Löytyykö tietokone-experttejä?

  • 2 849 576
  • 19 187

Pllnen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Penguins, #3 Määttä, #86 Teuvo Teräväinen
- Ei ole muita selaimia
- Voisi käyttää kaiuttimia ja kuulokkeita, kummatkaan eivät toimi
- Erilliset vakiokajarit
- Äänet eivät toimi missään, eivätkä ole koskaan aikaisemminkaan toimineet...
Vielä yks unohtu eli mikä versio ubuntusta käytössä?
 

tomageeni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Canadiens, Suomi, finska nhl spelarna
- Ei ole muita selaimia
- Voisi käyttää kaiuttimia ja kuulokkeita, kummatkaan eivät toimi
- Erilliset vakiokajarit
- Äänet eivät toimi missään, eivätkä ole koskaan aikaisemminkaan toimineet...
Ongelma ei todennäköisesti ole flässi vaan ylipäätään äänikortin ajuri tai jokin siihen liittyvä asetus.

Jostakin valikosta pitäisi löytyä System Settings -> Sound (ehkä myös oikeassa ylänurkassa kaiuttimen kuvasta -> Sound Settings). Siellä näkyy lista käytettävistä äänikorteista ("Play sound through"), ja voi myös varmistaa ettei missään ole Mute-ruksia päällä, ja että voluumit ei ole hiljaisella.

Jos on perinteinen pöytäkone, niissä on useinen sekä integroitu äänikortti että laadukkaampi erillinen äänikortti. Silloin kannattaa tarkistaa, että äänen ulostulo on konfiguroitu siihen korttiin, missä kajarit on kiinni.

Terminaalissa voi myös alsamixer -nimisellä komentoriviohjelmalla kattoa, ettei mikään kanava ole mutella.
 

Ötökkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Panthers, Lentävä maalivahti
Miten Microsoft Wordissa poistetaan tyhjä sivu loupusta? Kiva, kun tekee CV:tä jossa kehuu IT-tatojaan (jotka ovat oikeastikin hyvät) ja sitten tuo tekstinkäsittely heittelee tyhjiä sivuja tuonne.
 

NDT665

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Tänks molemmille, mutta kone ei ole minun vaan läppis nököttää noin 40 metrin päässä.
Hankalaa olla välikätenä.
Ubintun versio on 14.4... jotakin

Kiitän ohjeista ja mahdollisista jatko-ohjeista. Voin saada jo näillä vinkeillä sauna- ja ilmaisen kaljaillan viikonlopuksi?
Kokeilen.

...Jatkakaa!
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK

sekolust

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Lostedt, Ben-Amor
Sennheiserin langattomat kyseessä.

Koitin tuossa pistää Netflixissä matskua pyörimään. Ääntä kuului noin 5 sec, äänen voimakkuus tuon ajan laskeva. Sen jälkeen ei pihaustakaan ole kuulunut, ei edes mitään staattista särinää. Paristoja olen yrittänyt vaihtaa, mutta ei auta. Selaimen ongelmaan en jaksa uskoa, sillä äänet eivät tunnu toimivan muissakaan ympäristöissä. Nopealla vilkaisulla johdot näyttävät olevan kunnossa ja äänten noin muuten pitäisi olla päällä.

Mistä tätä nyt lähtisi jäljittämään?
 

Flusher

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Panthers
Sennheiserin langattomat kyseessä.

Koitin tuossa pistää Netflixissä matskua pyörimään. Ääntä kuului noin 5 sec, äänen voimakkuus tuon ajan laskeva. Sen jälkeen ei pihaustakaan ole kuulunut, ei edes mitään staattista särinää. Paristoja olen yrittänyt vaihtaa, mutta ei auta. Selaimen ongelmaan en jaksa uskoa, sillä äänet eivät tunnu toimivan muissakaan ympäristöissä. Nopealla vilkaisulla johdot näyttävät olevan kunnossa ja äänten noin muuten pitäisi olla päällä.

Mistä tätä nyt lähtisi jäljittämään?
Yritä katsoa ajuripäivitystä kuulokkeisiin. Päivititkö äsken Windows 10:een?
 

sekolust

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Lostedt, Ben-Amor
Yritä katsoa ajuripäivitystä kuulokkeisiin. Päivititkö äsken Windows 10:een?

Win 8 käytössä vieläkin, ei muutoksia tällä saralla.

edit: Tuon mikä lie lähettimen unpluggaus ja pluggaus ei tuonut mitään apua. Piuhojen ollessa kiinni näyttää vihreää valoa, mutta mitään ei kuulu. Ei siis yhtikäs mitään. Sen sijaan kun iskin a-jakkiin nappikuulokkeet, niin ääntä tulee noista.
 
Viimeksi muokattu:

StevieY

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Hajosi Arctic cooling freezer 13 pro CPU-coolerin kiinnityskehikko. Ensiapuna teippasin sen kasaan, mutta samalla jouduin kaatamaan tornin kyljelleen. Nyt kun vähän raskaampaa ohjelmaa pyörittää, niin taitaa prossu lämmettä varsin tehokkaasti ja kone kyykkää.

No siihen kysymykseen. Löytyykö noita kehikoita irtomyynnistä vai täytyykö ostaa uusi cooleri? Ja se sinkkitahna tjs. siellä välissä kannattaa varmaan myös vaihtaa/uusia tossa samalla. Googlella en ihan heti löytänyt apuja.
 

änähaim

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ja se sinkkitahna tjs. siellä välissä kannattaa varmaan myös vaihtaa/uusia tossa samalla. Googlella en ihan heti löytänyt apuja.

Kannattaa uusia, kuivuvat ajan myötä. Maksaa muutaman euron tuubi, josta riittää useampaan kertaan. Itse juuri vaihdoin prossusta ja näyttiksestä koska alkoi kone lämpenemään.
Tuossa video, josta näkyy minkä verran sitä laitetaan. Laitoin aluksi ihan liikaa.

Tietokoneen prosessorin asennus ja lämpötahnojen laitto - YouTube
 

bebeto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Ylöjärven Ryhti
Minulla on DNA TV ja Nelosen Prot plus ekstrat. Katselin eilen uusintaa Kärpät-HIFK-matsista vertailun vuoksi sekä digiboksin kautta että läppärin kautta joka oli kytketty HDMI-piuhalla töllöön. Digiboksin kautta kuva on HD-tasoista mutta sama lähetys DNA TV:n netin kautta olikin sitten jotain ihan muuta. Mistä voi johtua kuvan heikko laatu? Läppäri on pari vuotta vanha HP.
 

Vuokralainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho! Arsenal
Kopioin teksitini tänne, kun ei tuolla Windows 10-ketjussa näytä tulevan vastausta.

Asensin tänään Windows kympin ja nyt pukkaa virheilmoitusta: AMD-grafiikkaohjainta ei ole asennettu tai AMD-ohjain ei toimi oikein. Asenna AMD-laitteeseen sopiva AMD-ohjain.

Mistä mä tiedän mikä AMD-ohjain mulla tässä koneessa on ja mikä ohjain pitää asentaa tilalle. Olen sitten aivan käsi näissä hommissa, joten selkokielellä kiitos.
Kone on HP Pavilion dv6, jos tästä tiedosta nyt on jotain hyötyä.

Onhan tämä muutenkin aivan saatanan hitaan tuntuinen ja varsinkin koneen käynnistäminen kestää paljon kauemmin kuin seiskan.
 

Lawless

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mistä mä tiedän mikä AMD-ohjain mulla tässä koneessa on ja mikä ohjain pitää asentaa tilalle.
Asenna seuraava sovellus ja kokeile, tunnistaisiko se grafiikkapiiriä: AMD Driver Autodetect. Jos ei, niin anna tarkempi koneen malli (Pavilion dv6 ei riitä). Koneen hitaus johtuu pitkälti siitä, ettei nyt hyödynnetä koneen grafiikkapiirin ominaisuuksia, vaan käytetään Microsoftin perusnäytönohjainsovellusta.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Sen siitä saa, kun menee ostamaan laillisen urheilustriimin. Toimisi ihan hyvin muuten, mutta Flashin taskbar ei suostu katoamaan, kun kurkistelee koko näytöllä. Silloin toimii normaalisti, kun striimi pyörii sivulla mihin se on upotettuna.

Ei kai tuolle mitään voi tehdä, kun muut Flashia käyttävät sivustot toimivat normaalisti? Ilmeisesti vika on siis vastustajan päässä?
 

Vuokralainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho! Arsenal
Asenna seuraava sovellus ja kokeile, tunnistaisiko se grafiikkapiiriä: AMD Driver Autodetect. Jos ei, niin anna tarkempi koneen malli (Pavilion dv6 ei riitä). Koneen hitaus johtuu pitkälti siitä, ettei nyt hyödynnetä koneen grafiikkapiirin ominaisuuksia, vaan käytetään Microsoftin perusnäytönohjainsovellusta.
Kiitos.
Tuon mukaan uusin ohjain on jo asennettu koneelle eli ilmeisesti kone on kuitenkin tehnyt päivityksen, kun ei se enää asiasta herjaa ja konekin toimii jo nopeammiin.

Edit. Paskat, herjaapa sittenkin.
Silti tuo väittää, että uusin ohjain on asennettu koneelle.
Tuon mukaan suoritin on AMD Athlon(tm) II P320 Dual-Core Processor.
Grafiikkalaitteisto: AMD Mobility Radeon HD 5000 Series
Käyttöjärjestelmä Windows 10 64-bit
Koneen mallista en kyllä tarkempia tietoja löydä.
 
Viimeksi muokattu:

floikkari

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Sen siitä saa, kun menee ostamaan laillisen urheilustriimin. Toimisi ihan hyvin muuten, mutta Flashin taskbar ei suostu katoamaan, kun kurkistelee koko näytöllä. Silloin toimii normaalisti, kun striimi pyörii sivulla mihin se on upotettuna.

Ei kai tuolle mitään voi tehdä, kun muut Flashia käyttävät sivustot toimivat normaalisti? Ilmeisesti vika on siis vastustajan päässä?

Omituisesti (juuri esim. tuolla tavoin tai sellaisiin jotka vilkuttelevat sitä alapalkkia siinä muutaman sekunnin välein vaikkei hiireen koske) toimiviin soittimiin törmää aina silloin tällöin. Itse olen joko repinyt hiukset päästä tai koittanut suosiolla jotain toista selainta. Lähes aina jälkimmäinen keino on ratkaissut pulman.

Eri selaimet tuntuvat hoitelevan noita kokoruututiloja vähän eri tavalla, vaikka flashista sama versio olisikin käytössä. Ja nykyäänhän niissä on sisäänrakennettuja versioita, joista ei oikein edes tiedä.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Itse olen joko repinyt hiukset päästä tai koittanut suosiolla jotain toista selainta. Lähes aina jälkimmäinen keino on ratkaissut pulman.

Chrome, Firefox ja IE kokeiltu. Jaksaisikohan vielä asennella jotain selaimia. Voisiko siitä olla hyötyä kokeilla Opera ja Safari, äkkihän sen tietenkin tässä tekisi. Laitoin asiakaspalveluun meiliä, vastaus tuli saman tien.

"Greetings,

We will look into your issue and get back to you via email.

Best regards,

FAN PASS Support"
--

En nyt henkeäni pidättele vastausta odottaessa.
 

Vuokralainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho! Arsenal
Edit. Paskat, herjaapa sittenkin.
Silti tuo väittää, että uusin ohjain on asennettu koneelle.
Tuon mukaan suoritin on AMD Athlon(tm) II P320 Dual-Core Processor.
Grafiikkalaitteisto: AMD Mobility Radeon HD 5000 Series
Käyttöjärjestelmä Windows 10 64-bit
Koneen mallista en kyllä tarkempia tietoja löydä.
Kyllä mä löysin uusimman päivityksen tuolle grafiikkalaitteistolle ja päivitin sen. Edelleen tuo @Lawless in linkittämä sovellus väittää, että uusin ohjain on asennettuna. Silti kone käynnistettäessä väittää ettei uusinta ohjainta ole asennettu tai ettei se toimi.
 
Viimeksi muokattu:

Tinke-80

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukat
Tutustuin ja totesin hyväksi. Erityisesti tuossa miellyttää ominaisuus, että voi ostaa haluamansa määrän dataa varastoon eikä tarvitse mihinkään kuukausimaksuihin sitoutua. Eli kiitos vielä kerran, hyvältä näyttää.

Ymmärsin että etsit ohjelmaa, et palvelua. Itse siis käytän OpenVPN-ohjelmaa mutta palveluna käytän TigerVPN:ää. 29 dollaria maksaa elinikäinen TigerVPN lite palvelu stacksocial.comissa.

Tiger VPN Lite: Lifetime Subscription | StackSocial

-Tinke
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös