Shokki-tarinoita on viime vuosina julkaistu usean kovakantisen kokoelma-albumin verran. Kolme Creepy-kokoelmaa (juontajanaan karmaiseva Slemmy) sekä pari Richard Corbenin Shokki-tarinoita sisältävä teos. Osa vanhemmista on jo loppuunmyyty, mutta sitä vartenhan ovat suomalaiset julkiset kirjastot olemassa.
Minulla on kotona rapiat 3000 sarjakuvalehteä, -albumia ja -pokkaria, olen muun muassa täyttänyt valtaosan keittiön kaapeista sarjakuvilla ja poistanut joutavat keittiötarvikkeet tärkeämpien asioiden tieltä. Divariin en ole vuosikymmeniin myynyt mitään, lapsena tosin tuli tyhmänä tehtyä välillä sitäkin (vaikkakaan ei koskaan ns. ykköskategorian lehtien kohdalla).
Kaikkea ei voi ihminen kerätä eikä kaikesta niin kiinnostua, enkä minäkään ole aktiivisesti haalinut kuin tiettyjä lehtiä vaikka olenkin lukenut ja ostanut vuosien saatossa kaikenlaista.Irtonaisia lehtiä ja albumeita on vähän mistä sattuu, mutta täydempiä (tai täydellisiä) kokoelmia on vain tietyistä lehdistä
Esimerkiksi Cocco Billit olen lukenut, mutta niitä ei hyllyssä taida olla kuin pari. Bustereita luin satunnaisesti, mutta koska en lapsena ollut urheilun ystävä niin niitä ei ole hyllyssä, kuten ei juuri korkkareitakaan vaikka periaatteessa olenkin niiden ystävä, samoin kuin Tex Willerien. Veljeni kokoelmien myötä tuli Hopeanuolia, jota itsekin tilasin lehden loppuvaiheessa. Asterix- ja Lucky Luke -albumeita on kohtalaisesti, ei kuitenkaan kaikkia, kuten ei kaikkia Tinttejäkään. Myös Mustanaamiota tilasin vuodesta 1985 alkaen 1990-luvun alkuun, lopetin lehden sen takia, että se muuttui värilliseksi. Samalla lopetin yhden miehen alajaostoni vaikka säilytinkin kultajäsenyyteni. En voi sietää värillisiä Mustanaamioita, maailmankatsomukseni on tähän liian mustavalkoinen.
Myrkkyjä luin satunnaisesti, samoin Mad-lehteä. Huumorilehdet eivät koskaan oikein kiinnostaneet niin paljon, vaikka noissakin oli hetkensä. Minä olen kuitenkin pohjimmiltani supersankarimies, siksipä hyllyssäni onkin kaikki Hämähäkkimies-lehdet vuodesta 1980, kaikki Ryhmä-X -lehdet, kaikki Conan-lehdet, kaikki Marvel-lehdet, kaikki Sarjakuvalehti-sarjakuvalehdet ja niin edelleen. Sekä valtaosa Teräsmies- ja Batman/Lepakkomies-lehdistä 1970-luvun jälkipuoliskolta eteenpäin. Jokunen vanha Teris ja Lepis puuttuu, mutta ne maksavat nykyisin niin helvetisti, etten ole katsonut tarpeelliseksi kokoelmaa täydellistää. Sama pätee Frankenstein & Ihmissusi -lehteen ynnä muihin vastaaviin: niitä on satunnaisesti muttei kaikkia.
Nykyisin olen saavuttanut sen pisteen, että en enää erityisesti jaksa kiertää edes kirjamessuilla antikkakojuja ja metsästää yksittäisiä puuttuvia numeroita. Se ei enää tuota samanlaista iloa kuin ennen, eikä minulla ole halua eikä oikein varaakaan maksaa useita kymppejä, jopa toistasataa euroa per yksittäinen puuttuva lehti. Ja olennaisemmaksi on muuttunut itse tarinan lukeminen lehden omistamisen sijasta: tästä syystä hankin tietyistä lehdistä alkukieliset halpapokkari-uusintapainokset joista sain lukea puuttuvat tarinat sen sijaan, että pakkomielteisesti maksaisin maltaita jostain yksittäisnumerosta, jota olisi pakko säilyttää muovikuorissa lukkojen takana.