Kurinpitopäätökset kaudella 2014–2015

  • 144 423
  • 879

Taze

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Red Wings
Jos tuo nyt edustaa ruminta mitä liigassa on tällä kaudella tapahtunut niin pieni hymähdys täältä.
Loukkaantuiko Karjalainen muuten pahemminkin? Toki kyseessä isku päähän, että ei niiden kovia tarvitse olla, mutta kontaktihan on suhteellisen kevyt.

Illan törkein tuossa lukee ja siitä ei kai eri mieltä voi olla? Karjalainen on ainakin tänään poissa pelistä, joten jonkin asteinen loukkaantuminen tuossa tuli.
 

karotenoidi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Canucks, PYRY
Illan törkein tuossa lukee ja siitä ei kai eri mieltä voi olla? Karjalainen on ainakin tänään poissa pelistä, joten jonkin asteinen loukkaantuminen tuossa tuli.
Toki kirjoitin myös, että odottelen kauden pisintä pannaa. Sekin ilmaus tosin perustui siihen, ettei tällä kaudella ole isommin törkyilty. Pikkarainen, Kantola ja Hyvärinen on kukin palkittu kertaalleen kahden ottelun pelikiellolla tähän mennessä, joten jos Stafford edes sen saa, väitteeni on semanttisesti tosi. Todennäköisimpänä pidän kuitenkin kolmea peliä, mutta katsellaan kuinka käy. Tänäänhän Stafford on joka tapauksessa sivussa, kun 2+10-minuuttinen täytti kymppitilin, joten päätöksellä ei ole hoppua.
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Stafford sai siis 2 peliä (2+10min muutettiin OR ja siihen yksi peli päälle). Olisi edustuskelpoinen jo ensi lauantaina jos Rocky haluaa miestä peluuttaa.
 

rosnäs

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Onkohan kuitenkin niin, että Stafford lusii lauantaina tuon kymppitilin täyttymisen.

Asiallinen ja hyvin perusteltu ratkaisu Liusjärveltä. Ilmeisesti Liusjärven näkemyksen mukaan Staffordin katsominen kiekottomaksi ja sitä kautta estäminen tuotti isomman rikkeen kuin päähän kohdistunut taklaus. Tällä logiikalla ei sitten tarvinnut käyttää tuota päähän kohdistunutta taklausta ratkaisun pohjana ja näin ollen myöskään Karjalaisen omalla menettelyllä ei ollut suoraa vaikutusta ratkaisuun. Näin menetellen ratkaisuun ei jää niin paljon tulkinnanvaraisuuksia. Liusjärvi parantaa kyllä kaudesta toiseen.
 
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Kantolan idiotismia ajasta 1:25 lähtien ottelukooste Blues-Lukko, jos otteluvalvoja ei ole tässä asiassa hereillä, niin mitä vittua. Selvä slew footing, josta pelikieltoa pitäisi antaa, Tikkanen myös loukkaantui tilanteessa (vaikka pystyi jatkamaan myöhemmin).
 
Viimeksi muokattu:

Olkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen mestarit 20-21
Kantolan idiotismia ajasta 1:25 lähtien ottelukooste Blues-Lukko, jos otteluvalvoja ei ole tässä asiassa hereille, niin mitä vittua. Selvä slew footing, josta pelikieltoa pitäisi antaa, Tikkanen myös loukkaantui tilanteessa (vaikka pystyi jatkamaan myöhemmin).

Otto Honkaheimo twiittasi samaa. Sanoi, että paskamaisinta mitä vastustajalle voi tehdä, vetää takajalalla nurin. Katsotaan onko kurinpitäjä hereillä. Kyllähän Blues fanitkin samaa mieltä ovat, koska otteluketjussa tuomareita haukkuvat.
 

Nikke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Otto Honkaheimo twiittasi samaa. Sanoi, että paskamaisinta mitä vastustajalle voi tehdä, vetää takajalalla nurin.
Livenä tuo näytti normaalilta kamppailutilanteelta, videolta ehkä hieman pahemmalta mutta tuo että molemmat kaatuvat kertovat mun mielestä siitä että siinä on kamppailutilanne menossa. Se mikä ihmetyttää on se miksi tämä on paskamaisempaa kuin esim. päällä puskeminen tai päähän taklaaminen? Kyllä nyt mun mielestä tuo Staffordin taklaus Karjalaiseen on pahempi kuin tämä mutta mistäs minä mitään tiedän.
 
Viimeksi muokattu:

Ziege

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Middlesbrough, Pens, Pirates, Steelers
Otto Honkaheimo twiittasi samaa. Sanoi, että paskamaisinta mitä vastustajalle voi tehdä, vetää takajalalla nurin. Katsotaan onko kurinpitäjä hereillä. Kyllähän Blues fanitkin samaa mieltä ovat, koska otteluketjussa tuomareita haukkuvat.

Eikös tämän jalkapyyhkäisyn tuottamat pelikiellot lopetettu vähin äänin ensimmäisen maajoukkuetauon jälkeen? Kauden aluksi sanottiin että näistä tulee automaattisesti pelikieltoa. Jossain vaiheessa sekin lopetettiin tai ainakin muutamat tilanteet jätettiin kokonaan huomioimatta.
 
Suosikkijoukkue
Seksi-Lasse
Liiga twittertilillään: "Kai Kantolan slew-footing (38.24) on asetettu kurinpitokäsittelyyn"

Eiköhän tuosta kolme peliä pamahda. Kaksi tilanteesta ja yksi koska on rikoksen uusija.
 

Ziege

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Middlesbrough, Pens, Pirates, Steelers
Liiga twittertilillään: "Kai Kantolan slew-footing (38.24) on asetettu kurinpitokäsittelyyn"

Eiköhän tuosta kolme peliä pamahda. Kaksi tilanteesta ja yksi koska on rikoksen uusija.

Mitähän Liiga oikeasti tekee niiden kanssa. Marraskuussa noissa kuitenkin päästettiin pelaajia ilman jäähyjä tai pelkillä kakkosilla. Eikä mitään pelikieltoja jälkikäteen.

Ainakin Välimaa - Jormakka ja Kaijomaan jalkapyyhkäisy Pelicansia vastaan.
Tässä linkki ensin mainittuun: http://www.ruutu.fi/ohjelmat/sm-liiga/tampereella-kuohahti-tunteet
 
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Livenä tuo näytti normaalilta kamppailutilanteelta, videolta ehkä hieman pahemmalta mutta tuo että molemmat kaatuvat kertovat mun mielestä siitä että siinä on kamppailutilanne menossa. Se mikä ihmetyttää on se miksi tämä on paskamaisempaa kuin esim. päällä puskeminen tai päähän taklaaminen?

Niin, voit kysyä itseltäsi, kuin varaudut siihen, jos joku tulee ja pyyhkäisee takaapäin jalat alta? Saattaapi tulla meinaan hiukan yllättäen. Päällä puskeminen on epäurheilijamaista jne., ei niinkään vaarallinen teko. Tämä slew footing on erittäin vaarallinen, koska pelaaja ei pysty reagoimaan siihen millään tavalla. Yhtälailla, päähän kohdistuva taklaus voi olla erittäin vaarallinen.

Pavlovin kanssa samoilla linjoilla, vähintään kolme peliä tuosta napsahtaa. Kantolalla alkaa olla sen verran rikosrekisteriä, että voipi olla vaikka viisi peliä?
 

Jambo78

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Jyp
Ei tosta kyllä mun mielestä pitäis mitään antaa. Pelitilanne jossa huonoa tuuria, mutta ei siinä ainakaan mitään pyyhkäisyä tapahdu. No nää on näitä joten eiköhän sieltä 3-5 peliä räpsähdä.
 

Nikke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Niin, voit kysyä itseltäsi, kuin varaudut siihen, jos joku tulee ja pyyhkäisee takaapäin jalat alta? Saattaapi tulla meinaan hiukan yllättäen.
Mun mielestä tässä on kyseessä selkeä kamppailutilanne kahden pelaajan välillä eikä tilanne jossa toinen tulee ja yllättäen pyyhkäisee takaapäin jalat alta vaan tuo tapahtuu tuossa kamppailutilanteessa ja mukana on huonoa tuuria, siksi itse en näe syytä pelikieltoon. En millään saa tästä yhtä sikamaista kuin esim tuo Staffordin taklaus Karjalaiseen. Siksipä Liigan tuntien tuosta varmaan pamahtaa ne samat kaksi peliä Liusjärven liirumlaarumien kera + vielä yksi peli "rikoksen uusijalle". Hyvä ettei Tikkanen loukkaantunut, valitettavaa sen sijaan on että tällä hetkellä Kantolan poissaolo ei edes ole Bluesille mikään merkityksellinen juttu, sen verran kohmeessa mies on ollut tuon loukkaantumisensa jälkeen.
 

Rommeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Pale Knuckles - EASHL, Україна
Kyllähän tuo nyt oli ihan oppikirjaesimerkki siitä, mitä tuolla pyyhkäisyllä on ajettu takaa. Oikeastaan sääntökirjassa on tästä kaksi vähän erilaista variaatiota ja tuo Kantolan tempaus on niistä se jälkimmäisenä mainittu. Aivan selkeästihän Kantola vetää Tikkasen nurin omaa jalkaansa vasten.

Kakkua tulee ihan varmasti.
 
Suosikkijoukkue
Seksi-Lasse
Kantolalle ilmeisesti tullut penalttia kun ei ole Bluesin kokoonpanossa. Liigan sivuille ei päätöstä ole vielä tullut.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Suosikkijoukkue
Seksi-Lasse
Odotettu tuomio. Ensimmäistä kertaa näin videon ja täytyy todeta että Liiga on ottanut ihan hyvä askeleen kohti seuraajiaan tuomalla eetteriin tälläiset selkeät videot missä näytetään liikkuvaa kuvaa ja kerrotaan selkeästi mistä tuomio annetaan.

_

Kyllä mä hidastuskuvan katsottuani tuon rangaistuksen hyväksyn.

Eipä tuo Kantola ole nykykunnossaan edes kummoinen menetys Bluesille, mutta se on sivuseikka.
 

BlueDogs

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaikki espoolaiset
Säälittävää puuhastelua Liigan taholta jälleen kerran. Vaikka itse tuon olen katsonut ties kuinka moneen kertaan niin en näe tilanteessa mitään väärää.

Noh noh. Vaikka minkä väristen lasien läpi katsois, niin kyllähän Kantola tekee juuri_niinkuin_kurinpitäjä sanoo. Hei, ihan oikeasti!
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Ihan oikeutettu tuomio. Säännöt on aika selkeät. Toivotaan vaan, että linja pitää jatkossakin.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Kyllä mä hidastuskuvan katsottuani tuon rangaistuksen hyväksyn.

Hidastuskuva kertoo paljon,ihan aiheellinenhan tuo oli niin kuin sinäkin totesit, mutta siitä voikin juontaa tarinaa eteenpäin, Liigassa on aika heikosti kuvattu kaikki muut paitsi pääottelu joten en tiedä kuinka paljon sitten vaikuttaa tuomioihinkin. NHL:ää kun tulee silloin tällöin katsottua niin eniten kaipaa maalin taakse kameraa(jos maalin sisään on liikaa toivottu), maalin edessä tapahtuu usein ja ihan maalihidastuksiakin ajatellen olisi melkeinpä se tärkein kamera.

_
 

Kiekoton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Україна
Säälittävää puuhastelua Liigan taholta jälleen kerran. Vaikka itse tuon olen katsonut ties kuinka moneen kertaan niin en näe tilanteessa mitään väärää.
Varmaan johtuu säännön uutuudesta. Itsekin katsoin ensin, ettei mitään. Mutta meneehän se pykälän 160 mukaan kiistatta. Toivottavasti pelikielto tekee hyvää Kantolalle. Koiruudet pois ja peliä.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Oli se sitten jalkakamppi taikka jalkapyyhkäisy niin härskihän tuo on, selvästi jalka menee Tikkasen jalkojen taakse ja sitten painoa ylhäältä, kaiken lisäksi rojahtaa Tikkasen päälle, taisi käydä tuuri ettei kolahtanut pää tuota kovempaa jäähän. Yhdyn edelliseen kommenttiin, tälläiset koiruudet pois jäältä.

_
 

JPL

Jäsen
Säälittävää puuhastelua Liigan taholta jälleen kerran. Vaikka itse tuon olen katsonut ties kuinka moneen kertaan niin en näe tilanteessa mitään väärää.

No se kertoo ainoastaan sinun havainnointikyvystäsi - ei mistään muusta.
Erittäin hyvä tuomio ja hyvä perustelu sekä materiaali. Ei epäselvää. Ensikertalaiselle kakku olisi ollut 1 tai max. 2 ottelua (riippuen mahdollisesti siitä, mitä tuomaristo olisi antanut itse ottelussa).
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös