Lätkämanageri: Jatkoaika 2-liigan keskustelu

  • 559 650
  • 9 693

Frostburn

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leafs, HPK
Oxen on valtaosassa kategorioita puolivälin selvästi heikommalla puolella tai jopa pohjasakkaa, mutta silti jotenkin ihmeen kaupalla sarjasijoitus on viides. Maalivahtipeli on ollut vielä ennakoituakin heikompaa, kun Saros ei ole tolppien väliin päästessään saanut oikein mitään kiinni. Buffalon tandemin varaan en mitään edes laskenut, mutta tuovatpahan startit täyteen. Hyökkäyspäässä tehoja on tullut, mutta ei riittävästi kompensoimaan maalivahtikategorioissa kaikille vastustajille annettava etumatka. Etenkin Isles-kaksikko Tavares-Eberle on ollut suuri pettymys. Lisäksi Minnesotan kyvyttömyys saada Parisea IR-listalle (ollut kauden alusta asti sivussa ja on mahdollisesti menossa selkäleikkaukseen) ärsyttää, kun Yahoossa out-statuksen pelaajia ei loukkaantuneeksi saa merkittyä. Alkukausi on siis menty yhden miehen vajauksella.

Kausi on vielä nuori ja muutos parempaan on mahdollinen, mutta ensimmäisten viikkojen esityksillä pudotuspelipaikka jää haaveeksi, vaikka nyt viivan yläpuolella ollaankin. Paniikkinappulaa ei vielä ole painettu, mutta nappulaa suojaava lasi on jo avattu. Pitää vielä pari viikkoa katsella mihin suuntaan peliesitykset menevät, ja sitten tehdä johtopäätökset.

Edit: Pitäisi näköjään heittää pelaajia bussin alle julkisesti useammin; mustamaalauksen jälkeen viime yönä Lehnerille nollapeli, Tavaresille 3+1 ja Eberlelle 0+2
 
Viimeksi muokattu:

#97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, NHL
Laittakaahan kaikki trading-listanne ajantasalle, niin saadaan kaupankäyntiin vilskettä.

H.C. Andersen etsii aktiivisesti 1-2-ketjun sentteriä. Vaihdossa liikahtaa joku kovista laitahyökkääjistä.

Tarjoa tai heitä viestiä, jos esim F.Forsberg, Nylander tai Marleau kiinnostaa. Tai Laine...
 

susi

Jäsen
Susijengillä olis tarjolla Penguinsin nykyinen kakkosmoke DeSmith. Saa heittää ehdotuksia.
Maalivahteja on nyt itsellä tarpeeksi, etenkin jos nyt vaan Hakstol jossain vaiheessa tajuaisi olla peluuttamatta Elliotia (NHL bottom-5 molaritilastoissa) ja antaisi nyt kunnolla vastuuta Neuvirthille.
 

AnFa

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Kyllä tuo Jatkoaika2:n perinteinen kokoonpano on jo riittävän laaja, että tietämyksen merkitys kasvaa. Olen joskus pelannut manageripeliä, missä oli muistaakseni 6 hyökkääjää ja 4 pakkia ja yksi maalivahti. Ja kun liigassa oli noin 10 joukkuetta, niin periaatteessa joka paikalla sai huippu-ukon ja myös vapaisiin agentteihin jäi huippupelaajia. Siinä ei ollut kauheasti järkeä.
Joo ei tuota kokoonpanoa varmaan missään tapauksessa oltaisikaan pienentämässä vaan ehdotus oli bench-paikkojen lisääminen mitä kommentoin. Itsekin olen ollut pari kertaa tälläisissa "joke-liigoissa". Vaikka managerit olisivatkin hyviä, niin älytöntä että jostain pistepörssin top-50 kavereissa on jopa valinnanvaraa vapaista.
 

AnFa

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Tuli eka treidi pyöräytettyä tänään kun minulle matkasi Jaccob Slavin ja Rusted Pieces sai Tanner Pearsonin. Kaverilta tuli ehdotus ja ei tarvinnut kauaa miettiä asiaa, mielestäni hyvä esimerkki win-win treidistä. Pearsonin taklauksilla en tehnyt mitään, kun häviän ne kuitenkin joka viikko ja vastaavasti taas sain vahvistusta blokkeihin ja D-position.

Kaveri oli tämän lisäksi vaihtanut Chiassonin Slavinin pakkipariin Pesceen vapaista, joka varmaan oli ideana ehdotusta tehdessä jo. Olin itsekin pyöritellyt tuota Pesceä (olikin alkukaudesta), mutta en raskinut ketään laitureista heittää hänen tieltään ulos just nyt.

Vaikeata tuntuu treidaaminen olevan tänä vuonna. Olen kolme aloitetta laittanut itse ja kaikki olen cancelilla perunut pari päivää myöhemmin, kun niihin ei ole löytynyt mitään vastakaikua (edes sitä rejectiä). Ehdotukset mitä itse olen saanut ovat olleet ennen tätä aamua suht kaukana. Olen tainnut yhden vastaehdotuksen laittaa, mutta muut ovat olleet jo ihan eri aukeamalla valmiiksi.

Trading blockia olen kuitenkin viikoittain muokannut ja nytkin siellä olisi tarjolla sekä Alkukauden kuumin pelaaja Kucherov että Vegasin koirankopissa just nyt oleva Shipachyov. Haussa olisi vahvitusta maalivahti- sekä sentteriosastolle. Tyyliin Kucherov + Elliott -> Sentteri + kovempi maalivahti, löytyykö???
 

Fallossymboli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Vaikeata tuntuu treidaaminen olevan tänä vuonna. Olen kolme aloitetta laittanut itse ja kaikki olen cancelilla perunut pari päivää myöhemmin, kun niihin ei ole löytynyt mitään vastakaikua (edes sitä rejectiä).

Tää on varmaan aika managerikohtaista. Itse laiton tänä aamuna kolme ehdotusta menemään, joista kahteen tuli vastaus puolen tunnin sisällä (which is nice). Toinen vastauksista oli jopa myönteinen eli kauden saatanallinen avaustreidi näki päivänvalon.

Bighorn Tomahawksiin: Martin Hanzal
Satanic Satansiin: Tomas Tatar

Isosarviset saivat etsimäänsä vahvistusta sentteri- ja ryminäosastolle ja Saatanat potentiaalia pistetehtailuun, mikä onkin hyytynyt täysin sitten ensimmäisen peliviikon, hyvänä esimerkkinä yksikin täysi kierros jossa jengin kaikki parhaat Crosbya myöden esittivät parastaan - kokonaissaldona 1+0 John Haydenin alivoimamaalin ansiosta. Eikä muillakaan kierroksilla tahti ole ollut paljon kummoisempaa. Ryhtiliikettä saatana!
 

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
Tiukka meno liigan kärjessä, kun seitsemän ensimmäistä on vielä 12 pisteen sisällä!

Meinasi mennä peli tiukaksi, kun tuli lauantaina jätettyä Haula pois kokoonpanosta ja luonnollisesti silloin kaveri tekee 2+1. Mutta voitosta voittoon jatkavat Särjet!
 

#97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, NHL
Kauden ensimmäinen treidi!

Pitkään hakusessa ollut sentteri laskeutui HCA:n riveihin. Perry sai lähteä vaihdossa Brandon Dubinskyyn. Aloituksia, taklauksia ja jokunen piste siinä sivussa.
 

Frostburn

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leafs, HPK
Treidineitsyys menetetty myös täällä, kun Rusted Piecesin kanssa tuli tehtyä neljän pelaajan kauppa. Otaniemeen matkasivat Matt Murray sekä Sam Reinhart ja toiseen suuntaan Evgeni Kuznetsov + Robin Lehner. Kuznetsovin menetys on toki iso menetys hyökkäystehoihin, mutta tällä kaupalla saatiin joukkueeseen jo draftista asti haikailtu voittavan joukkueen ykkösveska. Reinhart on myös mielenkiintoinen tapaus; miehen kausi on alkanut mollivoittoisesti (tähän mennessä tehot vaatimattomat 2+3), mutta hänet istutettiin edellisessä pelissä Sabresin ykkösketjuun Eichelin ja Kanen rinnalle ja kolmikon yhteispeli näytti hyvältä, vaikka tehoja ei (vielä) tullutkaan. Viime kaudella Reinhart teki lähes 50 pinnaa, joten eiköhän sieltä vielä isompi vaihde tällekin kaudelle löydy.
 
Tässä on nyt yritetty epätoivoisesti paikata penkin alle mennyttä draftia treideillä. Kaikilla siirroilla on pyritty saamaan pelaajia, joilla voisi parantaa surkeaa maalien ja syöttyjen määrää. Vastapuolet onkin jo kommentoinut näitä vaihtoja, mutta laitetaan nyt vielä itsekkin jotain komenttia.

Ensimmäisenä Rusted Piecesin kokoonpanosta poistui Jacob Slavin ja tilalle tuli Tanner Pearson. Tähän mennessä Pearson on pelannut 7 peliä, joissa on tullut 6 (1+5) pistettä. Alku on siis ollut hyvä. Slavin tilalle nostin samantien vapaista toisen Carolinan puolustajan, Brett Pescen.

Toisessa treidissä pois lähti Brandon Dubinsky ja tilalle tuli Corey Perry. Dubinsky oli kyllä surkuhupaisa varaus 5 kierroksella. Voisi oikeastaan sanoa, että kunnon aivopieru. Perry pelaa ylivoimaa, toisin kuin Dubinsky, joten mahdollisuus on myös saada sitäkin saraketta edes hieman paremmaksi. Pois lähti aloitusvoittoja ja taklauksia, mutta niiden perään on turha jäädä itkemään.

Tänä aamuna joukkueesta pois matkasi Matt Murray ja Sam Reinhart. Tilalle tuli Robin Lehner ja Evgeny Kuznetsov. Maalivahtiosasto koki tietysti pienoisen kolauksen, mutta ilman suurempia loukkaantumisia pitäsi Crawford - Lehner kaksikolla pärjätä ainakin kohtuullisesti. Ainahan tuossa riski on pitää vain kahta maalivahtia kokoonpanossa, joten voi olla, että tuohon joutuu vielä muutoksia tekemään. Kuznetsov taas on erittäin tervetullut hyökkääjä tähän duunarijoukkueeseen. Taklauksia on jo tilastoissa ihan riittävästi muutenkin.

Tähän mennessä 10 pistettä tai yli on tehnyt vain 6 hyökkääjää ja näistä kaksi on juuri joukkueeseen tulleita pelaajia (Evgeny Kuznetsov ja Corey Perry), jotka on tehnyt pisteensä toisen joukkueen tilastoihin. Edelleen siis helppoja matchup voittoja muille luvassa.
 

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
Tähän mennessä 10 pistettä tai yli on tehnyt vain 6 hyökkääjää ja näistä kaksi on juuri joukkueeseen tulleita pelaajia (Evgeny Kuznetsov ja Corey Perry), jotka on tehnyt pisteensä toisen joukkueen tilastoihin. Edelleen siis helppoja matchup voittoja muille luvassa.
Ei tuo nyt niin merkitse, mullakaan ei ole kuin kahdeksan yli 10 pistettä tehnyttä.

Joku tietysti saattaisi sanoa, että draftissa 44. pelaajana varatun Steven Stamkosin 31 pistettä paikkaisi muiden vajetta mutta tähän vastaan, että kateellisten panettelua!

Stamkos-Darling liikkuisi muuten hyvä ykkössentteri-huippuveska pakettiin.
 

ozo

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, Latvia, Dinamo Riga
Miten voi olla, että Chabot nostettiin klo 9.48 eikä tasalta. Haiskahtaa hieman epäreilulta. Olin valmistautunut nostamaan, kun hän oli mennyt jo.
 

#97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, NHL
Miten voi olla, että Chabot nostettiin klo 9.48 eikä tasalta. Haiskahtaa hieman epäreilulta. Olin valmistautunut nostamaan, kun hän oli mennyt jo.
Tjaa, en osaa sanoa. Mulla ei managerina ole etuajo-oikeutta pelaajiin kylläkään. En itse asiassa edes huomannut, että kello ei ollut vielä kymmentä kun nostin.

Katson vielä asetuksista ettei mulla ole tietämättäni jotain vammaista edgeä nostoihin.
 

Frostburn

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leafs, HPK
"Nov 20: Zach Parise has been moved to long time injured reserve". Zach Parisen status Yahoolla (yhä edelleen): Out. Oxenin rosterikoossa kauden alusta asti tähän päivään vastustajille antama tasoitus: 1. Voisivat ottaa Yahoolla ESPN:stä mallia ja mahdollistaa IR-paikan myös niille pelaajille, jotka ovat loukkaantuneena, mutta jostain syystä eivät virallisella IR-listalla. Taitaa olla kolmas kausi jo putkeen, kun minulle on sattunut kohdalle tällainen tapaus.
 

AnFa

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Kyllä se Yahoossakin onnistuu, riippuu asetuksista. Yahoossa on IR+-paikkoja ja niille voi heittää noita out- sekä dtd-statuksella olevia kavereita. Tainnut olla pari kolme vuotta tuo mahdollisuus, mutta tässä liigassa sitä ei ole otettu käyttöön.

Jos joku kaipaa rosteriin laajuutta, niin voisin mielellään tehdä "kaksi yhteen -treidin". Jouduin jo Vrbatan heittämään tervehtyneen Perreaultin tieltä waivereihin ja kohta on Sekerakin palaamassa.
 

#97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, NHL
Oisko jengillä halua ottaa esmes yksi IR+ -paikka käyttöön? Tollasten järjettömien out-tapausten varalta.
 

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
Mun mielestä ihan hyvä idea koska on organisaatioita kuten Wild joilla on päässä jotain vikaa.
 

ISH

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, HIFK, Arsenal
Miten voi olla, että Chabot nostettiin klo 9.48 eikä tasalta. Haiskahtaa hieman epäreilulta. Olin valmistautunut nostamaan, kun hän oli mennyt jo.
Oliko Chabot waiver-statuksella? Se on muistaakseni jostain syystä juuri klo xx.48 kun nuo waiverit purkautuu. Ja xx siis riippuen onko Suomessa ja Pohjois-Amerikassa siirrelty kelloja.
 

#97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, NHL
Lisäsin nyt kaikille yhden IR+ -paikan. Varsinaisia IR-paikkoja ei voi enää kesken kauden vähentää, joten mennään nyt näin.
 

Frostburn

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leafs, HPK
Kiitoksia muutoksesta, tokihan Parise sai sen IR-statuksensa saman tien kun olin asiasta tänne jatkikseen avautunut. Näköjään Yahoon ylläpitäjätkin tätä foorumia siis lukevat. Mutta jatkossa ei minun tai muidenkaan tarvitse tuskailla, jos joku paksukallo-organisaatio haluaa roikottaa loukkaantunutta pelaajaa rosterissa laittamatta tätä virallisesti IR-listalle.
 

Fallossymboli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Oliko Chabot waiver-statuksella? Se on muistaakseni jostain syystä juuri klo xx.48 kun nuo waiverit purkautuu. Ja xx siis riippuen onko Suomessa ja Pohjois-Amerikassa siirrelty kelloja.
Chapotti oli ihan FA, korjatkaa jos multa on mennyt aikaisempi nosto ohi.

edit. Ja olihan se, tuollahan se lukee. Eli vapaan agentin voi nostaa mihin kellonaikaan tahansa. Jos pudotettavalla pelaajalla oli matsi edellisenä yönä, pysyy se lukittuna tuohon tiettyyn kellonaikaan asti. Bortuzzolla ei kai ollut peliä joten ihan normi FA-nosto kyseessä.
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös