La 22.4.2017 Otteluseuranta (Liiga)

  • 47 351
  • 589

SOF1969

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, KKV
En ole katsellut. Katsomolaulut ainakin Suomessa ovat typeriä. Varmaan Ruotsissakin.

Yrität siis väittää että esimerkiksi HIFK:n peleissä satunnaisesti käytetty laulu: "Juntti mikä juntti, shaa-la-la-laa-la-laa, juntti mikä juntti!" on typerä?
 

SOF1969

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, KKV
En ole kuullut, mutta siltä vaikuttaa.

No kylläpä vaatimustasosi on korkealla. Oma suosikkini repeertuaaristamme on kyllä tämä:

"Kun katsoo historiaa kauneimman seuran
Niin nähdä voi sen rakkauden
Kun sua taas seurata saan
Voin nähdä sateella auringon ****
Voin nähdä sateella auringon (ei taputuksia)"
 
Olen 100% käsimies. Ja en tarkoita sillä sitä mitä joku saattaa kuvitella.

Minäkin olen 100% käsimies, ja tarkoitan sillä juuri sitä mitä joku saattaa kuvitella.

Mutta tosiaan NHL ei ole se paikka, josta fanikulttuuriin kannattaa lähteä oppia hakemaan. Melko vaatimatonta kun se meininki siellä on, vaikka porukalla fanipaidat onkin päällä. Ihan tuosta länsinaapuristamme löytyy monin verroin parempia esimerkkejä. Tämän keskustelun innoittamana eksyin taas YouTubeen katsomaan videoita, joissa vertaillaan eurooppalaista ja amerikkalaista katsomokulttuuria. Näiden Euroopassa korismatsiin eksyneiden amerikkalaisturistien ilmeet menevät kategoriaan "priceless" ja kertovat samalla kaiken siitä, että kummalla puolen Atlanttia nämä hommat osataan paremmin:
American tourists' reaction to European sports fans - YouTube
 

SOF1969

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, KKV
Minäkin olen 100% käsimies, ja tarkoitan sillä juuri sitä mitä joku saattaa kuvitella.

Mutta tosiaan NHL ei ole se paikka, josta fanikulttuuriin kannattaa lähteä oppia hakemaan. Fanipaidat eivät halliin tunnelmaa luo.

Tämä ei varsinaisesti ole oikea ketju tästä keskustella, mutta en voisi olla enempää samaa mieltä. Kuten totesin, on hienon näköistä kun katsomo on samaan väriin pukeutunut. Mutta se varsinainen kannustushan usein NHL-matsissa puuttuu. Yleisö kohahtelee välillä ja maalin tullessa osataan kyllä jenkkiläiseen tapaan heittää ylävitosia innoissaan. Tokihan tämä vaihtelee eri paikoissa. Ja etenkin yleisön ymmärrys itse pelistä vaihtelee hyvinkin suuresti eri kaupunkien välillä, Väitän että Liigan keskivertokatsoja tietää lätkästä enemmän kuin NHL:n keskivertokatsoja? Suomalainen lähtee matsiin enemmän sen pelin ja joukkueen vuoksi, kuin tapahtuman. Pois lukien tietysti KHL-jokerit, mutta se on taas toinen tarina.
 
Väitän että Liigan keskivertokatsoja tietää lätkästä enemmän kuin NHL:n keskivertokatsoja?

Täähän nyt on ihan itsestäänselvyys. Hesa taitaa olla täällä eteläisin liigapaikkakunta, ja sielläkin pääsee ulkojäille joka vuosi. Mutta pistäpä ihmiset jossain Dallasissa, Losissa, Anaheimissa, Phoenixissä, Nashvillessä, Tampassa tai Miamissa jäälle luistimet jalassa. Eivät pysy kauaa pystyssä. Onko silloin mikään ihme, ettei lätkästä ymmärretä juuri mitään.
 

muaddib

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mimosanherkät Itkupillit ja Setämiehet

choose_life

Jäsen
Suosikkijoukkue
-
Eipä Tapparan voitossa harmita oikeastaan muu kuin se että varmuudella joutuu kuuntelemaan tuon Kääriäisen erittäin junttimaista, kivuliasta ähkimistä vielä ainakin yhden ottelun verran.

Harvemmin on tullut Tampereella / Tapparan matseissa käytyä, mutta tässä kaksi peliä olen naureskellut kuuluttajannnn tapaa lausua se viimeinnnnnennnn nnnnn pitkänä. Komedia-arvoa ei ainakaannnn vähennä se, että KalPa:nnnnn avauskentällisennnnn viidestä jätkästä neljällä sukunimi päätyy tavuun nnnnnennnnnn
 
Viimeksi muokattu:

Jani82

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, KuPS, Detroit Red Wings, Arsenal FC
Harvemmin on tullut Tampereella / Tapparan matseissa käytyä, mutta tässä kaksi peliä olen naureskellut kuuluttajannnn tapaa lausua se viimeinnnnnennnn nnnnn pitkänä. Komedia-arvoa ei ainakaannnn vähennä se, että KalPa:nnnnn avauskentällisennnnn viidestä jätkästä neljällä sukunimi päätyy tavuun nnnnnennnnnn
minkä sille voi, että kuuluttaja toivoo koko kentällisen olevan nen päätteisiä. Mutta niitä Miettisiä on Tampereella niin vähän niin perille meno vähän jotain muuta verrattuna Kuopioon.
 
Viimeksi muokattu:

Knight

Jäsen
Suosikkijoukkue
Habs
Jopas nyt. Fanikulttuuriin ei kannata NHL:stä lähteä ottamaan mallia? Kannattaa käydä katsomassa Kanadassa edes yksi matsi ennen kuin moista shaissea tulee huutelemaan.

Sitten täällä on tämä yksi James Bond näyttelijä jonka antipatiat Tapparaa kohtaan ovat aivan uskomattomassa mittakaavassa, kun tiedetään Kärppien voittaneen Tapparan finaaleissa kaksi kertaa game 7:n jatkoajalla. Viimevuotinen tappio välierissä taitaa ottaa todella koville kun täällä pitää aukoa päätään ja olla ylivoimaisesti rasittavin kirjoittelija koko palstalla. Mielenkiintoista nähdä, miten Kärpät menestyy ensi kaudella ilman kahta "ikoniaan". Suikkanen ja Junnon Juha.

Kalpa on pelannut hienosti koko kauden ja on pelannut itsensä mestarisuosikiksi. Hieno joukkue.
 

1000

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara 2.0, Sasha & Patu
Eipä Tapparan voitossa harmita oikeastaan muu kuin se että varmuudella joutuu kuuntelemaan tuon Kääriäisen erittäin junttimaista, kivuliasta ähkimistä vielä ainakin yhden ottelun verran.
Ei kait sitä ole pakko kuunnella? Voit katsella peliä mutella, tai vaihtoehtoisesti jättää kokonaan Tampereen pelit väliin, jos niin koville ottaa.
 

Torsti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Sopii, mutta otetaan potut pottuina, eikä sitten mitään luomuriisiä.

Tulin vasta nyt tuolta Popradin hallilta Hakametsään ja täytyy sanoa, että hieman tilanne yllätti. Töppärän peli kaipaa selvästi Savi"perkele"naista.
Joo tsori. Olin pilottiryhmässä, hossa kokeiltiin jatkoaika.comin käyttöä alkolukon kanssa. Eli ei ollut eilen mitään asiaa sivustolle
 

Esteri

Jäsen
Suosikkijoukkue
♠️
Joo tsori. Olin pilottiryhmässä, hossa kokeiltiin jatkoaika.comin käyttöä alkolukon kanssa. Eli ei ollut eilen mitään asiaa sivustolle

Heh...

Hienoa, ettet ollut Hakametsässä, naama maalattuna siniseksi ja oranssi peruukki päässä, läpsyttämässä. Tarkoitan hienoa, että myös itsekunnioituksesi on kytketty alkolukkoon. Ei tule näitä esterimäisiä ylilyöntejä, joiden vuoksi olen nykyään pakotettu seuraamaan otteluita teen ja pipareiden voimalla.
 

Torsti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Heh...

Hienoa, ettet ollut Hakametsässä, naama maalattuna siniseksi ja oranssi peruukki päässä, läpsyttämässä. Tarkoitan hienoa, että myös itsekunnioituksesi on kytketty alkolukkoon. Ei tule näitä esterimäisiä ylilyöntejä, joiden vuoksi olen nykyään pakotettu seuraamaan otteluita teen ja pipareiden voimalla.
Olin Hakametsässä ilman mitään itseruskettavia tai sinisiä voiteita, omalla pörröpäälläni ja pitämällä kädet Hakametsän ohjesäännön mukaisesti joko tiukasti housunsaumalla tai sylissä. Pahvikypärät vein kyllä tuliaisiksi muksuille, jos ei kelpaa niin kiukaan pesässä jukkauitus lämmittää mukavasti mestaruussaunaa.

Eipä silti, minullehan ei ylilyöntejä satu. Saatoin jopa olla testiryhmän placebo-osastossa... ja piparissa ei ole mitään väärää. Kannattaa muuten koittaa saada lippuja viidenteen peliin, pomppivat paremmin livenä
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös