidän" kaikkien juttuna. Siellä on nyt muka Suomi vs. muut, "suomalaiset sankarit idässä" ja vastaavaa. Ensinnäkin, näin tietyn joukkueen kannattajana: Jokerit jokin "koko Suomen joukkue KHL:ssä" - not gonna happen. Ei nyt, ei koskaan. Toiseksi, tuollainen karjalalippistuulipukumömmömhuuma-isäm maallisuus nostaa meikäläisessä aina oksennuksen kurkkuun. Vittu, ne on lätkäpelaajia, eikä mitään rokkia tai mannerheimeja.
 

Anssi #5

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Pahoitteluni, en tiennyt, että olitkin jo nähnyt tuon YLE:n dokumentin Jokereista. Muussa tapauksessa vain alleviivaat asennettasi ennakoimalla ohjelman sisältöä sitä näkemättä, et aitoa huolta YLE:n verovarojen käytöstä. Tuo FST:n "En gång HIFK - alltid HIFK"-ohjelma oli ihan puhdasta mainosta HIFK:lle ja mä en näe sillä mitään merkitystä onko se dokumentti, ajankohtaisohjelma, henkilökuva jne. Ainoa merkittävä asia on se, että siinä YLE mainosti FST:n kautta HIFK:ta ja vieläpä verovaroin, joista sinä kannat liikuttavan paljon huolta. Ohjelma oli/on varsin mielenkiintoinen ja tavoitti varmasti monia muitakin kuin HIFK:n faneja, mutta ennen kaikkea toi jääkiekkoa lähemmäksi kuluttajia. Varsin hyvää verovarojen käyttöä tämän jääkiekon kuluttajan näkövinkkelistä.

En jaksaisi samoja asioita kirjoitella uudestaan, jotka olen jo aiemmin kirjoittanut. Tuosta Ylen omasta jokeriohjelman puffista kyllä selviää minkälaisesta ohjelmasta on kyse. Sehän noiden puffien tarkoituskin.

En katsonut youtube videoita, joten en niitä kommentoinut. Jos ne ovat ylen ohjelmia ja jos niissä on toimittu ylen sääntöjen vastaisesti, niin silloin yle on toiminut väärin, enkä lähde ylen toimintaa siinä tapauksessa puolustelemaan.

Tässäpä se sitten konkretisoituu. Jos koet, että YLE poikkeaa säännöistään HIFK:n kohdalla et lähde siitä meteliä nostamaan, mutta Jokereiden kohdalla lähdet.

Missä nyt on tapahtunut virheellistä menettelyä. Ainoa virheellinen menettely on tuo sinun ennakoiva kritiikki Jokeri-dokumenttia kohtaan, jota et siis ole nähnyt, mutta kykenet kategorisoimaan sen mainosdokumentiksi käyttäen ontuvin perusteluin omia tulkintojasi YLE:n säännöistä. Se, että sä tulkitset YLE:n sääntöjä omalla tavallasi ei tee mistään virheellistä menettelyä. Kyse on sinun mielipiteestäsi ei absoluuttisesta totuudesta. Mitä sääntöä Jokerit on nyt tässä rikkonut?

En ole väittänyt, että jokerit rikkoisi yhtään mitään sääntöä tai olisi ylipäänsä tehnyt mitää väärää tässä yhteydessä.

Virheellinen menettely viittasi ifk:ta käsitteleviin ohjelmiin. En siis sorru puolustelemaan yleä, jos se rikkoo omia sääntöjään tehdessään ohjelmaa ifk:sta.

Mitä mieltä sinä muuten olet, pitääkö ylen kohdella esim jokereita ja ifk:ta samojen sääntöjen pohjalta vai ei?
 
Mitä mieltä sinä muuten olet, pitääkö ylen kohdella esim jokereita ja ifk:ta samojen sääntöjen pohjalta vai ei?
Sori väliin huutelu, mutta mistä "säännöistä" nyt on kyse?
"MAINONTA JA SPONSOROINTI
30. Yle ei saa lähettää mainontaa televisio- tai radio-ohjelmistojensa eikä verkossa tarjoamiensa palvelujen yhteydessä.

Suhtaudumme kriittisesti aineistoon, johon liittyy kaupallisia intressejä. Julkaisemme tällaista aineistoa vain, jos siihen on sisällölliset ja journalistiset perusteet. Emme suostu toimimaan mainonnan tai markkinointiviestinnän välineenä.

Eikö lihavoitu kohta ole aika pitkälti tulkinnanvarainen? Sinäkö sen päätät pelkän puffin luettuasi, että dokumentin julkaisemiseen ei ole sisällöllistä tai journalistista perustetta?

EDIT: http://yle.fi/uutiset/nakokulma_tahdon_saipa-faniksi/7452025
Ensimmäinen askel on jo otettu: ostin kummitytölle lahjaksi SaiPa-jarrusukat. Seitsemän päivää SaiPan ensimmäisen peliin.

Äärimmäisen tuomittavaa?
 
Viimeksi muokattu:

Anssi #5

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Sori väliin huutelu, mutta mistä "säännöistä" nyt on kyse?


Eikö lihavoitu kohta ole aika pitkälti tulkinnanvarainen? Sinäkö sen päätät pelkän puffin luettuasi, että dokumentin julkaisemiseen ei ole sisällöllistä tai journalistista perustetta?

Miksi kysyt "mistä säännöistä", kun kuitenkin osaat lainata niistä osan?

Miksi täällä jotkut luulevat, että minä päätän jostain asiasta, jos minä vain kritisoin sitä?

Mä olen jo selvittänyt ainakin pariin kertaan, mistä päättelin ohjelman olennaisen sisällön. Se on mun henkilökohtainen mielipide, joka on omasta mielestäni myös riittävän hyvin perusteltu.

Niissä ohjeissa on aika monta kohtaa. Tuon yhden kohdan tulkinta mieleisekseen ei poista niitä muita kohtia. Esimerkiski tuo lainauksestasi löytyvä "Emme suostu toimimaan mainonnan tai markkinointiviestinnän välineenä." Ihan oikeastiko ajattelet, että yle voi tehdä mitä tahansa, kunhan vaan ohjelmaa tehdessään lausuu taikasanat "aineistoon on sisällölliset ja journalistiset perusteet, aineistoon on sisällölliset ja journalistiset perusteet..."
 
Ihan oikeastiko ajattelet, että yle voi tehdä mitä tahansa, kunhan vaan ohjelmaa tehdessään lausuu taikasanat "aineistoon on sisällölliset ja journalistiset perusteet, aineistoon on sisällölliset ja journalistiset perusteet..."

Mua vaan jaksaa hämmästyttää miten joku voi noin mielensä pahoittaa näkemättä jaksoakaan dokumenttia, mistä metelin nostaa. Paino sanalla näkemättä.
 

Zaari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Anssi #5 on kyllä perustellut hyvin kantansa, mutta vielä kiinnostaisi tietää mikä kohta ohjelmasta oli mielestäsi väärin ja kenties oliko siinä jotain sallittua?

Hassua, mutta ilman Puttosta olisin tuskin kuullut koko asiasta. Ettei nyt liigakin kuitenkin saunoisi Jokereiden kanssa:)
 

N.Vidic

Jäsen
Suosikkijoukkue
Seattle Seahawks, HIFK, Man Utd
Niin, sehän on ennenkuulumatonta, että katsojat kritisoivat ylen ohjelmien sisältöä. On todella merkillistä tämä tämmöinen. Mihinköhän tämä vielä johtaa? Seuraavaksi varmaan jääkiekon katsojat alkavat kritisoida oman joukkueensa pelaajavalintoja, valmentajavalintoja, utj valintoja, pelitapaa jne. Vaikka eihän sitä jääkiekkoa ole edes pakko katsoa, voi mennä vaikka lenkille, ettei heikkenevä terveys aiheuta yhteiskunnan veronmaksajille ylimääräisiä kuluja.

Senkus kritisoit mitä lystäät. Mä koitan jotenkin ymmärtää, ettei jokeridokkarin näyttäminen nyt vaan yksinkertaisesti sovi sulle.

Tosin onhan tuossa tietysti se ero, että työssäkäyvänä ihmisenä mun ei ole pakko maksaa jääkiekosta, mutta ylelle multa viedään rahaa, halusin tai en.

Sinulta viedään rahat joka tapauksessa, luulisi sinun sen jo tietävän. Tai no ei viedä, jos satut elämään yhteiskunnan varoilla. Silloin vain meiltä muilta viedään.
 

Anssi #5

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Anssi #5, oletko siis samaa mieltä, että YLE ei saisi tehdä vastaavaa dokumettiä Eurooppa-liigasta ja siinä samalla HJK:sta?

Yle ei mielestäni saa rikkoa omia sääntöjään, jos se tekee ohjelman hjk:sta.

Vastaavaa ohjelmasarjaahan tuosta ei oikein saa tehtyä. Eurooppa-liiga ei esim ole suljettu sarja, eikä sinne päässyt hjk joudu poistumaan veikkaliigasta. Eurooppa liigaan selvitään urheilullisen menestyksen kautta. Hjk ei pyöri ympäri eurooppaa koko kautta jne.

Mutta kuten jo aiemmin olen kirjoittanut. Samat säännöt kaikille, vai kuinka?
 
Suosikkijoukkue
KK
Yle ei mielestäni saa rikkoa omia sääntöjään, jos se tekee ohjelman hjk:sta.

Vastaavaa ohjelmasarjaahan tuosta ei oikein saa tehtyä. Eurooppa-liiga ei esim ole suljettu sarja, eikä sinne päässyt hjk joudu poistumaan veikkaliigasta. Eurooppa liigaan selvitään urheilullisen menestyksen kautta. Hjk ei pyöri ympäri eurooppaa koko kautta jne.

Mutta kuten jo aiemmin olen kirjoittanut. Samat säännöt kaikille, vai kuinka?

Mutta SM-Liiga on yhtä suljettu sarja, kuin KHL. Pitäisikö siitäkin uutisointi ja kaiken maailman pienempienkin juttujen teko siis lopettaa?

Edit. Ajatteleppa asiaa näin. YLE tekisi esimerkiksi jutun Nokiasta ja sen toimista Venäjällä. Nokia siis saa suurta mainosta YLE:ltä.
 

Anssi #5

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mua vaan jaksaa hämmästyttää miten joku voi noin mielensä pahoittaa näkemättä jaksoakaan dokumenttia, mistä metelin nostaa. Paino sanalla näkemättä.

Kirjoitatko itse tänne ainoastaan silloin, kun pahoitat mielesi? Jos et, niin mikä saa sinut luulemaan, että minun motiivini lähtevät mielenpahoituksesta?

Täällä käydään keskustelua ja minä osallistun siihen. Ei siinä sen kummempaa ole. No, sen voin kyllä myöntää, että aharin kanssa käydyssä ot-pätkässä pari kertaa kiehahti, mutta noin muuten mieleni on ollut ihan vakaa ja pahoittumaton.

Yle on itse ennakkoon kertonut ohjelman sisällöstä. Mielestäni voin tehdä päätelmiä tuolta pohjalta. "Hartwall areenan sankarialokkaat venäjää valloittamassa", ei kuulosta ihan neutraalilta meikäläisen korviin. Jos ohjelma on jotain muuta, kuin ennakkoon on ilmoitettu, niin katsotaan tilannetta uudelleen.
 

Ahar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp, Pelicans, Suomi, Ruotsi, Columbus
Kirjoitatko itse tänne ainoastaan silloin, kun pahoitat mielesi? Jos et, niin mikä saa sinut luulemaan, että minun motiivini lähtevät mielenpahoituksesta?

Täällä käydään keskustelua ja minä osallistun siihen. Ei siinä sen kummempaa ole. No, sen voin kyllä myöntää, että aharin kanssa käydyssä ot-pätkässä pari kertaa kiehahti, mutta noin muuten mieleni on ollut ihan vakaa ja pahoittumaton.

Yle on itse ennakkoon kertonut ohjelman sisällöstä. Mielestäni voin tehdä päätelmiä tuolta pohjalta. "Hartwall areenan sankarialokkaat venäjää valloittamassa", ei kuulosta ihan neutraalilta meikäläisen korviin. Jos ohjelma on jotain muuta, kuin ennakkoon on ilmoitettu, niin katsotaan tilannetta uudelleen.

Jos asia edelleen noin kovastti ahdistaa, niin eikö kannattaisi tehdä kirjelmää viestintäviraston, ylen tai poliisin suuntaan, varsinkin, jos epäilet jonkinlaista lakia asiassa rikotun?
Ja kun kerran asian esille otit, niin minulla ei muuten mennyt hermot edes sinun kanssasi, vaikka välillä tuntui että rautalangassa ei mitta riitä, eikä riittänyt.
 

Anssi #5

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mutta SM-Liiga on yhtä suljettu sarja, kuin KHL. Pitäisikö siitäkin uutisointi ja kaiken maailman pienempienkin juttujen teko siis lopettaa?

Edit. Ajatteleppa asiaa näin. YLE tekisi esimerkiksi jutun Nokiasta ja sen toimista Venäjällä. Nokia siis saa suurta mainosta YLE:ltä.

Ylen ohjelmatoiminnan ja sisältöjen eettiset ohjeet löytyy sieltä antamani linkin takaa. Ne on käytössä ihan kaikkien ohjelmien teossa. Niiden noudattamista valvoo viestintävirasto. Ne asiat, joita viestintävirasto ylen toiminnassa valvoo, on määritelty laissa nimeltä "Laki Yleisradio Oy:stä". Tuo löytyy finlexistä. Yleisradio on myös sitoutunut noudattamaan Journalistin ohjeita, joiden tulkinnasta vastaa julkisen sanan neuvosto. Lisäksi ylen täytyy tietysti noudattaa muitakin lakeja, kuten esim sananvapauslaki.

Noiden ohjeiden ja lakien pohjalta tehdään ihan kaikki ylen ohjelmat riippumatta siitä onko aiheena Nokia, HJK, Tappara, Korihait, Paavo Lipponen, avoin liiga tai suljettu liiga. Siis niinku ihan jokaikinen ohjelma.

Mun on oikeasti aika vaikea kuvitella, että Nokiasta tehtäisiin ylellä tuollainen sotasankarihenkinen "dokumentti", mutta jos tehdään, niin saatan kyllä kommentoida asiaa.
 

Steegil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit 1967-2014, Ducks sympatiat Coyotes & Jets
Yle saa kiittää Puttosta oikein kunnolla. Kyseessähän on todella "kustannustehokas" eli suoraan sanottuna ihan karkkirahoilla tehty sarja. Puttosen nolostuttavan avautumisen jälkeen tekele on saanut aivan uskomattoman määrän ylimääräistä huomiota.
 

Anssi #5

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jos asia edelleen noin kovastti ahdistaa, niin eikö kannattaisi tehdä kirjelmää viestintäviraston, ylen tai poliisin suuntaan, varsinkin, jos epäilet jonkinlaista lakia asiassa rikotun?
Ja kun kerran asian esille otit, niin minulla ei muuten mennyt hermot edes sinun kanssasi, vaikka välillä tuntui että rautalangassa ei mitta riitä, eikä riittänyt.

Asia ei ahdista, sinun juttujen lukeminen toisinaan kyllä ahdistaa.

Mutta kiva huomata, että sulle menee edes pikkaisen oppi perille, kun osaat ottaa tuon viestintäviraston tuohon mukaan. Mä voin antaa sulle vaikka jonkun kivan "wikilinkin", josta selviää miksi asia pitää hoitaa siellä, jos pyydät nätisti

Kerro vielä kuitenkin, että miksi ihmeessä poliisin juttusille pitäisi lähteä? Voishan siellä tietysti käydä kahvilla ja naureskella porukalla millasia urpoja täällä netissä pyörii, mutta kyllähän ne sen tietää jo entuudestaan.
 

Ahar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp, Pelicans, Suomi, Ruotsi, Columbus
Asia ei ahdista, sinun juttujen lukeminen toisinaan kyllä ahdistaa.

Mutta kiva huomata, että sulle menee edes pikkaisen oppi perille, kun osaat ottaa tuon viestintäviraston tuohon mukaan. Mä voin antaa sulle vaikka jonkun kivan "wikilinkin", josta selviää miksi asia pitää hoitaa siellä, jos pyydät nätisti

Kerro vielä kuitenkin, että miksi ihmeessä poliisin juttusille pitäisi lähteä? Voishan siellä tietysti käydä kahvilla ja naureskella porukalla millasia urpoja täällä netissä pyörii, mutta kyllähän ne sen tietää jo entuudestaan.

Yllättävää, että taas mennään henkilökohtaisuuksiin puoleltasi, mutta aika monta viestiä olet asiasta kirjoittanut, joten siitä päättelin että ahdistaa. Poliisin juttusille tietenkin sen johdosta, jos epäilet ylen tässä rikkoneen lakia, eli tehneen rikoksen, jolloin jokainen kansalainen voi asian poliisin tutkittavaksi saattaa. Aivan kuten eilen eduskuntakin teki poliisille tutkintapyynnön mahdollisesta nato-vuodosta, niin sinäkin voit toimi vastaavasti tässä jokerit-yle asiassa.
 

Anssi #5

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Yllättävää, että taas mennään henkilökohtaisuuksiin puoleltasi, mutta aika monta viestiä olet asiasta kirjoittanut, joten siitä päättelin että ahdistaa. Poliisin juttusille tietenkin sen johdosta, jos epäilet ylen tässä rikkoneen lakia, eli tehneen rikoksen, jolloin jokainen kansalainen voi asian poliisin tutkittavaksi saattaa. Aivan kuten eilen eduskuntakin teki poliisille tutkintapyynnön mahdollisesta nato-vuodosta, niin sinäkin voit toimi vastaavasti tässä jokerit-yle asiassa.

Sinäkin olet kirjoittanut aiheesta monta viestiä, ahdistaako siis sinua? Vai onko sulla vain joku poliisifetissi, kun jaksat jatkuvasti horista sekavia aiheesta?

Viestintävirasto on edelleen se paikka, joka valvoo mm ylen ohjelmien sisältöasioita. Toisaalta, en ole edes koskaan väittänyt, että yle rikkoo lakia. Se on sinun oman, ilmeisesti harhaisen mielen tuotoksia. Se miten saat liitettyä eduskunnan mahdollisen nato-vuodon tähän, on minulle mysteeri.

Kun nyt kerran vastailet näihin mun henkilökohtaisuuksiin, niin selvennätkö vielä yhtä aiempaa väitettäsi, eli tätä

Yksinkertaista. Rikosilmoitus tehdään niin sanottuna R-ilmoituksena ja tutkintapyyntö sekalais, eli S-ilmoituksena. Ymmärrätkö?
Ihan vaan kiinnostaa tietää, että olitko tosissasi, vai ehkä jonkun lääkkeen vaikutuksen alainen tms?
 

Ahar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp, Pelicans, Suomi, Ruotsi, Columbus
Sinäkin olet kirjoittanut aiheesta monta viestiä, ahdistaako siis sinua? Vai onko sulla vain joku poliisifetissi, kun jaksat jatkuvasti horista sekavia aiheesta?

Viestintävirasto on edelleen se paikka, joka valvoo mm ylen ohjelmien sisältöasioita. Toisaalta, en ole edes koskaan väittänyt, että yle rikkoo lakia. Se on sinun oman, ilmeisesti harhaisen mielen tuotoksia. Se miten saat liitettyä eduskunnan mahdollisen nato-vuodon tähän, on minulle mysteeri.

Kun nyt kerran vastailet näihin mun henkilökohtaisuuksiin, niin selvennätkö vielä yhtä aiempaa väitettäsi, eli tätä


Ihan vaan kiinnostaa tietää, että olitko tosissasi, vai ehkä jonkun lääkkeen vaikutuksen alainen tms?

Rikosilmoitus tehdään aina R-ilmoituksena. S-ilmoitus ei ole koskaan R-ilmoitus, koska se on S-ilmoitus. Esim tämä ministeriön tekemä tutkintapyyntö Nato-vuodosta on varmuudella kirjattu S-ilmoituksena, koska vielä ei ole kenelläkään tiedossa onko mitään rikosta edes tapahtunut ja jos on, niin mikä rikos ja onko siiheen mahdollista löytää ketään epäiltyjä. Poliisi selvittää asiaa, ja mikäli rikosepäilyjä mahdollisesti joskus ilmenee, niin siinä vaiheessa asiasta kirjataan ärrä, mikäli mitään ei rikosta ei todeta tapahtuneen, niin S-ilmoitus päätetään ja toimitetaan ö-mappiin. Helppoa, ja koko kirjoitus täysin ilman henkilöön kohdistuvia solvauksia.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös