Lentomatkailuennätyksesi yhden vuoden aikana

  • 3 333
  • 35

FASlapsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Tämähän oli hauska. Piti oikein tonkia tuolta vuoden mittainen aikaväli missä tod.näk. oon matkustellut eniten. Saattaa olla että aiemmilta vuosilta ois vielä ollu joku ajanpätkä milloin olisin enemmän esim. Amerikassa käynyt, mutta ne ois ollu hankalampi kaivaa. Näistäkään en ihan täysin varma oo kaikista noista jatkolentoyhteyksistä mutta aika lähellä kuitenkin on.

Helsinki-Oslo-Doha-Oslo-Helsinki 11450km
Helsinki-Madrid-Vigo-Madrid-Helsinki 6831km
Helsinki-Tukholma-Doha-Lahore-Doha-Tukholma-Helsinki 14712km
Helsinki-Madrid-Vigo-Madrid-Helsinki 6831km
Helsinki-Madrid-Vigo-Madrid-Helsinki 6831km
Helsinki-Lontoo-Atlanta-Birmingham(AL)-New York-Lontoo-Helsinki 17646km
Helsinki-Lontoo-Chicago-Shreveport-Chicago-Lontoo-Helsinki 18790km
Helsinki-Madrid-Vigo-Madrid-Helsinki 6831km
Helsinki-Manchester-Helsinki 3634km
Helsinki-Berliini-Abu Dhabi-Lahore-Abu Dhabi-Berliini-Helsinki 15759km
Helsinki-Oslo-Doha-Oslo-Helsinki 11450km
Helsinki-Tukholma-Doha-Tukholma-Helsinki 10036km
Helsinki-Tukholma-Doha-Tukholma-Helsinki 10036km
Helsinki-Madrid-Vigo-Madrid-Helsinki 6831km
Helsinki-New York-Charlotte-New York-Helsinki 14993km
Helsinki-Zurich-Helsinki 3563km
Helsinki-Oslo-Firenze 2589km
Venetsia-Kööpenhamina-Helsinki 2020km

Yhteensä 170 833km lentelyä vuoden ajalla, johan siinä ehtii muutamaan kertaan sen pelastautumisohjeenkin lukaisemaan.

Jee, voitin kaikki muut! Oon paras!
 

stairox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Wanha kunnon divariajan Vaasan Sport, Liverpool FC
Eli seuraavat matkat on takana jos ei linkkiä jaksa avata:

VAA-ARN-FRA-BCN-MUC-ARN-VAA 5 595 km
VAA-LPA-VAA 9 467 km
VAA-ARN-MUC-MAN-CDG-HEL-VAA 5 720 km
VAA-AYT-VAA 5 947 km
VAA-ARN-VAA 862 km (ainoa työmatka)
VAA-ARN-DXB-MRU-DXB-ARN-VAA 20 555 km

Yhteensä 48 146 km josta 47 284 km henkilökohtaista reissaamista.

Tämän henkilökohtaisen ennätykseni tulen tuskin ikinä lyömään, sillä minulle tämä oli poikkeuksellisen paljon.
Pävitys päivämäärien 20.3.2017 - 19.3.2018 mukaan. Ennätys jota en uskonut lyöväni, meni sittenkin uusiksi.

Vanhentuneet matkat:
VAA-ARN-VAA putoaa pois listalta (helmikuu 2017), kuten myös menomatka VAA-LPA (13.3.2017).

Uusina listalle tulee:
HEL-MAD-HEL, VAA-LPA-VAA ja LPA-BCN-LPA ja täten uusi lista on tämän näköinen:

VAA-ARN-FRA-BCN-MUC-ARN-VAA 5 595 km
LPA-VAA 4 733 km
VAA-ARN-MUC-MAN-CDG-HEL-VAA 5 720 km
VAA-AYT-VAA 5 947 km
VAA-ARN-DXB-MRU-DXB-ARN-VAA 20 555 km
HEL-MAD-HEL 5 900 km (ainoa työmatka)
VAA-LPA-VAA 9 467 km
LPA-BCN-LPA 4 350 km

Yhteensä 62 267 km josta 56 367 km henkilökohtaista reissaamista.
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ei mitään muistikuvaa yksittäisistä matkoista, mutta 2000-luvun alussa olin vuosia reissuhommissa ja jotain 150 päivää vuodessa reissussa. Arvioisin tehneeni keskimäärin noin 40 edestakaista lentoa vuoden aikana. Suurin osa tyyliin maanantaina duuniin ja perjantaina takaisin. Joitain yksittäisiä parin viikon reissuja johonkin pidemmälle ja vastaavasti useita yhden yön matkoja eurooppaan. Olen kerran mennyt aamulla duuniin itävaltaan ja tullut illalla takaisin. Myös kiertomatkoja on tehty tyyliin aamulla pariisiin, illalla lontooseen ja seuraavana päivänä himaan. Kun lopetin nuo hommat olin jotain 3-4 vuotta lentämättä kertaakaan, vaikka pisteitä oli ihan riittävästi. Kolmen yhtiön kultakortti samaan aikaan. Mainittakoon se, että en lentänyt ikinä turistissa.
 

ace

Jäsen
Viimeisen kuluneen 9kk aikana koneessa on tullut istuttua reilu 100 000 km ja lisää on tulossa ennen kuin vuosi tulee täyteen.

Ei ole ihmistä tarkoitettu lentämään, kovin on tylsää ja epämiellyttävää puuhaa se.
 

KiVi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nanna Karalahti
Ei mitään muistikuvaa yksittäisistä matkoista, mutta 2000-luvun alussa olin vuosia reissuhommissa ja jotain 150 päivää vuodessa reissussa. Arvioisin tehneeni keskimäärin noin 40 edestakaista lentoa vuoden aikana. Suurin osa tyyliin maanantaina duuniin ja perjantaina takaisin. Joitain yksittäisiä parin viikon reissuja johonkin pidemmälle ja vastaavasti useita yhden yön matkoja eurooppaan. Olen kerran mennyt aamulla duuniin itävaltaan ja tullut illalla takaisin. Myös kiertomatkoja on tehty tyyliin aamulla pariisiin, illalla lontooseen ja seuraavana päivänä himaan. Kun lopetin nuo hommat olin jotain 3-4 vuotta lentämättä kertaakaan, vaikka pisteitä oli ihan riittävästi. Kolmen yhtiön kultakortti samaan aikaan. Mainittakoon se, että en lentänyt ikinä turistissa.
No en ihmettele, että sait tarpeeksesi, jos laitettiin rahdin sekaan joka kerta!

Edit: kerro muuten, onko business-luokka rahan veroinen? Okei, enemmän tilaa, sanomalehtiä (?), hintaan sisältyy(?) virvokkeita ja koneeseen pääsee kävelemään jonon ohi. Tutun kanssa tuossa lenneltiin ja hän onanoi business-luokan isommille tyynyille. En ymmärrä, mitä väliä. Toi jonon ohi kävelykin: se kone lähtee vasta kun viimeinenkin euron lipulla matkustava on paikallaan. Mutta siis kannattaako? Vedätkö omilla rahoilla bisneksessä?

Lentäminen on kyllä sitä tylsempää mitä enemmän sitä tekee.
 
Viimeksi muokattu:

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
No en ihmettele, että sait tarpeeksesi, jos laitettiin rahdin sekaan joka kerta!

Edit: kerro muuten, onko business-luokka rahan veroinen?... Mutta siis kannattaako? Vedätkö omilla rahoilla bisneksessä?
....

On ja ei. Pitkällä lennolla laajarunkokoneella missä business-penkit on kunnolliset matkusmukavuusero on karjaosaston 7-vierekkäin keskipaikalle aivan helvetin iso. Voit aidosti nukkua ja kukaan ei ole iholla. Toki tarjoilu pelaa ja juomat sekä ruoka on parempaa, mutta en oikein anna arvoa itse noille. Mitä loungeen tulee, niin paljon matkustava pääsee niihin muutenkin kuten myös jonon ohi joka paikassa. Toki se on hyvä päästä juomien ääreen jos joutuu pidempään kentällä roikkumaan. Noihin muuten pääsee muutamalla kympillä muutenkin, että jossain kentällä olin kerran ihan turistilennolla, mutta ostin pääsyn tonne kun oli niin pitkä odotus. Taisi olla jokereiden peli ja piti löytää toimiva netti ja rauhallinen katselupiste. Sisäänpääsyn rahat säästää juomalla muutaman bissen ja syömällä ihan helposti. Suosittelen jos on joku yli kahden tunnin odotus ja voi juoda keittoa.

Itse olen kerran pisteillä upgradennut thaimaasta lennon vaimon kanssa businekseen, mutta omilla rahoilla maksaessa en kyllä maksaisi. Euroopan lennolla en maksaisi penniäkään busines-paikasta.
 
Noihin muuten pääsee muutamalla kympillä muutenkin, että jossain kentällä olin kerran ihan turistilennolla, mutta ostin pääsyn tonne kun oli niin pitkä odotus. Taisi olla jokereiden peli ja piti löytää toimiva netti ja rauhallinen katselupiste. Sisäänpääsyn rahat säästää juomalla muutaman bissen ja syömällä ihan helposti. Suosittelen jos on joku yli kahden tunnin odotus ja voi juoda keittoa.

Minä en ole koskaan maksanut loungesta mutta kaverilla on Amex, jolla kaksi ihmistä pääsee sinne "ilmaiseksi". Monta olutta ja gin toniccia olen juonut hänen siivellään mutta Bilbaon koriskisoista palatessamme lounge oli Stanstedillä niin täyteen ammuttu, että mieluummin maksoin eväistäni viereisessä kahvilassa, jossa sai istua rauhassa.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Höh, tässä kisassa pitäisi olla eri sarjat ammatin puolesta viini... anteeksi lentäjille, ja sitten omakustannematkailijoille. Lisäksi niihin alasarjat lentokilometrien ja lentojen mukaan.
 

stairox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Wanha kunnon divariajan Vaasan Sport, Liverpool FC
Höh, tässä kisassa pitäisi olla eri sarjat ammatin puolesta viini... anteeksi lentäjille, ja sitten omakustannematkailijoille. Lisäksi niihin alasarjat lentokilometrien ja lentojen mukaan.
Ketjun ideana on päivittää omat ennätykset 365 vuorokaudessa ihan oman mielenkiinnon vuoksi, ja myös ihan kiva seurata muiden nimmerkkien lentokilometrejä. Itselleni tämä ketju on ainoa paikka mihin päivitän lentoja, niin se on myös samalla arkisto mihin menen katsomaan mitä päivitin ja koska. Aivan samalla tavalla ku rekkaribongriketju toimii arkistona.

Jos ketju vituttaa, ja on liiaan yleellinen asian suhteen, niin avaa toki uusia ketjuja alasarjoineen aiheesta. Ketjun idea on hyvin yksinkertainen.
 
Viimeksi muokattu:

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Jos ketju vituttaa, ja on liiaan yleellinen asian suhteen, niin avaa toki uusia ketjuja alasarjoineen aiheesta. Ketjun idea on hyvin yksinkertainen.
Ei vituta, tuli vain mieleeni tuo, kun ainahan tällaiset jossain määrin kilpailullisia ovat. Siis kuka söi eniten munkkeja, kellä on isoin kengännumero tai kuka on lentänyt eniten. Tai sitten olen liian kilpailullinen ja koen ne itse sellaisiksi. Enkä tuota välttämättä aivan tosissani todennut.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
On täällä paljon isompiakin lukemia esitelty, mutta vuonna 2012 tuli ihan hyvät lukemat vain muutamalla lennolla:

Helsinki - Buenos Aires - Helsinki 25 874 km
Buenos Aires - Iguazu - Buenos Aires 2 120 km

Yhteensä 27 994 km

Työhöni ei juuri kuulu lentämistä, joten kilometrit tulevat lähes poikkeuksetta huvimatkoilla.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös