Kyseenalaiset taklaukset Liigassa 2015–2016

  • 196 570
  • 1 281

Torsti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Sanokaas puolueettomin silmin, tapahtuiko alla olevassa Youtube-linkin videopätkässä KalPa-pelaajalta jalkapyyhkäisyksi tuomittava teko.

KalPa-pelaajan jalkakontakti alkaa videolla noin 19 sekunnin kohdalla. Linkki Youtube-videoon "Vihellykset nappiin Kalpa - Pelicans 12.3.":
Vihellykset nappiin - KalPa-Pelicans 12.3. - YouTube
No ei tuo kaiketi tunnusmerkkejä täytä, pikemminkin kiekollinen kierähti siten, että karvaajan jalka osui takaapäin.
 

-One-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Sanokaas puolueettomin silmin, tapahtuiko alla olevassa Youtube-linkin videopätkässä KalPa-pelaajalta jalkapyyhkäisyksi tuomittava teko.

KalPa-pelaajan jalkakontakti alkaa videolla noin 19 sekunnin kohdalla. Linkki Youtube-videoon "Vihellykset nappiin Kalpa - Pelicans 12.3.":
Vihellykset nappiin - KalPa-Pelicans 12.3. - YouTube
En ole asiantuntija, mutta mielestäni täyttää sääntökirjan määritelmän, mikä tosin on aika löyhä. Vahingoltahan tuo näyttää, mutta ei kai sillä merkitystä olekaan tätä sääntöä tulkittaessa? Case bookista en löytänyt mitään, olisi mielenkiintoista tietää miten tuomareita on asiaan liittyen ohjeistettu.
 

axe

Jäsen
Oon varmaan liigatuomari, koska en nähnyt tuossa koko klipissä yhtään jäähyn paikkaa. Tai itse asiassa joo, katoin että siinä lopussa tais vähän huitaista sormille ja kuvauksen mukaan siitä ilmeisesti oli jäähy tullutkin.
 

Partapa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Ville Nieminen, AS Roma
Oon varmaan liigatuomari, koska en nähnyt tuossa koko klipissä yhtään jäähyn paikkaa. Tai itse asiassa joo, katoin että siinä lopussa tais vähän huitaista sormille ja kuvauksen mukaan siitä ilmeisesti oli jäähy tullutkin.
Nyt vaan odotteleen ensimmäistä kommenttia: "ihmekös tuo kun oot Kahvara-fani" :D
Ite nään tilanteet samoin. Noi huitasut on sellanen juttu, että niitähän "viljellään" joka pelissä älytön määrä ja harva johtaa jäähyyn! Se on asia, mitä en ymmärrä. Niihin pitäs omasta mielestä puuttua paljon nykystä enemmän!
 

luotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Die Mannschaft, Bayern München

kananlento

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Pittsburgh Penguins, ManU, NP Ice Hawks
Ei. Ehkä jalkakamppi, jos jotain. Jalkapyyhkäisyssä pitäisi kohdistaa voimaa taaksepäin yläkroppaankin. Nythän tuo on enemmänkin liu'ulla jalat alta.

Ja kiekollinen pelaaja kääntää sen jalkansa vieläpä itse eteen. Ei tuossa mielestäni tapahdu mitään rangaistavaa. En toki mikään asiantuntija ole.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös