Kuukauden huonoin tuomari (Helmikuu)

  • 4 196
  • 22

Kuka on helmikuun huonoin päätuomari SM-liigassa?


  • Äänestäjiä
    44
  • Poll closed .

Toni85

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoolainen jääkiekko oikeissa käsissä
Tammikuun huonoin tuomari on löydetty, tosin tasatuloksella. Nyt haetaan vastaavaa helmikuulle, vastarinnasta huolimatta. Kenenkään ei ole pakko äänestää...

Eli ideana on löytää joka kuukausi SM-liigan epäonnistunein tuomari. Jokainen halukas voi antaa yhden äänen per kuukausi haluamalleen päätuomarille. Kuun loputtua äänestäminen loppuu ja kuukauden huonoin tuomari paljastuu. Voittajan selvittyä äänestystulos lähetetään myös SM-liigan erotuomaripäällikkö Markku Kruusille. Samantien alkaa seuraavan huonoimman tuomarin etsintä. Helppoa eikö niin?

Toivoisin vielä, että jokainen äänestäjä kertoo ottelun minkä takia valitsi äänestämänsä tuomarin ja lyhyen perustelun miksi päätyi häneen.

Mikäli äänestettävä tuomari ei ole listattuna (esim. ulkomaalainen tai muuten vaan satunnainen tuomari), hänelle voi antaa äänen kirjoittamalla sen vastaukseen.

Mikäli tulet katumapäälle myöhemmin kuukauden aikana, ja haluat vaihtaa äänesi kohdetta, laita siitä viesti ketjuun. Poistetaan ääni vanhalta valinnalta ja lisätään uudelle valinnallesi.
 

L4E

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauma Luk
Boman & Levonen(jarno) kaksikolle ääni eilisen perusteella, sillä oli sen verran onnetonta toimintaa. En millään usko että huonommaksi homma voi enää mennä.
 

Toni85

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoolainen jääkiekko oikeissa käsissä
Kai tulet sitten tänne kertomaan, mitä Kruus vastaa?

Tulen toki, jos vastaa. Vielä ei ole tullut mitään. Viesti lähti eilen iltapäivällä.

Kuka / ketkä valittiin tammikuun huonoimmaksi? Ja millä perustein?

Tämä oli provo? Heikkoa..

Tämä ketju vahvistaa käsitystäni sen avaajasta.

Millainenhan käsitys se sitten on? Että olen suoraselkäinen kaveri, joka vie aloittamansa idean loppuun asti, vaikka vastaan tulee kritiikkiä? Jos kukaan ei olisi äänestänyt tammikuun osalta, olisin jättänyt homman siihen. Nyt mennään kauden loppuun saakka, oli osa palstalaisista mitä mieltä tahansa. Edelleen, ei teidän ole pakko tätä ketjua lukea.
 

Steven

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Calgary Flames, Liverpool FC
Boman & Levonen(jarno) kaksikolle ääni eilisen perusteella, sillä oli sen verran onnetonta toimintaa. En millään usko että huonommaksi homma voi enää mennä.

Jännä juttu, että Rauli Urama oli ihan eri linjoilla pelin jälkeen. Mikä ilmenee tästä Jatkoajan otteluraportista.

– Pojilla oli hyvin peli hanskassa, ja antoivat pelata. Niin se kuuluu näissä peleissä mennä, Urama antoi tunnustusta päätuomarikaksikolle.

Ei siinä, mielipiteillä on eroja. Välillä vaan kitistään kun ei saa pelata ja välillä kitistään kun annetaan pelata. Kertoo tällaisten äänestysten mielekkyydestä.
 

MacRef

Jäsen
Suosikkijoukkue
KuPS - elä laakase, naatittaan
Kuka / ketkä valittiin tammikuun huonoimmaksi? Ja millä perustein?

Tämä oli provo? Heikkoa..

Ei kun ihan oikeasti haluaisin tietää tämän. Ja varsinkin ne perustelut, millä perustein valinta tehtiin. Eikös kuitenkin ollut tarkoitus, että äänestäjätkin perustelevat sen, millä perustein jotain ovat äänestäneet. Kyllä minä sen ymmärrän, että valituiksi tuli(vat) se(/ne) tuomari(t), ketä sai eniten ääniä, mutta se ei ole se perustelu jota tässä nyt haen. Haluan tietää niitä syitä, miksi joku on jotain tuomaria äänestänyt.
 
Suosikkijoukkue
Arsenal
Ihan samaa minäkin kaipailen. Edellisessä oli niin paljon perusteluita jokaisen huonon tuomarin "puolesta", että mitä sinne on perusteluiksi laitettu?

Ei sillä, minua lähinnä hävettäisi lähettää aikuisena miehenä tuollainen posti eteenpäin.
 

Toni85

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoolainen jääkiekko oikeissa käsissä
Ei sillä, minua lähinnä hävettäisi lähettää aikuisena miehenä tuollainen posti eteenpäin.

Mistäs sinä minun ikää tiedät, sukupuolesta puhumattakaan....?

Mutta joo, asiassa ei ole minusta mitään hävettävää, kun asia on esitetty oikein. Sinua hävettäisi, minua ei. That's life, ihmiset on erilaisia. Koittakaa nyt hyvät ihmiset kestää se.

Mitä tulee perusteluihin, ne harvat perustelut voit lukea edellisen kuukauden ketjusta. Jos siellä ei ole yhtään äänestyksen voittaneiden kohdalta, en voi asialle mitään. Äänimäärä on kuitenkin se, joka lopulta ratkaisee.
 

L4E

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauma Luk
Jännä juttu, että Rauli Urama oli ihan eri linjoilla pelin jälkeen.
Urama ilmeisesti pitää painimisesta, miekkailusta ja kiekottomien blokkailuista. Itse en tuollaisen kavakiekon sallimiselle lämpene. Kirsikkana kakun päällä jättivät vielä yhden selkeän kiekko katsomoon jäähyn viheltämättä ja eivät edes yrittäneet näyttää että muka kimmokkeen otti jostain.
 

MacRef

Jäsen
Suosikkijoukkue
KuPS - elä laakase, naatittaan
Mitä tulee perusteluihin, ne harvat perustelut voit lukea edellisen kuukauden ketjusta. Jos siellä ei ole yhtään äänestyksen voittaneiden kohdalta, en voi asialle mitään. Äänimäärä on kuitenkin se, joka lopulta ratkaisee.

Mitä pistit siihen Kruusille menneeseen sähköpostiin perusteluiksi kuukauden paskimman tuomarin tittelin ansaitsemisesta? Kai sinne nyt jotain perustelit? Vai laitoitko vain, että sain jatkoajan äänestyksessä eniten ääniä?
 

Toni85

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoolainen jääkiekko oikeissa käsissä
Mitä pistit siihen Kruusille menneeseen sähköpostiin perusteluiksi kuukauden paskimman tuomarin tittelin ansaitsemisesta? Kai sinne nyt jotain perustelit? Vai laitoitko vain, että sain jatkoajan äänestyksessä eniten ääniä?

Perustelin enemmän itse äänestystä kuin tulosta. Tulos on periaatteessa toissijainen itse suuressa kuvassa.
 

MacRef

Jäsen
Suosikkijoukkue
KuPS - elä laakase, naatittaan
Perustelin enemmän itse äänestystä kuin tulosta. Tulos on periaatteessa toissijainen itse suuressa kuvassa.

Okei. On siis todella hyvin perustelluilla syillä valittu joku kuukauden huonoimmaksi tuomariksi. Samoilla perusteilla onneksi valitaan myös kuukauden pelaaja. Vai menikö se jotenkin muuten? Otettiinko siinä muutakin kuin ehkä yksi peli huomioon...?
 

d2uce

Jäsen
Keep up the good work! Juuri tällaista ruohonjuuritason sissitoimintaa tämä liiga kaipaa. Tulee pukuherroille ansaittu potku persuksiin. Ensimmäinen todellinen askel kohti ammattituomareita on otettu ja mikä hienointa, Jatkoajan todelliset kiekkofanit ovat tässä toimineet pioneereina!
 
Ensimmäinen todellinen askel kohti ammattituomareita on otettu ja mikä hienointa, Jatkoajan todelliset kiekkofanit ovat tässä toimineet pioneereina!

Kyllä, ammattituomarien saaminen SM-liigaan on jo ihan nurkan takana. Käytännössähän se edellyttää vähintään sellaista 10 000 katsojan keskiarvoa. Kuulin eilen varmana tietona, että Lappeenrannan ja Hämeenlinnan kaupunginvaltuustoissa ollaan jo käytännössä päätetty rakennuttaa kaupunkeihin ~11 000 katsojaa vetävät uudet areenat, jotka täyttämällä ammattituomarius Suomessa tulee mahdolliseksi. Perusteetkin olivat selvät: "Yksi jääkiekkofoorumin nimimerkki oli lähettänyt SM-liigan erotuomarijohtajalle sähköpostin, jonka mukaan kourallinen jääkiekon säännöt korkeintaan välttävästi hallitsevia faneja oli äänestänyt Jyri Rönnin tammikuun huonoimmaksi tuomariksi." Tiettävästi Toni85:lle on myös tulossa SM-liigalta sekä rakennusyhtiöiltä tuntuva aloitepalkkio asian tiimoilta.

Tampereen suunnalta kannattaa muuten Tonin hankkia konsultaatiota projektiinsa, sillä täällä on paljon tietoa erotuomaritoiminnasta. Itse olin syksyllä katsomassa yhtä Ipan peliä, jossa päätuomareina häärivät Levoset Jari ja Jarno. No, jossain kohtaa Jarno Levonen antoi sitten Ipalle vähän kyseenalaisen kaksiminuuttisen. Tähän Ilveksen fanikatsomo reagoi välittömästi raikuvalla "rattijuoppo, rattijuoppo, rattijuoppo...." -chantilla. Itse en edes tiennyt, että Levosen Jarno on joskus kärynnyt ratista, mutta Ilveksen fanien kansoittamassa päätykatsomossa tämäkin on ihan yleistä tietoa, eli siellä ainakin on perehdytty liigatuomareihin!

Jos joku Ilveksen huutosakkilainen muuten tämän viestin sattuu lukemaan, niin kysyisin, että koska Jarno Levonen kärysi ratista, ja onko siitä uutisoitu valtakunnanmediassa?
 
Viimeksi muokattu:
Eikä vieläkään maaliskuun äänestystä avattu? Millaista vastausta liigan puolelta muuten on tullut tämän äänestyksen tiimoilta?
 

KPL

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, Q
Niin monta huonoa mistä valita, mutta pitkässä juoksussa tuo Salminen vie voiton, koska on läski, eikä osaa luistella.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös