La 1.4.2017 JYP - HPK (puolivälierien 7. ottelu)

  • 7 073
  • 54

dafjkl

Jäsen
Suosikkijoukkue
Diskos ja JYP
Salmio, Rooba ja Sund JYPiltä kehiin. Hyvä veto Virtaselta.

Avattiin ketju game sevenille, kun iltaa kohden jo mennään. HPK:n ote oli eilen vahva, mutta tänään nähdään kaukalossa uusi JYP
 

Vino

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
JYP lähtee peliin kuudella pakilla, kun Vainio tippu eilen.

Tuppurainen-Löfman-Miklik
Niku-Yonkman

Turkulainen-Hytönen-Tavi
Vaakanainen-Friman

Rooba-Suomela-Nättinen
Pulli-Uotila

Salmio-Kolehmainen-Sund
Pihlman 13. hyökkääjä

Olkinuora
Tuokkola

Toivottavasti tuo kokoonpano ois aprillia.. Ainakin tuo Kolen peluuttaminen sentterinä.
 

Taksari

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, KPC.
Synergialle on enää pari sataa istumapaikkalippua ja seisomapaikkojakin vajaa kaksi sataa jäljellä eli mökki on melko lailla täynnä!
 

k0l1kk0

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
En voi ymmärtää miksi Kole pelaa jälleen sentterinä... Laidassa pelatessaan paljon enemmän annettavaa niinkuin huomattiin. Miksi Peki ei voi aloittaa? Tavallaan ymmärrän, tavallaan en. No posia että saadaan taas tuoreita jalkoja ja myöskin nopeutta ketjuihin.
 

dafjkl

Jäsen
Suosikkijoukkue
Diskos ja JYP
Minusta nelonen on hyvä noin. Salmion maali olisi hieno huipennus sarjalle ja Rooba sopii hyvin kolmoseen. Olkinuoran en muista montaa huonoa peliä tällä kaudella pelanneen ja kahdesti peräkkäisissä otteluissa ei hänelle ole JYP-aikana helppoja maaleja mennyt. Korjatkaa, jos olen väärässä. Miksi siis ei onnistuisi tänäänkin?

Tänään uskallettava pelata, lauottava ja iskettävä ripareita sisään. Tuoreita jalkoja ja vahvaa tahtoa tuovat uudet miehet kaukaloon.
 

puuha-pete

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, Minnesota, Hollanti
Toivottavasti Kerho uskaltaisi ja pystyisi kovalla liikkeellä ja karvauksella vielä lähteä paineistamaan syvältä. JYPllä tuntuu avaaminen olevan haastavaa pl.Niku, joka luistelullaan pystyy luomaan vaaranpaikkoja.

Kerholla Pennanen ilmeisesti löysi nyt hyvät ketjut vai loppuiko uudet variaatiot kun ei muuttanut mitään?
 

Kulttimörkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja maajoukkueet
Toivottavasti Kerho uskaltaisi ja pystyisi kovalla liikkeellä ja karvauksella vielä lähteä paineistamaan syvältä. JYPllä tuntuu avaaminen olevan haastavaa pl.Niku, joka luistelullaan pystyy luomaan vaaranpaikkoja.
Myös Pulli pystyy samaan, ehkä jopa paremmalla jalalla pystyy liikkumaan verrattuna Nikuun. Siinä se JYPin osalta onkin.
 

heavylutaa18

Jäsen
Suosikkijoukkue
Saimaan Pallo, Seattle Kraken
Jaahas, eli tää sarja käänty ku kääntykii näin että HPK ainaki omissa kirjoissa nousi nyt ennakkosuosikiksi. Iltapäivällä ollaan viisaampia. Ehdottomasti toivon kerhon jatkopaikkaa.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Mä aattelin tän silleen, että jos ei ole kuuteen peliin mennessä saatu eroa joukkueiden välille, niin sitten se on ihan sama, kumpi tästä menee jatkoon. Ei tässä enää parempaa etsitä, vaan kahdesta tasaväkisestä vain pitää toinen määrätä semeihin. Kotietu ei enää tässä kohtaa merkkaa mitään, koska ei se ole aiemminkaan merkinnyt näiden kahden välillä. Niinpä eilisen dominoinnin perusteella katson, että Kerho on hienoinen suosikki jatkamaan kauttaan. JYP pelasi vahvasti vasta siinä vaiheessa, kun ottivat molarin pois. Se, että siellä on nyt Olkinuora eikä Tuokkola, ei tarkoita sitä, että JYP lähtee ilman molaria 7. peliin, vaikka joku vääräleuka niin voisikin väittää. Muuten olisi ovela veto, mutta kun tuolla muuvilla ei saa sitä kuudetta kenttäpelaajaa jäälle. Hiukan kyllä ihmettelen, kun minusta Tuokkola on ollut varmempi. Pennasen yllätysveto tähän ratkaisevaan peliin on se, että ilmeisesti ketjulotto ei pyörähtänytkään.
 

puuha-pete

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, Minnesota, Hollanti
Myös Pulli pystyy samaan, ehkä jopa paremmalla jalalla pystyy liikkumaan verrattuna Nikuun. Siinä se JYPin osalta onkin.

Kyllä Pullilla luistin liikkui, mutta ajatus ja kädet ei ihan sellaista uhkaa suorilta luo kuin Nikun tapauksessa. Toki kovin hyvin en pelaajaa tiedä, joten se siitä. Vähän helposti hermostuvalta vaikuttaa, joten löylyä vaan lisää.
 

TheRikza

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hämeenlinnan Pallokerho, Florida Panthers
Tuomareina tänään:

#4 Jari-Pekka Pajula
#2 Anssi Salonen
#62 Pasi Nieminen
#63 Tommi Niittylä

Eli samalla päätuomarikaksikolla jatketaan kuin eilen Hämeenlinnassa
 

vastaantulija

Jäsen
Suosikkijoukkue
Määrätietoisesti HPK
Ennen sarjan alkua pidin Kerhon menestyksen pahimpana esteenä heikkoa erikoistilannepelaamista. Nyt tässä sarjassa puntit on kuitenkin tämän osalta yllättäen aivan tasan. Kerho on pelannut muikeat 7 sekuntia enemmän ylivoimaa ja kumpikin on tehnyt 3 ylivoimamaalia. Alivoimamaaleja ei puolestaan ole nähty. 5vs5 pelissä Kerho on pidemmän päälle vahvempi ja Larmi pelaa hurmiossa. Ei sille koko kaudella ole juuri helppoja maaleja mennyt. Mieleen ei ole jäänyt kuin se yksi Pelicans-kotipeli.

Tänään pelataan asteen verran tarkemmin kuin aikaisemmin, joten jatkoajalle lähdetään lukemista 1-1. Ennustin viime pelissä Hagmanin ratkaisua. Olin ehkä yhden pelin etuajassa.
 

Tepi#45

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
En voi ymmärtää miksi Kole pelaa jälleen sentterinä... Laidassa pelatessaan paljon enemmän annettavaa niinkuin huomattiin. Miksi Peki ei voi aloittaa? Tavallaan ymmärrän, tavallaan en. No posia että saadaan taas tuoreita jalkoja ja myöskin nopeutta ketjuihin.

Mietin jo eilen, koska itse pidin täysin varmana, että Tuokkola aloittaa tänään maalilla, että eiköhän varmasti mene kuitenkin päinvastoin.
Itse olisin laittanut Tuokkolan maaliin, tällä kertaa alusta alkaen. Tämä kortti on nyt siis vain katsottava.

Ilmeisesti Vainio siis loukkaantui eilen. Nyt ei saisi enää pelin aikana pudota ukkoja lisää. Parempi voittakoon.
 

cimoh

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Jokipo, Canucks
Kunhan ei maalivahtipuolella tapahdu vuoden 2014 toisintoa Saipaa vastaan. Noh ei pidä muistella.

Kova peli tulossa. Ketjulottoa Jyvöskylässä. Kolehmainen taas keskellä. Neloskenttä ei oikein hyvältä näytä, eikä oikein tuo puolustuskaan. Täysin voitettavissa oeli kuitenki on. Toivotaan parasta.
 

jukiapina

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP valitettavasti
JYP lähtee peliin kuudella pakilla, kun Vainio tippu eilen.

Tuppurainen-Löfman-Miklik
Niku-Yonkman

Turkulainen-Hytönen-Tavi
Vaakanainen-Friman

Rooba-Suomela-Nättinen
Pulli-Uotila

Salmio-Kolehmainen-Sund
Pihlman 13. hyökkääjä

Olkinuora
Tuokkola

Toivottavasti tuo kokoonpano ois aprillia.. Ainakin tuo Kolen peluuttaminen sentterinä.

Jep vitsiltä näyttää. En tiedä itkiskö vai naurasko kun kattoo JYPin pakkeja. Pieni ihme täytyy tapahtua jos JYP tämän vie. No o siinä sentään se hyvä puoli, että tulee lisää vapaa-aikaa.

Tuppurainen oli eilen löysä pska, Vaakananinen oma itsensä, Pulli helvetin vaarallinen omassa päässä, Olkunuora imutteli huolella. Samoilla dumareilla mennään. Mitä voi odottaa? Jos ois löysää rahaa niin 100e HPK: kahden maalin voitolle.
 
Suosikkijoukkue
JYP, Suomen maajoukkueet
Ohkasella pakistolla JYP tänään, kuusi pakkia ja Pulli-Uotila kolmosparina, kuorma on aika kova mutta silloin pitää hyökkääjien auttaa. Pieniin asioihin tänään peli ratkeaa, erikoistilanteet suuressa roolissa sekä veskareiden otteet.

Pakko käydä pari ohrapirtelöä kumoamassa ennen peliä, sen verran tiukka paikka. Kerroin on Veikkauksella JYPiä suosiva, siis vedetään tällä kertaa tulokseksi 3-3, ja jatkoilla ratkaisee Salmio.
 

Rostislav

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kyllä kotivoitto näilläkin ukoilla on täysin otettavissa. Tuoreita jalkoja ja näytönhalua ainakin pitäisi riittää. Eniten hämmennystä herättää Olkinuora maalilla ja Kole takaisin nelosen sentterinä. Veskarivalinnassa olisin laittanut Ruusunkin edelle, mutta nyt Jussi pääsee ainakin näyttämään miten pää kestää kovassa paikassa ja miten hyvin on saanut nollattua eilisen. Vähän upporikasta ja rutiköyhää -ratkaisulta kuitenkin vaikuttaa.

Henkinen kantti on tässä vaiheessa jo niin koetuksella, että jos jompi kumpi menee nopeasti parin maalin johtoon niin sieltä on kyllä vastustajan enää vaikea nousta. Sanoisin kuitenkin, että jatkoeriin mennään ja joku pääsee sovittamaan tämän sarjan sankarin viittaa harteilleen.

Edit: Frimanilla eilen -3 joten siinä ainakin pakeista se jolla on eniten parannettavaa.
 

Huerzo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Donnerwetter S.p.A.
Mä aattelin tän silleen, että jos ei ole kuuteen peliin mennessä saatu eroa joukkueiden välille, niin sitten se on ihan sama, kumpi tästä menee jatkoon. Ei tässä enää parempaa etsitä, vaan kahdesta tasaväkisestä vain pitää toinen määrätä semeihin.
Samaa mieltä tästä. Voitaisiin viskata kolikkoa ja laittaa voittanut jatkoon. HPK on tarjonnut helkkarin hyvän vastuksen ja jos joukkue menee jatkoon, niin ei muuta kuin päätyyn asti vaan.

Ikävä kyllä minulla ei ole kovaa luottoa siihen, että Marko Virtanen saisi tänään kotijoukkueesta parhaan suorituksen irti. Toivottavasti yllätyn iloisesti ja tekemisen rentous löytyy - eikä sitä komposiittia puristeta niin, että säleet lentävät.
 

Rostislav

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Olkinuoran en muista montaa huonoa peliä tällä kaudella pelanneen ja kahdesti peräkkäisissä otteluissa ei hänelle ole JYP-aikana helppoja maaleja mennyt. Korjatkaa, jos olen väärässä. Miksi siis ei onnistuisi tänäänkin?
Sama vahva mutu itselläkin eli mitään pitkiä heikkojen pelien putkia ei ole kauden aikana tullut ja yleensä huonompaa matsia on seurannut paluu varmoihin otteisiin. Valmennuksen luotto voi antaa myös lisäbuustia ja kotiyleisön edessä olisi makea kuitata eilinen työtapaturma. Toivotaan parasta!
 
Viimeksi muokattu:

Isle of Man

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, TuTo
Edit: Frimanilla eilen -3 joten siinä ainakin pakeista se jolla on eniten parannettavaa.
Itse olisin kyllä hieman huolissani tuosta Vaakanainen-Friman parivaljakosta, jos No Smokingia kannataisin. Mutta ku en, niin otan vastaan lämmöllä tuon parin.

Olkinuora varmasti kasaa itsensä tähän peliin, mutta onhan tuo Jypin alakerta aika ohut. Ja huilia ei ole luvassa.

Kiva peli tulossa ja vaikka sarjan ekat matsit olivat vähän läpsyttelyä, niin kelpo pleijarisarja tästä tuli. Rapiat viisi tuntia ja sitten toinen saa lähteä itkemään ja toinen hakemaan klapeja mestaruussaunaan. Tän sarjan voittaja on finaaleissa.
 

Rostislav

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Rapiat viisi tuntia ja sitten toinen saa lähteä itkemään ja toinen hakemaan klapeja mestaruussaunaan.
Itse povaan edelleen, että kolmanteen jatkoerään mennään. Siellä tuoreilla jaloilla läpiajoon kirmaava Rooba voi sitten vetää pienet Viru Valget korvasta ja kiekon maaliin.
 

Kulttimörkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja maajoukkueet
Kiva peli tulossa ja vaikka sarjan ekat matsit olivat vähän läpsyttelyä, niin kelpo pleijarisarja tästä tuli. Rapiat viisi tuntia ja sitten toinen saa lähteä itkemään ja toinen hakemaan klapeja mestaruussaunaan. Tän sarjan voittaja on finaaleissa.
Minä puolestani luulen että tämän sarjan voittaja tulee olemaan perhanan väsynyt ja se joukkue joka tulee vastaan voi olla hyvinkin paljon tuoreemmalla jalalla ja mennä helposti finaaliin.
 

Taksari

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, KPC.
Minä puolestani luulen että tämän sarjan voittaja tulee olemaan perhanan väsynyt ja se joukkue joka tulee vastaan voi olla hyvinkin paljon tuoreemmalla jalalla ja mennä helposti finaaliin.
Samaa mieltä, etenkin jos KalPa tulee tämän sarjan voittajaa vastaan.
 

Isle of Man

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, TuTo
Minä puolestani luulen että tämän sarjan voittaja tulee olemaan perhanan väsynyt ja se joukkue joka tulee vastaan voi olla hyvinkin paljon tuoreemmalla jalalla ja mennä helposti finaaliin.
Mistäpä näistä tietää. Mä vähän tykkään, että vaikka seitsemään peliin mennään, niin ei tää nyt intensiteetiltään ole mikään supersarja ollut. Eiköhän noi pojat oo sen verran treenannu, että jaksavat loppukevään pelata ihan reippaasti.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös