Hämmentävän tasavahva parivaljakko jatkaa mittelöään lauantai-illan herkupalassa Raksilassa; Kärpät vastaan Tappara viides välieräottelu, otteluvoittojen ollessa luonnollisesti tasan 2-2. Olen etuoikeutetussa asemassa päästessäni kolmatta vuotta peräkkäin katsomaan kausikorttipaikaltani näiden upeiden joukkueiden upeaa kamppailua. Tunnelmaa ei hillitse edes se, että tällä kertaa pelataan finaalien sijaan välieriä. Arvostukseni Tapparaa kohtaan on noussut valtaisasti näiden jo legendaarisiksi muodostuneiden sarjojen aikana. Mielestäni nämä kaksi joukkuetta ovat tehneet näissä keskinäisissä kamppailuissa sellaista liigahistoriaa, ettei tässä vaiheessa kummallakaan joukkueella ole muuta kuin voitettavaa. Molemmat ovat arvostuksensa ansainneet! Taas esitän vienon pyynnön siitä, jotta pyrimme tyylikkäästi keskittämään katseemme huomiseen.
Monesti ennakoissa keskitytään joukkueiden vahvuuksiin. Minä teen nyt poikkeuksen ja nostan esiin molemmilta joukkueilta kolme heikkoutta, joiden takia voittaminen lauantaina on vaikeaa.
Kärpät:
- Kärkipelaajien raju kuormitus ei voi olla näkymättä väsymyksenä ja sitä kautta virheiden määrä voi lisääntyä.
- Puolustuksen kädettömyys. Nutivaara on korvaamaton.
- Liiallinen hyvänolontunne edellisestä voitosta. Vaara sille, että rinnalle pääsy aiheuttaa henkisen ulospuhalluksen on olemassa.
Tappara:
- Hyökkääjien kädettömyys. Jos Kuusela on edelleen pois, on hyökkäyksen johtaja superteini Laine. Raksilassa Laine ei ole loistanut.
- Huhuu! Huutavat menneisyyden haamut usealle Tapparan pelaajalle ja Tapolalle.
- Vieraspeli. Raksilan kova paine. Alivoimaa lienee luvassa.
Monesti ennakoissa keskitytään joukkueiden vahvuuksiin. Minä teen nyt poikkeuksen ja nostan esiin molemmilta joukkueilta kolme heikkoutta, joiden takia voittaminen lauantaina on vaikeaa.
Kärpät:
- Kärkipelaajien raju kuormitus ei voi olla näkymättä väsymyksenä ja sitä kautta virheiden määrä voi lisääntyä.
- Puolustuksen kädettömyys. Nutivaara on korvaamaton.
- Liiallinen hyvänolontunne edellisestä voitosta. Vaara sille, että rinnalle pääsy aiheuttaa henkisen ulospuhalluksen on olemassa.
Tappara:
- Hyökkääjien kädettömyys. Jos Kuusela on edelleen pois, on hyökkäyksen johtaja superteini Laine. Raksilassa Laine ei ole loistanut.
- Huhuu! Huutavat menneisyyden haamut usealle Tapparan pelaajalle ja Tapolalle.
- Vieraspeli. Raksilan kova paine. Alivoimaa lienee luvassa.