Kylähullut

  • 197 926
  • 353

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Enpä muista, onko tällä palstalla ollut keskustelua kylähulluista, mutta avataanpa nyt sellainen. Varmasti jokainen meistä tietää ainakin yhden sellaisen ja tietää kyseisen henkilön legendaarisia tempauksia, eli siis heittäkääpä juttua tuntemistanne kylähulluista.

Legendaarisin kaveri, jonka meikäläinen tietää, on eräs paikallinen spurgu Hervannasta. Muutaman kerran olemme ennen opiskelubileitä tms. käyneet juomassa suht halvat kaljat paikallisessa kulttipaikassa, Rubens-pubissa, ja tämä kaveri on saanut herätettyä meissä hilpeyttä joka kerta.

Kaveri on aivan hirveä J.Karjalainen-fani. Joka kerta hän laittaa jukeboxista soimaan Ankkurinapin, joka on hänen mielestään Suomen merisotilaiden tunnuskappale. Pariin otteeseen äijä on vaatinut Karjalaiselle 'Noopelin palakintoa' hienosta työstä Suomen musiikin hyväksi.

Legendaarisia heittoja äijällä on useita:

"Te ootte noita sähköinsinöörejä vai?"
"Joo, tulevia."
"Tonne Imatrankoskeen sais vesivoimalan!"
"No siellähän on jo semmonen!"
"Joo joo joo.... mutta sinne sais toisen!!"

Sitten tällaista on tullut:
"Mun isäni oli pommikonelentäjä ensimmäisessä maailmansodassa! Se ammuttiin alas ja sitä kidutettiin! Sais tulla isä Jumala ja vääntää kaikki aseet solmuun! Mä olen todella uskovainen mies... mutta se on ihan ihme fakiiri se isä Jumala...joo ihan ihme fakiiri se isä Jumala!"

Ja yksi legendaarinen lause oli:
"Poojat hei.... ydinsota tulee!"

Jonkun toisen vuoro kertoa jotain.
 
Viimeksi muokattu:

Abu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins, Jokerit
Lieksassa paikallinen spurgu kaatu pyörällä keskelle pääkatua kaljakori tarakalla, uhoaa siinä kymmenen minuuttia pieksävänsä vaikka koko maailman ja olevansa voimanoston Suomen mestari. Illalla sitten lentää ulos paikallisesta räkälästä laulettuaan karaokea liian kovaa nuotin vierestä ja vedettyään portsaria turpaan. Tapahtumasarja on toistunut useita kertoja. Heppu on varmaan Lieksan kuuluisin mies Jaakko Talluksen jälkeen - minäkin tiesin tuon spurgun nimen jo kuuden vanhana vaikken ollut edes koskaan nähnyt.

Keskustelu toisen spurgun kanssa linja-autossa muutama vuosi sitten:
"Oottekos työ niitä apituurierienttejä?"
"Sitten ens vuonna ollaan."
"No onkos teillä ne penkinpainajaiset?"
"Ens vuonna nekin."
"Jaa. Siullahan näkkyy poika olevan siinä jenkkipurkkaa. Mie en ookkaan pitkkään aikkaan syöny jenkkipurkkaa. Annatko palan? Voin vaikka markan maksaa."
"Ota nyt ilman sitä markkaa."
"Kiitos kiitos."

Tässä vaiheessa spurgu vetäisi likaisen piponsa päästään, paljasti kaljunsa ja kysyi onko lainata kampaa. Puoli bussillista repesi nauruun ja toinenkin puoli oli hiljaa vain, koska ei kuullut juttua.

Tällä hetkellä Lieksassa ei taida olla kuin yksi spurgu, joka kyselee ilmeisesti joka päivä kaupungilla viinanhajuisena rahaa ihmisiltä, kun "minulle menee vähä huonosti". Häiriköi kaupoissa ja kun käsketään ulos, väittää kivenkovaan, ettei ole alkoholisti tai pummi.

Aikoinaan kaupungilla liikkuessa sai nauraa, kun Lieksassa oli kolme kylähullua hauskuttamassa. Yhden vakiokaljapaikka kuitenkin meni nurin ja yksi tukehtui oksennukseensa. Ensimmäinen ilmeisesti otti sen kaljapaikkansa, joka itse asiassa oli kioskin tapainen, konkurssin niin raskaasti, ettei enää kehtaa istua kaljalla.

Ihmisinähän nuo lähinnä säälittävät ja surettavat, mutta kyllä niille jutuille on pakko nauraa.
 

Hiili

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Helsingin juna-asemilla näkyy joku naisimmeinen kerjäämässä melko usein. Hän pyytää aina kahtakymppiä, mutta ei pahemmin näytä saavan mitään. "Oisko teil antaa kakskymppii?" lienee naisen ainoa lause sillä, kerran olin todistamassa tapahtumaa, jossa hän ei saanut suustaan edes pientä valkoista valhetta, jolla olisi parikymppiä irronnut varmasti.

Joku varsin tyylikkääseen pukuun pukeutunut vanhempi herrasmies kaivoi jo lompakkonsa esiin kysymyksen jälkeen, mutta kysyi sitten yhtäkkiä: "Mihin sä tarvit sitä kahta kymppiä?" Tähän nainen vastasi: "Oisko teil antaa kakskymppii?" Lompakko livahti takaisin povitaskuun samantien. Parempaa onnea ensi kerralla...

Joku kertoi samaisesta tädistä toisen tarinan, jonka mukaan kerjäys oli tuottanut yhdeksän markkaa mustalaiselta, joka ihmettelikin sitten suureen ääneen, kun tämä kerjääjä ei pyytänytkään seuraavalta ihmiseltä puuttuvaa yhtätoista markkaa vaan sitä samaa kahta kymppiä kuin kaikilta muiltakin. "Yhtätoista markkaahan sun pitäis pyytää, eikä kahtakymppiä!"
 

The Rock

Jäsen
Karhulassa on paikallinen spurgu jonka en ole ikinä kuullut sanovan mitään muuta kuin " Inkkuri " tai jotain sinne päin.

Kerran bussimatkalla tämä samainen spurgu oli ennen minua jonossa kun piti kuskille sanoa minne on menossa niin spurgu sanoi " Inkkuri " ja kuski tähän että se 11mk, kiitos. Mä huuli pyöreenä kysyin kuskilta että tietääkö tämä minne se spurgu on menossa? Johon kuski vastasi että kyllä tietää, Suulisniemeen josta tämä spurgu joka aamu bussiin tulee. :D :D :D
 

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
Töölöösessä päin ainakin pyöri sellainen hieman iäkkäämpi naispuolinen katujen asukki. Eukolla oli tapana tulla esim. bussipysäkeille pummaamaan rahaa odottavilta ihmisiltä. Sitten jos ei antanut, niin muija haistatti vitut niin, että koko kortteli raikasi. Yleensä tähän liittyi myös jonkinlainen saarna siitä, kuinka ei rakasta lähimmäisiään. Purkaukset eivät olleet aina ihan lyhyitä, ja kiva oli siinä sitten seistä pysäkillä, kun ohikulkijat ihmettelee, että mitä tuo nuori kloppi vanhaa naista kiusaa...
 

hefe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Viestin lähetti Hiili
Helsingin juna-asemilla näkyy joku naisimmeinen kerjäämässä melko usein. Hän pyytää aina kahtakymppiä, mutta ei pahemmin näytä saavan mitään. "Oisko teil antaa kakskymppii?"

Kyseinen kylähullu on koittanut pummata multakin varmaan satakertaa sitä "kahta kymppii". Mitenkähän tuo summa on euron myötä muuttunut, kun tuo parikymppinenkin (mk) tuntui melko paljolta?
 

pikkukisu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Liverpool
Itse törmäsin lähiökuppilassa kerran oikein mielenkiintoiseen tapaukseen, töiden jälkeen menin yhden stoben juomaan ja lukemaan päivän lööppien sisällön ja siinä omassa rauhassani sitten tietysti olisin halunnut istua. No pöytäänhän tietysti änkeää vastusteluistani huolimatta mieshenkilö, joka oli ilmeisesti vetännyt jotain muutakin kuin sarviksen pulkkaa. Ei mennyt jakeluun kun sanoin haluavani istua rauhassa enkä kaivannut seuraa (yllättävän tuttu tilanne sinänsä). Taisin sitten jossain vaiheessa avata suuren suuni ja vähän kettuilla liikaa kyseiselle tyypille ja siitähän seurasi mukavaa tekstiä: "ei tällästä ollu kekkosen aikaan, huora! huora!" Ja joka kerta kun kaveri tuon lauseen heitti, sitä säesti lasin hakkaaminen pöytään.
No pikkusen siinä pienenä naisihmisenä alkoi pelottaa että mitähän toi meinaa, tuleeko seuraavaksi lasista mun päähän vai mitä? Henkilökuntaa ei näy missään ja naapuripöydän ihmiset kyllä huomasi tuon uhkaavan käytöksen, mutta eihän tässä Suomen maassa kukaan voi kiinnittää sen kummempaa huomiota ihmisten omituiseen käytökseen... Viitisen minuuttiä äijä siinä kirosi ja huusi ja huoritteli sekä edelleen paiskoi sitä lasia pöytään, kunnes henkilökunta sai ohjattua äijän pihalle, kyllä joutu kiitoksen esittämään että onneks veitte sen pois, mutta vähän aikasemminkin olisin siitä eroon mielelläni päässyt...
En kyllä tiedä että kuuluuko äijä mitenkään kapakan vakioporukkaan, en harrasta kyseistä lähiökuppilaa kovinkaan paljoa...
 

Tilatiili

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Metaani CH
Haravoiva talonmies

Hämppälinnassa spurgut on spurguja, kylähullut jotain aivan muuta. Luokittelisin kylähullut itseäni fiksummiksi tyypeiksi, jotka kaupungilla näyttäytyessään vittuillakseen antavat itsestään hullun kuvan. Porukat supisee, että toi on karannu Hattelmalasta, vaikka todellisuudessa rattaat raksuttavat kiivaammin, kuin meillä tavallisilla kuolevaisilla.

Tämän vanhemman herran tunnistatte hartioilla kiehnäävästä kissasta, ruosteisista fillareista, joihin on upotettu tuhansien Shimano-varaosat sekä pihalla säksättävistä oksasilppureista. Häneltä ammensin nuorna maailmankatsomukseni. Tsaddiutumisestani johtuen olen jäänyt valitettavaan paitsioon tämän luovuuteni lähteen suhteen. Juttuja olisi vaikka kuinka, mutta aloitetaan vaikka tällaisella keskustelulla viime kesältä. Oli löytänyt roskiksesta parin tonnin merkkirannekellon. "Kävin kumminkin näyttämässä löytötavaratoimistossa. Sanoin että löysin roskiksesta, johon virkailija vastasi, että oikea osoite on mielenterveystoimisto." "Tätä ei tartte vetää. Siinä on pienet vastapainot, jotka latautuu liikkeestä. Runkkarin kello." Hieno mies.

Julkkiskylähulluja ovat mielestäni Seppo Räty, Miina Äkkijyrkkä, Veltto Vee ja Folke West sillä erotuksella, että Folke ei asu kylässä eikä taida erityisen hullukaan olla.
 

op777

Jäsen
Suosikkijoukkue
Juhani Tamminen
Kavereiden kanssa istuskeltiin kolmen sepän patsaan tuntumassa viime kesänä, ja viereemme istahti mielenkiintoinen persoonallisuus. Kaverilta tuli juttua *todella* paljon, en kaikkea enää muista, mutta tässä muutamia kohokohtia:

"Mä on niinku prinssi. Mun isä oli kattokaas kuningas ja kuolematon, mutta niin vaan se saatiin tapettua sairaalassa. Kattokaas kuolemattoman voi tappaa kun pumppaa siihen tarpeeksi kortisoonia"

"Kun mä juon tästä pullosta niin mun sielu pääsee yhteyteen Stephen Hawkingsin kanssa"

"Missään muualla en oo nähny livenä bylsimistä paitti Norjassa."

"Tiedättekö mitä arjalainen tarkoittaa alunperin? Mustalaista. Kun mustalainen liikuttaa käsiään näin, niin kansanjoukot vaan liikkuu"

Äijälle naureskeltiin kovasti, mutta niin vaan viikko näiden tarinoiden jälkeen oltiin samojen kavereiden kanssa piiiitkässä pizzeriajonossa, ja vasemmalta kaksi mustalaisrouvaa halusi mennä jonon läpi.... heiluttivat sitten käsiään juuri niinkuin äijä oli sanonut ja kansanjoukot liikkuivat!

Kaveri kertoi viettävänsä aikaa paljon Rikhardin kirjastossa, joten sieltä äijän saattaa bongata jos juttuseuraa kaipaa :)

Ja vielä kysymys Hämeenlinnaan, vieläkös Rapamäen Hanski on hengissä?
 

werther

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Hiili
Helsingin juna-asemilla näkyy joku naisimmeinen kerjäämässä melko usein. Hän pyytää aina kahtakymppiä, mutta ei pahemmin näytä saavan mitään. "Oisko teil antaa kakskymppii?" lienee naisen ainoa lause sillä, kerran olin todistamassa tapahtumaa, jossa hän ei saanut suustaan edes pientä valkoista valhetta, jolla olisi parikymppiä irronnut varmasti.
Tämä naiseläjä kiertelee kaikissa mahdollisissa paikoissa, joissa vaan on tarjolla ilmaiset kahvit ja mahdollisesti jotain pientä naposteltavaa. Tuntuu yleisimmin pyörivän Vallilan tai Aseman ympäristössä.
 

Germanicus

Jäsen
Suosikkijoukkue
*HIFK* Germanicus Julius Caesar Claudianus
Hih

)Noitahan on hauska lukea.Mulla tulee pari tapausta mieleen.

Kun asuin Hookkanissa(Hakunila-Vantaa),niin siellä kohtasin pari kertaa yhden paikallisen Diapamin.Olin tulossa aamuvuorosta himaan sellaista metsätietä pitkin,kun kuulin takaani kovaa kiroamista.Siellä käveli siististi pukeutunut mies(Untuvatakki ja suorat housut)salkku kädessään.Rupesin luonnollisesti vilkuilemaan olkani ylitse,sillä tätä Jullia ei kyllä takaapäin yllätetä(OZ!!-ja hymiö)Seurailin Diapamin touhuja,ja olin kävellä pusikkoon:-Tämä hemmo tappeli salkkunsa kanssa-ankarat väännöt sillä oli sen veskansa kanssa käynnissä-ja lopulta hän nakkasikin sen salkun metsään kiroen samalla:"SAATANA,minä en katsele sua enää hetkeäkään,mene HELVETTIIN siitä".

Toisen kerran kohtasin tämän"hohdon"Hakunilan ostarilla.Ukko oli ostanut broiskun,sellaisen jäädytetyn linnun retaleen.Broilerinkin kanssa sille tuli jotain vääntöä(olisiko ollut liian kallis),joten hetken aikaa kinasteltuaan tämä "lintu-harrastaja"repi sen paketin auki ja nakkasi sen fogelin kaupan seinään.Kyllä siinä ihmiset hiukan katsoivat,kun siististi pukeutunut ukko tappelee kanan(huom.jäädytetyn)kanssa.
 
Viimeksi muokattu:

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
Viestin lähetti op777
Ja vielä kysymys Hämeenlinnaan, vieläkös Rapamäen Hanski on hengissä?

Jos on, niin kai se on jossain pellolla pilkillä. Sinänsä ois kyllä ihan mielenkiintoista tietää, että vieläkö se henki pihisee. Sen kaverin, joka laskee aina keskustassa autoja, näin viimeksi kun pyörähdin kotikylässä.
 

op777

Jäsen
Suosikkijoukkue
Juhani Tamminen
Hämeenlinnan autojenlaskija

Sen kaverin, joka laskee aina keskustassa autoja, näin viimeksi kun pyörähdin kotikylässä.

Hei, siis Super-Marion! Tukevahko viiksekäs kaveri, joka läimäyttää aina reiteensä kun auto menee ohi? :)

Asustelin aikani Hämeenlinnassa Linnankadulla samassa talossa kuin HPK:n toimisto, ja voit arvata näkikö tuon sedän *aina* kun lähti kotoa jonnekkin päin :D

op777
 

kapa76

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Joo kyllä niitä paikallisia kylähulluja riittää. Olen kotoisin pienestä Köörtilän kylästä. Aivan naapurissani asuu paikallinen kylähullu. Täysin harmiton veikkonen mutta, väliin on tempauksia. Tämä herra on kova poika tekemään elokuvaa. Hän tekee elokuvan kun naiset hiihtää ja vetää letkaa (älkää kysykö mitä tarkoittaa). Aina hän jaksaa muistuttaa asiasta. Hiihtämäänkin on tämä sama heppu kovaan. Toissa kesänä kun oli semmoset 25 astetta lämmintä niin miehellä oli parin viikon ajan pyörän takana kiinnitettynä puusukset. Mies ajeli kuumana kesäpäivänä ja huuteli ihmisille että hän menee tekemään elokuvaa kun naiset hiihtää ja vetää letkaa.

Aika usein tämä samainen mies kulkee kyläraitilla reppu selässä. Ei siinä mitään ihmeellistä ole mutta reppu on aina täynnä vanhoja raamattuja. Ja taas mennään tekemään elokuvaa kun naiset hiihtää ja vetää letkaa. Miehellä muuten on aivan uskomaton viinapää. Kestää mitä vaan ja kuinka paljon vaan. Noh ammattilainen kun on niin ei voi verrata keskiverta kuluttajaan.
 

Prookie

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Hämeenlinnassa näitä kylähulluja tuntuu riittävän. Kyllä Rapamäen Hanski ja autojen laskija ovat yhä hengissä.

Kolmas Hämeenlinnan kuuluisuus on tietenkin Pullo-Igor. Äijä kunnioitti takavuosina läsnäolollaan jopa HPK:n pelejä, mutta minä en ainakaan ole nähnyt Igoria hallilla pariin vuoteen. Muutama viikko sitten näin hänet apteekissa kerjäämässä lääkkeitä huonolla menestyksellä.
 

parkhurst

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Abu
Heppu on varmaan Lieksan kuuluisin mies Jaakko Talluksen jälkeen - minäkin tiesin tuon spurgun nimen jo kuuden vanhana vaikken ollut edes koskaan nähnyt.


Puhutko sä kenties Kanasesta?!? :D
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Joo.

Eräs nyt jo edesmennyt laitapuolen kulkija asui ympärivuotisesti maahan kaivamassaan kuopassa, jonka eristeinä oli ainoastaan styroxia ja lämmön-/valonlähteinä kynttilöitä. Heppu kävi peseytymässä läheisessä joessa ja joskus kävi niin, että syksyiseen aikaan tuli kylmä pulahtamisen jälkeen, joten kaveri teki vaatteistaan nuotion. Tätä kun muutaman kerran oli tapahtunut, niin kaukaa viisaana kaveri päätti vast edes fillaroida n. 2 km pitkän matkan pesupaikalleen jo valmiiksi alasti, jotta ei tulisi kiusausta polttaa kalliita vaatteita. Ja näin myös kävi. Oli siinä mummoilla ihmeteltävää, kun karun näköinen gubbe polkee syksyisessä illassa hullun kiiltosilmissä vanhalla polkupyörällä.

Sama kaveri kerran liukastui jäisellä pyörätiellä ja huusi tilanteen todistaneelle kaverilleni legendaarisen lauseen: "Tappo tulee ja RÄJÄHTÄÄ!" ja säesti vielä sanomaansa nyrkin huitomisella. Ajatella, miten tylyä. Ensin tulee tappo, mutta että se vielä räjähtää!

Kerran taas näin tämän saman äijän tulevan kaupasta ulos. Gubbe otti ostoksensa ulos muovikassista ja asetteli ne siistiin riviin kaupan oven eteen. Istuin autossa kaupan edessä ja äijä alkoi huutaa minua katsoen: "Saatana, täältä puuttuu xxxxx" [en nyt muista enää mitä sieltä puuttui]. "Menen takaisin kauppaan ja ostan samat tavarat uudestaan, kun joku kuitenkin varastaa ne minulta!" Äijä paineli siltä seisomalta takaisin kauppaan, osti uudet ostokset ja toden totta jätti ne aikaisemmat ostokset riviin siihen kaupan eteen.
 

Baritoni

Jäsen
Suosikkijoukkue
ILVES, Vasen Pakki Kerho, Murskeat Lokit, TurHmA
Ehkä "hivenen" ilkeää, mutta...

Jos olet kyllästynyt rahaa pummaaviin spugeihin, kokeile seuraavaa. Kun laitapuolen kulkija on aloittamassa "Oisko sulla..." pläjäytä salamannopeasti: "Anteeks, mutta ei sulla ois heittää mulle pari euroa?"

Vastapuoli menee sanattomaksi taatusti. Toimii.

Kiitos Pahkasika-vainaalle vinkistä.

B
 

ISH

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, HIFK, Arsenal
HIILI, HEFE ja WERTHER!

Tuttu "nainen"..

Viimeksi tänä aamuna anna kakskymppii kaikui Mäkelänkadulla :)
 
Suosikkijoukkue
TPS
On niitä vähän vinksahtaneita täälläkin päin, siis muitakin kuin minä. Tuolla Teijon lähistöllä asustelee ihka oikea Tarzan. Ei niinkään, että hän puussa asuisi vaan se, että kaveri kulkee kesät ja talvet samoissa varustuksissa eli paljaissa shortseissa. Muutaman kerran on miestä oltu viemässä putkaan ulkopaikkakuntalaisten poliisien toimesta, kun jätkä on pyöräillyt keskellä talvea pelkissä shortseissa. Häntä minä pidän todellisena kylähulluna, tuota Mathildedalin Tarzania!
 

Abu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins, Jokerit
Viestin lähetti parkhurst



Puhutko sä kenties Kanasesta?!? :D

Artustahan minä. Tunnettu näemmä Jatkoaikaa myöten.

Pitäisiköhän ehdottaa hepulle eduskuntaan pyrkimistä?
 

Pioneer

Jäsen
Lappeenrannasta löytyy kylähullu, joka ainankin minun tietääkseni kulkee nimellä "Moikka". Tämä nimi tulee suoraan miehen elämäntehtävästä, joka vaikuttaisi olevan kaikkien vastaantulijoiden morjestaminen. Mies harppoo saappaisiin varustautuneena aina aika-ajoin Lappeenrannan halki ja morjenstelee kaikkia: autoja, pyöräilijöitä ja jalankulkijoita. Pieneen hetkeen en ole Moikkaa nähnyt, vieläköhän harppoja täälläpäin liikuskelee?

Toinen, vähemmän tuttu tapaus, on eräs eläkeläismies, jonka tapasin useasti mitä omituisimmista paikoista laulamasta virsiä. Mies tuli joskus meidän futistreeneihin siihen kentän laidalle ja veti tunteella jonkun hengellisen kipaleen. Torin laidalta, uimahallin parkkipaikalta ja omakotitaloalueen reunalta olen samaisen esiintyjän bongannut. Mies liikkui pyörällä ja iso virsikirja kulki kätevästi tarakalla mukana.

Piristäviähän nämä harmittomat hullut vain ovat.
 

Prookie

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
On niitä vähän vinksahtaneita täälläkin päin, siis muitakin kuin minä. Tuolla Teijon lähistöllä asustelee ihka oikea Tarzan. Ei niinkään, että hän puussa asuisi vaan se, että kaveri kulkee kesät ja talvet samoissa varustuksissa eli paljaissa shortseissa. Muutaman kerran on miestä oltu viemässä putkaan ulkopaikkakuntalaisten poliisien toimesta, kun jätkä on pyöräillyt keskellä talvea pelkissä shortseissa. Häntä minä pidän todellisena kylähulluna, tuota Mathildedalin Tarzania!

Jaa tämä on tällainen tapaus. Törmäsin kyseiseen Tarzaniin muutama vuosi sitten ollessani kalassa Mathildedalissa olevalla Matildanjärvellä.

Oli lokakuu. Ilman lämpötila oli jotain viisi astetta ja veden ehkä kymmenen. Kyllä olin huuli pyöreänä kun vastapäisestä saaresta lähtee joku uimaan kohti, rantautuu, ohimennen morjenstaa ja jatkaa matkaansa pelkissä shortseissa jalkaisin metsään.:confused:

Joku paikallinen kertoi, että äijä olisi puoliksi intiaani. En tiedä pitääkö paikkaansa, kyllä sillä vähän intiaanin ulkonäköä oli.
 

OikeaPakki

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, maajoukkue, sympatiat: HIFK
Viestin lähetti Pioneer
Lappeenrannasta löytyy kylähullu, joka ainankin minun tietääkseni kulkee nimellä "Moikka". Tämä nimi tulee suoraan miehen elämäntehtävästä, joka vaikuttaisi olevan kaikkien vastaantulijoiden morjestaminen. Mies harppoo saappaisiin varustautuneena aina aika-ajoin Lappeenrannan halki ja morjenstelee kaikkia: autoja, pyöräilijöitä ja jalankulkijoita. Pieneen hetkeen en ole Moikkaa nähnyt, vieläköhän harppoja täälläpäin liikuskelee?

Toinen, vähemmän tuttu tapaus, on eräs eläkeläismies, jonka tapasin useasti mitä omituisimmista paikoista laulamasta virsiä. Mies tuli joskus meidän futistreeneihin siihen kentän laidalle ja veti tunteella jonkun hengellisen kipaleen. Torin laidalta, uimahallin parkkipaikalta ja omakotitaloalueen reunalta olen samaisen esiintyjän bongannut. Mies liikkui pyörällä ja iso virsikirja kulki kätevästi tarakalla mukana.

Piristäviähän nämä harmittomat hullut vain ovat.


Jep, Moikka on tuttu vuosien varrelta varsinkin Helsingintien suoralla vilkuttelee useasti.

Toi virsienveisaaja oli usein tosiaan torin laidalla ainakin ennen vanhaan, koska siellä sijaitsi joku vuosi sitten vielä Pitkäripainen. Mies ryyditti virsien välillä liikkeessä asionneita napakoilla saarnoilla viinan kiroista. Usein siinä tuli vähän "syyllinen olo" kun avasi puodin oven kassit kolisten ja ääni toitottaa kovalla volyymilla kuinka "tämänkin onnettoman elämän viina tuhoaa!":D

Vanha 3 Lamppua ennen restaurointiaan oli muuten varsinainen kylähullujen tyyssija; spurguja ja proffia samassa pöydässä parantamassa maailmaa..
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös