La 18.3.2017 Ässät - Ilves (neljännesvälierien 3. ottelu)

  • 8 941
  • 37

eriatarka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Kyllä Ilves oli selkeästi parempi. Ässiltä ei vain löydy playoff-peleihin tarvittavaa kovuutta, mun minkä vuoksi joukkue jää vuodesta toiseen ulos ratkaisupeleistä.
 

V8350

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Vähän on kaksijakoiseks fiilikseks,tottakai Ilveksen jatkoonpääsy tyydyttää. Harmittaa Ässien puolesta, kausi taisteltu kuuden parhaan joukkoon pääsemisestä ja nyt kausi ohi.
 

Mr. Smith

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Canucks
En usko, että Ilves tulee tätä peliä voittamaan. Se on heikoiten menestynyt pääsarja joukkue viimeisenä 30 vuotena. Ilves sieluna on häviäminen ja itseruoskinta. Näin ollen Ilves sulaa ja Ässät jatkoon.

Usko ja fakta eivät siis kohdanneet. Onnea siitä

Ottaa näköjään todella koville joillekin Tapparan kannattajilla. Se, että sää laitat tuollaista paskaa nettiin ei tee siitä vielä faktaa.

Lehtonen oli loistava eilen, mutta kenttäpelaajien osalta jäi paljon parannettavaa seuraavaan matsiin. Onneksi tässä on melkein kolme vuorokautta aikaa kerätä virtaa seuraavaan sarjaan.
 

ValkMan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Kyllä Ilves oli selkeästi parempi. Ässiltä ei vain löydy playoff-peleihin tarvittavaa kovuutta, mun minkä vuoksi joukkue jää vuodesta toiseen ulos ratkaisupeleistä.

Mitähän tapahtui 2013? Luulen 2018, ehkä luulen 2019, luovutan 2020. Niin, ja olen nähnyt Juho Tommilan pelaavan sekä Lukon että Ässien paidassa. Todella paljon parempi Ässissä. Raanta, Elo, Saarela....
 

Kaukosäädin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves 365
En tiedä pitäisikö itkeä vai nauraa porilaisten komenteille että huonompi meni jatkoon.

Kumpi on parempi joukkue teidän mielestä?

Joukkue A: Voittaa kotipelinsä suvereenisti ja heittämällä + vieraissa taistelee aina tasapelin.
Joukkue B: Ottaa vieraspeleissä anneliin huolella eikä ole lähelläkään voittoa + kotipeleissäkin jää aina tasuriin.

Joukkue B:llä ei olisi ollut mitään palaa paras seitsemästä sarjassa.
 

Jyyd

Jäsen
Suosikkijoukkue
♠️, Flyers
Joukkue B:llä ei olisi ollut mitään palaa paras seitsemästä sarjassa.
Mulla ei oo mitään osaa tähän keskusteluun enkä peleistä nähnyt kuin puolet, mutta tuo kolmen pelin otanta ei riitä oikein määrittelemään miten kävisi paras seitsemästä sarjassa. Kuitenkin ihan senteistä kiinni, ettei jatkossa nimenomaan ole Ässät eikä Ilves.

En ota kantaa kumpi oli parempi sarjassa, mutta yleensä parempi jatkaa.
 

Doug93

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Idänpään Toive, Romford Raiders
Onko sillä asialla edes merkitystä ?
Ilves voitti kaksi ottelua, Ässät yhden ja Ilves meni jatkoon. Maalit Ilvekselle 9-4.
Kun Tappara on tiputettu, niin sitten se vasta alkaa..siis se, että Ilves oli huonompi, mutta Tappara hävisi itselleen. Ässäkannattajat ovat kyllä aika esimerkillisen rehdisti asiaan suhtautuneet ja osaavat kunnioittaa tulosta. Kaikki kunnioitus täältä siihen suuntaan.
 

ValkMan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Itselleni ei tuota kyllä mitään vaikeuksia todeta se, että oikea joukkue meni jatkoon. Meni todella niukasti, mutta lopputulosta pitää kunnioittaa. Ilves voitti maalivahtipelin, vaikka Andyn eilinen peli oli ihan hyvä lukuunottamatta sitä viimeistä maalia. Lisäksi Ässien tehottomuus maalipaikoissa oli jotain ihan uskomatonta. Suurin osa vedoista lähti aika kaukaa ja suoraan logoon. Jotenkin jäin kaipaamaan selkeitä ja röyhkeitä nousuja maalille, mutta joko Ilves puolusti ne pois tai Ässien haavoittunut itseluottamus teki pelistä liian passiivista. Ja kuten Tami olisi sanonut, niin laatua laukauksiin olisi pitänyt saada huomattavasti enemmän.

Olin itse paikalla Porin peleissä. Taisin lauantaina jo toisessa erässä totesin vieruskaverilleni Ässien hukattua taas jonkun huippupaikan, että eivät taida saada tänään maaliakaan. Valitettavasti olin oikeassa.
 

Warrington

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Lämpimikseen studiossakin keskustelivat kuinka Ilves pyrki pelaamaan lavasta lapaan paineen alla ja Ässät oli se joka roiski?

Siirsin pois tuolta otteluseurannasta. Niin, puhuivat tuosta ensimmäisellä erätauolla, mutta ei kai sen jälkeen? Toisella erätauolla mainitsivat nimenomaan Ässien lisääntyneen paineen Ilveksen puolustusalueella ja siitä johtuneet kiekonmenetykset jne. Ensimmäisessä erässä Ilves pyrki enemmän pelaamaan nimenomaan syötöillä paineen alla, heti toisen erän alusta avaukset alkoivat jäädä vastustajan lapaan ja sen jälkeen roiskiminen alkoi lisääntyä huomattavasti. Taisi Karri Kivi nähdä nopeasti ettei Ässien korkean paineen alta enää päästä jatkuvasti syöttelemällä ja varmaan aika nopeasti ohjeistettiin että roiskiminen on parempi vaihtoehto kuin menettää se kiekko.

Eli suosittelen katsomaan pelin uusiksi nauhalta ihan ilman kiihkoa jonka vallassa varmasti hallissa olit. Lainaan tarvittaessa Ruutu-tunnuksia. Voit laskea kumpi antoi esimerkiksi enemmän syöttöjä lapaan omassa päässä paineen alla, ja kumpi oli se joka pelasi prosenttikiekkoa ja löi kiekkoa lasin kautta ulos ja heitti muuten norsukiekkoja.

En ole Ässien-fani enkä ollut paikanpäällä tai lähelläkään Poria, eli ihan televisiosta pelin katsoin, enkä kiihkon vallassa, koska Ässät ja Ilves ovat itselleni molemmat hyvinkin neutraaleja joukkueita, Ilves saa hieman sympatiaa, mutta ei sen kummempaa. Ilvestä toki kannatin itse pelissä, koska Ilveksen voitto tiesi IFK:lle puolivälieriin Tapparan sijasta TPS:ää. Pitänee vaihtaa suosikkijoukkueeksi selvennyksenä taas IFK, varsinkin kun Edarit eivät päässeetkään vielä lomille. Kiitokset, mutta omistan jo valmiiksi yhdet Ruutu-tunnukset, enkä jaksa alkaa asiaa jälkikäteen laskemaan, en koe asiaa niin tärkeäksi.

Sitten otat huomioon kummalla oli kotipeli ja pienen kaukalon etu, ja kumpi pelasi lauantai- iltana vieraissa niin tajuat että Kiven pelitapa oli järjettömästi kiekollisempi ja rohkeampi kuin Ahon prosenttikiekko.

Bullshit sanon minä, Ahon Ässät pelasi kyllä prosenttikiekkoa, mutta niin teki myös Ilves. Kumpikaan ei juurikaan levittänyt kiekkoa keskialueella sivuille vaan pelasi melko orjallisesti ja riskittömästi ylöspäin, ja molemmat myös näytti välttelevän hyökkäysalueelle tultaessa välittömiä levittämisiä tai toiseen aaltoon pelaamisia. Pelin panokset olivat todella kovat ja ymmärrän kyllä varsinkin Kiven vieraspelitaktiikan Ässiä vastaan. Silti yllätyin miten paljon 2-3.erissä sitä roiskimista nähtiin, silloinkin kun ei ollut välitöntä hätää. No Kivi varmasti fiksuna valmentajana tajuaa että Tapparaa vastaan pitää pystyä hallitsemaan enemmän kiekkoa, pelata enemmän alaspäinkin jne.

Ilveksen ja Ässien hyökkäyspeli sai myös itseni taas tajuamaan, ettei se Törmäsen IFK:n hyökkäyspeli niin tylsää olekkaan, ja tähän tietenkin vaikuttaa paljon se hyökkääjien rosteri, joka IFK:lla on kuin eri maailmasta Ilvekseen ja Ässiin verrattuna. Toivon Kiven puolesta että saa ensi kaudeksi hyökkäykseen paremmat työkalut käyttöönsä, sitä en toki tiedä että onko Ilveksen tavoitteena vakiinnuttaa paikka 10:n sakissa, vai mennä Kiven projektissa aina mitalipeleihin asti. Jos mitalipeleihin asti haluaa niin Kivi tarvitsee paremmat työkalut hyökkäykseen, näin itse ulkopuolisena arvioisin. Te Ilveksen fanit tietenkin tunnette joukkueenne paremmin.
 

Doug93

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Idänpään Toive, Romford Raiders
Ilveksen puutteellinen hyökkäys..niin, meillä on kaksi sentteriä ja lopuille paikoille sovitellaan laitureita vuoron perään.
Kyllä..rahaa ei ole ollut ja joukkue oli jo kauteen lähdettäessä puutteelisesti koottu. Aikomus oli vahvistaa sitä kauden mittaan, mutta kävikin niin, että tuli loukkaantumisia ja lisää paikattavia aukkoja.
Ilves on taistellut jo pitkään olemassa olostaan..jokin Tappara on tässä kohtaa helppo vastus.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös