Kysymyksiä keskustelupalstan moderaattoreille ja ylläpidolle II

  • 1 076 683
  • 6 269

Kanerva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vegas Golden Knights
Toisaalta on ihan täysin mahdollista, että kyse ei ole edes lupauksen pettämisestä, vaan unohtamisesta, mutta varastaminen on ihan pökkelömäinen väite.

Ihanko vakavissasi uskot, että MustatKortit unohti tuon vedon? Ei juolahtanut mieleen edes siinä vaiheessa kun Trump voitti ehdokkuuden ja koko paskan?

Ymmärrän kyllä, että MK on sun frendi ja idoli. Saman tiedekunnan jätkiä lienee...
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
Diipa daapa.

En ole aihetta ihan hirvittävän tarkasti seurannut, ei vähiten siksi että se keskustelu on ollut siinä ketjussa niin hirveän paskaa. Joka tapauksessa tiedän että MK:n päätös olla palaamatta palstalle edes lukijana ei ole pyörrettävissä. Sen tarkemmin aiheeseen en mene.

Sen sijaan mun mielestä on suoraan sanottuna pöyristyttävää, jos täällä on jatkossakin sallittua lahjoa muita kirjoittajia paljastamaan toisten palstalaisten yksityistietoja. Se on mielestäni enemmän kuin törkeää tai sopimatonta. Siitä, jos mistä, pitäisi tulla bannit palstalle. Toivon todella, että @Moderaattorit ottaisivat tähän kantaa.
 

mutina

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Chicago Blackhawks, Fife Flyers
Nimimerkin ja hänen oikean nimensä yhdistäminen tai aiheeseen liittyvä vihjailu sekä arvuuttelu ovat poikkeuksetta äärimmäisen rangaistavia. Tämä koskee myös Jatkoajan toimittajien ja moderaattorien nimimerkkejä ja henkilöllisyyksiä. Pykälää ei sovelleta, mikäli nimimerkki on itse tietoisesti paljastanut henkilöllisyytensä tai se on muuten yleisesti tiedossa. Käytä palstakirjoituksissa silti vain nimimerkkiä.

Tulkitsen ilmeisesti sääntöä hiukan eri tavoin monen muun kanssa. Mielestäni siinä kielletään hyvin yksiselitteisesti nimien arvuuttelu, johon myös nimien selvittelyn laskisin. Vedonlyönnistä säännöissä ei sanota sanaakaan. En ole itse vetoja lyönyt, en täällä tai muuallakaan, mutta suhtautuisin leikkinä vetoon, jonka löisin nimimerkki Höpönassun tai muun Tassukan kanssa. Toki omat häviöni maksaisin, mutta voittoni laskisin vasta, kun rahat ovat tililläni.
 

BigRedCat

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Diipa daapa.

En ole aihetta ihan hirvittävän tarkasti seurannut, ei vähiten siksi että se keskustelu on ollut siinä ketjussa niin hirveän paskaa. Joka tapauksessa tiedän että MK:n päätös olla palaamatta palstalle edes lukijana ei ole pyörrettävissä. Sen tarkemmin aiheeseen en mene.

Sen sijaan mun mielestä on suoraan sanottuna pöyristyttävää, jos täällä on jatkossakin sallittua lahjoa muita kirjoittajia paljastamaan toisten palstalaisten yksityistietoja. Se on mielestäni enemmän kuin törkeää tai sopimatonta. Siitä, jos mistä, pitäisi tulla bannit palstalle. Toivon todella, että @Moderaattorit ottaisivat tähän kantaa.

Vilpitön kysymys tummennetusta kohdasta: Onko näin oikeasti tapahtunut? Onko esim. sinua yritetty lahjoa, ja jos niin oletko ilmiantanut ko. viestit modeille? Olen lukenut sen viestin, missä mainitaan että kaverit nimen paljastamisen sijaan anelivat MK:n puolesta, mutta onko tästä siis oikeasti joku tosissaan heitetty tunnustus tai onko näitä viestejä joku saanut, vai onko tässä uusi palstatotuus syntymässä?

Jotenkin huvittaa, ettei MK:n "päätös ole pyörrettävissä". Siis kaverin, joka mm. ihmetteli hurskaasti etteikö joku maksa palstalla vetovelkojaan, ja livisti 800 euron velat jälkeensä jättäen palstalta. Kuulostaa kyllä juuri sellaiselta järkähtämättömältä ja suoraselkäiseltä tyypiltä, jonka puheet päätösten pyörrettävyydestä kannattaa ottaa vakavasti.

@TosiFani : En usko, että kukaan ketjuun kirjoittanut haluaa palstalla sallittavan moottoripyöräjengeillä uhkailun yms., mutta toivottavasti kaikkien ei tarvitse tuota erikseen tänne kirjoittaa kantaansa todistamaan. Selvä asiahan tuo on, mutta kaikki eivät vain näe Klosen viestiä konkreettisena uhkailuna. Minusta kyllä mauton heitto ja olisi saanut jäädä kirjoittamatta, mutta en voi olla ymmärtämättä että tuollaisen kusetuksen jälkeen vähän kiehuu.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
...@TosiFani : En usko, että kukaan ketjuun kirjoittanut haluaa palstalla sallittavan moottoripyöräjengeillä uhkailun yms., mutta toivottavasti kaikkien ei tarvitse tuota erikseen tänne kirjoittaa kantaansa todistamaan. Selvä asiahan tuo on, mutta kaikki eivät vain näe Klosen viestiä konkreettisena uhkailuna. Minusta kyllä mauton heitto ja olisi saanut jäädä kirjoittamatta, mutta en voi olla ymmärtämättä että tuollaisen kusetuksen jälkeen vähän kiehuu.

Samaa mieltä, mauton heitto ja minusta tuollaiseen voisi moderaattorit reagoida.
 

BigRedCat

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Samaa mieltä, mauton heitto ja minusta tuollaiseen voisi moderaattorit reagoida.

Mutta eikö Klose tosiaan saanut tuolloin pelikieltoa? Vai oliko syynä joku muu?
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
Oletko ollut kaveriisi yhteydessä, oletko muistuttanut häntä häviämästään vedosta?
En ole

Vilpitön kysymys tummennetusta kohdasta: Onko näin oikeasti tapahtunut?
Minä en aio paljastaa toisten palstalaisten kirjoittamia yksityisviestejä, mutta sen sijaan @Klose16 voisi kenties tulla avaamaan mitä tuolla viestillään tarkoitti. Oletko lähettänyt yksityisviestejä muille palstalaisille, joissa olet luvannut rahaa vastineeksi tiedoista koskien MK:n henkilöllisyyttä?

Jotenkin huvittaa, ettei MK:n "päätös ole pyörrettävissä". Siis kaverin, joka mm. ihmetteli hurskaasti etteikö joku maksa palstalla vetovelkojaan, ja livisti 800 euron velat jälkeensä jättäen palstalta. Kuulostaa kyllä juuri sellaiselta järkähtämättömältä ja suoraselkäiseltä tyypiltä, jonka puheet päätösten pyörrettävyydestä kannattaa ottaa vakavasti.
Juu-u. Varmasti se voi jostakusta siltä kuulostaa. Toisaalta jos mietit kuinka vähän lopulta tiedät, eli kuinka vähän premissejä sinulla on, huomaat kuinka vähän relevanssia tuollaisilla olettamuksilla todella on. Minä ymmärrän ja arvostan suuresti sellaista ihmistä joka omistautuu täysillä perheelleen ja pitää 100-prosenttisesti kiinni vaimolleen tekemistään lupauksista. Etenkin kun MK tapasi viettää palstalla tosi paljon aikaa.
 
Suosikkijoukkue
Suomen suurin ja kaunein
Juu-u. Varmasti se voi jostakusta siltä kuulostaa. Toisaalta jos mietit kuinka vähän lopulta tiedät, eli kuinka vähän premissejä sinulla on, huomaat kuinka vähän relevanssia tuollaisilla olettamuksilla todella on. Minä ymmärrän ja arvostan suuresti sellaista ihmistä joka omistautuu täysillä perheelleen ja pitää 100-prosenttisesti kiinni vaimolleen tekemistään lupauksista. Etenkin kun MK tapasi viettää palstalla tosi paljon aikaa.
Vähän offtopic, mutta tämän kaltaisia lupauksia vaativat suhteet tuskin on kovin pitkäikäisiä. Kannattaa mieluummin valita unelmien mies tai nainen eikä yrittää tehdä partneristaan sellaista. Nimimerkillä, kokemusta on.
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
Vähän offtopic, mutta tämän kaltaisia lupauksia vaativat suhteet tuskin on kovin pitkäikäisiä. Kannattaa mieluummin valita unelmien mies tai nainen eikä yrittää tehdä partneristaan sellaista. Nimimerkillä, kokemusta on.
Ammut yli ja myös ohi, koska et tiedä mistä puhut. Kaikki suhteet eivät ole samanlaisia eivätkä noudata samoja kaavoja. Ei sillä että uskoisin edes olettamuksiesikaan osuvan oikeaan. Se osaltani OffTopicista. Jään odottelemaan moderaattorien linjausta edellä mainitusta aiheesta.
 

Klose16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Die Deutsche Nationalmannschaft
Eri ihmisillä on selvästikin hyvin erilaisia näkemyksiä.

Oma näkemys on se, että haluaisin sopia ko. vetoasian tai ainakin saattaa sen jonkinlaiseen molempia osapuolia tyydyttävään ratkaisuun, kuten toisessa ketjussa avasin. Tuohon olen pyrkinyt, omissa käsissä se enää tuskin on. Se, että toinen osapuoli ei ole tähän osallistunut, on ikävä juttu monellakin tapaa.

Siksikin, että luulen ymmärtäväni häntä asiassa. Löin itsekin kerran vedon, jonka hävitessä olisin saanut maksaa pois tuhannen euroa. En epäile hetkeäkään, etteikö tuosta olisi silloin neuvoteltu. Maksoi toki itse minulle häviösumman välittömästi enkä ole kokenut tarpeelliseksi tuosta kuittailla.

Muuta kommentoitavaa tähän asiaan ei oikein tässä vaiheessa itsellä ole.

Mutta eikö Klose tosiaan saanut tuolloin pelikieltoa? Vai oliko syynä joku muu?

Sanotaanko näin että lähdin vapaaehtoiselle jäähylle.
 
Viimeksi muokattu:

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Istuin bussin takapenkillä kuoppaisella tiellä (disclaimer) ja painoin vahingossa raportointinappia luuristani. Palstatoverin nappi muuttui IFK:n punaiseksi ja sitten uudelleen painamalla palautui takaisin.

Lähtiköhän tuosta nyt jotain aiheetonta raporttia vai miten tuo toimii? En haluaisi pilata toverin joulua. Sinänsähän kai ei toisaalta voi raportoida väärin, koska saahan nykymaailmassa pahoittaa mielensä mistä haluaa.
 

Ostoskassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet, Boston Bruins, suomalaiset
Istuin bussin takapenkillä kuoppaisella tiellä (disclaimer) ja painoin vahingossa raportointinappia luuristani. Palstatoverin nappi muuttui IFK:n punaiseksi ja sitten uudelleen painamalla palautui takaisin.

Lähtiköhän tuosta nyt jotain aiheetonta raporttia vai miten tuo toimii? En haluaisi pilata toverin joulua. Sinänsähän kai ei toisaalta voi raportoida väärin, koska saahan nykymaailmassa pahoittaa mielensä mistä haluaa.

Ei lähtenyt, ellet kirjannut erikseen vielä palautteen syytä ja painanut uudestaan "raportoi tästä viestistä".
 
K

kiwipilot

Miten tunnukset saa poistettua? Pitääkö laittaa yv moderaattoreille vai riittääkö pyyntö esim. tässä ketjussa?
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Miten tunnukset saa poistettua? Pitääkö laittaa yv moderaattoreille vai riittääkö pyyntö esim. tässä ketjussa?
Mulla olis kanssa mielessä pari tunnusta, jotka haluaisin poistaa palstalta. Vai omiasiko tarkoitat? Meinaat ottaa lentävän lähdön 2016 kiukkupussi -kilpailuun?
 
K

kiwipilot

Mulla olis kanssa mielessä pari tunnusta, jotka haluaisin poistaa palstalta. Vai omiasiko tarkoitat? Meinaat ottaa lentävän lähdön 2016 kiukkupussi -kilpailuun?

Juu, omien poistoa mietiskelen. Kaippa sitä on tullut vanhaksi tai jotain; tuli tuossa otettua pari aivan turhaa pelikieltoa ja toisaalta, moni ketju varsinkin vapaan puolella alkaa olla täynnä Ei kiinnosta minua -jäseniä.

Aika aikaansa kutakin ja muita latteuksia tähän.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:

Hande75

Jäsen
Suosikkijoukkue
LiverpoolFC, Jokerit, suomalaiset NHL:ssä ja Lauri
Miten tunnukset saa poistettua? Pitääkö laittaa yv moderaattoreille vai riittääkö pyyntö esim. tässä ketjussa?
Varmaankin riittää, että pyydät tässä tai yksityisviestillä onnistunee myös. Vastausajasta tai päätösajasta en mene takuuseen. Ei kannata ottaa "ikuisuusbanneja", mutta jokin näistä vaihtoehdoista varmasti toimii.
 

Vesuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vyborg Jesters
Juu, omien poistoa mietiskelen. Kaippa sitä on tullut vanhaksi tai jotain; tuli tuossa otettua pari aivan turhaa pelikieltoa ja toisaalta, moni ketju varsinkin vapaan puolella alkaa olla täynnä Ei kiinnosta minua -jäseniä.

Aika aikaansa kutakin ja muita latteuksia tähän.
Muistelen, että yv moderaattoreille on ohjeistus. Huomattavasti tyylikkäämpi lähtö kuin yön pimeinä tunteina spämmäämällä tehty palstaitsemurha.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Muistelen, että yv moderaattoreille on ohjeistus. Huomattavasti tyylikkäämpi lähtö kuin yön pimeinä tunteina spämmäämällä tehty palstaitsemurha.
Ei ole. Siitä on tyylikkyys kaukana kun lähtee häntä koipien välissä, maitojunalla pois. Jos meinaa lähteä, niin ainakin voi lähteä tyylillä ja hauskuuttaa muita huutamalla kaikki ketjut täyteen Kari Tyniä, tai muita hassunhauskoja asioita. Näin muut palstalaiset pääsevät jännittämään montako ketjua ko. henkilö ehtii paskoa ja mitä kaikkea kivaa sieltä mielen pimeistä syövereistä vielä palstalle pompsahtaa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös