Lars Helminen JYPiin

  • 19 586
  • 72

JPL

Jäsen
Hyvähän se on tämänkaltaisia nuoria vähintään kokeilla. Toisinaan sieltä löytyy Helmi(si)äkin. Mutta ei kannata ladata liikaa odotuksia. Mahdollisuus onnistua on suurinpiirtein yhtä hyvä kuin totaalinen epäonnistuminenkin. JyP:llä on ihan potentiaalinen joukkue ensi kaudeksi. Hieman kuitenkin epäilyttää tuo teidän valmentaja. Siellä kuitenkin on totuttu suht. vauhdikkaaseen lätkään. Onko muutos liian suuri?
 

Kulttimörkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja maajoukkueet
Kyselin hieman HFBoardsilla Laipesta ja siellä kuvailtiin miestä hyväksi syöttelijäksi, joka on hyvä ylivoimalla ja hyvä puolustuspäässä. Nämä näkemykset siis NCAA-tasolta.

Mikkonen totesi Keskisuomalaisessa Laipen olevan hyvä luistelemaan ja totesi Helmisen pärjänneen hyvin ECHL:ssä jossa kuitenkin on keskimäärin fyysisempää peliä kuin SM-liigassa. Tulkitsen näitä kommentteja siis näin: Laipe on peliätekevä puolustaja joka tulee vikkelästi omalta alueelta pois, pystyy antamaan hyviä syöttöjä sekä on nopea luistelija ja hyvä sijoittumaan. Kun mies on vielä sanonut isomman kentän sopivan hänelle paremmin, niin tässähän odottaa ihan mielenkiinnolla Laipen ensimmäisiä peliesityksiä...
 

kummitus

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Outstanding tarkoittaa tarkalleen "erinomainen, huomattava, merkittävä". Tässä tapauksessa voidaan ajatella myös adjektiiveja "erottuva, silmiinpistävä". Tämä suomennos pitäisi siis merkata (HUOM! Kumm. suom.) eli kummituksen suomentama, heh.
Ok. Olet oikeassa. Hymiöllähän tuokin asia olisi korjattu, mutta olen niin huono niissä. Englantia osaan paremmin ilman sanakirjaakin ja tiesin kyllä jo kirjoittaessani sanan varsinaisen merkityksen..
Tulipahan tämäkin tärkeä pointti nyt oikaistua, kitoos. :)
 

jukiapina

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP valitettavasti
Todetaan nyt, että ECHL jotenkin karahtaa ikävästi korvaan, mutta yliopistopelaajahan Laipe enemmän onkin.Jotenkin tuntuu sellaiselta yv pakilta joka heittelee kiekkoja maalille enempi kuin laukoo eli jotain Jutilan - Korhosen tapaista yv pakkia itse odottelen. Mahdollisuudet onnistua ovat käytännössä yhtä suuren kuin onnistumisenkin. Vertailu toisiin saman tyylisiin pelaajiin toki antaa jonkinlaista suuntaa, mutta ensimmäisten 10 pelin jälkeen ollaan taas enempi kartalla.
 

Groove Armada

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Starkin noutopihan parakki
Kuvailujen perusteella tulee koko ajan enemmän ja enemmän mieleen Petteri Nummelin.
 

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers
Sieltähän se pakki nyt tuli, ehkä jopa paljon nopeammin kuin odotettiin. Hyvä juttu, vaikka Helminen Jyväskylään saapuukin vasta kuukauden kuluttua. Kerkiää sopeutumaan pelityyliin ja joukkueeseen. Plussaa myös rightin kätisyys.

Lisäksi nuori kaveri, kehittymisvaraa on varmasti vielä, joten minä en pidä ainakaan minään sitä, että ainoa ammattilaisliiga, missä Laipe on pelannut, on tämä niin suuresti kirottu ECHL.

Toisaalta olisin kyllä odottanut, että sopimuksessa on jonkun tason try-out, tosin ennenkään JYP ei ole näistä tiedottanut, joten voi siellä sellainen olla..
 

SergeiK

Jäsen
Suosikkijoukkue
pelaajamarkkinoiden varteenotettava vaihtoehto
Jamie Mattiehan on edustanut NCAA-joukkuetta - melkein. Nimittäin kuten muistatte niin kaveri ei ollutkaan edustuskelpoinen Bemidji State Universityn NCAA-joukkueeseen ja ajautui JYPin ja Ruotsin divarin divarin kautta Itävaltaan.

Toinen vertailukohde voisi olla Alexandr Trembley, joka tehtaili tehoja Kanadan yliopistosarjassa CIS:ssä. Tosin NCAA on paljon sitä kovatasoisempi.
 

wade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp ,Maple Leafs ,Blackburn Rovers
Juu pettynyt täytyy olla tähän hankintaan. Lupailtiin ykköspakkia ja saatiin tälläinen neverheard ja porukka pomppii innosta. Kaveri on pelaillut jossain NCAA:ssa joka on vielä ECHL:ää heikompi sarja. Sitten yhdet onnistuneet playoffit ECHL:ssä joka on mestistäkin heikompi sarja ja vuoden soppari Jyppiin jep jep. Noh kallishan tuo ei voinut olla ,joten helposti korvattavissa tosipelien alettua. Tryoutin olisin jotenkin ymmärätnyt ,mutta ei niin ei noh ei varmasti näe joulua meillä.
 

Anselm Raato

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ajetaan Valtralla, Seattle Kraken
Tryoutin olisin jotenkin ymmärätnyt ,mutta ei niin ei noh ei varmasti näe joulua meillä.

Taatusti näkee. Laipe on juuri sellainen mies mikä JYPistä puuttuui. Okei, kokoisekseen pieni ja nevöhöödi kaikille muille. Mutta mitäs sanot jos kaverista nousee liigassa keskitason parempi puolustaja?

Itse en todellakaan tyrmää suoralta kädeltä. Anna nyt hyvänen aika miehen pelata ensin muutama ottelu meillä ja sano vasta sitten oliko paska vai ei.

Sanotaan nyt vielä, että itse uskon Laipeen ja uskon että nakuttaa ainakin sen parikyt pinnaa.

Jestas!
 

Naughty_S

Jäsen
Laipe on epäilemättä "hyvä haku" ja mielenkiintoinen hankinta. Mahdollisuudet pärjäämisen SM-liigassa ovat miehestä saatavissa olevan tiedon valossa ihan hyvät, joten ei sikäli mitään valittamista.

Sen verran on kuitenkin pakko olla ikiangstaaja-waden kanssa samoilla linjoilla, että missään nimessä Laipe Helminen ei ole sellainen takuuvarma ykköspakki, mitä tuo (hyökkäyksen kustannuksella) varsin huterasti rakennettu pakisto huutaa.

Tällä hetkellä Dufva tuntuu luottavan todella kovaa siihen, että esimerkiksi Mäntymaa ottaa valtavia harppauksia eteenpäin. Toivotaan, että luotto kannatti.
 

dead c

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Naughty_S puhuu asiaa. Tällä kaudella mennään pakiston suhteen samalla hengellä, kuin hyökkääjistön kanssa viime kaudella, eli oletetaan että kaikki varmasti kehittyy.

Toki se onkin mahdollista, mutta ei hedelmäpelistäkään aina tule voittoa. Ja siinä valossa, kun tarkastelee kevään muita hankintoja puolustukseen, voi pitää Larsin hankkimista pienenä pettymyksenä.

Kovin suuria paineita ei kyllä mielestäni voi 22-vuotiaan kaverin niskoille. Kyllä meidän ykköspakki paperilla on Niskavaara tällä hetkellä.

Älkää tulkitko väärin, kyllä itsekin kannatan Larsin sopimusta. Kaveri voi parissa kaudessa kehittyä vaikka kuinka hyväksi. Mutta se mitä nyt olisi tarvittu, olisi kyllä ollut kokenut kehäkettu. Sellainen todellinen johtohahmo puolustuksen tukipilariksi.
 

Jubomir

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Toinen vertailukohde voisi olla Alexandr Trembley, joka tehtaili tehoja Kanadan yliopistosarjassa CIS:ssä. Tosin NCAA on paljon sitä kovatasoisempi.
Onhan teillä ollut aikaisemminkin täydet yliopistokaudet NCAA:ssa pelannut pakki eli Chris McKenzie. Ehkä vertailukelpoisempi Helmiseen voisi olla SaiPassa pelannut Justin Forrest, molemmat pieniä kiekollisia pakkeja. SaiPan Iliakis tulee NCAA:n heikosta konfferenssista, kuten aikanaan McKenzie Jypiin.
 

SergeiK

Jäsen
Suosikkijoukkue
pelaajamarkkinoiden varteenotettava vaihtoehto
Oho, ompa Jubomiriilla holistinen näkemys SM-liigan lähihistoriasta. Osaako Jubomir sanoa onko Helmisen NCAA-lohko hyvä, huono vai hyvin huono?

Joo, tietysti Chris MacKenzie. Muistan kyllä kaverin. Itse taisi haastattelussa kirota, että Suomen taso tuli yllätyksenä. Kun hänen vahvuutensa NCAA:ssa oli ollut kiekollinen taito ja hyvä luistelu, niin hän oli tasoltaan perusliigatasoa. Manasi, että varsinkin hänen maalisaldonsa jäi naurettavaksi, koska hänen laukauksensa ei ollut alkuunkaan tarpeeksi hyvä SM-liigaan. Kaveri säikähti ilmeisesti niin paljon liigan tasoa, että lopetti pelaajanuransa JYP-kauden jälkeen

Muuten MacKenzie pelasi ihan mukiinmenevästi. Kiekollisesti varma ja hyvä luistelemaan. Niinä harvoina hetkinä kun menetti kiekon, niin poikkeuksetta haki sen takaisin. Laukaus oli kyllä aivan tomihirvosta, jote

MacKenzien tasoinen pakki olisi nyky-JYPissä ykkösparissa, mutta ei auttaisi ylivoimaa nimeksikään.
 

Tepi#45

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ihmeen positiivinen on ollut Laipen vastaanotto, turha miestä on tuomita ennen kuin on 10-15 peliä nähty.
Itse olen jostain syystä varsin positiivisella mielellä Laipen hankinnasta.
Vaikka olen aina toivonut sitä hampaatonta-osastoa niin mielelläni ja en sitä taaskaan saanut. (jatkan silti toivomista)
Mutta kuten RD sanoi, on pelaajien markkinat ja kaikkia pelimerkkejä mitä pakkiin oli laittaa, ei edes pystytty käyttämään koska markkinat ovat mitä ovat.
Ainut mikä minua hiukan pelottaa, pystyykö 22 vuotias Laipe nousemaan 1-2 pariin, johtamaan yv:aa ja pelaamaan kiekollista ja hyökkäystä tukevaa JYP-kiekkoa.
Yllättäen kokoa en näe ongelmaksi, onhan näitä saman koko luokan hyviäkin esimerkkejä olemassa, hyökkääjissä ja pakeissa.
Jos joku muuan Mr. Murphy on 3-4 cm pidempi mutta omaa samat kilot niin noin äkkiä kun vilkaisee paljon tuo 3-4 cm on niin ei se siitä jää kiinni. Toki on turha odottaa että Laipe kovin kummoisesti Toporowskit maalilta siirtää, mutta silloin pitääkin jo katsoa ketkä jäällä luistelee samaan aikaan ja varsinkin pakkiparina.
Welcome Laipe.
 

Moosehead

Jäsen
Juu pettynyt täytyy olla tähän hankintaan. Lupailtiin ykköspakkia ja saatiin tälläinen neverheard ja porukka pomppii innosta. Kaveri on pelaillut jossain NCAA:ssa joka on vielä ECHL:ää heikompi sarja. Sitten yhdet onnistuneet playoffit ECHL:ssä joka on mestistäkin heikompi sarja ja vuoden soppari Jyppiin jep jep. Noh kallishan tuo ei voinut olla ,joten helposti korvattavissa tosipelien alettua. Tryoutin olisin jotenkin ymmärätnyt ,mutta ei niin ei noh ei varmasti näe joulua meillä.

Vitsi mikä asiantuntija.
 

sean

Jäsen
Eipä osaa Helmisestä mitään vielä sanoa. Toivon tietysti, että onnistuu, mutta aina on myös se toinen puoli. Odutukset oli pari kolme vuotta kokeneemmassa kaverissa ja AHL pelejä reilusti ja muutama NHL pelin pelaanneessa miehessä.

Toki AHL joukkueet ovat olleet kiinnostuneita ja eihän sitä tiedä minkälainen Helmi sitä on löydetty. Kyllä tuohon puolustukseen se Kalle Koskinen vielä mahtuisi.
 

Kulttimörkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja maajoukkueet
Eipä osaa Helmisestä mitään vielä sanoa. Toivon tietysti, että onnistuu, mutta aina on myös se toinen puoli. Odutukset oli pari kolme vuotta kokeneemmassa kaverissa ja AHL pelejä reilusti ja muutama NHL pelin pelaanneessa miehessä.

Toki AHL joukkueet ovat olleet kiinnostuneita ja eihän sitä tiedä minkälainen Helmi sitä on löydetty. Kyllä tuohon puolustukseen se Kalle Koskinen vielä mahtuisi.
Odotukset olivat minulla samaa luokkaa, mutta saatujen tietojen perusteella en voi olla kovin pettynyt. Kyseessä on kuitenkin nuori kiekollinen puolustaja, joka tulee Suomeen kehittämään itseään. Luistelussa ei pitäisi olla Helmisen kohdalla valittamista ja varmasti on hyvä lukemaan peliä. Minua lähinnä mietityttää Laipen laukaus. Jos kaveri syöttää huomattavasti enemmän kuin laukoo, niin minulle se kertoo ettei miehen laukaus voi olla mikään hyvä.

Edelleenkin malttamattomana odottelen Laipen ensimmäisiä näyttöjä.
 

mr purnu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rehelliset seurat ja fanit
Johto ilmoitti hakevansa kiekollista ja hyvää liikkuvuutta olevaa kundia ja ilmeisesti noissa raameissa onnistui ainakin paperilla. Pelithän ne sitten osoittavat, minkälainen mies on kyseessä.

Täältä "sudensuu" pääkaupunki seudulta vain sellaista, että kaikki tahot, kenen kanssa olen keskustellut, uskovat joukkueen taistelevan sijoista 9-12 ja haukkuvat sen kuten ennenkin. Totesin vain heille, että kuuden nipussa ollaan ja "Hikiletti Masan" kannattaisi hankkia se veskari ja äkkiä, jos meinaa saada Dougin tyytyväiseksi. Ehdotin siinä myös Lundellin värväämistä paikallisvastustajalta...

Mutta Lars on hankinta sillä linjallla, millä joukkue on kasattu ja uskon vakaasti, että rämpimiset on rämmitty ja on aika kääntää uusi sivu Jypin toiminnassa. Niin paljon näen toimenpiteitä suoraan "Aurinkokuninkaan" luennolta, jolla kasataan menestyvä liikeyritys/urheilujoukkue. (Tamin teesien mukaan ainakin, jos niihin uskoo...)
 

Jarzki

Jäsen
Näin yhtäkkiä tuli mieleen jostain syystä Jiri Hunkes, kun tuota Pakkiparin kuulemaa mietti. Hyvin liikkuva ja hyvän pelikäsityksen omaava ja samaan aikaan minulle jotenkin hiipi mieleen myös mielikuva lapas-Hunkesista, jota heiteltiin seinille ja kiekon kanssa ei kuitenkaan ollut mikään huipputekijä. Tämä siis täysin hetken mielijohteesta enkä rupea näkemystä enempää perustelemaan tai miehiä vertailemaan, muut sen kyllä hoitaa tarvittaessa puolestani...:) Edelleen uskon vakaasti, että Laipesta on apua joukkueelle, nimenomaan kiekollisen puolustajan roolissa!
 

korvahiiri

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP (Flyers, D)
Tässä vaiheessa kyllä turha tuomita miestä, mutta ei ollut sitä mitä itse odotin. Ehkä nuori ja lupaava, mutta olisko ykköspakiksi, se tässä eniten epäilyttää. Uskon ettei ollut järin kallis hankinta ja toinen pakki tai kelpo sentteri voitaisiin joukkueeseen saada mikäli sellainen osuisi kohdalle.
 

Tepi#45

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Johto ilmoitti hakevansa kiekollista ja hyvää liikkuvuutta olevaa kundia ja ilmeisesti noissa raameissa onnistui ainakin paperilla. Pelithän ne sitten osoittavat, minkälainen mies on kyseessä.

Mutta Lars on hankinta sillä linjallla, millä joukkue on kasattu ja uskon vakaasti, että rämpimiset on rämmitty ja on aika kääntää uusi sivu Jypin toiminnassa. Niin paljon näen toimenpiteitä suoraan "Aurinkokuninkaan" luennolta, jolla kasataan menestyvä liikeyritys/urheilujoukkue.

Varmasti paperilla, en usko että ensi kaudella romahdetaan Laipen takia.
Mutta pakistostoon ei ole tullut Jyssyn jättämää isoa-aukkoa paikkaamaan kukaan, mielestäni pakistosta uupuu edelleen johtaja. Mielestäni esim. Lampman, Benoit tasoiset pakit pystyvät parhaimmillaan nyky SM-liigassa olemaan ykköspakkeja. Jotain tuollaista minä odotin mitä TPS ja Tappara saivat, mutta tämä ei ole pois Laipelta, annetaan miehen ensin pelata ja näyttää mutta en usko että miehestä vielä ihan meidän 1-2 pariin on liideriksi.
Toki olen mielelläni väärässä. Mutta jaksan elätellä vielä toivoa että ennen tammikuuta 2008 meille tulee joko sentteri tai pakki vahvistamaan meidän jengiä mutta jotenkin vaan tuntuu että pakisto kaipaisi vielä kyllä "jotain".

8 sakkiin toivon että tällä jengillä mennään, 6 joukko kuulostaa kyllä jo aika kovalle mutta tässäkin olen mielelläni väärässä ja saan huomata että kauhukuvani viime kauden flopista on todellakin aika unohtaa lopullisesti kun katselee RD:n JYPiä kaukalossa, voittavaa JYPiä
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös